Mitä tehdä, kun saa ulosotto uhkauksen, tuntemattomasta syystä?

Sain sellaiselta yritykseltä kun, Aros Kapital AB, kaksi erillistä muistutusta satavista, joista minulla ei ole olemassa minkäänlaisia tietoja, että mikä on noiden muistutusten aihe?
En ole koskaan aiemmin saanut tältä kyseiseltä toiminimeltä minkäänlaista laskua, enkä ole koskaan aiemmin ollut minkäänlaisessa yhteydenpidossa tuon kyseisen toiminimen kanssa, että en tiedä olevani heille mistään mitään velkaa.
Tuo Aros Kapital AB lähettämiensä, ulosottouhkaus papereittansa mukaan toimii Göteborg,issa, Ja puhelin numerot, jotka yritys ilmoittaa puhelin numeroikseen lähettämissään papereissa, sekä netti tiedoissaan, eivät puhelimessa numeroon soittaessa, ole käytössä.
Tietääkö kukaan sitä, MISTÄ TÄLLÄISESSÄ TAPAUKSSSA ON KYSYMYS?

37

1786

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarpeeton ko

Killauta poliisille. ja älä missään nimessä maksa mitään, ennenkuin on selvinnyt, onko perintä aiheellista.
      Vuosia sitten minua "jahtasi" ruotsalainen perintävirma. olin mukamas ostanut hevostarvikkeita luottokortilla ruottissa.
      Vaan kun vain toinen etunimeni plus sukunimeni täsmäsi jahdattuun, ei sosiaaliturvatunnus, eikä aiempi kotikuntakaan...

Uhkasin kytillä, jos vielä laittavat perintäkirjeitä siinä asiassa. Rauhassa on saant olla...Ei uo tms. ole kysellyt "hevostarvikeostoja" maksamaan.

• Wurg.

Onko ketjun aloittajalla maksuja jollekin taholle reippaasti myöhässä? Jos on niin selvitä onko joku velkoja antanut saatavansa tuon firman perittäväksi.

• Jos maksuja olisi myöhässä, ei sitä hämmästelyille olisi aihetta.
        Että sitä on ottaa Tarpeeton ko nimimerkin neuvosta vaarin, varsinkin kun samaa ovat monet muut kehoittaneet tekemään.

• Tuttu juttu

Perintätoimistot myyvät saataviaan toisilleen. Jos yksi perintätoimisto ei onnistu, velka myydään toiselle toimistolle joka suorittaa uuden perinnän. Niinpä alkuperäinen lasku saattaa kiertää monen perintätoimiston kesken ja siinä äkkiä maksaa laskuja moneen kertaan. Älä maksa mitään, eenenkuin olet saanut selville, mistä kyseinen lasku on tullut nykyiselle toimistolle.

• ÄLÄ MAKSA.

Aros Kapital AB on perintätoimisto joka ostaa velkakirjoja muilta perintätoimistoilta. Harrastavat myös ihmisten ketkuttamista nettikaupossa - saavat sitten lisää perittäviä. Toiminta ei lien läheskään päivänvalon kestävää. Joten kipin kapin virkavallan puheille.

• Andejuu

Mä sain kyseiseltä firmalta perjantaina myös maksukehotuksen. Olin jonkin tuotteen tilannut kesällä ja myös palautin sen tuotteen ja homman piti olla o.k. Nyt tuli tuo maksukehotus kyseisestä tuotteesta. Olen laittanut sähköpostia [email protected], mutta meilit palautuu... Olen myös laittanut meiliä kyseisen tavaran myyjälle, josta ei ole vielä kuulunut mitään.
        Ulosotto uhkaus on myös tässä perintäkirjeessä.
        Ikinä enää en tilaa mitään netistä! Ja en myöskään puhelimitse...

• Jade61
        Andejuu kirjoitti:

Mä sain kyseiseltä firmalta perjantaina myös maksukehotuksen. Olin jonkin tuotteen tilannut kesällä ja myös palautin sen tuotteen ja homman piti olla o.k. Nyt tuli tuo maksukehotus kyseisestä tuotteesta. Olen laittanut sähköpostia [email protected], mutta meilit palautuu... Olen myös laittanut meiliä kyseisen tavaran myyjälle, josta ei ole vielä kuulunut mitään.
        Ulosotto uhkaus on myös tässä perintäkirjeessä.
        Ikinä enää en tilaa mitään netistä! Ja en myöskään puhelimitse...

Sama tilanne sovittu yrityksen kanssa tuotteen palauttamisesta ja olen sen paluttanut!! Nyt tipuu uhkaus kirjeitä ulosotosta !! alkaa ahistamaan oikeesti :(

• Onko kenties tämä firma tuttu?
      Aros Kapital AB. Johan Gårda Street 5, 412 50 Göteborg, Ruotsi. Puh: 031-83 36 70 Faksi: 031-83 37 60 Sähköposti: [email protected]

Aros Capital on Moderni rahoitusyhtiö, joka mm myöntää lainoja sekä hoitaa laskutusta ja perinttää.

Ruotsissa ainakin on kyseisellä yritykellä AAA-luottoluokitus.
      nettisivut löytyvät osoitteesta www.aroskapital.se

• Omaksi parhaaksi

Minäkin olen tämän Aros kapitalin hampaissa tilasin kerran 3.80 maksavan näytteen yhdestä firmasta se oli susi otin yhteyttä heihin heti ja peruin kun he vetivät linssiin täytyi olla kovana et sain sen peruttua ja olen säästänyt dokumentin onneksi sit tuli kahdenkuukauden päästä Aros kapitalilta kolme laskua koski sitä firmaa jolle olin hoitanut sen maksun ja sieltä vastauksen et en ole heille mitään velkaa ja sekin on mulla tallessa mutta tämä roska kapital on sen firman nimissä lähettänyt laskuja olen firmalle laittanut selkeän uhkauksen et asia menee poliisille näin minut käskettiin tehdä jos tämä roska pankki lähettelee uhkauksia ulosotosta tehkää kaikki jota tämä firma uhkailee älkää maksukortti jos ette ole tilannut mitään ja kaikki kanssa käynti säästäkää ne et olette ollut yhteyksissä se on teidän parhaaksi

• Omaksi parhaaksi

Minäkin olen tämän Aros kapitalin hampaissa tilasin kerran 3.80 maksavan näytteen yhdestä firmasta se oli susi otin yhteyttä heihin heti ja peruin kun he vetivät linssiin täytyi olla kovana et sain sen peruttua ja olen säästänyt dokumentin onneksi sit tuli kahdenkuukauden päästä Aros kapitalilta kolme laskua koski sitä firmaa jolle olin hoitanut sen maksun ja sieltä vastauksen et en ole heille mitään velkaa ja sekin on mulla tallessa mutta tämä roska kapital on sen firman nimissä lähettänyt laskuja olen firmalle laittanut selkeän uhkauksen et asia menee poliisille näin minut käskettiin tehdä jos tämä roska pankki lähettelee uhkauksia ulosotosta tehkää kaikki jota tämä firma uhkailee älkää maksukortti jos ette ole tilannut mitään ja kaikki kanssa käynti säästäkää ne et olette ollut yhteyksissä se on teidän parhaaksi

• olisiko sakko?

Sama firma perii myös pohjoismaiset ja Euroopassa saadut sakot esimerkiksi.

• t,tetsoni pirkanmaal

joo ihan p......stä koko homma ei saa yhteyttä puh ei neitllä sähköpositilla eihän tää oo laillista hommaa ollenkaa yritettä kusettaa vaa ihan törkeetä olkaa kovana kyl ne vie joutuu vastuusee tavalla tai toisella!! ssi vie pohjan nettitilauksilta tosi ikävää!!

• ujuuu

Te kokeneemmat mikä olisi paras ratkaisu? Ja onko kukaan koskaan joutunut perintätoimistojen kanssa tekemisiin? Olen ihan hukassa. Kuluttajansuojavirasto käski lähettää kirjeen. Auttaako???

• kiusaantunut

Minä soitin lopulta poliisille ja poliisi sanoi, antakaa olla, ei tarvitse tehdä mitään.
      Olen noudattanut tuota kehoitusta, mutta vähän epäilyttää silti, ajatteliko kiireinen poliisi asiaa loppuunasti?
      Vielä poliisille soiton jälkeen, olen saanut uudet karhumalaskut, nyt suuremmalla perintä summalla. Olen kuitenkin päättänyt vain odotella, koska perittävää ei ole olemassa ja toivon, että mikäli tiukka paikka tulisi, oikeus voittaisi.

• Turhuuksia

Olipa onni, että aloin tutkia Aros Kapitalin tietoja täältä netistä. Olen eilen saanut kaksi karhulaskua tuotteista, joiden tilaukset olen perunut. Tuotteita en ole sen jälkeen saanut enkä myöskään nk. alkuperäisiä laskujanäistä nyt karhutuista laskuista. Laitoin sähköpostia asiaan liittyen karhulaskuissa näkyvään e-mailiin: [email protected] ja sain paluupostissa viestin:
      This is the mail system at host mail157.b-one.net.
      I’m sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It’s attached below.
      For further assistance, please send mail to postmaster.
      If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.
      The mail system
      : user unknown
      Laitoin yllä olevan viestin takaisin ja liitin siihen aiemman viestini, mutta kuinkas kävikään? Taas tuli viesti takaisin, ei ollut kyseinen "emmakaan" vastaanottamassa viestejä. Alkoi epäilyttää! Taidan tehdä kuten joku aiemmin tätä kommentoinut henkilökin, otan yhteyttä poliisiin sekä kuluttajaviranomaiseen ja jätän karhut maksamatta. Mennään vaikka oikeuteen, jos tarve on.

• tympääntynyt

Itse olen samassa paskassa mukana. Tuli eilen sitten ihan suomalaiselta perintätoimistolta kirje, jossa perittiin saatavaa. Sinne SAIN yhteyttä ja lähetin kopiot maksetuista,silloin vielä aiheellisista laskuista ja ihmettelin perinnän syytä. Vastaukseksi sain perinnän olevan aiheeton ja sain repiä laskun. Kädessä on vielä kaksi Aros Kapitalin lähettämää muistutusta, aiheettomia. En saa ketään kiinni puhelimesta, ja sähköpostit palautetaan. Ajattelin kokeilla kuluttajavirastoa, mutta pystyvätkö mihinkään jos firma ulkomainen... Mitään en maksa, ja jos perintä jatkuu ja vaihtuu suomalaiseen firmaan niin ainakin saan selvitettyä.. Viimenen kerta kun suostun mihinkään kokeile ilmaiseksi, maksa vain postikulut -juttuun..

• Ketuttaa

Joo sama homma täällä. Multa peritään jo toista kertaa maksamani tuotteen postimaksuja. Ok, maksoin sen myöhässä, mutta oikeuttaako se perimään maksettua summaa uudestaan JA jotain myöhästymismaksua JA muistutusmaksua? Sama Aros Kapital p**** maillit ei mene perille, soitin Ruotsiin (mitäköhän sekin maksoi...?) ja siellä huonoa englantia sönköttivät vain että lähetä siihen maliliosoitteeseen ja kyllä se menee kun pari kertaa yrittää. No ei mene. Paskan marjat. Kiva jos tässä sekoilussa menee luottotiedot tms. :(((

• EnMaksa

Onko muilla ollut ongelmia viitenumeron kanssa kyseisissä laskuissa?

• Näin Meillä!

Jep, paperinkeräykseen vaan kaikki Anus Kapinan paperit.

• Millähän kielellä?

Palautin kaikki minulle lähetetyt pakkaukset omalla kustannuksellani tanskalaiseen osoitteeseen yli kuukausi sitten ja eilen tupsahti yhtäaikaa kolme perintäkirjettä Aros Kapitalilta ja Alektum Finansilta.
      Alunperinkään laskun maksaminen ei onnistunut, koska viitenumerot olivat väärin.
      Tuotteissa ei ollut asiallista tuoteselostetta, joten en uskaltanut ruveta käyttämään niitä.
      Poliisilla lienee muutakin tekemistä kuin tyhmän asiakkaan vedättämisen tutkiminen.
      Kuluttajavirastoon taidan ottaa yhteyttä, ellen saa muuten tolkkua tähän tilanteeseen.
      Menee usko ja luottamus kaikkeen muuhunkin nettikauppaan.

• petetty myös

Hei ! sain samaisia laskuja..joissa uhkuksia että menee ulosottoon..laitoin laskut heidän osoitteeseen..kirjoitin että asia on poliisilla..ei ole kuulunut nyt mitään..tee samoin..älä maksa mitään..Nettiposti ei heillä toimi ei myöskään puh. HUIJARIFIRMA...

• helpottunut1

sain tänään aros kapitalilta viestin jossa tuli ''pahoittelut'' ja sanottiin että maksuasiani ovat kunnossa!! reilu kaksi viikkoa ja kaksi s-postia myöhemmin sain siis tämän vastauksen...

• giglin1

Minulla on ollut myös ongelmia viitenumeron kanssa.

Kiitos nimimerkille: EnMaksa. Otin yhteyttä euroopan kuluttavirastoon.

Itse hairahdin mainokseen facebookissa jossa mainostettiin ilmaisnäytepakkauksia ilman jatkotilausvelvollisuutta ja yhtäkkiä sanovatkin että tilaus on sitova ja maksaa noin 50 € per pakkaus. Kyseessä siis WaistWinner ja TotalDetox.
      Onko muilla kokemusta näistä?

Nyt on tullut jatkuvasti laskuja näistä aros KAPITALilta ja kaikkein huvittavinta tässä on se, että näitä laskuja ei pysty edes maksamaan, koska viitenumerot ovat virheellisiä ja asiakaspalveluun ei saa yhteyttä, vaikka sinne olen yrittänyt soittaa lukemattomia kertoja. Huhhuh, mitä toimintaa!

• Hermo menee tälläsee

Täällä sama homma aros kapitalin kanssa.. Äiti tilannu ilmasen näytepakkauksen postareiden hinnalla ja lasku olikin paljon isompi.. Maksoi sen ja peruutti tilauksen. Sitten alko tippumaan pakettia ja laskuja,lasku aina 53,90e. Palautti kaikki palautuskeskukseen ja laittoi sinne s-postia. S-posti ei sitten mennyt perille asti ja nyt laittoi toisen ja tällänen vastaus:

"Hei,
      valitettavasti olet lähettänyt paketit takaisin Honkongiin, josta ne alunperin tulivatkin. Paketit tulisi kuitenkin lähettää tilausehtojen mukaisesti palautuskeskukseen, joka sijaitsee Tanskassa osoitteessa:

European Bathrooms Limited
      Ryttervaenget 2-4
      5900 Rudkobing
      Danmark

Koska toimit epähuomiossa tilausehtjoen vastaisesti emmekä koskaan vastaanottaneet paketteja palautuskeskuksessa, joudumme perimään sinulta pakettien täyden hinnan (3 x 54,90 EUR).

Med vänlig hälsning
      Pauliina Niemi
      Aros kapital Kundservice
      Tel: 031-83 36 70
      Mail: [email protected]"

Ne on kuitenkin tullu tuolta keskuskselta joten palautus on ollut väistämättä pakko mennä tanskan osoitteeseen...

Juu ja puh num ei pysty soittamaan.

• Giglin1

Tismalleen sama juttu kuin minulla. Asiakaspalveluun ei saa yhteyttä, eikä kukaan vastaa sähköposteihin. Heidän toimintansa on laitonta ja harhaanjohtavaa, suosittelen ottamaan yhteyttä tuohon euroopan kuluttajavirastoon.

• huijauttu

Hei
      sain tänään taas Aloituspakkauksen WaistWinneriä, vaikka olen jo tilannut pakolliset saatanan 3 kk, tuli vielä se Reducilkin "kaupan päälle". Laitoin viestiä Aroskapitalille ja sieltä tuli vastaus ruotsiksi, että ottavat yhteyttä 5 päivän sisällä. Paketti lähtee postiin, osoitetta en vaan tiedä mihin palauttaa.

• Saman firman uhri..;

Hei! Älä maksa niitä..Palautin itte samat laskut takaisin..No nyt tuli taas paketti..Pitää mennä varmaan poliisin puheille..eivät muuten lopeta,. Sinne ei saa yhteyttä..HUIJARIFIRMA..Palautan taas paketin, en avaa...:/...Luulin jo päässeeni eroon..no..en:/..

• Ei pokka pidä

Minullakin kokemuksia eräästä roskakapitaalista, sieltä "läski" käynyt hyppimään silmille.

• Paljon kiitoksia kaikille neuvoista. En ole maksanut, enkä ole maksuvelvollinen, koska se, mitä minulle on pyytämättäni lähetyty, olen todistettavasti palauttanut takaisin lähettäjälle.
      Ja poliisiin yhteyden ottaessani sain sieltä neuvon, olla maksamatta, että mitä toden näköisemmin asia on minun osaltani ohi Toivottavasti?.
      Kummaksun kovasti sitä, ettei tälläisten, vilpillä rahaa keräävien toiminnoille voida tehdä yhtään mitään?

• näin teen

minä heitän aina lukematta kaikki perintäkirjeet roskiin,kun olen jo ulosotossa enkä välitä niistä ollenkaan.Ulosotosta jos tulee uutta perittävää katson kyllä onko se oikein vai ei ennen,kuin menee oikeuden vahvistettavaksi.

• Jouko

Huomatkaa, että Aros Kapital on Ruotsalainen yritys. Toisinsanoen "031-83 36 70" pitää näppäillä 4631833670. Palveluvalikko puhuu ruotsia.

• Jouko

Suomalainen asiakaspalvelija (valikon mukaan) vastaa kun valitsee numerovalikolla1 (yksityisasiakkaat) ja 3 (suomalainen palvelu). jos ruotsia taitaa, niin 1 on ruotsiksi.

suomenaikaa kymmenestä eteenpäin (en tiedä kuinka kauas) pitäisi olla suomenkielinen henkilö paikalla.

• AAA ei ole AA
        Jouko kirjoitti:

Suomalainen asiakaspalvelija (valikon mukaan) vastaa kun valitsee numerovalikolla1 (yksityisasiakkaat) ja 3 (suomalainen palvelu). jos ruotsia taitaa, niin 1 on ruotsiksi.

suomenaikaa kymmenestä eteenpäin (en tiedä kuinka kauas) pitäisi olla suomenkielinen henkilö paikalla.

AAA-luokitukset ovat ostokamaa eivätkä kuvaa firmaa muuten kuin että sillä nimellä on tilattu ja luokittelija on myynyt tuote nimeltä AAA-rating!

Tällä hetkellä on menossa vähintään kolmas "luokitus"laitoksien väärentämien AAA-luokituksien takia!

• ihan sama juttu mulla on jo tullut 8 tuntematonta pakettia kotiin ja laskuj yhteensä ARSO KAPITAL:ILTA noin 600 euroa... kävin polisilaitoksella ja he ottivat jutun käsittelyyn. kuitenkin he neuoivat lähettämään paketit laskut osoitteeseen ARSO KAPITAL AB johan på gårdas gata 5 a 41250 göteborg

• tiukkatäti

Aros Kapital jatkaa melkein vuoden vanhojen "laskujen" perintää. Minulle myös täysin tuntemattomia tuotteita, joita muka olen tilannut Bathromilta postimaksun hinnalla ja jättänyt laskut maksamatta.
      Lähetin viisi sähköpostia perusteluineen ja maininnan, että ole jättänyt asian
      asiasta tutkintapyynnön. Kaikkiin sain vastaukset, mutta vasta viidennessä
      ilmoitettiin, ettei laskua tarvitse maksaa. S-posti meni [email protected] ja vastaukset tuli suomeksi. Viimeisessä postissa kehoitin heitä käyttämään tulkkia,
      koska vastausten kaava näytti olevan sama.
      Työlästä, mutta kannattaa olla tiukkana:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3454
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      18
      2688
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      397
      2675
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      82
      1807
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1435
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1340
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      71
      1046
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      77
      1015
    9. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      73
      876
    10. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      28
      839
    Aihe