minun vatsani vaatii puolukkasurvosta, jotkut ei voi sitä ollenkaan syödä.
Mistä mahtaa johtua tuo puolukan himo?
Maistuuko puolukka
24
3777
Vastaukset
- ..
Maistuu kun syön suoraan metsästä. Säilöttynä närästää.
- nam, nam
Maistuis! Mistä sais?
- Kaupunkilainen
Marjathan ovat superruokaa, syö huoleti niin paljon kuin mieli tekee, jos vatsa kestää! Himo voi tulla siitä, että sinulla on liian vähän happoa ja puolukka happamana korjaa tätä puutosta.
Puolukka on parhaita marjoja, koska se
- on yleinen
- on helppo poimittava, ei sotke sormia ja kypsyy hyttyskauden jälkeen
- säilyy jääkaapissa ihan sellaisenaan kevyesti survottuna
Parasta siinä on maku, joka sopii niin makeisiin kuin suolaisiinkin ruokiin. Mieheni käyttää puolukkasurvosta ketsupin sijaan esimerkiksi makaronilaatikon kanssa, eivätkä kaali- ja maksaruuat maistu miltään ilman puolukkaa.- puoluk-ka
minulla on ollut jo kaksi viikkoa survottua puolukkaa terassilla ja siellä se saa olla koko talven. Loppuja aina siirrän pakasteeseen sitten kun pakaste vajuu että mahtuu.
Veriletut ja sokeroitu puolukkasurvos on myös minun lemppari. - .,
"on helppo poimittava, ei sotke sormia ja kypsyy hyttyskauden jälkeen"
Tänään ainakin oli mäkäräisiä paljon metsässä. Kasvot ihan turvoksissa puremien jäljiltä.
Muuten oli ihana sää poimia niitä. - tulisi yöpakkanen
., kirjoitti:
"on helppo poimittava, ei sotke sormia ja kypsyy hyttyskauden jälkeen"
Tänään ainakin oli mäkäräisiä paljon metsässä. Kasvot ihan turvoksissa puremien jäljiltä.
Muuten oli ihana sää poimia niitä.ja hirvikärpäsiä pää täynnä
- La g
Puolukka on suht helppo ja nopea poimittava. Suhteellisen
halpa torillakin, kymmenen litran ämpäri 20 euroo, tai
laatikollinen 22 euroo.
Lisäksi helppo säilyttää pakastettuna taikka survoksena
kylmässä. Ja monipuolinen käyttö. Nam, nam. - Pirre*
Jo vain maistuu, yleensä syön jo kerätessä puolet saaliista, ja sitten lisäkkeenä tai lisänä jogurtissa, tai rahkassa. Lie joku happovajaus miullakin.
- puoluk-ka
Kalja ei käy vaikka on hapan mutta puolukkaa haluttaa.
Sukuvika, äitini söi kanssa pari sakollista puolukkasurvosta talvessa
- makua elämään
Minä rakastan puolukkasurvosta ruuan kanssa. Mutta harmin paikka, vatsa menee kuralle. Eilinen ilta meni ptyllä puolukkaorgioiden jälkeen:(
- puoluk-ka
puolukkaorgiat, hyvä nimi ja harmin paikka
- ????
Kauanko puolukat säilyy poimittuna viileässä?
terv. nimim. en ole ehtinyt perata- ????
hunksz kirjoitti:
"????"
Puolukalla on puolustusmekanisminsä, aikasti jännät.
Katsohan wikistä.
H.Siellä kun ei ole mitään perkaamattomien puolukoiden säilymisestä, siksi kysyin täältä, sillä oletan tämän ikäisistä jonkun tietävän. Miksi kommentoit kun et kerran tiedä?
???? kirjoitti:
Siellä kun ei ole mitään perkaamattomien puolukoiden säilymisestä, siksi kysyin täältä, sillä oletan tämän ikäisistä jonkun tietävän. Miksi kommentoit kun et kerran tiedä?
"?????"
En minä tiedäkään, minä olen mies.
http://kysymammalta.blogspot.fi/2009/09/puolukka.html
Miehenä osaan minä aina löytää oikeat työkalut.
Ja naisen ohjaamisessa olen jo ammattilainen.
H.hunksz kirjoitti:
"?????"
En minä tiedäkään, minä olen mies.
http://kysymammalta.blogspot.fi/2009/09/puolukka.html
Miehenä osaan minä aina löytää oikeat työkalut.
Ja naisen ohjaamisessa olen jo ammattilainen.
H.Varsinkin tylsän-tarpeettomassa viestinnässään.
H.- ????
hunksz kirjoitti:
Varsinkin tylsän-tarpeettomassa viestinnässään.
H.Tuonkin sivun olin jo tutkinut, ei sielläkään kerrottu perkaamattomien säilymisestä. Työkalusi näyttää olevan käyttämättömyyden puutteesta ruosteessa tai muuten vaan kulahtaneet.
Olenko enää ainoa joka sinulle vastaa kun noin hanakasti tartut kiinni? ???? kirjoitti:
Tuonkin sivun olin jo tutkinut, ei sielläkään kerrottu perkaamattomien säilymisestä. Työkalusi näyttää olevan käyttämättömyyden puutteesta ruosteessa tai muuten vaan kulahtaneet.
Olenko enää ainoa joka sinulle vastaa kun noin hanakasti tartut kiinni?"????"
Siltä tuo pahasti näyttää, mutta sen kanssa on vain elettävä.
"Puolukoihin ei tarvitse laittaa sokeria säilyvyyden kannalta, bentsoehappo puolukassa on itsestään säilöntäaine"
"Puolukanlehdet ovat lievästi myrkyllisiä suurina annoksina. Älä siis käytä usein, äläkä ennaltaehkäisevästi, puolukanlehtien hydrokinonit vaurioittavat maksaa ja munuaisia"
Ystävällisesti
H.- puoluk-ka
Kypsät puolukat varmaan säilyy ainakin viikon, kauenpaa en ole kokeillut. Raaka puolukka alkaa tummua ja kutistua, tulee huonon nököiseksi.
- Kaupunkilainen
Vinkki ensi kesäksi: älä kerää roskia, kerää vain puhtaita marjoja. Niin minä teen, koska inhoan marjojen perkaamista. Sehän on kuin poimisi ne kahteen kertaan.
Myönnän, etten poimi ämpärikaupalla, korkeintaan litran kerrallaan, mutta mielestäni säästän silti aikaa. Poimiminen on hitaampaa, mutta jälkikäsittely hoituu siinä samalla.
Sama homma sienillä: tuon kotiin vain puhdistettuja, tarvittaessa pilkottuja (jos tarvitsee halkaista nähdäkseen, onko matoja) sieniä. Kotona ne voi heittää suoraan pannuun. - ????
Kaupunkilainen kirjoitti:
Vinkki ensi kesäksi: älä kerää roskia, kerää vain puhtaita marjoja. Niin minä teen, koska inhoan marjojen perkaamista. Sehän on kuin poimisi ne kahteen kertaan.
Myönnän, etten poimi ämpärikaupalla, korkeintaan litran kerrallaan, mutta mielestäni säästän silti aikaa. Poimiminen on hitaampaa, mutta jälkikäsittely hoituu siinä samalla.
Sama homma sienillä: tuon kotiin vain puhdistettuja, tarvittaessa pilkottuja (jos tarvitsee halkaista nähdäkseen, onko matoja) sieniä. Kotona ne voi heittää suoraan pannuun.Se on vähän hankala siellä metsässä perata ne marjat ja sienet kun omistaa vain lukulasit, ne päässä on hankala kaatumatta kävellä ja marjojen puhdistuksesta ei taas tule mitään ilman niitä. Olen lukenut että raakileet, mustikat ja lössähtäneet marjat voivat pilata koko sankollisen jos niitä jää joukkoon. Kannat ei ole pahasta jos puolukat keittää mehuksi, niiden nyppiminen on aivot tappavaa puuhaa. Itselläni ei ole aikaa viettää siellä metsässä montaa päivää, siksi yleensä perkaan marjat vasta kotona muiden kotitöiden lomassa.
Vieläkään ei ole tietoa kuinka nopeesti puoukat pilaantuvat jos on roskat mukana. Poimin melkein viikko sitten 8 ämpärillistä ja jouduinkin yllättäen lähtemään toiselle paikkakunnalle isäni sairaskohtauksen vuoksi. Nyt huolettaa ne marjat siellä kotona, pitäisikö luvata ne naapurien hakea sieltä itselleen kun itse en pääse kotiin ainakaan ennen ensiviikkoa.
Onko joku säilyttänyt paria viikkoa?
- SAS*
Minulla taas on puolukan keräämisen himo. Raakaa puolukkaa en syö, mutta hilloa tai survottua sokerilla maustettua syön ruoan kera.
Puolukassa on bentsoehappoa, jolle olen allerginen. Pieni määrä ei ole haitaksi.
Puolukkaa on tänä vuonna runsaasti. Aloitin poimimisen pari päivää sitten, ämpärillinen on päivän saldo. Ovat vasta nyt kypsyneet meilläpäin.- puoluk-ka
Minunkin piti käydä vielä keräämässä, järven rannassa suuria ja punaisia, ei voinut olla keräämättä, on se niin mukavaa kun vielä aurinko paistoi, vaikka oma tarve 2 survottua sankollista on jo kasassa.
- laulavapuola
Himoan ja saan jopa hatuta luvan myötä puolukkaa.
Ihmisten makunystyrät vaihtelevat, itselleni muikeat ja happamat kai tasoittavat luontaista makeuttani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362789Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs182597100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432288Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381644Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511575- 381493
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251373- 341271
- 261171