Tosiaan, miten vaikkapa ihan kiväärillä tähtääminen onnistuu, jos ampujalla ei ole hallitsevaa silmää, vaan molemmat heittävät saman verran, vaikkakin eri suuntiin?
Harrastus voisi kiinnostaa, mutta en tiedä, miten silmieni kanssa oikein pitäisi toimia. Kaikki kuulemani keinot hallitsevan silmän löytämiseen maallikon keinoin olen kokeillut, mutta aina vain se sama tulos: ei sellaista minulla ole lainkaan.
Tähtääminen ilman hallitsevaa silmää
2
231
Vastaukset
- Aivan hyvin
se onnistuu, kunhan on kohtuullinen näkökyky.
Hommaa ilmakivääri ja kokeile, ei maksa paljoa ja pääset tuntumaan.
Laita vaikka lappu toisen silmän päälle ammunnan ajaksi.
Vaihda puolta ja silmää... Kokeile...
Jos ei sitten homma kiinnosta, niin myyt impukan pois. - ammuskelija.
Jos olet oikeakätinen, niin ammut oikealla silmällä. Vasemmaalta, jos vasenkätinen. Toisen silmän voit peittää lasien lapulla. Kiväärillä et käytännössä pysty tähtäämään oikeakätisesti käyttämällä vasenta silmää tai toisinpäin.
Jos olet sekakätinen ja silmäinen, niin ammu oikealta, sillä vasuriaseet ovat vähemmistöä ja kalliimpia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.948086- 1743782
- 533289
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2552541- 482175
- 422035
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291970- 481912
- 601788
- 191783