Ulkoisen kiintolevyn formatointi

kämmäri

Ostin kannettavaan Lacien Rikiki USB3.0 500 GB:n ulkoisen kovalevyn. Siellä oli valmiina Lacie Setup Assistant, joka ei kuitenkaan syystä tai toisesta lähtenyt tulille. Formatoin kovalevyn käsipelissä enkä huomannut, että valittavana olikin vain 500 MB:n levykoko. Nyt se on siis vain 500 MB:n kokoinen. Miten saan tuon formatoinnin tehtyä oikein. Koneessa on Windows Vista.

6

2460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bY\tA-NF

      Tuossa on tehtaalta tullessa pien FAT osio, jossa on apuohjelmia. Loppu on tyhjää.

      Osioi levynhallinnalla levy uudelleen niin että osio on levyn kokoinen. Sitten alustus NTFS muotoon.

    • toinen kämmäri

      Hei!

      Myös minä ostin saman kovalevyn pari päivää sitten ja olen myös tuloksettomana yrittänyt asentaa Lacie Setup Assistantia - ohjelma junnaa alkuvaiheessa "Lacie käyttöönttoapurin käynnistys, odota ole hyvä..." -kohdassa koko ajan eikä siis etene siitä eteenpäin. Mitä minun täytyisi tehdä tai miten voisin tehdä alustuksen ns. manuaalisesti? Neuvokaa tyhmää, kiitos paljon kaikille! Käytössä Windows Vista.

      • bY\tA-NF

        Osioi levynhallinnalla levy uudelleen niin että osio on levyn kokoinen. Sitten alustus NTFS muotoon.


      • kämmäri

        Joo, se oli osioitu kahteen osaan: 500 Mb ja loput. Tuo loppuosa oli varaamaton, eli sitä ei näkynyt ollenkaan, vaikka tarkisti levyn ominaisuudet-toiminnolla.

        Mutta näin se menee:

        - mene ohjauspaneeliin ja kirjoita hakukenttään (oikealla ylhäällä) sana kiintolevy
        - minulla (Vista) tuli kaksi osumaa, joista ensimmäinen oli Valvontatyökalut ja siitä valitsin: luo ja alusta kiintolevyosioita
        - kuin tuosta napsautti, niin tuli näkyviin kaikki koneessa olevat kiintolevyt (minulla kaksi sisäistä ja kaksi ulkoista)
        - uudessa kiintolevyssä näkyi ensisijaisena tuo formatoitu 500 Mb ja 499,5 Mb oli varaamatta
        - napsautin tuota varaamatonta osaa ja formatoin samoilla asetuksilla kuin aiemmankin ulkoisen levyni


      • kämmäri
        kämmäri kirjoitti:

        Joo, se oli osioitu kahteen osaan: 500 Mb ja loput. Tuo loppuosa oli varaamaton, eli sitä ei näkynyt ollenkaan, vaikka tarkisti levyn ominaisuudet-toiminnolla.

        Mutta näin se menee:

        - mene ohjauspaneeliin ja kirjoita hakukenttään (oikealla ylhäällä) sana kiintolevy
        - minulla (Vista) tuli kaksi osumaa, joista ensimmäinen oli Valvontatyökalut ja siitä valitsin: luo ja alusta kiintolevyosioita
        - kuin tuosta napsautti, niin tuli näkyviin kaikki koneessa olevat kiintolevyt (minulla kaksi sisäistä ja kaksi ulkoista)
        - uudessa kiintolevyssä näkyi ensisijaisena tuo formatoitu 500 Mb ja 499,5 Mb oli varaamatta
        - napsautin tuota varaamatonta osaa ja formatoin samoilla asetuksilla kuin aiemmankin ulkoisen levyni

        Tuli virhe tuohon. Osiot olivat tietysti 500 Mb (formatoitu) ja 499,5 Gb (varaamaton).


    • toinen kämmäri

      Kiitos paljon kaikille avusta! Luulen, että sain sen nyt tehtyä ja toimimaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1081
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe