Sukunimestä kiusaaminen

Kamala sukunimi

Menin uuteen kouluun, ja minun piti kertoa sukunimeni. Mun sukunimi on oikeesti tosi outo, ulkomaalainen ja kuulostaa tyhmältä ja oudolta. En uskalla kertoa sitä teille kuitenkaan ;) No, kerroin sitten sukunimeni, ja kuten arvasinkin; Kaikki alkoi kiusoittelemaan siitä. Ja vielä kaiken kukkuraksi mun piti toistaa se monta kertaa, koska opettaja luuli kuulleensa väärin. Myös huomasin tunnin jälkeen, että yksi poika katsoi nimeäni vihkoni kannesta. Kävin terottamassa kynäni, ja se sit meni mun pulpetin luokse ja katto mun vihkoo. Siinä luki mun sukunimi, ja se vilkas mua sen luettuaan. Hävettää oikeesti, kun on ihan karmee sukunimi, josta kaikki kiusaa :'( Äiti sanoo, että pahempiakin on nähty, mutta se ei auta.

Mitä pitäisi tehdä, vai voinko ollenkaan tehdä mitään muuta kuin kärsiä nimestäni, ja kestää kiusaaminen?

6

967

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neljäplusneljä

      Mulla oli sama ongelma vaihettuani koulua. Pakko oli sukunimestä vääntää vaikka mitä. Mut mä tykkään mun sukunimestä ja oon ylpeä siitä, jotain ihanan persoonallista tavanomaisen Virtasen rinnalla.

      Sukunimeään saa vaihtaa kerran elämässään oliko kirjallisella hakemuksella, mut sun pitää kai olla tietyn ikäne?

    • Me lapset

      Otan osaa minullakin on aika outo sukunimi tai ei se niinkään ole outo vaan pitkä. Joudun aina viimeiseksi jonossa kun meillä on semmonen idioottimainen järjestys, että joko pisin sukunimi on viimeinen tai sitten meillä on sukunimen ekan kirjaimen mukaan eli aakkoset ja öökköset jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

    • ap

      Mun sukunimi kuulostaa sammakolta tai skunkilta.
      Nyt oikeesti on kamala olo, kun mulla on tollanen sukunimi :'(
      Ja kun kaikki kiusaa...

    • kolaolli69

      Mulla on ulkomaalainen sukunimi, vaikka siis ihan suomalainen oonki ja voi vittu että siitä tykätään väännellä paskamaisia versioita... Ja mielestäni on iha hienoo et on sama sukunimi kun kokiksen luojalla :D

    • Anonyymi

      no hwi mulla on sentää ihan noemi sukunimi siis pellikka ja jotku on ruvennu sanoo pillukka et ei kyl kivalt tunnu ja tiiän sen mut ajattele kuinka monella muulla o se sama nimi ja et neki pärjää sen kaa yritä nauraa sille itekki äläkä ota niin vakavasti jos niil äysseil ei oo muutakaan tekemist

    • Anonyymi

      Ei nimi ihmistä määritä, hyvä kun on erilaisia nimiä olkaa ylpeitä vaan ei kaikkien tarvi olla samaa tylsää massaa. Itekki kuulu nimestäni kaikki mahdolliset sanamuodot ja naureskelun ja yleensä haukkujat on niitä joil on joku tuiki tylsä nimi eikä ite kestä mitään nimenväännöksiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      67
      2914
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      412
      2812
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      99
      2247
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      87
      2014
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1904
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1834
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1830
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      151
      1785
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1602
    Aihe