historian läksy - hammurabin lait.

koulula

läksyksi tuli - hammurabin lait eli silmä silmästä hammas hampaasta.
ja tehtävä oli tällanen:

a. lue hammurabin lait

jos joku puhkaisee toiselta silmän, puhkaistakoon hänenkin silmänsä.

jos joku katkaisee toiselta luun, katkaistakoon häneltäkin luu.

jos rakennusmestari rakentaa talon ja talo luhistuu ja surmaa isännän,
tapettakoon rakennusmestari.

b. ovatko lait mielestäsi oikeudenmukaisia? perustele.

tiedän että ne eivät ole oikeudenmukaisia mutta en osaa perustella.

OSAISKO JOKU??? ENTIEDÄ AUTTAKAA. sitä varmaan kysytään kokeessaki.

23

2317

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fghjköol,kmnhjbgvfd

väkivalta ei ole missään tapauksessa oikeudenmukaista. Kosto ei ole eettinen metodi ja esimerkiksi viimeisessä kohdassa "rakennusmestari rakentaa talon..."jne. kyseessä on monia muitakin tekijöitä kuin rakentajan ammattitaidottomuus, eli kaikkiin tapahtumiin ei välttämättä omalla toiminnallaan voi vaikuttaa.

Ensi kerralla, tee itse omat läksysi ja käytä aivojasi. Tämä oli ennemminkin mielipide kysymys kuin "oikein- väärin" -kysymys.

Not that hard.

• Anonyymi

Yes it is hard ja siis toi oli aika hauskaa tee ite läksys ja käytä aivoja no mitö sä teet täällä jos oot nii viisas

• Anonyymi

on se mulle vaikeaa kun meillä piti kirjoittaa kolme virkettä asiasta mutta kiitos palojn. oli hyvät vastaukset.

• koulul

whatew

• Surullista, erittäin

Tolla viitosluokkalaisella pällillä ei ole kaikki murot kulhossa, ei osaa nimittäin aivojansa käyttää, huonolta maailma näyttää.

• koulula

joo murot on kolhossa nimittäin historiasta sain 10
        ja muista kokeista niinku matikan kokeesta oon aina saanu ysejä tai kymppejä nii että varmaan itelläs on on huonot tulokset ku tollasta päättelet.

toivottavasti pärjäät kokeissa toivotan onnea koska sinulla se maailma huonolta näyttää ja toi eka vastaus oli sit VÄÄRÄÄ asiaa mitä pyysin.

t: koulula

• 14+88
        koulula kirjoitti:

ja muista kokeista niinku matikan kokeesta oon aina saanu ysejä tai kymppejä nii että varmaan itelläs on on huonot tulokset ku tollasta päättelet.

toivottavasti pärjäät kokeissa toivotan onnea koska sinulla se maailma huonolta näyttää ja toi eka vastaus oli sit VÄÄRÄÄ asiaa mitä pyysin.

Äidinkieli ei taida sinulla kovin hyvin sujua, kun et näköjään osaa pilkkuja tai isoja alkukirjaimia käyttää.

Ja itse kysymyshän on mielipidekysymys, joten siihen ei ole yhtä oikeaa vastausta. Sinulla on kuitenkin asiaan oma kantasi, joka sinun tulee myös perustella. Et voi vain olla jotain mieltä ilman perusteluja.

• qwerty69
        koulula kirjoitti:

No jos oot kymppi-hikke nii miks sit oot täällä kysymäs apuu noin helposta hommasta? Vitosen historia meinaa vitun helppoo settii. tässä suomen tulevaisuus :(

• Anonyymi

No siis oon toi 5 luokkalainen pälli nii voisitko sit auttaa mua ku ei olis aivojo ja en osaa hankkia sellasta ku ei Oo aivoja nii en tiedä mitöön e
        dum ass bitch fucking whore sori menin
        mulla vhö tunteisiin

• Anonyymi

kova runo:)

• koulula

sain kyllä äidinkielestä 9 ja mitä siitä jos nyt pilkkuja ja pisteitä jaksalaittaa
      nyt ei olla koulussa.

• Vitosluokkalainen

Mäki oon vitosel :)

Kyl sen silmä puhkaistaan, jos on ite puhkassu joltain tyypiltä. Eli joo puhkaistaan.

Katkaistaan senki luu.

Tosta vikasta en tiiä... :/

Ja tää sun pitää ite perustella.

P.S Minkä niminen kirja sul on?

• Anonyymi
        Vitosluokkalainen kirjoitti:

Mäki oon vitosel :)

Kyl sen silmä puhkaistaan, jos on ite puhkassu joltain tyypiltä. Eli joo puhkaistaan.

Katkaistaan senki luu.

Tosta vikasta en tiiä... :/

Ja tää sun pitää ite perustella.

P.S Minkä niminen kirja sul on?

RITARI

• oikeusjakohtuus

Jos ukko rakentaa äijälle talon ja talo sortuu äijän pennun päälle ja tappaa sen, ukon pentu pitää kanssa teilata.

• terkuin 6lk

daa toi juttu oli 50000000000000000000000000000000000000000000000000v
      sitten luuletsä että enää on tollasia ja mä kyllä olen lukenut 5lk HISTORIAN kirjan
      että ihan turha väittää vastaan

• guigulligillekakkapaskaa

Haista sinä HOMO iso PASKA!

• Rammuhappi

Hammurabin lait on useita sivuja pitkä teksti se ei voi olla kokonaan viitosluokan läksynä.

Minusta ne muuten ovat oikeudenmukaiset. Täysin moraalittomat, koska kyseessä on kosto, ei sillä ainahan rangaistus on kosto. Mitään absoluuttisen ylevää oikeutta jonka mukaan rosmon kuuluu saada selkäänsä koska se on OIKEIN ei ole olemassa. Toi talo sortuu poijan päällekin vain korostaa sen ajan omistuskäsitystä, kaikki perheenjäsenet olivat isin OMAISUUTTA.
      Oikeudenmukaiset mutta raa'at eikä mitenkään järkevät.

• Anonyymi

No kyllähän lapset tavallaan aina ovat vanhempien omaisuutta - heistä on kasvattajilla vastuu ja hoito.
        Osuit tahattomasti oikeaan..

• Anonyymi

Siis auttakaa ihmiset mulla on läksy ja tää kysymys on etsi tietoa Hammurqbin laista. Onko tämä laki sinusta oikeudenmukainen? Perustele? Pliis auttakaa nopeasti en mä osaaa ja mua pelotttaq enkä mä edes ymmärrä mitö pitää tehö niinku tff

• Anonyymi

on oikeuden mukaista

• Anonyymi

minäkään en osaa perustella:((

• Anonyymi

Toi ei auttanut siis mitään?

• Anonyymi

Minulle tuli tämä sama läksy mutta en itsekkään osaa perustella sitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1299
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1088
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      62
      1068
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      999
    5. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      161
      988
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      963
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      876
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      791
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      725
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      724
    Aihe