Muikun mäti

onkallis herkku. Kaupasta ostettuna

Mietin, kuinka moni meidän nuoristamme osaa muikun suolestaa ja ottaa mätiä talteen.

Kalakukon ja lanttukukon tein, hienon syksyn kunniksi, syksyn antimista.

6

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suolistaja

Ainakin minun jälkikasvuni osaa lypsää mädin ja vispata sen, kohta alkaakin taas muikunpyyntiaika. Kalakukko on mielestäni paras kevään pikkuahvenista runsaan läskin kera, vaikka kyllä muikkukukkokin maistuu.
      Se on muuten suolistus eikä suolestus, muikulla niskasta kiinni pää poikki ja vedetään pään mukana rauhallisesti suolet pois tai vaihtoehtoisesti napsastaan heti pään jälkeen etumahasta ja vedetään siitä suolet jos halutaan säästää pää.

• Pirre*

Joko lantut oli makeita?

ja

Eipä taida olla meidän jälkikasvu mädille persoja, vävy tykkää, muttei kai ole koskaan itse mätiä ottanut talteen,
      mie taas otan, ja saan syödäkin sen yksin :), mies ei tykkää yhtään siitä, riiteli aina kun ja jos jätin mätiä paistokaloihin sisään.

Muikkukukko on hyvää, nyt pitääkin käydä kalakaupassa...

• Kukkokulta

Muikkukukosta puheen ollen.

Paljonko teillä maksaa kokonainen/puolikas kukko? Viimeksi kun sellaisen olen kaupassa nähnyt, niin pikku mykyrä maksoi muistaakseni yli seittemän euroa?

• nuuhnuuh.

Saisipa joskus kunnon kypsytettyä muikkukukkoa. Karsea nälkä. Päivän olin syömättä, nyt uunista tulvii ihanat murekkeen sulotuoksut.

• Pirre*
        Kukkokulta kirjoitti:

Muikkukukosta puheen ollen.

Paljonko teillä maksaa kokonainen/puolikas kukko? Viimeksi kun sellaisen olen kaupassa nähnyt, niin pikku mykyrä maksoi muistaakseni yli seittemän euroa?

Kokonainen kukko n. 15 euroa, siis noin...en muista tarkkaan ...katselin vuoroani ootellessa kahtelin leipomon myymälässä/kahviossa niitte hintoja ja en nyt ole ihan eurolleen varma tuosta hinnasta...kyllä ne edullisemmaksi tulee tehä ite, vaikka muikut ei mitään halpoja olekaan ja tarviihan siihen sitä sianlihaakin, - tuolla hintaa saa ainakin kaksi kukkoa..

• ghktmuitkj

Mikä vika on ikäpolvessamme kun olemme jättäneet opettamatta lapsillemme niin paljon asioita. Omista opettamatta jättämisistämme johtuu niin kutsuttu uusavuttomuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4312
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1813
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1523
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1287
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      833
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe