Valokuvien arkistointi

Valokuvat järjestä

Minulla on paljon valokuvia. Miten ne kannaattaa arkistoida tietokoneelle ja/vai nettiin? Käytössä Win7. Jonkun ohjelman avulla vai vaan tiedostonhallinnan kautta? Millainen ohjelma Picasa on? Arkistoidaanko sillä omalle tietokoneelle vai nettiin?

11

641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öhöhöh..

Itse arkistoin kuvani Dropboxiin, jossa saa ilmaista tallennustilaa 2 Gt, johon kuvia mahtuu. Ei haittaa koneiden hajoilut.

https://www.dropbox.com/

• Itse laittaisin tärkeät tiedostot aina vähintään kahteen paikkaa. 1. Tietokoneen kovalevy 2. Ulkoinen kovalevy. Näin jos kone menee rikki niin tärkeät tiedostot ovat tallessa ulkoisella levyllä.

• Ainakin omalle.....

Itselläni on kuvat omalla koneella, tiedostohallinnan kautta sopivaan hakemistorakenteeseen kopioituna. Ja tietysti koko kuvahakemisto varmuuskopioituna, itselläni toiselle koneelle ulkoiselle kovalevylle (joka kytketään koneeseen vain kopioinnin ajaksi) ja suurinosa löytyy DVD:lle poltettuna. Yksi kopio kuvista kannattaa ehdottomasti pitää itsellä, koneella tai ulkoisella kovalevyllä.

Hakemistorakenne kannattaa miettiä kunnolla omien tarpeiden mukaan. Sitä on tarvittaessa helppo "yksinkertaistaa" eli yhdistää eri hakemistoja mutta toisinpäin työläämpää.

Hakemistorakenne (tai jossain arkistointiohjelmassa sen vastine) esim. niin että tietylle harrastukselle oma hakemisto ja sen alle eri tilaisuuksille/reissuille/tapahtumille omat hakemistot ja muut kuvat vastaavasti jaoteltuna jollain sopivalla jakoperusteella.

• .

Vaihtoehdot:
      - Nettiin
      - Muistitikkuun
      - Ulkoiseen kiintolevyyn
      Oma tietokone on käyttökalu, eikä arkisto. Sehän voi simahtaa milloin vain.

• 1stMacFinn

Tutustu Adoben Lightroomiin jos niitä kuvia oikeasti on paljon. Ja pidä kopio Lightroomin kirjastosta ainakin parilla ulkoisesta levyllä. Lightroomin avulla on helppo järjestellä ja löytää kuvia, paljon helpompi kuin jollain Resurssihallinnalla.

Tuo Dropbox on hyvä kyllä, mutta 2 Gt täyttyy kuvista nopeasti, itsellä Aperturen kirjastossa jotain 30 gigatavua.

• Nakit ja muusi

SkyDrivessä on muutama giga kuvia meikäläisellä ja parhaista on tehty kuvakirjat.

• Valokuvat järjestä

Kiitos vastauksista!

Ehkä sitten tuon tiedostonhallinnan kautta.

Vai tietääkö joku jotain Picasasta? Onkohan sillä helpompi järjestellä? Kuulin että Win7:ssa ei ole enää valokuvavalikoimaa. Varmaan tämä Picasakin voi loppua koska tahansa.

• Valokuvat järjestä

Kiitos! :)

• K....stä

Kiitos vaan itselles. En saanut vielä mitään tolkkua siitä mitä pitäisi tehdä.

• muuten ihan mukava

Minä olen aika ajoin tallentanut valokuvat CD:lle. Ovatpahan tallessa jos kone hajoaa. Minä otin Picasan käyttöön ja Windowsin valokuvavalikoima samalla hävisi (en ainakaan löydä). Ihan mielen kiintoinen tuo Picasa. Minulla oli paljon kuvia häistä, ristiäisistä jne. Picasa otti joka ainoasta kuvasta naaman esiin. Tuli todella paljon uusia ihmisiä, joita en tuntenut. Laitoin ne sitten johonkin Nimettömien kansioon. Tuo oli alkuhavainto, opettelen Picasaa edelleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      60
      3395
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2951
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2809
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1877
    5. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1111
    6. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      197
      1040
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      27
      869
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      859
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      104
      854
    Aihe