akitan hinta??

inu

kuinka paljon maksaa akita inun pennut?

65

19952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tdts

      Etsi kasiis rotuyhdistys ja kysy heilta, saat varmasti oikean vastausken! veikkaisin 1000 egen paikkeilla.

      • sammari-92

        Kaverillani on akita joka maksoi 1200 euroa.


    • Emppu

      Riippuu varmasti aina myös kasvattajasta, paljonko pennulle tulee hintaa. Meidän akita maksoi 1000€.
      Se muuten on ollut jo piiiiiiitkään akita ei siis akita inu! =)

      • Ansku?

        siis onko akita inu sama ku akita ? :oo


      • 33
        Ansku? kirjoitti:

        siis onko akita inu sama ku akita ? :oo

        sama on, mutta inua ei lopussa käytetä. 1000-1500 maksaa.


      • asdfghjklöä...O.o
        33 kirjoitti:

        sama on, mutta inua ei lopussa käytetä. 1000-1500 maksaa.

        kyllä inua perässä käytetään selvyytenä...sillä pelkkä akita tarkoittaa akitan prefektuuria japanissa...


      • gjd
        asdfghjklöä...O.o kirjoitti:

        kyllä inua perässä käytetään selvyytenä...sillä pelkkä akita tarkoittaa akitan prefektuuria japanissa...

        No ei kyllä käytetä.


      • -.-'
        gjd kirjoitti:

        No ei kyllä käytetä.

        ei käytetäää !!


      • Fuuga2
        -.-' kirjoitti:

        ei käytetäää !!

        Itseasiassa kyllä käytetään ja mielestäni se on hyvä että sitä inu päätettä käytetään lopussa. Sillä nykyään ihmisillä on tapana luokitella akita ja amerikanakita samaksi roduksi mitä se ei ole. Amerikanakita syntyi kun risteytettiin akita ja saksanpaimenkoira. Alkuperäinen akita taas on alkukantainen ja hyvin vanha japanilainen rotu jonka inu päätekkin kertoo. Inu siis tarkoittaa japaniksi koiraa.
        Mielestäni on tarkeää pitää nämä rodut erillään ja suosittelen sitä inu päätteen käyttämistä ettei tule sekaanuksia.


      • näin!!
        Fuuga2 kirjoitti:

        Itseasiassa kyllä käytetään ja mielestäni se on hyvä että sitä inu päätettä käytetään lopussa. Sillä nykyään ihmisillä on tapana luokitella akita ja amerikanakita samaksi roduksi mitä se ei ole. Amerikanakita syntyi kun risteytettiin akita ja saksanpaimenkoira. Alkuperäinen akita taas on alkukantainen ja hyvin vanha japanilainen rotu jonka inu päätekkin kertoo. Inu siis tarkoittaa japaniksi koiraa.
        Mielestäni on tarkeää pitää nämä rodut erillään ja suosittelen sitä inu päätteen käyttämistä ettei tule sekaanuksia.

        Ei käytetä. Nykyään koirakirjoissakin akita on pelkkä akita, ei akita inu. Akita inua voi kyllä käyttää, mutta se on vähän vanhanaikaisempi nimitys kyllä. Amerikanakitaa pitää sanoa amerikanakitaksi, ei pelkäksi akitaksi.

        Vaikka aloitus onkin jo vanha, niin kuitenkin akita maksaa siis 1000-1500e, omani maksoi 1200e. Ja tämähän on vasta "aloitussumma" koiran hankinnassa, paljon enemmän sitä rahaa kuluu.


      • aaaaakita
        Fuuga2 kirjoitti:

        Itseasiassa kyllä käytetään ja mielestäni se on hyvä että sitä inu päätettä käytetään lopussa. Sillä nykyään ihmisillä on tapana luokitella akita ja amerikanakita samaksi roduksi mitä se ei ole. Amerikanakita syntyi kun risteytettiin akita ja saksanpaimenkoira. Alkuperäinen akita taas on alkukantainen ja hyvin vanha japanilainen rotu jonka inu päätekkin kertoo. Inu siis tarkoittaa japaniksi koiraa.
        Mielestäni on tarkeää pitää nämä rodut erillään ja suosittelen sitä inu päätteen käyttämistä ettei tule sekaanuksia.

        Akita inua ei ole enää,on vain akita ja sitten amerikanakita (joka polveutuu mm.sakemannista,tanskandogista,berhandilaisesta,mastiffista)


      • 1234
        aaaaakita kirjoitti:

        Akita inua ei ole enää,on vain akita ja sitten amerikanakita (joka polveutuu mm.sakemannista,tanskandogista,berhandilaisesta,mastiffista)

        kiva tietää.


      • 1234
        näin!! kirjoitti:

        Ei käytetä. Nykyään koirakirjoissakin akita on pelkkä akita, ei akita inu. Akita inua voi kyllä käyttää, mutta se on vähän vanhanaikaisempi nimitys kyllä. Amerikanakitaa pitää sanoa amerikanakitaksi, ei pelkäksi akitaksi.

        Vaikka aloitus onkin jo vanha, niin kuitenkin akita maksaa siis 1000-1500e, omani maksoi 1200e. Ja tämähän on vasta "aloitussumma" koiran hankinnassa, paljon enemmän sitä rahaa kuluu.

        oot oikeessa hinnoista, mäkin tiesin et akita rotuiset koiat maksaa 1000 - 1500.


      • Innostunut XD
        33 kirjoitti:

        sama on, mutta inua ei lopussa käytetä. 1000-1500 maksaa.

        Mä luin jostain että joku myy niitä 250-650 euroo


      • niitä, näitä, noita
        aaaaakita kirjoitti:

        Akita inua ei ole enää,on vain akita ja sitten amerikanakita (joka polveutuu mm.sakemannista,tanskandogista,berhandilaisesta,mastiffista)

        Amerikanakita polveutuu kylläkin pelkästä akitasta.


      • niin siis :-/
        Innostunut XD kirjoitti:

        Mä luin jostain että joku myy niitä 250-650 euroo

        Ai seropeja ?


      • hööppppöön lööppö
        Fuuga2 kirjoitti:

        Itseasiassa kyllä käytetään ja mielestäni se on hyvä että sitä inu päätettä käytetään lopussa. Sillä nykyään ihmisillä on tapana luokitella akita ja amerikanakita samaksi roduksi mitä se ei ole. Amerikanakita syntyi kun risteytettiin akita ja saksanpaimenkoira. Alkuperäinen akita taas on alkukantainen ja hyvin vanha japanilainen rotu jonka inu päätekkin kertoo. Inu siis tarkoittaa japaniksi koiraa.
        Mielestäni on tarkeää pitää nämä rodut erillään ja suosittelen sitä inu päätteen käyttämistä ettei tule sekaanuksia.

        Amerikanakitan kehittämisessä ei kylläkään olla käytetty mitään muita rotuja. Se vain erkaannutettiin akitasta.


      • japaninkielenosaaja
        33 kirjoitti:

        sama on, mutta inua ei lopussa käytetä. 1000-1500 maksaa.

        inu on japania ja tarkoittaa koiraa.. :)


      • Rotsku
        -.-' kirjoitti:

        ei käytetäää !!

        Kyllä muuten joskus käytetään. Se usein myös sekoitetaan jos siinä ei ole sitä; akita inua


      • Anonyymi

        Inu = koira eli akita koira


      • Anonyymi
        Ansku? kirjoitti:

        siis onko akita inu sama ku akita ? :oo

        Sama juttu on


      • Anonyymi
        Fuuga2 kirjoitti:

        Itseasiassa kyllä käytetään ja mielestäni se on hyvä että sitä inu päätettä käytetään lopussa. Sillä nykyään ihmisillä on tapana luokitella akita ja amerikanakita samaksi roduksi mitä se ei ole. Amerikanakita syntyi kun risteytettiin akita ja saksanpaimenkoira. Alkuperäinen akita taas on alkukantainen ja hyvin vanha japanilainen rotu jonka inu päätekkin kertoo. Inu siis tarkoittaa japaniksi koiraa.
        Mielestäni on tarkeää pitää nämä rodut erillään ja suosittelen sitä inu päätteen käyttämistä ettei tule sekaanuksia.

        Ei käytetä!!


    • japanese akita

      akita ei akita inu. amerikanakitaa kutsutaan amerikanakitaksi ei pelkästään akitaksi! koska muutenhan se olisi oikea japanilainen akita (alkuperäinen) ja oma akitani maksoi 1500e kuulemma korkein akitan pyyntö summa! eli 1000-1500e

    • Täh?!

      inu tarkoittaa japaniksi koiraa. ethän sä suomessakaan kenellekään sano, että "mulla on ajokoira koira!" ?!?
      joten inua ei käytetä.
      meidän akitamme maksoi 1500€. ja olen itsekin kuullut, että yli 1500€ noista ei pyydetä...
      (ja tämä kärkäs mielipiteeni siksi, että mieheni on japanilainen...)

      • ....................

        Akita inu ei todellakaan tarkoittaisi "akitakoira koira" vaan ihan vaan "akitakoira", koska Akita itsessään on pelkkä prefektuuri Japanissa. Mutta se on kyllä muuten totta että sana inu on poistettu käytöstä virallisesti.


    • Täh??

      lisäyksenä vielä tuohon edelliseen viestiini, niin japanissa ei tosiaan käytetä ikinä "akita inu", vaan "akita ken"- lausetta, joka tarkoittaa akitarotua.

      • ....................

        Miksi sitten rotu aiemmin tunnettiin nimellä akita-inu eikä akita-ken, kuten esim. kai tunnettiin nimellä kai-ken ja tosa nimellä tosa-ken tai tosa-token?


    • heppa koira hullu

      kiitos vastauksesta koska mä veera ostan ens kesänä akitapennun

    • Totuuden torvi.

      Oikeasti se on Ikuta Anu, miksi ihmiset valehtelee täysillä yleisellä palstalla?

      • 1234

        sä TOTUUDEN TORVI et kylläkään puhu asiaa, koska akita koirat on akita koiria eikä mitään IKUTA ANU.


      • akutaona

        Vittu se on koira!


      • Anonyymi
        akutaona kirjoitti:

        Vittu se on koira!

        Itte oo,t koira on fiksumpi ku sä eikä vituttele


    • koiraa ostava perhe

      Moi. Me ollaan akita rotuista koiraa hankkimassa pian, elikkä meidän pitäisi tietää paljonko akita pennut suunnilleen maksavat. Toivoisimme vastausta ihmiseltä jolla on tietoa akita koiren hinnoista.

      Kiitos jo etukäteen!

      • randomi3

        Luin kennelliiton sivuilta, 1200-1600 egee, ja koiran suvusta riippuen hinta voi nousta hieman korkeammaksi.


      • Anonyymi

        Googlatkaa ja katsokaa kasv<tt<jia, Kasvattajien sivuilta saat oikeaa tietoa, et tältä sivulta


    • näin o

      1200-1500

    • Suosittelen edelleenkin tutustumaan akitan terveyteen ENNEN sen pennun hankkimista. Varsinkin jos hinta jo pentua hankkiessa mietityttää niin entäs sitten jos se pentu sitten sairastuu esimerkiksi SA:han tai muuhun akitaa vaivaavaan perinnölliseen sairauteen? Todennäköisyys kun näille on melkoisen suuri. Ikävä kyllä.

      Ja kalleimmat Suomessa myydyt akitapennut mitä itse tiedän ovat olleet noin 3500 euroa. Normaalisti hinta pyörii siinä 1000-1500 paikkeilla.

    • palokinkennel

      akitan hinta vaihtelee suomessa hinta on siinä 1000-1500e ja itsemme olemme hakeneet akitamme japanista ja kaillein on sen 5500euroa ollut. mutta suomessa ei kyllä tavata näin kalliita koiria.

      ja jos haluatte pentuja kysellä, niin Palokin kennel ! vuoden sisään on tulossa valkoisesta akitasta tulossa pentuja :)

      • Ninnuli60

        Japanissa valkoista väriä ei jalosteta mielellään, koska se on muita alttiimpi perinnöllisille sairauksille.

        Miksi suomessa jalostetaan?


      • katotsämunpehvaa??
        Ninnuli60 kirjoitti:

        Japanissa valkoista väriä ei jalosteta mielellään, koska se on muita alttiimpi perinnöllisille sairauksille.

        Miksi suomessa jalostetaan?

        Se on ulkonäkökysymys jälleen kerran. Ihmiset jostain syystä pitävät erikoisista ja poikkeavista yksilöistä :P


      • Ninnuli60
        katotsämunpehvaa?? kirjoitti:

        Se on ulkonäkökysymys jälleen kerran. Ihmiset jostain syystä pitävät erikoisista ja poikkeavista yksilöistä :P

        Kyllähän minä sen ymmärrän että erikoiset kiinnostaa mutta tuo lauseen loppuosa : koska se on muita alttiimpi perinnöllisille sairauksille, pitäisi olla tärkeämpää kuin ulkonäkö.


      • Bah
        Ninnuli60 kirjoitti:

        Kyllähän minä sen ymmärrän että erikoiset kiinnostaa mutta tuo lauseen loppuosa : koska se on muita alttiimpi perinnöllisille sairauksille, pitäisi olla tärkeämpää kuin ulkonäkö.

        Akitan värit:
        Periaatteessa rodulla on kolme väriä: soopeli, soopelibrindle ja e/e-keltainen, joka on tällä
        rodulla ilmeisestikin aina valkea. Noin teoriassa se valkoinen voisi
        olla jotain muutakin kuin e/e, mutta niin kauan kun muuta ei ole
        osoitettu, voi hyvin olettaa että se on e/e.

        Ja sitten on mahdollisesti muunvärisiä, kuten ehkä satulakuvio ja ehkä
        merkkiväri, mutta ne ovat rotumääritelmän vastaisia.


        Akitan valkoinen:
        No se on se e/e. Tai jos ei ole, se ainakin periytyy tasan samoin eli
        on yksinkertaisen väistyvä.

        Vaalea kirsu:
        Se on e/e-koirien yleinen juttu etenkin pohjoisissa maissa.
        Mutta ei vaalentuneesta kirsusta ole mitään terveyshaittaa.

        Minkään muun rodun e/e-keltaisilla tai -valkoisilla ei ole tunnettuja
        väriin liittyviä terveysongelmia, joten tuskin japaninakitoillakaan.
        Ellei se akitojen oma ihojuttu satu olemaan hyvin läheisesti linkkautunut E-lokuksen kanssa - ja
        silloinkaan se valkoisuus itse ei olisi ongelma, vaan aivan erillinen
        geeni, joka vain sattuu periytymään sen valkoisuuden geenin kanssa.
        Mutta jos akitalla on sitä ihojuttua yhtä lailla muunkinvärisillä,
        silloin tätä linkkiä ei ole.

        Kaksi valkoista akitaa yhdistettynä:

        No ensinnäkin siitä tulee pelkkiä valkoisia. Kirsujen väreistä ei voi
        luvata mitään, mutta jos molemmat vanhemmat ovat Suomessa asuvia
        koiria joilla se kirsu pysyy mustana ympäri vuoden, toki on paljon
        varmempaa että isolla osalla pennuista on myös samanlainen kirsu.
        Kaksi vaaleanenäistä sen sijaan saa melko varmasti pelkkiä
        vaaleanenäisiä pentuja.

        Jos taas vanhemmat asuvat vaikkapa Italiassa ja ovat mustakirsuisia,
        ei voi tietää mikä niiden kirsujen väri olisi Suomessa ja niiden pentu
        voi hyvin olla vaaleakirsuinen tänne Suomeen muutettuaan. Myös jos
        koiraa näkee vain näyttelyissä, sen musta kirsu voi olla keinotekoinen
        ja se onkin oikeasti vaaleakirsuinen, ja silloin väri ei tietenkään
        periydy

        Faktat olis kiva tietää


    • kysymys?

      Millä perusteluilla akitan valkoinen väri on alttiimpi perinnöllisille sairauksille?

      • gagja

        Ei millään!!!


      • Anonyymi

        Koska valkonen on harvinaisempi väri ja jos valkoista akitaa risteytetään toisen värisen akitan kanssa on pennut suuremmalla todennäköisyydellä värikkäitä, näin jos valkoisia on vähän ja niitä risteytetään keskenään on koirilla todennäköisemmin akitalle tyypillisiä vikoja.


    • akita<3

      moi olen aina halunnut akitaa ja odottelen et olen täysikänen ja olen omillai ja nyt hhuomasin etten jaksa odottaa et pääsen omilleni ja kun en tiedä mistä etsiä akita koirien pentuja niin voisiko joku kertoa mistä niitä löytää ja et millä suurinpiirtein hinnalla vois löytyä??

      • Jatka vaan

        sitä odottamista. Muista että kärsimys kaunistaa ja jalostaa luonnettasi. Sitä varmemmin jaksat huolehtia koirastasi ja kasvattaa sen kunnon koirakansalaiseksi, kuin jos ottaisit sen nyt heti.

