Ihmettelen miten ihmiset valvovat,juopottelevat,polttavat tupakkaa jne.Itse elän säännöllistä elämää,nousen tasan 7.30. Menen suihkuun samaan aikaan.Pesen hampaani samaan aikaan.Syön aamupalan samaan aikaan.Ja menen nukkumaan ilta 9.En pysty valvomaan,kuin tulisi krapula.En kestä tupakansavua.En halua meteliä.Haluan hiljaisuutta,rauhaa.Minulla ei ole TV:tä.En tarvitse sitä.Haluan kuunnella sydämeni ajatuksia.Ihmisistä en pidä.Useimmat heistä inhottavan ilkeitä ja kateellisia.Yksin Luojani kanssa.Parasta.Suosittelen!
Säännöllinen elämäntapa paras
47
205
Vastaukset
- ...
Mnaah.
Tämä on suoli24, yleinen huuhaaportaali. Lestaatien ja muitten uskisten portaali on:
http://www.kotimaa24.fi/
Taitaa viituttaa kun joutuu maksamaan mediamaksua veronmuodossa? Tähän astihan lestaatit on kieroilleet sitä maksamatta, vedoten just siihen, että eivät omista telkkaria. Samaan aikaan on virret kuunneltu radiosta, luetty YLE.n uutiset lehdestä ja surfattu pitkin netti lukemassa YLE.n uutisia.
Noin aloitukseen, eks sä idiootti tajua, että ihmiset tekee vuorotöitä, just vaikka sairaalat, kun lestaatit tunkee niihin tekemään kakaroitaan ja hoitohenkilökunnan pitää olla "palvelemasa" niitä vuorokaudet ympäriinsä. Sitäpaitsi, melkein kaikki lestaati ukot polttaa röökiä ketjussa.
=DW=- Hilja*
Tuntuu siltä kuin sinulla olisi pipo vähän kireällä.Ota rennosti.Rauhoitu.Rentoudu.Kuuntele hiljaista musiikkia.Vivaldia tms. Ja aloita levollinen elämä,se kannattaa.Ei enää pipo mene kireälle:)))))
- Hah !
Hilja* kirjoitti:
Tuntuu siltä kuin sinulla olisi pipo vähän kireällä.Ota rennosti.Rauhoitu.Rentoudu.Kuuntele hiljaista musiikkia.Vivaldia tms. Ja aloita levollinen elämä,se kannattaa.Ei enää pipo mene kireälle:)))))
Jos olet aloittaja, niin sulla se vasta kireällä on. Sori.
- pohtijatar111
Tosi surullista. Oma kokemukseni on toisenlainen. Pikku meteli ei haittaa paitsi bassson jumputus joka kuuluu kaikkialle. No sitäkään ei ole ollut. Puhe ja nauru ei häiritse, jos naapurissa valvotaan ptiempään. Lasten kipitykset ei haittaa sitä, kun on ollut omassakin huushollissa riittämiin aikanaan.
Oma kokemukseni suurimmaksi osaksi on, että ihmiset ovat mukavia ja kateutta en ole kokenut. Mitähän vieras ihminen voisi kadehtia?- Hilja*
En ole kovinkaan lapsirakas.En pidä vikinöistä ym.Menee jos on pakko,mutta sitten taas hiljaisuuteen.Minulle sanoi muutama ystävätär suoraan että he ovat kateellisia minulle.Siihen loppui ystävyyteni.Koska minulla ei ole mitään mitä kadehtia,en pidä siitä. Oma siskonikin sanoi kadehtivansa minua,tuntuu todella alhaiselta.Joten jos voi valita yksinäisyyden,niin miksi sitä ei kukin sitten tee.Elämä on liian lyhyt hukattavaksi.Nukkuminen on kuin rahaa laittaisi pankkiin:) Kokeilkaahan.Nukutte ensin vaikka pari vuorokautta niin siitä se sitten alkaa lutviutuun!!
- expimot
Miksi et mene talenttiin?
Kovin moni ei pysty samaan aikaa suhkuttelemaan, syömään ja vielä pesemään hampaitaankin!- expimot
Minä en näköjään pysty edes kirjoittamaan niitä oikein samaan aikaan...
- Hilja*
expimot kirjoitti:
Minä en näköjään pysty edes kirjoittamaan niitä oikein samaan aikaan...
Naiset kun pystyy tekeen monia eri asioita samaan aikaan:) Se ero onkin naisen ja miehen välillä,tosin on muitakin eroja.Se olematon ero:((( Sorry
- expimot
Hilja* kirjoitti:
Naiset kun pystyy tekeen monia eri asioita samaan aikaan:) Se ero onkin naisen ja miehen välillä,tosin on muitakin eroja.Se olematon ero:((( Sorry
Juu, olen tiennyt sen mutta tulipa taas hyvänä muistutuksena.
- Inhottavako?
Enhän ehtisi mitään jos nukkuisin 10,5 tuntia yössä! mulle riittää 6,5, siksi ehdin eri aikaan suihkutella, pestä hampaita ja syödä. Mielikin on pirteä siksi kestän elämää ja elämisen ääniä ympärilläni.
Älä nuku elämäsi ohi!
No, jos totta puhutaan niin taisit töpeksiä tuolla naapurissa sen verran että päätit siirtyä tänne provoilemaan ;)- Hilja*
Anteeksi,mutta nyt en ymmärtänyt? Voitko selventää?
- Hilja*
Täytän aivan piakkoin 99 vuotta.Ja olen tähän ikään ehtineenä nähnyt jo kaikkea.Joten ole ihan levollisella mielellä.Olen saanut kaikkea ihan riittämiin.Ruokaa on riittänyt.Ja mistään muustakaan ei ole ollut puutetta.Minusta on pidetty hyvä huoli.Kaikin puolin.Ja nyt on tavoitteeni elää 150 vuotiaaksi.Olen siis parhaassa iässä!! :))
Ei sitä tarvi juopotella ja polttaa tupakkaa ja voi elää ihan hyvää säännöllisen epäsäännöllistä elämää.
Itse pyrin pois tuosta liiasta säännöllisyydestä.
Kuljen eri reittiä töihin.
Käyn eri kaupoissa.
En todellakaan mene aina samaan aikaan nukkumaan tai tee muutakaan samaan aikaan.
Kolmivuorotöissä se ei olisi mahdollista.
Mutta silloinkin kun olin päivätöissä tei kaikkea eri aikaan.
Koska huomasin kun olin elänyt säännöllistä elämää jopa niin että bussissa menin aina samaan paikkaan istumaan ja yhtäkkiä siinä istui toinen ihminen meni melkein omat pasmat sekaisin.
Muutenkin huomasin kun joku asia sekoitti mun päiväni, eli kaikki ei mennyt niin kuin olin ajatellut niin ärryin ja olin vihainen.
Sen jälkeen en enää elä sellaista elämää joka olisi kelloon laitettu tai muuten määrätty ennalta. Ja olen paljon tyytyväisempi kun ennen.
Mutta jokainenhan saa elää elämääsä ihan niinkun haluaa. Sitä vaan en ymmärrä mitä siinä voi olla kadehtimisen arvoista kellotetussa elämässä?
Jos sun elämässä on joku muu mitä he kadehtii esim. vapaus.- ...
Kompataan.
Pitääpi elellä, kuin tuntuu, ei niinkuin kello määrää. Se kai tuo kellon mukaan eläminen on jokin autismin oire, pitää olla rutiineita. Sitten kun rutiinit rikkoutuu, ihminen menee kerralla sekaisin. Jotkut pärjää ilman kelloa, hah, mulla kello jäi mökille kolme kuukautta sitten :D
=DW= - helppoo sulla
Yksineläjällä tuo varmaan onnistuukin että tekee toisin kuin eilen. Perheellisillä pitää olla jonkunlaiset tavat ja säännöt ettei synny täyttä kaaosta. Etenkin lapsiperheissä.
helppoo sulla kirjoitti:
Yksineläjällä tuo varmaan onnistuukin että tekee toisin kuin eilen. Perheellisillä pitää olla jonkunlaiset tavat ja säännöt ettei synny täyttä kaaosta. Etenkin lapsiperheissä.
Mistähän säkin mun helppouteni tiedät?
Eikö perheellinen pysty menemään töihin eri reittejä ja käymään eri kaupoissa?
Onko perheissä pakko mennä aina samaan aikaan nukkumaan?
Tekeekö perheet aina kaiken saman ja samaan aikaan?
Luulen että kaikki riippuu perheestä.
Ja jos on perhe jossa on sekä isä että äiti niin aina vaan suurenee ne mahdollisuudet tehdä erilailla asioita.
Tuo sun lausees kuuluu musta siltä että et ole valintoihisi tyytyväinen?
Aina silloin tällöin mulle heitetään toi että hyvähän mun on.
Minä elän valintojeni ja elämän antaman korttipakan mukaan.
Enkä sure täällä että hyvähän naimisissa olevien ja perheellisten on..... koska heillä on mahdollisesti jotain mitä minulla ei ole.- onko helppoo
tulisilla kirjoitti:
Mistähän säkin mun helppouteni tiedät?
Eikö perheellinen pysty menemään töihin eri reittejä ja käymään eri kaupoissa?
Onko perheissä pakko mennä aina samaan aikaan nukkumaan?
Tekeekö perheet aina kaiken saman ja samaan aikaan?
Luulen että kaikki riippuu perheestä.
Ja jos on perhe jossa on sekä isä että äiti niin aina vaan suurenee ne mahdollisuudet tehdä erilailla asioita.
Tuo sun lausees kuuluu musta siltä että et ole valintoihisi tyytyväinen?
Aina silloin tällöin mulle heitetään toi että hyvähän mun on.
Minä elän valintojeni ja elämän antaman korttipakan mukaan.
Enkä sure täällä että hyvähän naimisissa olevien ja perheellisten on..... koska heillä on mahdollisesti jotain mitä minulla ei ole.Et selvästikään tajua perheellisen elämästä yhtään mitään, lapsettomilla ei riitä kyky käsittää, itseriittoisuus on niin suuri.
Omiin valintoihini olen tyytyväinen, olen huomannut usein ettei sua saa arvostella. onko helppoo kirjoitti:
Et selvästikään tajua perheellisen elämästä yhtään mitään, lapsettomilla ei riitä kyky käsittää, itseriittoisuus on niin suuri.
Omiin valintoihini olen tyytyväinen, olen huomannut usein ettei sua saa arvostella.Siinähän arvostelet ihan rauhassa, ei vie mun yöunia.
Mutta toisaalta ei tunnu useinkaan myöskään siltä että kaikki perheelliset tajuaa yksinelämästä yhtään mitään.
Tänne heitellään lauseita kuinka hyvä on.
Sitten jos hetken saa elää sitä mun elämää niin jo vaihtuu kello.
Sen olen useinkin huomannut ihan livessä.
Ja toi perheellisten elämä.
Olen siinä nähnyt niin monia variaatioita että tiedän ettei samanlaisia perheitä ole.
Jotkut elää kuin vankilassa, toisilla taas on hyvinkin rajatonta.onko helppoo kirjoitti:
Et selvästikään tajua perheellisen elämästä yhtään mitään, lapsettomilla ei riitä kyky käsittää, itseriittoisuus on niin suuri.
Omiin valintoihini olen tyytyväinen, olen huomannut usein ettei sua saa arvostella.Vielä sen verran on tultava tohon lapsettomien itsriittoisuuteen.
Kun et tiedä syytä toisen lapsettomuuteen niin noi syytteet on tosi raakoja.
Sanoisin että on erittäin helppoo tulla perheellisten urputtamaan tänne meikäläisten elämästä, kun ette todellakaan tiedä syitä tai yhtään mitään muutakaan.- Hilja*
tulisilla kirjoitti:
Vielä sen verran on tultava tohon lapsettomien itsriittoisuuteen.
Kun et tiedä syytä toisen lapsettomuuteen niin noi syytteet on tosi raakoja.
Sanoisin että on erittäin helppoo tulla perheellisten urputtamaan tänne meikäläisten elämästä, kun ette todellakaan tiedä syitä tai yhtään mitään muutakaan.Miksi et adoptoi lasta jostain kaukaisesta maasta? Tai onhan Suomessakin paljon hyljättyjä lapsia.Ymmärsin että olet lapseton? Mikäli kärsit lapsettomuudesta niin kyllä siihen varmaan joku apu löytyy. Monet asiat kun on pelkästä asenteesta kiinni,kun muuttaa ajatuksia ja asenteitaan niin elämä on paljon mukavampaa:)))) Pidä lippu korkealla!!!!! tarkoitin kirjoitukseni -tuliselle-
- voyeristi
Minä kysyin lääkäriltä että jos jätän herkuttelut, tupakan, viinin, laulun ja naiset,
elänkö paljonkin pidempään ??
