Ulkoinen kovalevy tippui lattialle

Dunaroijja

Lipsahti käsistä, mutta ei onneksi kovin korkealta lattialle. Sen jälkeen en muista toimiko se normaalisti, mutta nyt se on ruvennut venkuroimaan.

Kun sen liittää koneeseen; kovalevy alkaa hurisemaan ja valo syttyy, koneesta kuuluu myös ääni että se tunnistaa sen.
Saan ehkä hyvällä tuurilla sen auki selatakseni tiedostoja ja ne toimivat moitteettomasti. Mutta en voi siirtää pois enkä takaisin kuvia tai videoita ( ehkä jos onnea on niin pystyn)

Jos sen irrottaa koneesta ja liittää takaisin ääni kuuluu ja levy hurisee mutta sen kuvaketta ei näy enää missään.

Onko tälle mööpelille enää mitään tehtävissä? Merkki on Seagaten Desktop External

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/31232/cjbjq - tuossa vielä kuva.

Ainakaan tähän mennessä ei ole hävinnyt mitään tiedostoja yms. Jännityksellä odotan kun koitan taas liittää sen koneeseen...

4

1464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dunaroijja

      Ja myös se vielä, että heti kun sen ottaa irti koneesta tulee ilmoitus että haluatko alustaa levyn.
      Painan tietenkin että peruuta sillä jos nyt oikein ymmärrän silloin häviää kaikki siltä kovolta.
      Eikä minulla ole mihin laittaa kopiona nuo tärkeät kuvat ja muut.

    • Jos se putosi lattialle käydessään, on itse kiintolevyn ennuste melko huono.

      Jos tiedot olivat erittäin tärkeitä, ota yhteys palautuspalveluihin, esim.

      http://www.bitmaster.fi/tietojen-palautus.html

      Jos ne eivät _niin_ tärkeitä ole, niin kokeile poistaa kiintolevy kotelostaan ja kytke se väliaikaisesti suoraan pöytäkoneeseen. Jos siinä toimii ainakin aluksi moitteettomasti, ennen kuin teet mitään muuta, yritä tiedostojen kopiointia koneen kiintolevylle.

      Jos onnistuu, niin tee kiintolevylle tarkistus sektori sektorilta (siihen menee jonkin aikaa) ja jos menee läpi ilman viallisia sektoreita voitkin huokaista helpotuksesta. Jos kiintolevyssä on viallisia sektoreita, se menee vaihtoon, vaikka (vielä) muutoin toimisikin.

    • Dunaroijja

      Levy ei ollut onneksi päällä eikä liitettynä mitenkään koneeseen tapahtuneen aikanaan.
      Sekä tuossa mallissa ei ole mitään irroitettavia osia. Pöytäkonettakaan ei tähään hätään saa.
      Huomasin tuossa eilen sen kanssa väkertäessäni, että omalla koneella on turha yrittää saada koko hommaa toimimaan. Mutta kun liitin sen poikakaverini koneeseen joka on parempi tehoinen, toimii se siinä. Kaikki tiedot näkyvät mutta niitä ei siltikään voi katsoa (esim avata kuvia), ikkuna tai mikä lie lakkaa toimimasta eikä palaudu ennalleen ennen kuin vetäisee USBin irti koneesta.

      Myös kun kovoa heiluttaa siellä rohisee joku, vissiin vähän irtosi jotain sisältä kun se putosi. Ulkoisesti kovossa ei ole mitään lommoja.

      • Sen kotelon sisällä on aivan tavallinen kiintolevy, jonka irrotettuaan voi kytkeä USB-kytkentäiseen ulkoiseen telakkaan, esimerkiksi tällaiseen:

        http://data-systems.fi/product_info/2929/80660

        On todennäköistä, että se kotelon elektroniikka tai virransyöttö on vaurioitunut, ei itse kiintolevy. Toivottavasti ainakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe