Koska mulla ei ole varaa sekä hyvään että halpaan, pyytäisin neuvomaan mikä salama kannattaisi aloittelevan harrastajan hankkia. Kamerana d3100.
mikä salama köyhälle?
7
218
Vastaukset
- Nikon SB-600
Se on hyvä.
- D3100
Sama kamera täälläkin ja siinä Nissin di622mkII, tyytyväinen olen ollut ja hinta kohtuu alle 130 ekee
- D3100_2
D3100 myös täällä. Ostin aikoinaan salaman SB-400, mutta en huomannut mitään merkittävää eroa Nikonin omaan salamaan verrattuna, eli siellä tuo erillinen salama nyt lojuu tyhjän panttina.
Itselläni on vain ollut ongelmia sekä D50 että nykyisen kameran kanssa siinä että
salamaa käytettäessä kuvat alivalottuvat aina vaikka säädöt ovat kohdallaan.
Printattaessa tällaisia kuvia ilman tasokorjausta tulee niistä aivan tummia.
Kuvien käsittelyyn käytän pääasiassa XnView ohjelmaa ja siinä on kätevä
Levels-säätö, jolla kuvat saa hepostii korjattua printattavaan kuntoon!- ei mitään
Kun salamasi ohjeluku on 21, ja esim. edellä mainitussa Nissinissä 44 niin en yhtään ihmettele että kuvista tulee pimeitä. Eihän tuollaisella neljäsatasella salamalaitteella ole todellisuudessa mitään käyttöä.
- aivan tummia
”salamaa käytettäessä kuvat alivalottuvat aina vaikka säädöt ovat kohdallaan”
Tuo ei voi olla totta. Salama ei alivalota kuvia vaan sen tekee osaamaton kuvaaja. Jos ”säädöt ovat kohdallaan” niin kuva on oikein valotettu salamasta riippumatta. - SB900SB800SB400
ei mitään kirjoitti:
Kun salamasi ohjeluku on 21, ja esim. edellä mainitussa Nissinissä 44 niin en yhtään ihmettele että kuvista tulee pimeitä. Eihän tuollaisella neljäsatasella salamalaitteella ole todellisuudessa mitään käyttöä.
"Eihän tuollaisella neljäsatasella salamalaitteella ole todellisuudessa mitään käyttöä."
Olen asiasta jyrkästi eri mieltä. SB400 on mielestäni oleellisesti monikäyttöisempi kuin D50-D200-D300s-D700 oma pop-up ja se on lisäksi todella vaivaton mukana pidettävä silloin kun ei varsinainen kamerareppu ole mukana. Ohjeluku on mikä on mutta ei kai kukaan valveutunut kuvaaja enää suoraan salamalla päin kohdetta ammukaan?
Tunturiretkille kesällä esimerkiksi ilman salamaa en lähde ja se on SB400 mikä on ollut vuosia mukana.
"salamaa käytettäessä kuvat alivalottuvat aina vaikka säädöt ovat kohdallaan."
-Noh... ovatko siis säädöt todella kohdallaan jos kuvat alivalottuvat?
- elluzix
Itelläni on Nikon SB-400, tuli kameran mukana. Aivan loistava niin kamera kun salamakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211861
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1421712Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561562Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671372Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1751367- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761173- 591168
- 1191055