Tohtori sanoi; "..et, se tuntuu vain paljon pidemmältä.."- Pervo Niccinen
@voyeristi
Oletko jokin perverssi tirkistelijä vai? Silläkö täytät koko elämäsi että tirkistelet muita ihmisiä?
http://www.tiede.fi/keskustelut/laaketiede-ja-terveys-f11/tissit-t36088-15.html
Niin, minäkin elän hyvin säännöllistä elämää. Poltan hyvin säännöllisesti päivässä askin tupakkaa (vaikka en siitä pidäkkään). Käyn säännöllisesti kolmesti viikossa saunassa ja otan säännöllisesti muutaman saunakaljan. Käyn säännöllisesti töissä viitenä päivänä viikossa. Koko kesäajan olen säännöllisesti käyttänyt lauantaipäivän vaimon siskon perheen auttamiseksi (sairaustapauksen takia) muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Aamupalan syön säännöllisesti klo 05.00, paitsi vapaapäivinä 07.00. Hiljaisuutta ja rauhaa rakastan. TV on, mutta sekin on aika hiljainen, kun ei laita sitä päälle, muutaman kerran kuukaudessa se kuitenkin tulee avattua. Sydämeni ei ajattele, mutta silti kuuntelen sydämeni ääntä, säännöllisesti. Hyvistä ihmisistä pidän. Jotkut pitää minustakin, koska minulla on hyvä sydän. Vaikka olenkin hieman erakkoluontoinen, ei sitä kuitenkaan ihan kaksin Luojan kanssa viihdy
Niin, ja tuleehan sitä aika säännöllisesti tällä keskustelupalstallakin käytyä..- Hilja*
Tupakka pitäisi kieltää lailla.Samoin kaikki alkoholi.Ja irtosuhteet. Kaikki jotka saastuttaa ihmistä. Ja TV myös.Sieltä tulee vain enimmäkseen rivoutta ja väkivaltaa.Tällä tavoin maailma olisi parempi ja ihmiset kiltimpiä.En voi käsittää miksi joku haluaa savuttaa keuhkonsa ja maksaa vielä siitä että sairastuttaa kaikki muutkin tupakansavullaan.Jne. Ja kuinka paljon lähimmäiset kärsii kun toinen juo,Yäk.Oksennan jo pelkästä ajatuksestakin.Likaista menoa. Kaikki vaan kieltoon niin hyvä tulee:)))
- grannen
säännöllistä elämää voi elää monin tavoin. tarvit pikkaisen suvaisevuuttaa. eihän kaikki voi olla kuin sinä. ajatteles jos sinun tapojasi muut ihmettelis ? vaikutat kyllästyneeltä eikä elämäsi ole ainakaan iloista. kerran me vain elämme niin miksi tuhlata sitä katkeruuteen ja valitukseen ?
sinulta puuttuu sosiaalinen kanssakäyminen ja empatia. tuijotat omaan napaasi.
muuta kauas pois ihmisten ilmoilta.- Helmi*
Mielipidevapaus on kaikilla! Minulla on omat näkemykseni asioista,eikä siihen ole kenelläkään oikeutta kävellä ylitseni.Vai oletko sellainen luonne kenties joka ei kestä toisen näkemyksiä elämästä,ja jos elän eri tavoin kuin esim.sinä? Miksi tästä sitten vedit herneet nenään.Tee sinäkin samoin niin saat ELÄMÄN!
- Hilja*
Helmi* kirjoitti:
Mielipidevapaus on kaikilla! Minulla on omat näkemykseni asioista,eikä siihen ole kenelläkään oikeutta kävellä ylitseni.Vai oletko sellainen luonne kenties joka ei kestä toisen näkemyksiä elämästä,ja jos elän eri tavoin kuin esim.sinä? Miksi tästä sitten vedit herneet nenään.Tee sinäkin samoin niin saat ELÄMÄN!
Sori,siis Hilja.
- *päivän makee nauru*
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
- grannen
Helmi* kirjoitti:
en tiedä ketä meinaat mutta siksi kai kirjoitit että odotat mielipiteitä. miten joku on kävellyt ylitsesi ? jos joku on vetänyt herneen nenään niin se näyttää olevan sinä:) se sosiaalinen kanssakäyminen todella puuttuu sinulta, siinä kirjoituksesi on hyvä esimerkki.
jokainen elää tavallaan ,ei siinä mitään sen kummempaa eikä muut kärsi sinun tavastasi elää ja toivottavasti sinä ett kärsi muitten tavoista muuten kuin ärsyyntymällä muitten mielipiteistä ja elämäntavoista näköjään.
- Hei kun keikuskelen
Huomenta vaan täältä.
Oot kyllä vallan hyvä-hyvä, jos kykenet eleleskelemään Noin säännöllistä elämää:)
Mikä kullekin sopii, se sopii ja sopii siitä aloituksenkin tehdä.
Minä juon säännöllisesti ämpärillisen kaffetta ulkona aamuisin.
Aamu voi olla minulla klo 8 tai yheksän tai kymmenen, ennen kukon pieremääkin joskus. Elikkä ihan riippuen siitä, koska silmäfläskini ovat sulkeutuneet ja uni tarrautunut minuun.
Nukun säännöllisesti jotain 6 tuntia, mutta joskus yli, mutta vain vähäsen.
Liika nukkuminen tekee päästäni umpinaisen pökkelön ja migreeniyttää sen helposti.
Työaikani heittelehtivät, mutta säännöllisesti kipitän töihin talviaikaan. Paitsi maanantaisin, jolloin on vapaapäivä. Tarvitsen säännöllisen vapaapäivän, että voin tehdä mitä milloinkin lystää.
Minullakaan ei ole TV:tä. En tarvitse sitä. Sydämeni ajatuksia oon nyt kuunnellut jonkun aikaa Niin intensiivisesti, että joka pisara on puristettu esiin ja sen vuoksi en pahemmin sydämeni ajatuksia kuuntele. Kuhan vaan ex tempore nautiskelen niistä asioista, joita sillä hetkellä putkahtaa mieleen.
Oon NIIN epäsäännöllinen ihminen, että voisin sanoa olevani säännöllinen siinä, että en tee mitää asiaa samaan aikaan, ja jos teen, niin se on puhdas sattuma.
Nyt kaadan kolmannen mukin kahvia ja meen sen juomaan parvekkeelle. Tyynyn päällä istuen. Ruutuvihko ja kynä ovat siellä oottelemassa. Jotakin sinne oon kirjottanut muistiin ja jatkan sitä hommaa vielä hetken.
Palstalaisille hyvää sunnuntaita:) - että osaa
Sinähän -Hilja- nukut yli 13h.
Harjotteletko haudassa oloa?- mistä tiedät?
ottaako se päiväunetkin 10,5 t yöunien lisäksi?
- Hilja*
Kyllä! Toisinaan otan noin 3 tunnin päiväunet.Pitää ottaa jos väsy painaa simmuja kiinni:)))) Ja sen muuten olen huomannut että jos ottaa illasta noin 3 tunnin -päiväunet-niin nukkuu huomattavasti paremmin yön yli-kohti ihanaa aamua jolloin saa taas herätä klo 7.30.
Näin tämä elämä tässä hiljalleen rullaa eteenpäin. Ei mitään hätää.Palkka juoksee kaiken aikaa. Sekin säännöllisesti.
- Provoo!!!
Taitaa olla provo. Kai kuvaamasi kaltaisia yllätyksettömiä yhden kaavan ihmisiä saattaa jossain elellä. Minä vaan en ole tavannut, enkä varmaankaan sen vuoksi ole jäänyt paitsi mistään merkittävästä ihmiskokemuksesta.
Kun en itse ole viimeisen päälle standardoitu yksilö, minun on helppo hyväksyä, että muut ihmiset eivät ole sellaisia kuin tahtoisin heidän olevan. - expimot
Juuri äsken teksti-tv:stä luettua:
"Unitutkija Markku Partinen varoittelee
nukkumasta liian pitkään.
Partisen mukaan tällä tavalla varastoon
nukkuminen voi sekoittaa
vuorokausirytmin. Myös uusi
amerikkalaistutkimus tyrmää pitkään
nukkumisen hyödyllisyyden..."- Hilja*
Eipä ne unitutkijat tiedä yhtään mitään.Jokainen itse tuntee oman kehonsa.Tutkijat kun haluavat vain tutkia samalla omia sielun luoliaan,eipä ne todellakaan ole kiinnostuneet muiden ihmisten tarpeista tms.Kaikki on vain ns.olettamusta.Ja harhaanjohtavaakin,monelta osin.
- oi niitä aikoja
Hilja* kirjoitti:
Eipä ne unitutkijat tiedä yhtään mitään.Jokainen itse tuntee oman kehonsa.Tutkijat kun haluavat vain tutkia samalla omia sielun luoliaan,eipä ne todellakaan ole kiinnostuneet muiden ihmisten tarpeista tms.Kaikki on vain ns.olettamusta.Ja harhaanjohtavaakin,monelta osin.
Luotan enemmän unitutkijoiden kuin sinun 'ohjeisiisi'.
- Cloetta...
Totta - säännöllinen elämä on helppoa ja hyvääkin. Tosin sinun sääntösi eivät välttämättä ole muiden sääntöjä. Ei ole olemassa lakisääteistä nukkumaanmenoaikaa saatika muita aikoja omaan elämäntyyliin liittyen, koskien nimenomaan aikuisia.Toki työssäkäynti asettaa rajoja samoin elämäntilanne.
Minä tykkään elämästä, jossa on sen mukavan arjen lisäksi myös kaikenlaista tapahtumaa, tapaamisia, yllätyksiä ja ihmissuhteita. TYkkään myös juhlia silloin tällöin sekä matkustaa, opiskella työn ohessa ja ennen kaikkea viettää aikaa aikuisten lasteni kanssa, myös yhdessäolo mieheni kanssa on voimaannuttavaa, erityisesti rakastelu.
MInä polttelen silloin tällöin ja otan alkomahooliakin lähes joka viikonloppu; en ryyppää mutta otan. Samoin nukun viikonloppuisin aamulla pitkään, käyn pitkän aamulenkin ja "aamiainen" syödään vasta puolen päivän aikoihin. Ja tämä säännöllisesti eli säännöllistä elämää vietän minäkin.
Olen ikäisekseni terve ja minulla on hyvä parisuhde sekä paljon sosiaalista elämää. Pelkästään minä itse en ole riittävä sisältö elämääni. Käyn vielä töissä ja tykkään työstäni niin, että haaveissa on saada työskennellä lähemmäs 7-kymmentä ikävuotta.
JOku voi olla kateellinen minulle siitä, että olen tyytyväinen elämääni vaikken varmasti elä hillitysti tai hallitusti vaan uskallan elää omannäköistä elämää.
Nukkuminen ja rentoutuminen on tärkeää muttei kaikkein tärkeintä. - Vaihtelu virkistää
Miekin vietän säännöllistä elämää, mutta minuutilleen kellottaminen on - pipiä. Noin pilkun päälle fiilattu ja aikataulutettu yksinäinen elämä ei anna ajatuksia edes sydämeen, aivoista puhumattakaan. Oletko ikinä miettinyt, että se, että et pidä ihmisistä, ei ole ihmisten vika ollenkaan, vaan - arvaas kenen.
Vaihtelevuus, vapaus, säännöttömyys, rajattomuus, kaikki, mikä ei kuulosta vankilalta ... on ihmiselle terveydeksi eikä estä mitenkään elämästä terveellisillä elämäntavoilla. Eikä se muuten ollut Luoja, joka keksi kellon. Kovin kaavamaiseksi olet elämäsi kutistanut. Mikäs siinä jos niin viihdyt, mutta en usko että tuo mitenkään paras tapa on.
Miulla ei näin vapaaviikoilla ole minkäänlaisia aikatauluja, ja työviikollakin vain työvuoroista johtuvat aikataulut, eikä muiden elämä juuri minua häiritse. Elämä on ihan mukavaa näinkin.- rakastan.elämää
Haluat ja haluat, kirjoituksesi on perin itsekäs.
Itse haluan vaihtelua elämääni. En elä tylsää kaavamaista kelloelämää.
Pidän ihmisistä, vain kanssakäyminen muiden kanssa tekee elämän, sanoi kerran eräs viisas nainen.
Elämä on annettu elämistä varten, ei kituuteltavaksi käyttämättömänä.- Hilja*
Taas uusi aamu.Mietin tuossa että varmaan kahvikin pitäisi jättää pois.Sanovat että kahvista tulee riippuvaiseksi.Kuten tupakasta ym.huumeista.Pitäisi aloittaa vielä terveellisempi elämä.Kaikki riippuvuudet kun on pahaksi terveydelle. Tätä nyt on alettava miettimään ihan tosissaan.Iloista alkanutta päivää teille jokaiselle!! Muistakaa olla iloisia ja pirteitä.Ja ottaa riittävästi D-vitamiinia!
- Varoituskolmio!
Hilja* kirjoitti:
Taas uusi aamu.Mietin tuossa että varmaan kahvikin pitäisi jättää pois.Sanovat että kahvista tulee riippuvaiseksi.Kuten tupakasta ym.huumeista.Pitäisi aloittaa vielä terveellisempi elämä.Kaikki riippuvuudet kun on pahaksi terveydelle. Tätä nyt on alettava miettimään ihan tosissaan.Iloista alkanutta päivää teille jokaiselle!! Muistakaa olla iloisia ja pirteitä.Ja ottaa riittävästi D-vitamiinia!
Varo vain ettet tule vitamiinista riippuvaiseksi!
- kaakao+kahvi=nam
Hilja* kirjoitti:
Melkeinpä mistä tahansa voi tulla riippuvaiseksi, ainakin henkisesti. Aloitin satunnaisen kahvin juonnin vasta vuotiaana, ja olen kyllästynyt siihen monta kertaa, koska en pidä sen mausta. Nykyäään juon aamuisin 1-2 kupillista kaakaokahvia, koska kahvilla on todettu olevan hyviä vaikutuksia. Se mm. parantaa aivojen verenkiertoa ja voisin veikata, että aamuvarhaisella juotuna se lisää jopa liikenneturvallisuutta. Kohtuukäytettynä (enintään 2-3 kupillista/päivä) kahvista on ilmeisesti enemmän hyötyä kuin haittaa.
Perinteiset terveysohjeet lähtevät ajatuksesta, että kaikilla ihmisillä on taipumusta kohonneeseen verenpaineeseen. Niinhän asia ei ole. Jos ei ole kohonnutta verenpainetta tai mahahaavaa, niin kahvista kieltäytyminen ei ole mikään terveysteko.
Minäkin ihmettelen noita ihmisiä! Onnellinen olet ja ihanne naapuri monelle :) Itse en voi toteuttaa tuota säännöllisyyttä, olenhan kutsumus ammatissani. Saavun kymmenen jälkeen iltavuorosta ja aiheutan erinäisen määrän melua. Aamulla herään ennen viittä rientääkseni lohduttamaan hoivaa tarvitsevia. Naapurini on tehnyt metelistä valituksen, mutta laitoin isännöitsijälle valitut kommentit eikä asiasta ole kuulunut sen jälkeen. Naapuri ei kylläkään enää tervehdi, miksiköhän? Yövalvominen työssäni riipaisee sydäntäni niin vaikeaa on palautua taas päivärytmiin, mutta minkäs teet! Kutsumus
- HIlja*
Olenkin ihannenaapuri.Samoin vuokran-antajat eivät haluaisi minun lähtevän pois,kun hoidan niin hyvin asiat.Eräskin vuokran-antaja pyysi minua perumaan irtisanomiseni.Koska hän niin mielellään minut pitäisi vuokralaisenaan.Jne.Koska minulla on niin hyvä sydän ja sielun tasapaino,niin silloin elämäkin maistuu mansikalle. On ihanaa kun olet kutsumusammatissasi -amigurumi-.Samoin minä olen kutsumusammatissani johon ei todellakaan monesta edes ole siihen työhön.Iloisia syyspäiviä!
- mökkihöperöinen...
HIlja* kirjoitti:
Olenkin ihannenaapuri.Samoin vuokran-antajat eivät haluaisi minun lähtevän pois,kun hoidan niin hyvin asiat.Eräskin vuokran-antaja pyysi minua perumaan irtisanomiseni.Koska hän niin mielellään minut pitäisi vuokralaisenaan.Jne.Koska minulla on niin hyvä sydän ja sielun tasapaino,niin silloin elämäkin maistuu mansikalle. On ihanaa kun olet kutsumusammatissasi -amigurumi-.Samoin minä olen kutsumusammatissani johon ei todellakaan monesta edes ole siihen työhön.Iloisia syyspäiviä!
Virkeä 99 vuotias, kun vielä työskentelee ja on kutsumusammatissa jopa ja palkkakin juoksee säännöllisesti. Ei eläke :)). Olet aikamoinen Hilja*.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t3612211V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!894118Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1083921- 513608
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳533288- 1043194
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul332102- 382072
Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee
Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul261915On sillä rääpyä
Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva111593