Valokuvien arkistointi

Valokuvat järjestä

Minulla on paljon valokuvia. Miten ne kannaattaa arkistoida tietokoneelle ja/vai nettiin? Käytössä Win7. Jonkun ohjelman avulla vai vaan tiedostonhallinnan kautta? Millainen ohjelma Picasa on? Arkistoidaanko sillä omalle tietokoneelle vai nettiin?

11

703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öhöhöh..

Itse arkistoin kuvani Dropboxiin, jossa saa ilmaista tallennustilaa 2 Gt, johon kuvia mahtuu. Ei haittaa koneiden hajoilut.

https://www.dropbox.com/

• Itse laittaisin tärkeät tiedostot aina vähintään kahteen paikkaa. 1. Tietokoneen kovalevy 2. Ulkoinen kovalevy. Näin jos kone menee rikki niin tärkeät tiedostot ovat tallessa ulkoisella levyllä.

• Ainakin omalle.....

Itselläni on kuvat omalla koneella, tiedostohallinnan kautta sopivaan hakemistorakenteeseen kopioituna. Ja tietysti koko kuvahakemisto varmuuskopioituna, itselläni toiselle koneelle ulkoiselle kovalevylle (joka kytketään koneeseen vain kopioinnin ajaksi) ja suurinosa löytyy DVD:lle poltettuna. Yksi kopio kuvista kannattaa ehdottomasti pitää itsellä, koneella tai ulkoisella kovalevyllä.

Hakemistorakenne kannattaa miettiä kunnolla omien tarpeiden mukaan. Sitä on tarvittaessa helppo "yksinkertaistaa" eli yhdistää eri hakemistoja mutta toisinpäin työläämpää.

Hakemistorakenne (tai jossain arkistointiohjelmassa sen vastine) esim. niin että tietylle harrastukselle oma hakemisto ja sen alle eri tilaisuuksille/reissuille/tapahtumille omat hakemistot ja muut kuvat vastaavasti jaoteltuna jollain sopivalla jakoperusteella.

• .

Vaihtoehdot:
      - Nettiin
      - Muistitikkuun
      - Ulkoiseen kiintolevyyn
      Oma tietokone on käyttökalu, eikä arkisto. Sehän voi simahtaa milloin vain.

• 1stMacFinn

Tutustu Adoben Lightroomiin jos niitä kuvia oikeasti on paljon. Ja pidä kopio Lightroomin kirjastosta ainakin parilla ulkoisesta levyllä. Lightroomin avulla on helppo järjestellä ja löytää kuvia, paljon helpompi kuin jollain Resurssihallinnalla.

Tuo Dropbox on hyvä kyllä, mutta 2 Gt täyttyy kuvista nopeasti, itsellä Aperturen kirjastossa jotain 30 gigatavua.

• Nakit ja muusi

SkyDrivessä on muutama giga kuvia meikäläisellä ja parhaista on tehty kuvakirjat.

• Valokuvat järjestä

Kiitos vastauksista!

Ehkä sitten tuon tiedostonhallinnan kautta.

Vai tietääkö joku jotain Picasasta? Onkohan sillä helpompi järjestellä? Kuulin että Win7:ssa ei ole enää valokuvavalikoimaa. Varmaan tämä Picasakin voi loppua koska tahansa.

• Valokuvat järjestä

Kiitos! :)

• K....stä

Kiitos vaan itselles. En saanut vielä mitään tolkkua siitä mitä pitäisi tehdä.

• muuten ihan mukava

Minä olen aika ajoin tallentanut valokuvat CD:lle. Ovatpahan tallessa jos kone hajoaa. Minä otin Picasan käyttöön ja Windowsin valokuvavalikoima samalla hävisi (en ainakaan löydä). Ihan mielen kiintoinen tuo Picasa. Minulla oli paljon kuvia häistä, ristiäisistä jne. Picasa otti joka ainoasta kuvasta naaman esiin. Tuli todella paljon uusia ihmisiä, joita en tuntenut. Laitoin ne sitten johonkin Nimettömien kansioon. Tuo oli alkuhavainto, opettelen Picasaa edelleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      2975
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1560
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1422
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1322
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1246
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1186
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1148
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      119
      969
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      902
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      783
    Aihe