Ulkoisen kiintolevyn formatointi

kämmäri

Ostin kannettavaan Lacien Rikiki USB3.0 500 GB:n ulkoisen kovalevyn. Siellä oli valmiina Lacie Setup Assistant, joka ei kuitenkaan syystä tai toisesta lähtenyt tulille. Formatoin kovalevyn käsipelissä enkä huomannut, että valittavana olikin vain 500 MB:n levykoko. Nyt se on siis vain 500 MB:n kokoinen. Miten saan tuon formatoinnin tehtyä oikein. Koneessa on Windows Vista.

6

2275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bY\tA-NF

      Tuossa on tehtaalta tullessa pien FAT osio, jossa on apuohjelmia. Loppu on tyhjää.

      Osioi levynhallinnalla levy uudelleen niin että osio on levyn kokoinen. Sitten alustus NTFS muotoon.

    • toinen kämmäri

      Hei!

      Myös minä ostin saman kovalevyn pari päivää sitten ja olen myös tuloksettomana yrittänyt asentaa Lacie Setup Assistantia - ohjelma junnaa alkuvaiheessa "Lacie käyttöönttoapurin käynnistys, odota ole hyvä..." -kohdassa koko ajan eikä siis etene siitä eteenpäin. Mitä minun täytyisi tehdä tai miten voisin tehdä alustuksen ns. manuaalisesti? Neuvokaa tyhmää, kiitos paljon kaikille! Käytössä Windows Vista.

      • bY\tA-NF

        Osioi levynhallinnalla levy uudelleen niin että osio on levyn kokoinen. Sitten alustus NTFS muotoon.


      • kämmäri

        Joo, se oli osioitu kahteen osaan: 500 Mb ja loput. Tuo loppuosa oli varaamaton, eli sitä ei näkynyt ollenkaan, vaikka tarkisti levyn ominaisuudet-toiminnolla.

        Mutta näin se menee:

        - mene ohjauspaneeliin ja kirjoita hakukenttään (oikealla ylhäällä) sana kiintolevy
        - minulla (Vista) tuli kaksi osumaa, joista ensimmäinen oli Valvontatyökalut ja siitä valitsin: luo ja alusta kiintolevyosioita
        - kuin tuosta napsautti, niin tuli näkyviin kaikki koneessa olevat kiintolevyt (minulla kaksi sisäistä ja kaksi ulkoista)
        - uudessa kiintolevyssä näkyi ensisijaisena tuo formatoitu 500 Mb ja 499,5 Mb oli varaamatta
        - napsautin tuota varaamatonta osaa ja formatoin samoilla asetuksilla kuin aiemmankin ulkoisen levyni


      • kämmäri
        kämmäri kirjoitti:

        Joo, se oli osioitu kahteen osaan: 500 Mb ja loput. Tuo loppuosa oli varaamaton, eli sitä ei näkynyt ollenkaan, vaikka tarkisti levyn ominaisuudet-toiminnolla.

        Mutta näin se menee:

        - mene ohjauspaneeliin ja kirjoita hakukenttään (oikealla ylhäällä) sana kiintolevy
        - minulla (Vista) tuli kaksi osumaa, joista ensimmäinen oli Valvontatyökalut ja siitä valitsin: luo ja alusta kiintolevyosioita
        - kuin tuosta napsautti, niin tuli näkyviin kaikki koneessa olevat kiintolevyt (minulla kaksi sisäistä ja kaksi ulkoista)
        - uudessa kiintolevyssä näkyi ensisijaisena tuo formatoitu 500 Mb ja 499,5 Mb oli varaamatta
        - napsautin tuota varaamatonta osaa ja formatoin samoilla asetuksilla kuin aiemmankin ulkoisen levyni

        Tuli virhe tuohon. Osiot olivat tietysti 500 Mb (formatoitu) ja 499,5 Gb (varaamaton).


    • toinen kämmäri

      Kiitos paljon kaikille avusta! Luulen, että sain sen nyt tehtyä ja toimimaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe