R-kioskille

Olisko myyjäksi ?

Olisko kukaan ollut R-kioskilla töissä ?. Työkaverit. Pääseekö tauolle. Palkka. Joutuuko olemaan kioskissa yksin töissä.

17

910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin ajattelen

      Enpä ole myyjänä siellä ollut,mutta asioinut olen. Ja se on ainakin varmaa, ettei
      siellä helpolla leipäänsä saa. Niin jumalattoman monenlaista palvelua ja toimintaa siellä on. Että , jos sattuu olemaan huono-oppinen ja vastahakoinen
      uusille asioille, niin äitiä siellä tulee ikävä. Siltä ainakin näin sivusta tuntuu!

    • ...

      Olen joskus ollut kesätöissä R-kioskissa, enkä unohda sitä koskaan. EI ENÄÄ IKINÄ SINNE.

      • Vältä

        En suosittele, menee terveys. Yksin illat ja aamut. Palkka menettelee. Tauot jää usein pitämättä. Orjan homaa.


    • oijoidso

      itse olen myös työskennellyt r-kioskilla ja huh huh.. onneksi löysin toisen työn. tekemistä oli monen ihmisen edestä ja vuoroissa olin yksin, tietenkin vaihtelee paikoittain että välillä voi olla jopa toinenkin työntekijä. taukojen pitäminen oli mahdotonta koska jopa vessaan mentyä saattoi asiakas joutua odottamaan tiskillä pitkään ja olla vihainen, että missä työntekijä luurasi. toki uskon myös niin etten vain itse sopeutunut hommaan ja moni voi pitää siitä, mutta tässä oma kokemukseni.

    • EI koskaan enää!!

      Täysin hullu duunipaikka ihan vain työharjoittelujakson ja yhden kesälomasijaisuuden perusteella. EI IKINÄ ENÄÄ SINNE! Sairaanhoitajan työkin tuntuu paljon leppoisammalta...

      Nämä siis kokemuksia siitä R-kioskista missä minä olin: Olit aina työvuorossa yksin, koko ajan järjetön kiire, taukoja ei todellakaan ehtinyt pitämään MISSÄÄN välissä (edes sitä wc-taukoa), tuotesijoittelut, hyllyttämiset, postin lajittelu, kahvin keitto, karkkien pussittaminen, pelikoneet, suuri lehtivalikoima ja mitä ihmettä vielä!? Ja nämä kaikki oli tehtävä yksin, jos satuit olemaan aamuvuorossa. Iltavuorossa vähän vähemmän tuollaista näperrystä, tosin asiakkaita enemmän ja lopuksi siivous... Itse ainakin olin niin tönkkö ja hidas vähäisestä työkokemuksesta johtuen, että vedin siellä kaikki illat ylitöiksi... :D

      Ei mun järki vaan kestä tuollaista. Kyllä moni varmasti pitää ja ihmisen pitää olla todella energinen ja näppärä ja nopea! Niin ja se palkka nyt oli aika huono... Kuten myyjänä yleensäkin...

    • "Ei mun järki vaan kestä tuollaista. Kyllä moni varmasti pitää ja ihmisen pitää olla todella energinen ja näppärä ja nopea! Niin ja se palkka nyt oli aika huono... Kuten myyjänä yleensäkin..."

      Mikä järki? Miksi et ole energinen ja nopea? Paljonko haluaisit tienata alle 100 äo:lla??

      P.S.Kommunistit ja demarit myyvät ajatusmaailma joka ei vastaa todellisuutta!

      • Mitä mitä mitä

        Niin siis tarkoitin, että ei vaan sopinut mulle tuollainen työ... En pitänyt työpaikasta yhtään enkä yleensäkään myyjän työstä. Työskentelen paljon mielummin sairaanhoitajana kuin R-kioskin myyjänä ja vaikka hoitoalakaan ei ehkä kaikkein inhimillisintä ole työntekijöiden kantilta, niin vähemmän inhimillistä oli juurikin tuo kioskityö... Ja missä mainitsin etten ole energinen ja nopea? En varmaan R-kioskin kassalla, mutta sairaalassa kentällä kylläkin.


    • Vaikka mitä tahansa

      Ärrällä ei ole taukoja. Siellä on myös kaupan alan huonoimmat lisät. Jopa siwassa on paremmat iltalisät. Ylityöt on enemmän sääntö kuin poikkeus, ja tietysti ilman palkkaa, ilmoittaminen on nimittäin tehty todella hankalaksi. Jos sairastut viikonloppuna, ei henkilöstöpalvelu ole auki, saat siis itse etsiä tuuraajan.

      Koska ärrällä käy "kaikki", voit olla varma että osa asiakkaista on ihan oikeasti sekopäitä, vaaratilanteita, ryöstöyrityksiä jne. riittää.
      Asiakkaat myös muistaa kertoa sinulle mikä olet; huora, tyhmä akka, et tajua mistään mitään.... Ja kuten monessa muussakin asiakaspalvelutyössä, asiakkaan omat virheet on SINUN syytä. Mutta koska olet yksin, et voi edes väittää vastaan.
      Töitä saat kyllä tehdä, ärrällä on krooninen työntekijäpula, osaksi syynä on huonot työolosuhteet, osaksi huono palkkaus työnmäärään nähden.
      Huono johtaminen, palkkasekoilu jne. tulee kyllä tutuksi... En suosittele.

      • Ärräntäti

        Toi on ihan totta, että lisät on huonot -mutta onpahan ainakin perustuntipalkka reilusti parempi. Ja siihen päälle vielä kannustepalkkiot. Miten niin ylitöiden ilmoittaminen on tehty hankalaksi? Soitto vaan henkilöstöpalveluihin seuraavana arkipäivänä -> tuntipalkkalaisille maksetaan tietenkin palkkana, kuukausipalkkalaiset puolestaan ei saa tehdä ylitöitä niin niistä pidetään sitten myöhemmin ylityövapaita ihan niinkuin muissakin työpaikoissa. Ja itse ainakin olen tyytyväinen palkkaukseeni. Ja hankalista asiakkaista, se nyt on oikeestaan vaan asenne- ja järjestelykysymys, mulla on ihan turvallinen olo yksin töissä kun tietää miten pitää vaaratilanteissa toimia. Johtamisesta on myös pelkästään hyvä kuva. Ei tää työ tietenkään sovi kaikille ;) mutta samat asiakkaat ne melkein jokaisella muullakin aspalaisella käy asioimassa.


      • Ärräntäti

        Ja ärrällä saa pitää taukoja. Sellaiset kioskit jotka on niin ruuhkaisia ettei yksin työskennellessä vessaankaan ehdi niin on sitten enemmän päällekkäisaikaa toisten myyjien kanssa. Ja koska taukoja pidetään työn ohessa silloin kun on sopiva hetki niin myöskin niihin käytetty aika on palkallista. Silloin saa siitä 8h työpäivästä palkkaakin 8h, ei 7,5h.


      • Ei mee niiiiin
        Ärräntäti kirjoitti:

        Ja ärrällä saa pitää taukoja. Sellaiset kioskit jotka on niin ruuhkaisia ettei yksin työskennellessä vessaankaan ehdi niin on sitten enemmän päällekkäisaikaa toisten myyjien kanssa. Ja koska taukoja pidetään työn ohessa silloin kun on sopiva hetki niin myöskin niihin käytetty aika on palkallista. Silloin saa siitä 8h työpäivästä palkkaakin 8h, ei 7,5h.

        No kerroppas miten onnistuu tää päällekkäisaika toisten myyjien kanssa, jos olet aamuvuorossa. Siinä saat aika monta tuntia pinnistää vessahädän tai nälän kanssa! Koettu on.


      • ärrän täti myöskin
        Ärräntäti kirjoitti:

        Toi on ihan totta, että lisät on huonot -mutta onpahan ainakin perustuntipalkka reilusti parempi. Ja siihen päälle vielä kannustepalkkiot. Miten niin ylitöiden ilmoittaminen on tehty hankalaksi? Soitto vaan henkilöstöpalveluihin seuraavana arkipäivänä -> tuntipalkkalaisille maksetaan tietenkin palkkana, kuukausipalkkalaiset puolestaan ei saa tehdä ylitöitä niin niistä pidetään sitten myöhemmin ylityövapaita ihan niinkuin muissakin työpaikoissa. Ja itse ainakin olen tyytyväinen palkkaukseeni. Ja hankalista asiakkaista, se nyt on oikeestaan vaan asenne- ja järjestelykysymys, mulla on ihan turvallinen olo yksin töissä kun tietää miten pitää vaaratilanteissa toimia. Johtamisesta on myös pelkästään hyvä kuva. Ei tää työ tietenkään sovi kaikille ;) mutta samat asiakkaat ne melkein jokaisella muullakin aspalaisella käy asioimassa.

        perustuntipalkka reilusti parempi??? että häh? missä päin? täällä päin kyllä siwassa tienaa paremmin (paremmat lisät, palkka sama..)


    • 10+9

      Olen ollut useaan eri otteeseen ärrällä töissä ja ei siellä sitä päällekkäistä työaikaa pahemmin ole. Vessaan ei tahdo päästä ja ruuhkaisimpina aikoina ei ehdi syömään.
      Töitä tehdään todella paljon yksin. Kuormanpurku oli kamalaa, kun olit yksin ja asiakkaita paljon. Yritä siinä sitten laittaa jäätelöt pakastealtaisiin ja nehän piti olla tietyssä järjestyksessä siellä!
      En enää ikinä halua ärrälle töihin!

      • Työtyytyväisyys

        Olin liian monta vuotta töissä R-kioskilla. Onneksi viisastuin ja kouluttauduin hoitoalalle. Kaduttanut ei ole päivääkään.


    • ärräntäti

      Tällä hetlkellä olen ärrällä töissä yhdessä yhden suuren kaupungin vilkkaimmista kioskeista. Meillä käy asiakkaita päivässä 500-1000. Aamuvuoro on yhtä juoksentelemista, lehdet paikoilleen, tilausten tekemistä, pottijulisteiden esillelaittoa, mainostenvaihtoa, RAY:n pelikoneiden tyhjentämistä ja vaikka mitä muuta.

      Jos haluan käydä vessassa, laitan kyltin, jossa lukee että "hetkinen, palaan pian". Silti noin puolilla näistä kerroista olen kuullut vessaan huhuilua, että onko täällä ketään, saako täällä palvelua, hei olis vähän kiire jne. Nykyään käyn hyvin harvoin vessassa, helpompi käydä sitten kun se työkaveri tulee iltavuoroon, vaikka siinä välissä pitäisi ehtiä kertomaan jos on tapahtunut jotain ihmeellistä, laskemaan pohja ja oma kassa, laskemaan edellisen päivän tilitys ja purkamaan sinä päivänä tullut kuorma.

      Aasiakkaat ovat aivan oma lukunsa, kaljavarkaista humalaisiin idiootteihin. Niitä kai on kaikissa töissä, mutta ikävä kyllä (kuten aikaisempi keskustelija mainitsi), KAIKKI käy ärrällä.

      Eli summa summarum: varsinaisia taukoja takahuoneessa, rauhassa syöden, en ole pitänyt koskaan. Tauot on niitä, että hiljaisimpina hetkinä (joskus 30sec, joskus jopa pari minuuttia ilman asiakkaita) istutaan alas ja lapataan jotain suuhun. Palkka on huono verrattuna vastuuseen, mikä meillä on. Minulla on 8h 45min vuoroja, joista olen yksin tuon 8h. Se loppu 45min on sitten aikaa tehdä edellä luetellut hommat.

    • a p u a

      Onkos tuo hoitoala sitten se vihoviimeinen paikka johon kaikki ärräntädit/elämäänsäkyllästynyneet jne pääsevät.

      Voi meitä!

    • Entinen Orja

      Onhan siellä hyviäkin puolia mutta en enää ikinä menisi töihin liikkeeseen jossa pitää olla yksin eikä ole kuin teoreettinen mahdollisuus käydä wc:ssä tai syödä mitään kunnollista. Sama se on vaatekaupoissa tai muissa putiikeissa joissa ollaan yksin tai pienissä ruokakaupoissa. Jossain voi olla lupa laittaa ovi kiinni mutta siinäkin on aina se hankaluus että ei liikkeessa sillä verensokerin laskun hetkellä olevia asiakkaita voi ajaa ulos kun itse haluaa. Lopulta katoaa se merkitys jos jonain päivänä saakin syötyä vaikka lämpimää ruokaa osissa koska kusella käynti ja ruokailu ovat niin perusasioita että ei niitä pitäisi joutua miettimään.

      Yksi elämäni parhaita hetkiä kun lähti pois sieltä, tuo tauottomuus on vain jäävuoren huippu kaiken muun keskellä. Ja nuoret työnhakijat, hakekaa paikkoihin jossa on kaupan alan TES, niillä on hyvät lisät. Ärrä noudattaa omaa heikompaa TESsiä ja myös huoltoasemilla ym. lisiä ei käytännössä ole. Ja kannattaa hakea myös paikkaan joka EI ole auki mihin tahansa kellonaikaan vuoden jokaisena päivänä ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      287
      2596
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      95
      2050
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1606
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      157
      1437
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1278
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1195
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1010
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe