Jarrulevyn sallittu sivuttaisheitto

Ave-uskovainen

Tarvitsisin pikkuisen apua: osaisiko joku kertoa, miten paljon Avensiksen (d4d, 2000) etujarrulevyssä saa olla sivuttaisheittoa. Mittakello näyttää kahdeksaa sadasosamilliä lähellä levyn ulkoreunaa. Riittääkö tämä aiheuttamaan tärinää?

Jarrujen ravistus (ratissa) on ollu ongelmana tässä, vaikka levyjä ja paloja on vaihdeltu ja viimein satulatkin. Merkkiliikkeessä mitattiin navat ja toisessa on viiden sadasosan heitto, mikä kuulemma mahtuu toleranssiin (sallittu 0.07 mm).

13

4767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • just joo

varmaan alkuperäiset kierot vanteet ja renkaat!!!

• Ave I

Onko aluvanteet ja esiintyykö sekä kesä- että talvirenkailla? Yhdessä tapauksessa täristykseen auttoi lopulta vanteiden vaihto.

• Ave-uskis

Tässä tapauksessa auton alla on käynyt neljät eri valssit, tällä hetkellä peltiset ja täristysongelma on toistunut kaikilla aina jonkin ajan päästä jarrulevyjen vaihdosta. Myös renkaita on vaihtunut. Uusilla levyillä on saanut ajella ehkä parituhatta, jonka jälkeen jarrutärinä on aina palannut. Alatukivarren takapuslistakin on huonompi vaihdettu, sekään ei vaikuttanut mitenkään. Levyjä on ollut vuoden sisällä monet. onkohan peräti seitsemännet menossa, sekä tarvikkeita että alkuperäisiä. Myös paloja vaihdeltu. Ei vaan tunnu mistään löytyvän lopullista totuutta tähän ilmiöön. Muutoin olen autooni tykästynyt, joten sitkeästi olen yrittänyt vaivasta päästä. Polkimessa tärinä ei tunnu, ratissa pelkästään.

• Levysoitin.
        Ave-uskis kirjoitti:

Tässä tapauksessa auton alla on käynyt neljät eri valssit, tällä hetkellä peltiset ja täristysongelma on toistunut kaikilla aina jonkin ajan päästä jarrulevyjen vaihdosta. Myös renkaita on vaihtunut. Uusilla levyillä on saanut ajella ehkä parituhatta, jonka jälkeen jarrutärinä on aina palannut. Alatukivarren takapuslistakin on huonompi vaihdettu, sekään ei vaikuttanut mitenkään. Levyjä on ollut vuoden sisällä monet. onkohan peräti seitsemännet menossa, sekä tarvikkeita että alkuperäisiä. Myös paloja vaihdeltu. Ei vaan tunnu mistään löytyvän lopullista totuutta tähän ilmiöön. Muutoin olen autooni tykästynyt, joten sitkeästi olen yrittänyt vaivasta päästä. Polkimessa tärinä ei tunnu, ratissa pelkästään.

Ravistuksen syyhän on tiedossa, jos osa x vaihtamalla se on poistunut.
        Nyt vain pitää selvittää miksi se osa x menee piloille pian, eli laahavat jarrut tai huonolaatuiset levyt?, eli kokeile toisen valmistajan... väittävät erään myyjän levyjen olevan kehnoja.

• Ave I
        Ave-uskis kirjoitti:

Tässä samanlainen ongelma:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10097267#comment-51061736

Ettei nyt vaan olisi huonot satulat sattunut.

• Ave-uskis
        Ave I kirjoitti:

Tässä samanlainen ongelma:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10097267#comment-51061736

Ettei nyt vaan olisi huonot satulat sattunut.

Heh...nyt sattui niin, että tuo on minun laatimani aloitus samasta ongelmasta (hävettää vähän nimimerkkien vaihtelu.) Tuolloin vaihdettiin autooni minun aikanani ensimmäiset uudet levyt, edellinen omistaja oli tosin vähän aikaa sitten vaihtanut niin ikään.

• Tikku-ukkø

Voi olla kierot vetarit, tai epäkeskeisesti nivelessä sijaitseva vetarin reikä. Tiedän itse tapauksen jossa upouusi Seatti ravisti aika voimakkaasti. Ensiksi tasapainotettiin ja pestiin vanteita. Ei auttanut. Seuraavaksi vaihdettiin renkaita ja vanteita ja mikään ei auttanut. Myyjä nosti kädet pystyyn. Auto laitettiin kiertoon ja sen jälkkeen ei ole kajottu Seatteihin tikullakaan.

• Ave-uskis

Kenpä tietäisi, eikä tuommoiseen parin tonnin autoon kannata summamutikassa enää mitään vaihdella. Mutta tuo kun ei ravista kuin kevyhkösti jarrutettaessa, ei muutoin ajaessa...

• Ave I
        Ave-uskis kirjoitti:

Kenpä tietäisi, eikä tuommoiseen parin tonnin autoon kannata summamutikassa enää mitään vaihdella. Mutta tuo kun ei ravista kuin kevyhkösti jarrutettaessa, ei muutoin ajaessa...

Palat kuitenkin kuluvat tasaisesti ja molemmilla puolilla jarrulevyä kiiltävä alue on saman suuruinen?

• Ave-uskis
        Ave I kirjoitti:

Palat kuitenkin kuluvat tasaisesti ja molemmilla puolilla jarrulevyä kiiltävä alue on saman suuruinen?

Mietin tuossa juuri sitä, miksi levyt tahtovat minulla urautua. Niin kävi tarvikepalojen ja -levyjen aikaan ja niin nytkin, kun on orkkisosat. Kiiltävä alue ei ole tasainen, vaan selvästi urilla heti parin tuhannen kilometrin ajon jälkeen...

• no jo taas

Ei taida Tojolla olla paljon laadunvalvontaa, ainoa auto maailmassa jossa navoissa on vielä vuonna 2012 täristystä aiheutavaa heittoa ja epäkeskoa, voi jessus. Syy kaikkeen on perseestä olevissa etupään geometrioissa.

• Katsastusmies a1

Alle metrin sivuttaisheitto Toyotassa ei vielä tunnu ohjauksessa. Laatuautoissa puhutaan 0,0... Luvuista, mutta tosiaan toilootassa alle metrin.

Kannattaa mainita ensihuollossa tai välihuollossa tai huollossa tai öljyhuollossa, mutta viimeistään tutun turvallisessa takaisinkutsussa katsotaan kuntoon.

• mutterit löysällä

niin autossa kuin ostajassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3673
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2509
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2382
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2117
    5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1599
    6. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      15
      1522
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      131
      1365
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      283
      1351
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1305
    Aihe