Autokatoksen laatta pitäisi valaa ja siihen mielellään pitäisi saada sellaista betonia että se kestää sään vaikutukset mahdollisimman hyvin. Ajatuksena oli tehdä betoni itse, mutta saakohan sitä lisäaineistettua niin että se kestää mm. pakkasen, lämpötilanvaihtelut.
Vai onko otettava tehtaan betonia?
Voiko itse tehdä pakkasenkestävää betonia
12
3572
Vastaukset
- 17+1
Itse voi tehdä "ihan mitä vaan". Ihmisten tekemää se on pakkasen kestävä betonikin...
Harmi, etten osaa muutamaan riiviin tiiivistää kaikkea sit, mitä pakkasen kestävän betonin valmistaminen tarkoittaa, mutta periaate tulikin jo lausuttua.- 342334244
Joo...siis että voinko sitten ostaa jostain niitä lisäaineita mitä betonin saaminen pakkasenkestäväksi vaatii?
- 1+14
342334244 kirjoitti:
Joo...siis että voinko sitten ostaa jostain niitä lisäaineita mitä betonin saaminen pakkasenkestäväksi vaatii?
veikkaisin, että www.kiilto.fi ja www.fescon.fi auttavat asiassa eteenpäin
- beton
Eikö betonitehdasta ole lähettyvillä?
- rrqrqwwqrrq
On, mutta jos omalla työllä voisi säästää niin voisi itse tehdä...
- ins..
Maallikko, joka ei osaa suhteuttaa betonia,ei säästä mitään ja laatu on huonoa.
Tarkoitatko valunaikaista, kovettumisen aikaista pakkaskestävyyttä vai ominaisuuksiltaan tavallisesta poikkeavaa betonia?
Valunhan voisi suojata, esim pressuttaa ja laittaa lämmityksen?
Lisäominaistettu betoni (kemikaalien kesto, jvesitiiveys, lujuus, jne,) sen sijaan yleensä kannattaa hankkia tehtaalta.- voi tehdä.
Kyllä voi tehdä! Mut en kerro sulle miten vitun homo!
- Betoniporsalino
Voi tehdä jos saat jostain ostettua betonin lisäaineen. Esim Semtu:n SemAir huokostimella saat pakkasenkestävää betonia.
- rrdtfyguihjb-kÖNÄLmö
Kaikki betoni kestää pakkasta,itse valettu ja tehtaan tekemä.Eri asia on valaa se betoni pakkasella.Silloin tehdään betoni kuumaan veteen ja laitetaan lisäaineita mitälie.
- voiveikkoinen
Eipä muuten kestä. Betonin pinta rapautuu jäätyvän veden vaikutuksesta. Ja vettähän on aina betonissa vaikka olis miten kuivanutta betonia. Esim. autotallin lattialle vettä tulee lisää kun auto ajetaan talliin. Pitää siis laittaa lisäainetta, että veden jäätyessä / laajetessa se ei riko betonin pintaa. Pakkasella valaminen on jo sitten ihan toinen juttu.
- Kyllä voi
Aika helppo ja halpa resepti tuohonkin on, mutta näin uusiavuttomuus aikana tuo on jo poloisilta unohtunut. Kerrottuani tuon reseptin hyppää yksi jos toinen besserwisser silmille ja alkaa itkeä betonitehtaan laskuun, ettei noin voi tehdä.
Eli en kerro sen enempää tai siis kerrottakoon sittenkin. Mäntyöljy on tuon kuohkeuttimen salaisuus. Sitten tulee mieleen mistä tota näppärästi saa betonisatsiin mukaan myllättäessä. Eka salaisuus on parmu jos sitä sattuu olemaan niin ei muuta kuin sekaan vaan. Resepti on sen kolmannen sementtilapion lisäksi yksi parmu jatkoksi niin hyvä tulee.
Jos ei parmua ole niin mäntysuopakin on aivan oiva kuohkeuttaja betonissa. Tätä sitten "sopivasti" nestemmäisenä betoniin lisättävän veden mukana. Ei siis mitään rakettitiedettä, mutta betoni ja sementtitehtaat ovat tätä tietoa pimittäneet puoli vuosisataa aivan turhaan :D
Lopuksi nuhkaiskaa sitten pakkasen kestävää betonia ostaneet pellet miltä satsi tuoksuu rännistä laskettuna omaan hataraan lautamuottiin. Jotenkin varmaan tulee mummolan mattopyykki mieleen ja minkähän takia :D :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569