kokemuksia Lassila-Tikanojasta?

Mirrimarri

Hei,olen miettinyt Lassila-Tikanojaa mahdolliseksi työnantajaksi.Onko teillä kokemuksia millainen ko.firma on työnantajana?Etelä-Suomessa firmalla taisi olla jotkut oikeusjutut meneillään?Ennättääkö työn tehdä ja saako palkat ajallaan ja oikein?Millaista kohtelu on ja mikä on tämän hetkinen palkka siellä?Olin yksityisellä puolella siivoamassa noin kymmenen vuotta sitten eri firmoilla ja yhdessäkään ei palkkoja maksettu täysin lain mukaan.Millainen firma Lassila-Tikanoja on ja eroaako siellä työskentely mitenkään muista?

27

3595

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • L&T:läinen

Olen L&T:llä töissä. En tosin tiedä millaista on jossain muualla L&T:llä, mutta täällä, Varsinais-Suomessa, on ihan hyvä olla L&T:läinen.
      Palkat ovat aina ajallaan, työntekijät itse täyttävät pari kertaa kuussa tuntilistan ja sen mukaan esimies palkat laittaa. Palkat ovat sopimusten mukaisia.
      Kohtelu on asiallista ja kun tekee työt hyvin, niin esimies luottaa ja saa tehdä työnsä rauhassa. Siivoustyössä tuntuu olevan aina kiire, mutta itselläni ainakin aikaa on annettu riittävästi.
      L&T:n henkilökunta kuuluu myös Sirius- sairaskassaan ja edut ovat mielestäni oikein hyvät, mm. SV-korvattavat lääkkeet maksutta, silmälaseista saa alennuksen, sairaalamaksut korvataan jne.
      Hmmm... eroaako muista firmoista...? Eikös siivoustyö ole sitä siivoamista oli paikka mikä tahansa?
      Onko minulla käynyt tuuri, kun olen melko tyytyväinen esimieheeni, tiedä häntä, mutta tällä hetkellä olen ihan tyytyväinen. Ainoa mikä riepoo on se, että kovasti mainostettiin että L&T:llä pääsisi helposti etenemään. Meillä ei tunnuta tukevan etenemistä kuin esimies-asemassa olevaa henkilöä. Hän opiskelee ja opiskelee milloin mitäkin ja L&T maksaa.

• Mie vaan

L&T:läinen.. Olen itsekin samas firmas töissä. Tekstis on melkein kun mulla k.o firmasta.. Olen kyllä samaa mieltä kanssasi..

• Ex-Lettiläinen

Hei!
      L&T ei ole huonoimmasta päästä... Lasketut työajat tosin ovat kokemukseni mukaan välillä mahdottomia ja loputonta kiirettä on, mutta omat palkkani ainakin tulivat ajallaan ja olivat oikein. Esimies oli mukava, mutta palveluohjaajani oli hieman hankala tapaus... Tämä kuitenkin lienee tuurista ja henkilökemioista kiinni. Työvälineet olivat useimmissa kohteissa ihan kohtalaisia ja ilmaisesta työterveyshuollosta iso plussa.

Jos pääset kunnalle tai johonkin asialliseen pikku firmaan niin suosittelen lämpimästi sitä vaihtoehtoa. Myös jos et ole mikiään erityisen ketterä tekijä voivat paineet olla valtavat ja tulla tehtyä työtä omalla ajalla, jota en kyllä suosittele tekemään. Palkka on TES:in mukainen.

• LassilaTik

Olen ollut vuosia sitten L&T:lla töissä Turussa. Palkat tuli ajallaan jne ja esimies oli mukava. Työt ehti tehdä työajan puitteissa. Asiakkaat oli joskus tosi veemäisiä siivoojille.

• uusi työntekijä

Tuntipalkka L&T: llä Varsinais-Suomessa? Ilman lisiä.

• fyrkkaa..

8,96e

• ........

9.25€

• jerry j

11,21

• ms elokuu

10.67euroa ilta lisä
        ja työkokemus lisä 8v puuttuu tosta

• ikiliikkuja...
        ms elokuu kirjoitti:

10.67euroa ilta lisä
        ja työkokemus lisä 8v puuttuu tosta

11,86 euroa/tunti kilometrikorvaus oman auton käyttö !! hyvin tulee rahaa.....

• Anonyymi

olarinluomassa on työnjohtajia vastaan nostettu helsingin poliisinlaitokselle 2 kpl tutkintapyyntö. Ojanpää luimuili tästä asiasta pois.

• Anonyymi

Älä ikinä mene se on tuhoksi

• Anonyymi

Firma jossa aivan turhia johtajia eivät tiedä oikeesti kiinteistönhoidosta mitään ja vuodesta toiseen yt-neuvotteluja ja ammattilais kiinteistöhoitajat potkitaan pihalle ja iäkkäät jo vuosia siellä työskennelleet työnjohto eikä ylemmät valvo alaisia

• Anonyymi

Näin on.

• Anonyymi

Täysin läpi mätä firma. Etenkin joensuussa moneen kertaan esimiehet ja ohjaajat on vaihtunut, ja kohteita jäänyt pois, koska alueet on ihan miten sattuu joku insinööri äly hoi laskenut, joka ei tajua siivouksen päälle mitään. Jos 10mon per rappuset Siivous aikaa ja sen 10 taloa saunat 1x vk pesu jotenkin vaan hutastu tai ei tehdä, jokin on pielessä. Näkee heidän kohteita työnjälki tosi huonoa.

• Anonyymi00016

Olin muutamia vuosia sitten, ja kyllä toki palkat maksettiin ja näin, mutta... Heillä oli tiukka budjetti ja kuulemma palvelumestarit saavat mukavan bonuksen, jos tässä tiukassa budjetissa pysytään. Kiva heille, vähemmän kiva työntekijälle ja kohteelle, kun pomo yrittää epätoivoisesti pysyä budjetissa ja rahaa ei riitä mihinkään; jos meinaat pestä töissä pyykkiä saat ostaa pesuaineet itse, raha kun ei riitä edes siihen, eikä koneiden akkujen uusimiseen ja sitten ihmetellään miksei laiska siivooja aja koneella.

• Anonyymi00017

Näyttää siltä että muut vie urakat

• Anonyymi00018

Nyt luotea nimellä pyörii l&t Siivous. Saa nähdä miten kireälle uskaltaa pulju vielä laittaa hommia.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Nyt luotea nimellä pyörii l&t Siivous. Saa nähdä miten kireälle uskaltaa pulju vielä laittaa hommia.

Kaveri menossa luotealle töihin kirkonummi. Kohteita on valtion paikkoja. Onko kellää kokomemusta työpaikaata?

• Anonyymi00020

Täysin epärealistiset vaatimukset kohteiden valmistumiselle (jälkikäteen saa juosta korjailemaan vahauksia ym.), palkkalaskelmat pitää syynätä läpi, että varmasti kaikesta on maksettu (ei aina ole), palkka on työn raskauteen nähden huono ja koko ajan pitäisi olla viestittelemässä työpuhelimella sinne tänne ties mitä paskaa. Ylempiensä alistamat palvelumestarit (voi että mikä työnimike :D) kiukkuilevat ja mm. vaativat jatkuvasti työturvallisuushavaintolomakkeiden täyttämistä. Tämä naurettava rituaali on isompia pomoja varten, jotta pääsevät kokoamaan tilastojaan siitä miten heidän firmansa on noheva ja turvallinen.

Eli melkoista orjahommaa, jossa saa raataa ihan kunnolla pyhässä tehtävässä, jonka nimi on totta kai omistajien voiton maksimointi. Ei mikään ihme, että palkkaavat mielellään täysin pihalla olevia ulkomaalaisia, jotka eivät osaa olla varuillaan jatkuvista huiputuksista. Plussaa voi tulla perussiivouksen työkavereista, jotka parhaassa tapauksessa osaavat myös nauraa sille, millainen orjasirkus koko homma onkaan.

• Anonyymi00021

Etenkin joensuu ym lähialueilla on mennyt ihan sekasin koko homma. Syynä tähän on esimiehet, jotka on sen 10x vaihtuneet ja eivät ota enää kuin kokemattomia opiskelija ym tolloja tilalle, ja useampi kokenut ammattilainen lähti luotean tullessa pilaamaan firman lopunkin maineen. Moni kohde on lopettanut heidän kanssaan yhteiset kuviot kun mitään kontrollia heillä ei ole, ja kuviot ei toimi yhtään.

• Anonyymi00022

Sama se on täälläkin esimies on ihan kuutamolla, ei kuuluis olla edes tuossa hommassa, ja kaks ajattajaa on talossa ei pitäis kiireellä tehdä töitä, niin pitää tehdä se kiire, aika jännää touhua talossa

• Anonyymi00023

Näköjään talossa valitaan työt, ajoneuvo saatetaan muuttaa yön aikana eriksi mitä edellispäivänä työvuorolista näyttää.

• Anonyymi00024

Yks heppu firmassa yrittää pitää orjana työntekijää kun kaikki hommat talossa pitää tehdä ja kiireellä. Menee hermot kohta

• Anonyymi00025

Etenkin Kiinteistön huollon ja siivouksen väki on moneen kertaan vaihtunut, eikä ihme kun hommia joutuu miten sattuu tekemään.

• Anonyymi00026

Olin töissä 22.5 ja minulle olisi pitänyt tulla palkka 15.6. Kysyin palkasta tuossa 19. päivä, että miksi se ei tullutkaan 15. päivä, ja sain vastaukseksi että ne palkat tulisivat kahden viikon viiveellä. Miten tämä siis menee sitten käytännössä? Mitä se viive koskee?

Sopimuksessa lukee kuitenkin että: "Palkka maksetaan työntekijän osoittamalle pankkitilille kaksi kertaa kuukaudessa siten, että palkka kuukauden 1-15. päiviltä maksetaan saman kuukauden 30. päivä ja 16-31. päiviltä seuraavan kuukauden 15. päivä." Tuossahan ei siis ole mainintaa mitään viiveestä?

Osaisiko täältä kukaan sanoa, jos olet ollut Luotealla töissä, että miten tuo menee?

• Anonyymi00027

Ei pitäisi kaiken kaikkiaan olla viivettä etenkin jos pikku palkka on kyseessä. Kannattaa varmistaa esimies miten tuo menee.

Tuossa on voinut jokin viive olla esimies ei ole ilmoittanut yhtä päivän palkkaa ajoissa maksuun, ja varmaan kuun viimeinen päivä tulee lopulta maksuun.

Jotkut isot firmat ainakin laittaa pikana välimaksuna jos on jäänyt roikkumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1442
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      913
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      882
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      56
      849
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      53
      806
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      255
      683
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      10
      680
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      333
      651
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      58
      644
    10. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      72
      609
    Aihe