Sairaalahuoltaja oys

Päivätyö nyt

Mitä työnkuvaan kuluu ja palkka?Työilmapiiri?Vastaako palkka työmäärään ja vastuuseen nähden?

13

5026

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no hä

Sairaalahuoltaja??????????????????

• "no hä" :lle

Varmaankin (melkein) kaikki ymmärsivät, että kysyjä tarkoittaa sairaalassa tehtävää siivoustyötä. Nimike on yleensä laitoshuoltaja.

Jollei sinulla ole muuta tekemistä, kuin saivarrella sanoilla niin senkin voi jättää tekemättä.

• concari

Sairaalassa on töissä sairaalahuoltajia, muissa laitoksissa laitoshuoltajia (myös ammattitutkinto). AP:lle: Tervetuloa sairaalatyöhön, vakipaikan saanti (onneksi) riippuu monin paikoin edelleen alan koulutuksesta. Tehtäviin kuuluu siivous-, ruoka- ja vuodehuolto, välinehuolto soveltuvin osin/hoiva/jne. jne., riippuu kaupungista/työnantajasta/osastosta. Palkka ok, vuorotyö toki vaikuttaa asiaan. ilmapiiri yleensä persiestä (akkojen ala, kahvipöytämutinaan saat tottua) ja kyykytysyritystä ja kiirettä saattaa riittää. Oma paikka yhteisössä taistellaan osaamisella ja ammattiylpeydellä, luojalle kiitos taitaa monin paikoin vanhanaikainen hierarkia olla passé ;) Sahut eivät ole vain siivoojia, vaan sairaalahygienian ja aseptiikan ammattilaisia - ei siis tarvitse olla väritön, hajuton ja mauton, näkymätön, kuulumaton ja munaton - ajat ovat onneksi muuttuneet siitä kun aloittelin. Arvokkaimmatkin tohtorit saat tervehtimään, jopa juttelemaan sitkeydellä, kyllä useimmat nykyään osaavat jo alkeelliset käytöstavat ;)

• laikkarivaan27

No kyllä minä olen laitoshuoltaja sairaalassa.

• concari
        laikkarivaan27 kirjoitti:

No kyllä minä olen laitoshuoltaja sairaalassa.

riippuu ilmeisesti myös paikkakunnasta, näin tampereella

• Oysissa
        concari kirjoitti:

riippuu ilmeisesti myös paikkakunnasta, näin tampereella

Ennen Oysissa oli sairaala-apulaisia ja olen ymmärtänyt, että jotka kouluttaa itseään pitemmälle mm.näyttökokeet ym.niin heistä tulee sairaalahuoltajia. Voin olla väärässä, kun oletan, että Oysissa ei ole lainkaan laitoshuoltajia ja laitoshuoltajia on mm.terveyskeskuksissa.
        Välinehuoltajat ovat ihan eri ammatikuntaa, kuin sairaalahuoltajat ja laaitoshuoltajat.

• yksi tyhmä

Helsingissä on kaikki sairaalassa Laitoshuoltajia, ennen nimike oli sairaalaapulainen, onkohan sairaalaapulaisen ammattitutkintoa, kysyn vaan.

• laitoshuoltaja

Satakunnan sairaanhoitopiirissä on töissä laitoshuoltajia. Laitoshuoltajaksi valmistutaan suorittamalla laitoshuoltajan ammattitutkinto. Sairaalahuoltajan tutkinnosta en ole koskaan kuullutkaan, aivan uusi tuttavuus ainakin minulle.

• shu1953

Olen sairaalahuoltaja.
      Työnkuvaan kuuluu mm. aamupalan, lounaan, päiväkahvin, päivällisen,iltapalan jako potilaan ruokavalion mukaan, potilashuoneiden siivousta, sänkyjen pyyhkimistä, petausta, näytteiden kuljettamista laboratorioon, lelujen desinfiointia, puhtaiden vaatteiden tilausta, ruokatarvikkeiden tilausta, hoitopöytien ja sänkyjen desinfiointia, roskapussien ja likapyykkipussien kuljetusta, eritteiden ( virtsan, ulosteen, veren poistamista pinnoilta) yms. yms. hygieniaan,ruokahuoltoon ja puhtauteen liittyvää. Työ on erilaista eri osastoilla, erilaista vastaanotossa, vuodeosastoilla ja päivystyksessä.

Ilmapiirihän on sitten sitä mitä "akkojen" kanssa on, mutta jos et ole kovin herkkä ja annat asioiden mennä, saat ihania, auttavia työkavereita. Aina on niitä marmattajia, jotka kuvittelevat tekevänsä kaikki oikealla tavalla ja että kaikien on tehtävä samalla tavalla.

Minusta palkka vastaa työmäärää, tosin joillakin osastoilla saat hien pintaan ja jossakin pääsee "rennommin". Peruspalkka minulla on 1780€ lisät; ilta-ja viikonloppu. Joskus pääsee ihan 1900€-riippuu montako viikoloppua ja iltaa tekee, tekeekö pitkiä päiviä jne. joskus tehdään öitäkin. Minusta se on ihan kelpo korvaus, joku voi olla eri mieltä. Isossa sairaalassa parempi kuin pienessä, tietty.

Sinulla on vastuu potilaan hyvinvoinnista. Osallistut oikeasti potilashoitoon hoitamalla ravinnon saannin ja huolehtimalla ympäristön puhtaudesta. Samalla teet kaikkien työhyvinvointiin liittyvää arvokasta työtä. Tosin tätä eivät edes kaikki sairaanhoitajat ja lääkäritkään oivalla ja saatat vielä nykypäivänäkin joutua erikoisen kohtelun kohteeksi, eli olet näkymätön. Mutta annettakoon se heille anteeksi, koska eivät voi tietää että sairaala/laitoshuoltajallakin voi olla takataskussa akateeminen tutkinto,appro tms, hän voi olla jonkin alan asiantuntija tradenomi tms. siis ihan sivistynyt ihminen.
      Ei muutakuin reippasti alalle, töitä tekevälle löytyy.

• äänestä

Sairaanhoitajan tehtäväkohtainen palkka tulisi olla..? Anna äänesi, minkä palkan sairaanhoitaja tulisi ansaita?

• äänestys

Sairaanhoitajan tehtäväkohtainen palkka tulisi olla..?

• linkki1

• Anonyymi

Mistä johtuu, että ns. akkojen valtaamilla aloilla työilmapiiri on järkyttävän huono?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17023
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4764
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2696
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      141
      1979
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1589
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1522
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1459
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1303
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      20
      1234
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1119
    Aihe