        Malttia vain kehiin, äitisikin varmaan toivoo sitä.


    • lollista lol

      ....akita koirien pentuja.... LOL!

      • Oleg51

        Haluan ostaa tyttö Akita Inu. Missä voin tehdä tämän? Venäjällä ei halua ostaa. Real tarjoukset lähetä postia [email protected]


    • rananannannaa1

      N. 1200-1500 maksaa. Ei kannata mennä siihen lankaan, että maksaa enemmän, koska vanhemmat ovat tuonteja, menestyneitä näyttelyissä, erityisrekattuja yms. Tuontivanhemmat eivät takaa hyviä jälkeläisiä, eikä kenenkään kasvattajan ole pakko sitä jalostuskoiraansa mistään kaukaisimmasta Japanista hakea.
      Useimmat pennunostajat haluavat ensisijaisesti mukavan kotikoiran, eikä heidän kuulu kustantaa ostamisellaan kasvattajan harrastuksia tai mielihaluja.

      Jos rahaa on kuitenkin oikeasti niin paljon käyttää koiraan, miksei hakisi itse ulkomailta ?

    • Aaa¨

      1500 € maksoin omastani.

      Sitten kun keskustelu kääntyi myös akitojen väreihin, niin valkoisen värin epäsuosioon (Japanissa) on tällainenkin syy: toisen maailmansodan aikaan akitojen turkeista tehtiin armeijanväelle takkien kauluksia yms. Valkoinen väri liittyi Japanissa vahvasti kuolemaan, joten sitä ei suosittu takinkauluksissa eikä muutenkaan sodan jälkeenkään juuri käytetty jalostuksessa. Akitathan olivat maailmansodan aikaan ja sen jälkeen lähes sukupuuton partaalla, koska sota-aikaan ei ollut juuri varaa ruokkia koiria ja toisaalta niitä annettiin (ehkä myytiinkin?) armeijalle. Toisen maailmansodan jälkeen akitojen suosio lähti hiljakseen kasvuun, kun amerikkalaiset sotilaat kiinnostuivat koirista ja olivat valmiita maksamaankin niistä hurjia summia. Näin sai alkunsa myös jonkinasteinen pentutehtailu... Vaikka akita on alkukantainen ja ikivanha rotu, niin vielä reilusti alle sata vuotta sitten sen kotimaassakin on käyty kiivasta kädenvääntöä, millainen ja minkävärinen koiran tulisi olla. Noh, akitojen historia on varsin mielenkiintoinen, kannattaa lukea kirja Dog man, jos englantia ymmärtää.

      • Ylpeä koiran omistaja

        No tuosta aloituksesta on jo pskaa jauhettu jo monta vuotta. Jos sinulla on jo kyseinen koira niin onneksi olkoon tai olen pahoillani. Itselläni on ns. Amerikan akita. Joku sanoo että on akita taistelukoira linja ns.....,mutta japanilaiset nykyäänkin suosisavat ns. inu linjaa joka on ns.metsästyskoirainen linja ja kaikkialla muualla koira ovat ns.amerikan akitoja,joka on tosiasissa saman koiran vartio-/taistelukoiralinja. Minun koira on ns.amerikan akita,ja on ihan mahtava koira. Kun asian tajuaa oikein niin kaikki ns.akitat ovat huippu koiria. Mutta kun luet rotumääritelmää niin, fiksulle ihmiselle homma aukeaa. Akita on oikeasti vähän vaikea koira,ainakin aloittelijalle. No niin. Akita ei ole koirapuistokoira,eikä tykkää välttämättä toisista koirista. Ainakaan saman sukupuolen edustajista. Niinkuin kaikkien muidenkin koirien kanssa,älä ota koiraa mitä et hallitse. Ok. Äläkä osta autoa mikä ei pysy tiellä jne jne....... Oma koirani on ns. Amerikan akita ja kennel on vastuullinen,kunnollinen toimija alalla. No itse en ole mikään näyttelyissä tms....luuhaaja,mutta takaisin koiraan. Amerikan akitalla voi olla kovaskin vahti/suojeluvietti. Tämä on minulle ihan ok. Minun koira ajaa kaikki viraat pois meidän tontilta,myös kaverit, jos isäntä ei ole paikalla. Ja se on minulle ok. Itse tykkään koirassa ns. primitiivisistä ominaisuuksista. Meidän koira suojelee omaa porukkaa ja meidän aluetta. Meidän akitita ei pelkää mitään mikä kävellen tulee vastaan. Ei hirveä,ei hevosta. Kokeiltu on. Mutta ei myöskään ole sylikoira tai koirajolle on kiva opettaa temppuja.(ei sitä kiinnosta). Minulla on ollut useampi koira ja amerikan akita on minulle rakkain. Se on vaikea koira,mutta kun yhteys löytyy niin se on myös palkitsevin rotu. En vaihda rotua enää ikinä,kun löysin amerikan akitan. Ja niinkuin jossain sanottiin,akita vaatii arvoisensa omistajan. Niin se on. Älä ota mitään koiraa jos et voi antaa koirallesi 110% ajastasi. Oma koiranini antaa enemmän takaisin.




        pahoillano


      • AmerikanAkaksikymmentäv
        Ylpeä koiran omistaja kirjoitti:

        No tuosta aloituksesta on jo pskaa jauhettu jo monta vuotta. Jos sinulla on jo kyseinen koira niin onneksi olkoon tai olen pahoillani. Itselläni on ns. Amerikan akita. Joku sanoo että on akita taistelukoira linja ns.....,mutta japanilaiset nykyäänkin suosisavat ns. inu linjaa joka on ns.metsästyskoirainen linja ja kaikkialla muualla koira ovat ns.amerikan akitoja,joka on tosiasissa saman koiran vartio-/taistelukoiralinja. Minun koira on ns.amerikan akita,ja on ihan mahtava koira. Kun asian tajuaa oikein niin kaikki ns.akitat ovat huippu koiria. Mutta kun luet rotumääritelmää niin, fiksulle ihmiselle homma aukeaa. Akita on oikeasti vähän vaikea koira,ainakin aloittelijalle. No niin. Akita ei ole koirapuistokoira,eikä tykkää välttämättä toisista koirista. Ainakaan saman sukupuolen edustajista. Niinkuin kaikkien muidenkin koirien kanssa,älä ota koiraa mitä et hallitse. Ok. Äläkä osta autoa mikä ei pysy tiellä jne jne....... Oma koirani on ns. Amerikan akita ja kennel on vastuullinen,kunnollinen toimija alalla. No itse en ole mikään näyttelyissä tms....luuhaaja,mutta takaisin koiraan. Amerikan akitalla voi olla kovaskin vahti/suojeluvietti. Tämä on minulle ihan ok. Minun koira ajaa kaikki viraat pois meidän tontilta,myös kaverit, jos isäntä ei ole paikalla. Ja se on minulle ok. Itse tykkään koirassa ns. primitiivisistä ominaisuuksista. Meidän koira suojelee omaa porukkaa ja meidän aluetta. Meidän akitita ei pelkää mitään mikä kävellen tulee vastaan. Ei hirveä,ei hevosta. Kokeiltu on. Mutta ei myöskään ole sylikoira tai koirajolle on kiva opettaa temppuja.(ei sitä kiinnosta). Minulla on ollut useampi koira ja amerikan akita on minulle rakkain. Se on vaikea koira,mutta kun yhteys löytyy niin se on myös palkitsevin rotu. En vaihda rotua enää ikinä,kun löysin amerikan akitan. Ja niinkuin jossain sanottiin,akita vaatii arvoisensa omistajan. Niin se on. Älä ota mitään koiraa jos et voi antaa koirallesi 110% ajastasi. Oma koiranini antaa enemmän takaisin.




        pahoillano

        Hyvin kirjoitettu lukekaahan muutkin tämä.


    • tumppi.98

      Äläa missään nimessä osta akitaa. Naapurissamme on ja on tappanut jo 2 pientä koiraa. Omistajakin on vastuuton.

      • Anonyymi

        ÄLÄ PUHU PASKAA !!!


    • hyviäkoiria

      Akitat on erittäin hyviä perhekoiria. Ne mitä itse olen tavannut ovat olleet todella ihmisläheisiä ja rauhallisia.

    • akitat

      oon hirvee akita ¨fani¨ tiedättekö yhtään mistä saa akitoja?

    • Idk

      Mulla on täälä yks kysymys..jos teistä joku harrastaa agilityä niin mikä on suositeltava rotu joka menestyy kisoissa itse olen 13v tyttö ja olen hankkimassa koiranpentua jonka haluaisisin kouluttaa menestyväksi agility koiraksi...joten nyt kun eksyin tänne akitan hinnan puhumiseen niin olisiko akita hyvä/menestykäs agilityyn...tai tietenkin se riippuu kouluttajasta mutta jos tiedätte olisiko akita hyvä ja menestykäs rotu niin vaikka tykätkää tästä kommentista ja "jos ei kannata akitaa laittamaan hyppimään" nii alapeukuttakaa. Tää olis mulle tosi kova kiitos😊!

      • Ei.onnaa

        Ei onnistu. On itsepäinen rotu joten sinun tulisi olla valmiiksi jo mestarikouluttaja jotta saisit edes jotenkin motivoitua sen. Siirräpä katseeesi pieniin paimenkoiriin, esim. shelttiin eli shetlanninpaimenkoiraan.


      • x87f

        Tässä taitaa olla vastausta edellisen varoitteluun: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201806252201032372/

        "Kauhukoirat piinaavat naapurustoa Kokkolassa: Elsa-koiralta raadeltiin leuka halki - Tapauksia on ollut muitakin... ...Syynä nuoremman koiran pelokkuuteen olivat lähistöllä asuvat, japanilais-yhdysvaltalaiseen pystykorvarotuun(=amerikan akita) kuuluvat suuret koirat, jotka kävivät Elsan kimppuun perheen omalla kuistilla. XXXX:n mukaan hänen miehensä ja veljensä näkivät, että toinen puri Elsaa takaapäin ja toinen päästä. Jos mieheni ei olisi ehtinyt väliin, ei varmasti olisi ollut mitään tehtävissä. Elsaa parsittiin eläinlääkärissä neljä tuntia hyökkäyksen jälkeen.
        XXXX:n mukaan toinen koira puri Elsan leuan halki molemmista suunnista.
        Elsan leuka oli mennyt niin pahasti palasiksi, että sille on asennettava leukaproteesi.
        Lisäksi koiran takapäässä on 12 senttiä syviä haavoja. Koira pystyi sunnuntaina kuitenkin kävelemään."

        Eli ei akitaa kuin sellaiselle joka sen todella oikeasti handlaa.


      • Anonyymi
        x87f kirjoitti:

        Tässä taitaa olla vastausta edellisen varoitteluun: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201806252201032372/

        "Kauhukoirat piinaavat naapurustoa Kokkolassa: Elsa-koiralta raadeltiin leuka halki - Tapauksia on ollut muitakin... ...Syynä nuoremman koiran pelokkuuteen olivat lähistöllä asuvat, japanilais-yhdysvaltalaiseen pystykorvarotuun(=amerikan akita) kuuluvat suuret koirat, jotka kävivät Elsan kimppuun perheen omalla kuistilla. XXXX:n mukaan hänen miehensä ja veljensä näkivät, että toinen puri Elsaa takaapäin ja toinen päästä. Jos mieheni ei olisi ehtinyt väliin, ei varmasti olisi ollut mitään tehtävissä. Elsaa parsittiin eläinlääkärissä neljä tuntia hyökkäyksen jälkeen.
        XXXX:n mukaan toinen koira puri Elsan leuan halki molemmista suunnista.
        Elsan leuka oli mennyt niin pahasti palasiksi, että sille on asennettava leukaproteesi.
        Lisäksi koiran takapäässä on 12 senttiä syviä haavoja. Koira pystyi sunnuntaina kuitenkin kävelemään."

        Eli ei akitaa kuin sellaiselle joka sen todella oikeasti handlaa.

        Turhaa pelottelua.

        Olen nuori nainen ja minulla ollut Akita (inu) aka japaninakita nyt yli 6vuotta ja ainut ongelma ollut sen allergiat, jotka nekin saatu kuriin raakaruokinnalla!

        Hankin Akitan ensimmäiseksi koirakseni ilman koirakokemusta. Maksoi silloin 1500e (2014).

        Akita ei ole haukkuherkkä rotu, joten se menee kerrostalossakin ilman ongelmia. Aluksi itkee perään mutta tämä loppuu alle viikossa.

        Koirapuistot ja muiden tuntemattomien koirien kanssa hengailut olen lopettanut toisien juoksujen jälkeen (n.2v). Pennusta asti olleet "tutut" koirat menee edelleen. Niitäkin tietysti joutuu ojentamaan tarpeen mukaan.

        Tsemppiä koiranhankintaan! Akita kunnioittaa sinua yhtä paljon kun sinä häntä.


    • Anonyymi

      Kun harkitsee koirarotua. Kannattaakirjoittaa se rotu googleen ja perään sana hyökkäsi... Tai puri. Ja myös enkuksi. Sitten luet läpi kaikki uutislinkit mitkä rodusta löydät, ja niiden tekemisistä.
      Kannattaa tarkkaan miettiä, että pystyykö oikeasti piyämään rotuja jotka ei siedä muita koiria.
      Se ettei siedä, ei tarkoita sitä että ohituksissa tai irtiollessaan koira karttaisi/ ylenkatsoisi/ kiertäisi/ tai välttelisi muita koiria. Se tarkoittaa, että koira kohdatessaan pyrkii kiinni toiseen koiraan, jpskus tosi vimmatustikkin. Ja silloun sen pyrkimyksiä on vaihea ja haastava estää. Se hyökkää myös irtipäästessään, tai karatessaan vieraaseen koiraan kiinni, ja alkaa pöllyttää sitä. Jolloin toinen koira voi menehtyä, tai loukkaantua pahoin. Ja siinä samalla voi loukkaantua vakavasti myös vieraan koiran omistaja, taluttaja tai lapsi joka on tilanteessa .
      Eli miettikää, pystyttekö oikeasti,pitämään koiraa. Jota ei saa edes vahingossa päästää vieraiden koirien luo, eikä se saa koskaan karata, kadota tai olla irti niin että voi vaarantaa muut.

      Helpommalla pääsette, kun valitsette koirasosiaalisen rodun.

      Omistaja on aina koiransa tekemisistä vastuussa 24/7, ja omistaja korvaa aina koiransa aiheuttamat puremat sekä niiden hoidot täysmääräisesti. Myös vieraille koirille, lemmikeille ja hyötyeläimille aiheutuneet kulut ja korvaukset ,niiden omistajille.

    • Anonyymi

      minulla se maksoi 1500

    • Anonyymi

      HINTA EDELLÄ ei koiraa hankita.Koiran hankintahinta on pienin meno-erä,kun laskee n.10v eteenpäin/menot. Täällä jauhetaan pelkkää paskaa amerikan-/akitoista. Googlaamatta / rotumääritykset ja historia. ONGELMAT yleensä koirien kanssa ovat remmin yläpäässä, sanoisin 99%:sti. Mielenvikaisia koiria tosi vähän ja ne tulee heti lopettaa. Amerikan Akita iso koira, joka vaatii heti, niin kuin kaikki koirat, koulutusta, jolloin koirasta tulee sosiaalinen, oppivainen ja paras kaveri. Kaikki nämä mummojen pienet puisto räksyt täysin kouluttamattomia, ne söisivät jokaisen vastaantulevan, jos olisivat isompia. Eli pentu heti pentukolutukseen, tottuvat muihin ja pennut alkaa ymmärtämään koiran elämää muitten kanssa eli ei puisto-ongelmia. Puistossa aina joku, jonka kanssa ei tule hyvin toimeen,mutta toinen vetäytyy. Mitä omistamiini/ kaksi viimeistä koiraani / AmerikanAkitoihin tulee,niin käynnyt hyvä tuuri,ei mitään sairauksia eli säästynyt eläinlääkäreiden sikahinnoilta. Omasta mielestä opetettu AMERIKAN AKITA HIENOIN ROTU/hänen kanssa sulautuu yhdeksi. On äärettömän uskollinen yhdelle/koko perheelle.Ei ongelmia krs-talossakaan/yleensä ei hauku, mutta se yksin jääminenkin pitää yhdessä opiskella, ettei sitä jätetä/tulen takaisin. Terkkuja kaikille onnellisille Akitan omisjakille / olemme onnekkaita.

    • Anonyymi

      Miten ovat Ameriikan Akita nartut?
      Onko paljon eroa urokseen yleisesti ja miten?
      Koko taitaa olla uros 60kg, narttu 50kg?
      Oppiminen ja yleisesti?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe