Samsung Galaxy Note 10,1 vai läppäri...?

villienkeli

Mooi!

Tarvitsisin tietää mitä kaikkea tällä laatalla voi tehdä...
Onnistuuko* tekstinkäsittely*...? Entä app'it? Ja kamera? QR-lukija?

Onko kokemuksia...? Kirjoittakka ja auttakaa ihmeessä tomppelia...;-)...
Mää en tiiä yhtään mittään näistä vempeleistä. Pikapikaa tarvitsisin apua, pliis...

*-*Läppärillähän kävis tuo kaikki suorittaa, mutta kun ei meikäläisellä ole vielä sitäkään...;-) Ei edes älyluuria ole. Ihan vanha kännykkä vaan...Nyyh! Eiks tuo Samsungin Note korvaa älykännykänkin...?

12

460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Notella voi

      - Pelata pelejä
      - Ladata/käyttää sovelluksia
      - Navigoida
      - Kuvata

      Note ei korvaa älykännykkää, koska se on liian suuri.

      Notella ei oikein voi kirjoittaa pitkää teksiä ilman erillistä näppäimistöä. Tämän takia läppäri soveltuu kaikista parhaiten kirjoittamiseen.

      • pc on paras

        Vanha kunnon pc on paras


    • villienkeli

      Kiitos vastauksista!
      Jään vielä miettimään...

    • tube29

      Ostin note 10.1 taulutietokoneen on tosi hyvä. Sanoisin käytöstä riippuen kannattaa valita. Sanoisin että kannattaa omistaa kummatkin jos siihen on mahdollisuus.

    • villienkeli

      Ostaisin varmasti molemmat, jos olisi varaa. Mutta ei ole. Läppäri vaikuttaa kuitenkin ylivoimaiselta. Ehkä Samsungin...? Mikäköhän olisi hyvä malli?

      • tupe29

        siis toi sampan note 10.1 pitäis olla tehojen suhteen paras tällä hetkellä neliydinprossu kakkosen välimuistilla aika huikeet lukemat tabiin. näppäintelakoita saa myös tabeihin jos tykkäät kirjoittaa "oikealla näppäimistöllä". kaikki tekstinkäsittelyt onnistuu myös tabilla ja ennen kaikkea itse tykkään surfaa netissä tabilla enemmän kuin läppärillä.


    • hienosti toimi bluetooth näppiksellä. pienet kaaviot ja kuviot voi tehdä kynällä. .en tiedä mitään muuta laitetta jolla voi näin tehdä. , paitsi hankalat lisälaitteet mm piirtopöytä.

    • villienkeli

      Juuri tuota epäilinkin, Tuutila! Piirustusmahdollisuus suoraan "ruutuun" kiehtoo kovasti, mutta korvaako se sitten vieläkään läppärin monipuolisuutta...

      Kuvienkäsittelyhän ei esim varmastikaan toimi Notella, tietääkseni. Kuvia sillä toki voi ottaa.

      Ihan vaan haipattu älykännykkä suurella näytöllä, jotkut väittää. Hmm...

      • tupe29

        kuvankäsittely toimii samalla tavalla kun läppärissä. notessa on oma kuvakäsittely ohjelmansa kyllä. jos käytät nettiä paljon ja reissaat paljon silloin ainakin tabi on parempi.


    • Mutta jos aikoo käsitellä kunnolla kuvia, niin tehokas läppäri olisi kaikista paras vaihtoehto.

    • tupe29

      ite ostin ekaks uuden läppärin. no muutama viikko jäi kaivelemaan että olis se tabikin kiva ja hommasin sampan note 10.1. läppäriä en ole käyttänyt kuin muutaman kerran tabia jokapäivä. näin ainakin minulla. tabilla pärjäät kyllä ellet ole ammattivalokuvaaja niin joku applen läppäri varmaan siinä tapauksessa paras. ainakin niitä kehuttu juuri kuvien muokkaamis ominaisuksista. itse en vain ikinä applen laitteista ole tykännyt vaikka niitäkin ollut.

    • villienkeli

      Kiitokset vastauksista Tupe ja Vapunen!

      Olette varmasti ihan oikeassa. Itse näpläilin eilen iMac'ia Media Marktissa ja VAU! Mikä kone! Pöytäkone kylläkin 21 tai 27 tuuman näytöllä. Mutta MIKÄ näyttö ja MITKÄ värit...! Taidan sittenkin luopua tuon tabin hankkimisesta. Piirustusohjelma vaan puutuu näistä uudemmista iMackoneista/ käyttöohjelmista (jostain kumman syystä), mutta saahan sen ilmaisena appina hakea App Storelta. PC:eistä Windowsilla olen vähitellen saamassa tarpeekseni...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe