Ei kovin mairittelevaa arviota saanut.
http://autot.oikotie.fi/koeajo/parhaimmillaan-ruuhkassa/72709
HSD Yaris arvioitu
10
325
Vastaukset
- J
Riippuu tietysti mistä lähteestä niitä arvioita lukee:
http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Search-Results/First-drives/Toyota-Yaris-Hybrid-2012-CAR-review/
http://www.taloustaito.fi/fi-FI/ auto/ae/autoesittelyt-ja-merkkiuutiset/toyota-yaris-hybrid
Ei nuo nyt mielestäni kovinkaan huonoja arvioita ollut, paikoitellen jopa mairittelevia? - paljon vie
Hesarin jutussa koeajokulutus 5,35 l/100. Tuon allehan menevät kaikki samankokoiset dieselit ajoi missä tahansa ja miten vain.
- nafta-sähkömies
no ei taida mennä alle, lisäksi niissä on extra viis sataa euroo dieselveroa rasitteena...tai onko sinulla testi tuloksia?
- gdfdgfd
nafta-sähkömies kirjoitti:
no ei taida mennä alle, lisäksi niissä on extra viis sataa euroo dieselveroa rasitteena...tai onko sinulla testi tuloksia?
Lue se hesarin juttu, vastaava auto dieselinä kulutti samanlaisessa testissä 4.7 ja oli nopeampi ja halvempi ja dieselvero alle 400.
- nafta sähkömies
gdfdgfd kirjoitti:
Lue se hesarin juttu, vastaava auto dieselinä kulutti samanlaisessa testissä 4.7 ja oli nopeampi ja halvempi ja dieselvero alle 400.
no joo....noi jutut, varsinkin suomalais- ja saksalaistoimittajien tekemät, on niin tarkoitushakuisia ja osaamattomia että.... ensinnäkin hybridin kulutuksen pienillä jipoilla nousemaan/laskemaan silmissä, yhtenä esimerkkinä vaikka valoihin lähestyminen kaasu päällä viimeiseen asti/kaasun nosto rullaten valoihin hyvissä ajoin...
ja osaatko nyt hirveästi laskea, autojen hinnoissa onkyllä joku kaksi tonnia hsd:n tappioksi mutta polttoainekuluissa tulee se neljä- viis sataa takkiin per vuosi, sitten kolmen vuoden välei hiukkas suodatin pelleily jne... - Hybridguru
nafta sähkömies kirjoitti:
no joo....noi jutut, varsinkin suomalais- ja saksalaistoimittajien tekemät, on niin tarkoitushakuisia ja osaamattomia että.... ensinnäkin hybridin kulutuksen pienillä jipoilla nousemaan/laskemaan silmissä, yhtenä esimerkkinä vaikka valoihin lähestyminen kaasu päällä viimeiseen asti/kaasun nosto rullaten valoihin hyvissä ajoin...
ja osaatko nyt hirveästi laskea, autojen hinnoissa onkyllä joku kaksi tonnia hsd:n tappioksi mutta polttoainekuluissa tulee se neljä- viis sataa takkiin per vuosi, sitten kolmen vuoden välei hiukkas suodatin pelleily jne...Jep, hybridin kulutus on melko helppo saada pilviin ja sitten ihmetellään huonoa kulutusta. Tuolla autolla on mahdollista päästä 4l/100km kulutuksiin ihan varmasti, ei toki moottoritiellä, mutta ei tuollaista auto moottoritie ajoon ostetakkaan.
Ajoin Auris HSD:llä 4,8l/100km toteutuneella kulutuksella, ympärin vuoden.
Jotta hybridista saa kaiken irti täytyy siihen hiukan jaksaa perehtyä ja opetella taloudellisen ajamisen niksit.
- hesarin lukija
Nii-iin, aina kun Tojo ei pärjää testissä, on vika testaajassa..
- Hybridguru
Diesel auto vaatii erillaisen ajotavan kuin bensiini auto. Hybridi auto vaatii erillaisen ajotavan kuin diesel tai tavallinen bensiini auto.
Tästä on kyse. Jos toimittajat eivät osaa hybridiä käsitellä oikein niin silloin voi sanoa vikaa olleen testaajassa. Ei testissä muuta vikaa ollut kuin tuo suuri kulutus. - hesarin lukija
Hybridguru kirjoitti:
Diesel auto vaatii erillaisen ajotavan kuin bensiini auto. Hybridi auto vaatii erillaisen ajotavan kuin diesel tai tavallinen bensiini auto.
Tästä on kyse. Jos toimittajat eivät osaa hybridiä käsitellä oikein niin silloin voi sanoa vikaa olleen testaajassa. Ei testissä muuta vikaa ollut kuin tuo suuri kulutus.Taisit unohtaa tarkoituksella tuon moottorin ulvottamisen kovilla kierroksilla kiihdytyksessä, tämähän johtuu siitä portaattomasta laatikosta. Sen ääni on muuten oikeasti kamala. Muutenkin Toyotan hybridit tuntuvat enimmäkseen käyvän bensalla, stadissa ei kovin usein näe priusta, jonka pakoputkesta ei tule koko ajan savua kun auto liikkuu.
Muuten kyllä pisteitä Toyotalle, kyllä sitä voi pitää hybriditekniikan pioneerina. - nafta-sähkömies
hesarin lukija kirjoitti:
Taisit unohtaa tarkoituksella tuon moottorin ulvottamisen kovilla kierroksilla kiihdytyksessä, tämähän johtuu siitä portaattomasta laatikosta. Sen ääni on muuten oikeasti kamala. Muutenkin Toyotan hybridit tuntuvat enimmäkseen käyvän bensalla, stadissa ei kovin usein näe priusta, jonka pakoputkesta ei tule koko ajan savua kun auto liikkuu.
Muuten kyllä pisteitä Toyotalle, kyllä sitä voi pitää hybriditekniikan pioneerina.ei sitä moottoria tarvitse ulvottaa!! kiihtyvyyttä riittää kyllä jollain kaks kolmasosa kaasullakin....
tai sitten todella reippaan ohituksen tekee lyhyen kick-downin kanssa, joka on sitä ulvottamista, jonkun kolme- neljä sekuntia! pykälävaihteistoa mukaillen, ohitukseeen lähtiessä vaihdetaan "kakkoselle" nostaen kierrokset suurimman väännon tasalle, ja ollessa ohitettavan vieressä voi keventää kaasun jolloin vaihdetaan "kuutoselle" , pudottaen kierrokset jonnekin nopean tyhjäkäynnin tasolle!
toista se on oikeasti "normaalitomaatin" kanssa, varsinkin turbo-sellaisen: auto jää "paikalleen" kaasua painaessa kun tietokone miettii "minkä vaihteen uskaltaa laittaa tähän paikkaan ja pitääkö turbon paineita nostaa..."
sitten vaihtaa kakkoselle tai jollekin muulle vaihteelle, jolla kierrokset nousevat nopeudesta riippuen suurimman tehon tai suurimman väännön tuntumaan, sitten vastaantulijan kaistalla ensin valittu vaihde loppuu, jolloin lasketaan turbosta paineet nostamalla kokonaan kaasu vaihdon ajaksi.
sitten nykäyksen saattelemana vaihdetaan seuraava vaihde, sitten tulee "turbo taas mukaan...ja,huh, päästään lopulta ohi!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?273336- 913095
- 762994
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim682907"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m522852Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862622- 352440
- 512286
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se412137- 321923