Elämme uusioperheessä avioliitossa. Vaimollani on aiemmasta liitosta kaksi lasta ja meillä on yksi yhteinen lapsi. Minun vanhemmillani on kohtalaisen paljon varallisuutta. Vaimoni vanhemmilla ei ole varallisuutta juurikaan.
Olenkin miettinyt, että kannattaisiko minun ehdottaa avioehtoa koskemaan mahdollista perintöäni? Miten perinnölleni käy jos perittyäni vanhempani, minä kuolen ennen vaimoani? Osa menee tietysti ainoalle lapselleni.
Miten käy jos vanhempieni perimisen jälkeen vaimoni kuolee, miten omaisuus jakautuu hänen aikaisemmasta liitosta oleville lapsille. Perivätkö he äitinsä kuoltua myös osansa näistä minun saamista perinnöistä?
Avioehto
No worries
2
394
Vastaukset 2
- Lisää juristilta
Ilman avioehtoa he perivät osan saamastasi perinnöstä. Jos haluat jättää vaimosi lapset ulkopuolelle tee avioehto.
- niin pä...
voit pyytää vanhempiasi tekemään testamentin joka sulkee aviopuolison avio oikeuden sulle tulevaan perintöön pois ja sen lisäksi teet avioehdon! Muuten vaimos pennut vievät puolet perinöistä äitinsä kautta ja sun ainoa saa jotain jos vaimoltasi on enää mitään jäänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311622
Kysely : Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan
Ylen kysely: Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan – eivät edes hallituspuolueiden omat kannattajat Kes1241437Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku1391235Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella581192- 42880
- 76857
- 25832
Karita Tykkä mennyt kihloihin.
Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.103813- 13748
Sinkkujen tilanne kiinassa katastrofaalinen
800 naista osallistui sinkkujen iltaan, paikalle saapui 0 miestä. Ei mahdollisuuksia, kun nainen on 38 -vuotias, ja114694