Kamera rikki, takuu ei korvaa!!

Apua!

Hei!
Ostin kuukausi yli vuosi sitten Sonyn digikameran ja takuuaika tähän tuotteeseen on vuoden. Kamera meni kuitenkin rikki tuossa kuukausi takuun jälkeen, eikö ole kuitenkin näin, että Sonyn pitäisi tuo tuote takuukorjata tuosta huolimatta? Aika erikoista jos näin ei ole.

No, huollossa kuitenkin kerrottiin, että kamerassa on MUKA putoamisesta johtunut vika ja tuota takuu ei korvaa lainkaan, vaan joudun itse maksamaan korjauksesta johtuvat kulut jotka ovat n. 250-270 euroa!!! ja kustannusarvio 64 euroa!! Kamerasta maksoin vuosi sitten vähän alle 400 euroa. Tämä on ainakin opiskelin kukkarossa todella iso raha.

Pöyristyttävää!! Varsinkin, kun tuo kamera ei todellakaan ole koskaan pudonnut, olen säilyttänyt sitä aina vahvassa ja turvallisessa kamerapussissa ja tuo rikkoutuminenkin havaittiin, kun olin ottanut jo muutaman kuvan ja olin laittamassa kameraa kiinni. Kamera ei sulkeutunut, eikä toiminut tämän jälkeen lainkaa!

En ole vielä ollut yhteydessä tuonne Sonylle itse, mutta tarkoituksena olisi soittaa asiasta maanantaina esimieheni avustuksella.

Miten voin todistaa, ettei kamera todellakaan ole pudonnut? Harmittaa kyllä niin paljon tälläinen epäoikeidenmukaisuus!! Jos en saa asiaa esimieheni kanssa yhdessä Sonylle sovittua, niin onko kuluttaja-asiamiehestä jotakin hyötyä tässä asiassa?

6

2625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ota

      Raakasti kuluttaja asiamieheen, jos huolto väittää että kamera on pudonnut. Huomasitko pyytää heitä näyttämään kyseisen paikan missä, naarmu tai jälki olisi.

    • Nerd

      Eli takuu on mennyt umpeen...?
      Ei siinä silloin auta mikään, ei valmistaja ole enään velvollinen korjaamaan mitään. Ei kuitenkaan menetä mitään jos kyselee Sonylta mutta mitään velvoitteita heillä ei enään tuotettasi kohtaan ole. Toinen asia on jos tuotteessa on jokin vakava vika joka saattaa aiheuttaa vammoja tms. Silloin yleensä kaikki vastaavat mallit huolletaan veloituksetta vaikka takuuta ei enään olisikaan.

    • sennafin

      Tuntuu aika oudolta jos Sony ei vastaa takuusta.
      Sony on edellä käviä digikameroiden alalla ja luulisi että, kamerat korjataan mutisematta takuuaikana. Nokia puhelimeni korjattiin veloituksetta vaikka takuu oli umpeutunut jo 2 vuotta aijemmin. Pudotusvaurioista ja muista käyttäjän aiheuttamista vaurioista ei takuu tietenkään korvaa mitään minkään merkin kohdalla.
      Ongelma on juridinen sana vastaan sana , jos sinä sanot että, ei ole pudonnut ja huolto sanoo että tälläiset vauriot syntyvät vain kameran pudotessa . Arvaas vain miten paljon asiantuntian sana painaa kiistakysymyksissä. Uskon että ,Sony kuitenkin vastaa huudoistaan sinun eduksesi. Japanilainen ajattelu toimii näin, oli hienoa kun ostin tämän merkin ensimmäistä kertaa ja teemme kaikkemme että, ostat jatkossakin saman merkin. Kolmannnen ostokerran jälkeen vasta uskomme että olet meihin todella tyytyväinen.

      • Apua!

        No, mies kollegani sai asian hoidettu, eli sain uuden kameran! Naisen sanalla ei ole näinkään sivistyneessä maassa, kuin Suomessa mitään merkitystä! Harmittaa, kun asiallista ja rehellistä naista ei uskota, vaan kiroilu, uhkailu ja kova miehen ääni tehoavat!! Tämä ei ole ensimmäinen kerta!!


      • Pettynyt
        Apua! kirjoitti:

        No, mies kollegani sai asian hoidettu, eli sain uuden kameran! Naisen sanalla ei ole näinkään sivistyneessä maassa, kuin Suomessa mitään merkitystä! Harmittaa, kun asiallista ja rehellistä naista ei uskota, vaan kiroilu, uhkailu ja kova miehen ääni tehoavat!! Tämä ei ole ensimmäinen kerta!!

        Oman kokemukseni mukaan Sony tuntuu olevan muidenkin laitteidensa osalta hyvinkin tarkka noista takuuajan loppumispäivämääristä. Kuluttajalautakunta kuitenkin taitaa edellyttää virhevastuun puitteissa, että normaalin laitteen tulee kestää vähintään kaksi vuotta. Kehotan vastaavissa tapauksissa ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.


    • Petu100

      5kk vanha kamera, joka oli Sony. Väittävät, että vika johtuu kolhusta, josta sain kuvan. Kamera ei ole tippunut, enkä tuota kolhua ole ennen huomannut. Ei ole siitä todistetta tietenkään. Nähtävästi otettava kuva ennen kuin laittaa kameran huoltoon. Kamera toimi moitteetta. Todistettavasti! Laitoin akun lataukseen, joka jälkeen ei kamera auennut enää. Kamera ei taatusti tippunut mihinkään.

      Mitä tehdä? Kuluttajasuoja? Sonya en suosittele enää kellekkään!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe