odotusaika/karenssi

odottavan aika on___

mitä eroa on odotusajalla ja karenssilla? kävin ilmoittautumassa työkkäriss työnhakijaksi niin mätkäistiin 5kk odotusaika. nyt eilen tuli työvoimapoliittinen lausunto jossa luki että karenssin ajalta 5kk ei voida maksaa työttömyysetuutta.

siis mitän eroa näillä on?

5

355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eipä niillä

      juuri käytännön eroa ole eli molemmat ovat aikaa jolloin ei työttömyysetuutta makseta. jotkut työvoimavirkailijat käyttävät odotusajasta nimeä karenssi.

    • rangaistus nyt

      molemmat ovat rangaistuksia sinua kohtaan eli työkkärin tapa rangaista on karenssi tai odotusaika. odotusaika nimeä käytetään kuitenkin vain jos ei työssäoloehto ole täyttynyt. työkkärin pitäisi kaikintavoin auttaa työnhakijaa pääsemään töihin, mutta mitä auttamista se sellanen on laitetaan mollin omille sivuille sinusta tietoa " korottanut ääntä työvoimavirkailijalle, kiroillut työvoimavirkailijan vastaanotolla tai myöhästynyt työvoimavirkailijan vastaanotolta" nämä tiedot kun lähtevät sitten vielä työnantajille niin eipä taida töihin päästä. jos tuollainen on työkkärin mukaan auttamista niin ei heiltä sitten kannata apua pyytää.

    • olen niin kyllästyny

      työkkärin käytökseen ja mukamas auttamisen haluun. paskat siitä mitään ole´tullut. helvetin virasto! nimittäin olin puolivuotta työnhakijana enkä mihinkään heidän kautta päässyt. sitten irtisanoin itseni työkkäristä ja lähdin itse kysymään töitä ja heti sain. jos työkkäri todellakin haluisi auttaa työnhaussa niin antaisi siihen edes mahdollisuuden eikä laittaisi työnantajille negatiivistä palautetta. positiivinen palaute ei juuri koskaan mol.fi sivujen omiin tietoihin tule eikä myöskään näin ollen työnantajille. mitä tulee näihin karensseihin ja odotusaikaan niin sanoisin tähän suoraan että naisella on odotusaika.

    • odottava äiti

      kuules kyllä meitä odottavia äitejäkin työkkärissä käy ja ainakin minulle jos siellä langetettaisiin odotusaika ja sanottaisiin että 5kk niin haastaisin työkkärin oikeuteeen kusettamisesta sillä kyllä se odotusaika on pidempi kuin 5kk. eli sinulle aloittaja jolla 5kk odotusaika niin ole helvetin tyytyväinen ettei odotusaikasi ole se normaali odotusaika.

    • Anonyymi

      Alle 25 vuotioilla kai tuo 5kk odotusaika jos kieltäytyy jostakin. Vanhemmilla sit Karenssi 1-3kk.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1723
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1421
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      197
      790
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      97
      759
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe