Ostin kannettavaan Lacien Rikiki USB3.0 500 GB:n ulkoisen kovalevyn. Siellä oli valmiina Lacie Setup Assistant, joka ei kuitenkaan syystä tai toisesta lähtenyt tulille. Formatoin kovalevyn käsipelissä enkä huomannut, että valittavana olikin vain 500 MB:n levykoko. Nyt se on siis vain 500 MB:n kokoinen. Miten saan tuon formatoinnin tehtyä oikein. Koneessa on Windows Vista.
Ulkoisen kiintolevyn formatointi
6
2460
Vastaukset
- bY\tA-NF
Tuossa on tehtaalta tullessa pien FAT osio, jossa on apuohjelmia. Loppu on tyhjää.
Osioi levynhallinnalla levy uudelleen niin että osio on levyn kokoinen. Sitten alustus NTFS muotoon. - toinen kämmäri
Hei!
Myös minä ostin saman kovalevyn pari päivää sitten ja olen myös tuloksettomana yrittänyt asentaa Lacie Setup Assistantia - ohjelma junnaa alkuvaiheessa "Lacie käyttöönttoapurin käynnistys, odota ole hyvä..." -kohdassa koko ajan eikä siis etene siitä eteenpäin. Mitä minun täytyisi tehdä tai miten voisin tehdä alustuksen ns. manuaalisesti? Neuvokaa tyhmää, kiitos paljon kaikille! Käytössä Windows Vista.- bY\tA-NF
Osioi levynhallinnalla levy uudelleen niin että osio on levyn kokoinen. Sitten alustus NTFS muotoon.
- kämmäri
Joo, se oli osioitu kahteen osaan: 500 Mb ja loput. Tuo loppuosa oli varaamaton, eli sitä ei näkynyt ollenkaan, vaikka tarkisti levyn ominaisuudet-toiminnolla.
Mutta näin se menee:
- mene ohjauspaneeliin ja kirjoita hakukenttään (oikealla ylhäällä) sana kiintolevy
- minulla (Vista) tuli kaksi osumaa, joista ensimmäinen oli Valvontatyökalut ja siitä valitsin: luo ja alusta kiintolevyosioita
- kuin tuosta napsautti, niin tuli näkyviin kaikki koneessa olevat kiintolevyt (minulla kaksi sisäistä ja kaksi ulkoista)
- uudessa kiintolevyssä näkyi ensisijaisena tuo formatoitu 500 Mb ja 499,5 Mb oli varaamatta
- napsautin tuota varaamatonta osaa ja formatoin samoilla asetuksilla kuin aiemmankin ulkoisen levyni - kämmäri
kämmäri kirjoitti:
Joo, se oli osioitu kahteen osaan: 500 Mb ja loput. Tuo loppuosa oli varaamaton, eli sitä ei näkynyt ollenkaan, vaikka tarkisti levyn ominaisuudet-toiminnolla.
Mutta näin se menee:
- mene ohjauspaneeliin ja kirjoita hakukenttään (oikealla ylhäällä) sana kiintolevy
- minulla (Vista) tuli kaksi osumaa, joista ensimmäinen oli Valvontatyökalut ja siitä valitsin: luo ja alusta kiintolevyosioita
- kuin tuosta napsautti, niin tuli näkyviin kaikki koneessa olevat kiintolevyt (minulla kaksi sisäistä ja kaksi ulkoista)
- uudessa kiintolevyssä näkyi ensisijaisena tuo formatoitu 500 Mb ja 499,5 Mb oli varaamatta
- napsautin tuota varaamatonta osaa ja formatoin samoilla asetuksilla kuin aiemmankin ulkoisen levyniTuli virhe tuohon. Osiot olivat tietysti 500 Mb (formatoitu) ja 499,5 Gb (varaamaton).
- toinen kämmäri
Kiitos paljon kaikille avusta! Luulen, että sain sen nyt tehtyä ja toimimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201081- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514