Naisen pitäisi olla järkevä ja tylsä

tuota tuota...

parinvalinnassaan siis...

Eli se on aika mielenkiintoista, miten "luvallista" miehen tai naisen on rakastua. Jos mies rakastuu johonkin naiseen ja haluaa hänen kanssaan parisuhteeseen lähinnä sillä perusteella, että kyseinen nainen on hyvännäköinen, niin sitä tietysti saatetaan naureskella, mutta samalla myös miestä ymmärretään.

Tai jos tämä em. kaunis nainen vie erossa miehen rahat, niin kyllä siinä silloinkin säälitään miestä, mutta ei vahingossakaan ehdoteta, että tämän parinvalintakriteereissä voisi olla hieman korjaamisen varaa.

Ja muutenkin vaikuttaa siltä, että mies saa rakastua ja ryhtyä parisuhteeseen ihan minkälaisen naisen kanssa vain, eikä sitä kukaan arvostele, vaikka suhde päättyisi huonostikin.

Mutta sen sijaan aika moni tuntuu olevan sitä mieltä, että naisella ei ole lupaa rakastua vapaasti, vaan hänen tulisi aina miettiä ja laskelmoida, että onko mies potentiaalinen hyvä isä ja aviomies. Ja jos suhde kaatuu, niin nainen ollaan tuomitsemassa, että mitäs rakastui renttuun ja kuinka naisella on vastuu suhteesta ja miksi nainen ei valinnut järkevästi ja tunteettomasti sitä virallisesti kelvollista miestä.

Eli ilmeisesti niin, että naisella ei ole lupa etsiä parisuhdetta missä on onnellinen, vaan järkevyysnäkökohdat pitäisi asettaa edelle

54

743

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Headcrook

Jos naisella johonkin on lupa, niin se on laatia provoja Sinkut-palstalle, mutta olisi toivottavaa, että ne ovat hyviä.

• Kauneimmillan 9-13v

Nuoret naiset ovat yleensä järkeviä.

• Lapsien puolesta

Lapset ovat johdateltavissa, siksi et kykene suhteeseen aikuisen kanssa. Huono itsetuntosi lähentelee jo sairautta. Hanki apua nopeasti.

• Ei hyödytä sinua

Sinä olet lopun ikääsi ruma.

• jhbtq

"Eli ilmeisesti niin, että naisella ei ole lupa etsiä parisuhdetta missä on onnellinen, vaan järkevyysnäkökohdat pitäisi asettaa edelle "

Ööh, jonkun pettäjä pelimiehen kanssako olisit onnellinen? Vai väkivaltaisen rentun kanssa? Siitähän järkevässä parinvalinnassa on kyse, että etsii miehen jonka kanssa onnellinen parisuhde on mahdollinen. Eli kunnollisen miehen.

Kyllä sekä miehen että naisen pitää olla järkevä kumppania valitessaan.
      Minulta riittää ymmärrystä miestä kohtaan näissä asioissa ainoastaan siinä mielessä enemmän, että miehellä on paljon vähemmän valinnanvaraa naista valitessaan. Nainen voi pistää nettiin profiilin ja rauhassa valita parhaan miehen sadoista ehdokkaista. Mies ei voi tehdä niin. Miehelle on täyttä tuskaa onnistua tutustumaan edes yhteen naiseen, joten siinä mielessä ymmärrän helpommin jos mies tyytyy siihen mitä saa.

• Fariinisokeri

Selitäppäs yksinkertaiselle että miten se tilanne on parempi jos voit valita useammasta kelvottomasta paskasta kuin että saat yhden? Paska on paska vaikka sinulla olisi sata eri paskaläjää mistä valita. Valitettava tosiasia on että vaikka naisilla on enemmän miehiä joista valita kuin miehellä on naisia niin taso on miehissä huomattavasti heikompi kuin siinä vähäisemmässä määrässä naisia. Huomattavasti enemmän miehissä on päihderiippuvaisia, väkivaltaisia, rumia, pelkän seksin perään olevia ja erilaisista psyykkisistä häiriöistä kärsiviä kuin mitä netissä on vastaavia naisia.
        En väitä että miehilläkään olisi helppoa löytää mieluisansa kumppani mutta ei ole naisillakaan. Vai olisitko tyytyväinen jos sinulla olisi moninkertainen valinnanvara läskeistä, rumista, sekopäämuijista?

• jhbtq
        Fariinisokeri kirjoitti:

Selitäppäs yksinkertaiselle että miten se tilanne on parempi jos voit valita useammasta kelvottomasta paskasta kuin että saat yhden? Paska on paska vaikka sinulla olisi sata eri paskaläjää mistä valita. Valitettava tosiasia on että vaikka naisilla on enemmän miehiä joista valita kuin miehellä on naisia niin taso on miehissä huomattavasti heikompi kuin siinä vähäisemmässä määrässä naisia. Huomattavasti enemmän miehissä on päihderiippuvaisia, väkivaltaisia, rumia, pelkän seksin perään olevia ja erilaisista psyykkisistä häiriöistä kärsiviä kuin mitä netissä on vastaavia naisia.
        En väitä että miehilläkään olisi helppoa löytää mieluisansa kumppani mutta ei ole naisillakaan. Vai olisitko tyytyväinen jos sinulla olisi moninkertainen valinnanvara läskeistä, rumista, sekopäämuijista?

Selväksi tuli ainakin että tykkäät puhua paskaa.
        Ensinnäkään netissä ei ole huomattavasti enemmän kelvottomia miehiä kuin naisiakaan. Itse olen törmännyt vain päihderiippuvaisiin, rumiin ja psyykkisisä häiriöistä kärsiviin naisiin.
        Kertaakaan en ole saanut yhteyden ottoa kunnolliselta naiselta.
        Totta kai ottaisin mielummin suuren määrän josta valita, vaikka se tarkoittaisi sitä, että siihen joukkoon mahtuisi myös moninkertainen määrä läskejä, rumia ja sekopäitä.

Naiset saavat kuitenkin yhteydenottoja myös kunnollisilta miehiltä. Sen voin sanoa faktana, koska itsekin olen ottanut naisiin yhteyttä. He harvemmin kuitenkaan vastaavat mitään takaisin. Tai jos vastaavat, niin yleensä heillä on joku juttu menossa samaan aikaan muutaman muunkin miehen kanssa ja homma kaatuu siihen kun nainen valitsee sen toisen.
        Eli ihan selvästi naisilla on hyvistä miehistä varaa mistä valita. Tai sitten he valitsevat aina huonon miehen hyvän miehen sijaan.

• Fariinisokeri
        jhbtq kirjoitti:

Ensinnäkään netissä ei ole huomattavasti enemmän kelvottomia miehiä kuin naisiakaan. Itse olen törmännyt vain päihderiippuvaisiin, rumiin ja psyykkisisä häiriöistä kärsiviin naisiin.
        Totta kai ottaisin mielummin suuren määrän josta valita, vaikka se tarkoittaisi sitä, että siihen joukkoon mahtuisi myös moninkertainen määrä läskejä, rumia ja sekopäitä.

Naiset saavat kuitenkin yhteydenottoja myös kunnollisilta miehiltä. Sen voin sanoa faktana, koska itsekin olen ottanut naisiin yhteyttä. He harvemmin kuitenkaan vastaavat mitään takaisin. Tai jos vastaavat, niin yleensä heillä on joku juttu menossa samaan aikaan muutaman muunkin miehen kanssa ja homma kaatuu siihen kun nainen valitsee sen toisen.
        Eli ihan selvästi naisilla on hyvistä miehistä varaa mistä valita. Tai sitten he valitsevat aina huonon miehen hyvän miehen sijaan.

Et ole kunnollinen mies vaikka kuvitteletkin olevasi sellainen. Jos et olisi mitään noista edellisistä niin sinut olisi jo napattu aikoja sitten parisuhteeseen ja naiset suorastaan kilpailisivat huomiostasi. Mies joka on edes suuripiirtein kunnollinen ei ole kauaa vapailla markkinoilla ellei sitten tavoittele reippaasti itseään tasokkaampia naisia kuvitellen itsestään ja avuistaan aivan liikoja.

• jhbtq
        Fariinisokeri kirjoitti:

Et ole kunnollinen mies vaikka kuvitteletkin olevasi sellainen. Jos et olisi mitään noista edellisistä niin sinut olisi jo napattu aikoja sitten parisuhteeseen ja naiset suorastaan kilpailisivat huomiostasi. Mies joka on edes suuripiirtein kunnollinen ei ole kauaa vapailla markkinoilla ellei sitten tavoittele reippaasti itseään tasokkaampia naisia kuvitellen itsestään ja avuistaan aivan liikoja.

Okei no tutustutaanko sitten? Mitäs muutakaan tässä voi tehdä, kun et kerran muuten usko että olisin kunnollinen.
        Miten ihmeessä naiset edes voisivat kilpailla kunnollisista miehistä, kun ei ihmisestä päältä päin näe onko hän kunnollinen vai ei.
        Se vaatii aina jonkin asteista tutustumista, mutta kun naiset ovat yleisesti ottaen sen verran ennakkoluuloisia, etteivät kovin helposti tuntemattomiin miehiin tutustu, niin minkäs teet.

Joka ikinen nainen johon olen koskaan tutustunut, on pitänyt minua mukavana, joten ei tässä ole mistään omista kuvitelmistani kyse.
        Enkä kyllä ulkonäöstänikään kuvittele sen enempää kuin mitä naiset itse ovat antaneet ymmärtää. Mallin näköiset naiset pitävät minua komeana.

Ainoa ongelmani onkin lievä ujous. Mutta en nyt jaksa sen enempää selitellä. Olen tässä hiljattain tutustunut yhteen mallin näköiseen naiseen, joka oikeasti käytti sanoja: "miten noin mukava mies voi olla sinkku". Hänkin on selvästi osoittanut olevansa kiinnostunut tutustumaan paremmin.
        Eli ei minulla tässä mitään suurta hätää ole. Netin kautta en häneen tutustunut.

• Fariinisokeri
        jhbtq kirjoitti:

Okei no tutustutaanko sitten? Mitäs muutakaan tässä voi tehdä, kun et kerran muuten usko että olisin kunnollinen.
        Miten ihmeessä naiset edes voisivat kilpailla kunnollisista miehistä, kun ei ihmisestä päältä päin näe onko hän kunnollinen vai ei.
        Se vaatii aina jonkin asteista tutustumista, mutta kun naiset ovat yleisesti ottaen sen verran ennakkoluuloisia, etteivät kovin helposti tuntemattomiin miehiin tutustu, niin minkäs teet.

Joka ikinen nainen johon olen koskaan tutustunut, on pitänyt minua mukavana, joten ei tässä ole mistään omista kuvitelmistani kyse.
        Enkä kyllä ulkonäöstänikään kuvittele sen enempää kuin mitä naiset itse ovat antaneet ymmärtää. Mallin näköiset naiset pitävät minua komeana.

Ainoa ongelmani onkin lievä ujous. Mutta en nyt jaksa sen enempää selitellä. Olen tässä hiljattain tutustunut yhteen mallin näköiseen naiseen, joka oikeasti käytti sanoja: "miten noin mukava mies voi olla sinkku". Hänkin on selvästi osoittanut olevansa kiinnostunut tutustumaan paremmin.
        Eli ei minulla tässä mitään suurta hätää ole. Netin kautta en häneen tutustunut.

Heh heh heh. Nämä mallin näköinen ja joka ikinen nainen höpinät paljastivat lopullisesti teeskentelysi. Parempaa onnea paskapuheillesi ensi kerralla.

• Hohhoijaa
        Fariinisokeri kirjoitti:

"sinut olisi jo napattu aikoja sitten parisuhteeseen ja naiset suorastaan kilpailisivat huomiostasi"

Olet joko tietämätön tai vähän yksinkertainen. Kokeile tehdä hyvä miehen profiili noilla listatuilla ominaisuuksilla. Saat toki viestejä, mutta valinnanvarasta tai tasosta ei voida puhua. Sanot tietysti, että nuo naiset olisivat tuon kuvitteellisen miehen tasoa. Olen tehnyt kokeilun käyttämällä miesmallin kuvaa ja ero oli aika pieni omaan profiiliini nähden. Saan akateemisena miehenä enemmän viestejä hyvin matalasti koulutetuilta naisilta. Tosin en hae kirjaviisautta; älykkyys ja kiinnostus ympäröivää maailmaa kohtaan riittävät. Tätä listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään. Pitäisikö minun lapsettomana ottaa 10 vuotta vanhempi osa-aikatöissä käyvä yksinhuoltaja? Haen n. 6 vuotta nuorempaa tai vanhempaa.

Tutkin asiaa vertailemalla profiilien lukumääriä erilaisten kovien arvojen perusteella haettuna ja tein myös kuvitteellisen naisen profiilin. Kaikki havaintoni tukevat sitä, että iso osa naisista pyrkii pariutumaan ylöspäin ja moni mies joutuu ottamaan sitä mitä sattuu saamaan.

T. Korkeasti koulutettu, komea, urheilullinen mies

• jhbtq
        Fariinisokeri kirjoitti:

Heh heh heh. Nämä mallin näköinen ja joka ikinen nainen höpinät paljastivat lopullisesti teeskentelysi. Parempaa onnea paskapuheillesi ensi kerralla.

Miten ne paljastivat puheeni paskapuheeksi jos se on totuus? Minä ehdotin tutustumista, koska minulla ei ole mitään salattavaa.
        Kuka vain joka epäilee puheitani saa rauhassa tutustua minuun. Ja kuka vain joka tutustuu minuun huomaa että puhun totta.
        Sinä kuitenkin mielummin pitäydyt ennakkoluuloisissa fantasioissasi. No jos se tuottaa sinulle jotain kieroutunutta mielihyvää niin mikäs siinä fantasioidessa.

• Hohhoijaa
        Hohhoijaa kirjoitti:

"sinut olisi jo napattu aikoja sitten parisuhteeseen ja naiset suorastaan kilpailisivat huomiostasi"

Olet joko tietämätön tai vähän yksinkertainen. Kokeile tehdä hyvä miehen profiili noilla listatuilla ominaisuuksilla. Saat toki viestejä, mutta valinnanvarasta tai tasosta ei voida puhua. Sanot tietysti, että nuo naiset olisivat tuon kuvitteellisen miehen tasoa. Olen tehnyt kokeilun käyttämällä miesmallin kuvaa ja ero oli aika pieni omaan profiiliini nähden. Saan akateemisena miehenä enemmän viestejä hyvin matalasti koulutetuilta naisilta. Tosin en hae kirjaviisautta; älykkyys ja kiinnostus ympäröivää maailmaa kohtaan riittävät. Tätä listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään. Pitäisikö minun lapsettomana ottaa 10 vuotta vanhempi osa-aikatöissä käyvä yksinhuoltaja? Haen n. 6 vuotta nuorempaa tai vanhempaa.

Tutkin asiaa vertailemalla profiilien lukumääriä erilaisten kovien arvojen perusteella haettuna ja tein myös kuvitteellisen naisen profiilin. Kaikki havaintoni tukevat sitä, että iso osa naisista pyrkii pariutumaan ylöspäin ja moni mies joutuu ottamaan sitä mitä sattuu saamaan.

T. Korkeasti koulutettu, komea, urheilullinen mies

Lisään tähän, että olen toki itsekin aktiivinen. Saan vastauksen ehkä joka kolmanteen lähettämääni viestiin. Keskustelu on kuitenkin yleensä minun vetämää yksinpuhelua ja rivien välistä voi lukea, että nainen viestittelee aika monen muun kanssa samaan aikaan.

• ab
        jhbtq kirjoitti:

Ei kertaakaan yhteydenottoa kunnon naiselta?
        Monellekko laitoit viestiä?
        Tein lyhyen profiilin ja jo rupes tuleen viestejä, mutta vain kaksi oli ns.normaalia.
        Yhteensä taisi tulla jotain 13 vajaassa vuorokaudessa.
        Vastasin muuten kaikkien viesteihin, taidan olla tavallista kohteliaampi.

• -M-

Valinta nyt vaan tapahtuu useimmiten naisen toimesta. Jos mies "ottaa" kauniin vaimon niin eiköhän siinäkin ole kynnyskysymys nimenomaan ottaako nainen tämän miehen.

• Kyllän valinta on aina molemminpuoleinen. Miehenä koen, että valinta on enemmän minun käsissäni kuin naisen. Mieshän on perinteisesti ahtiivinen osapuoli parinmuodostuksessa ja ottaa ensikontaktin valitsemaansa naiseen. En todellakaan haluaisi olla naisen roolissa näissä jutuissa.

• -M-
        mr-groove kirjoitti:

Kyllän valinta on aina molemminpuoleinen. Miehenä koen, että valinta on enemmän minun käsissäni kuin naisen. Mieshän on perinteisesti ahtiivinen osapuoli parinmuodostuksessa ja ottaa ensikontaktin valitsemaansa naiseen. En todellakaan haluaisi olla naisen roolissa näissä jutuissa.

Valinta ei ole sama asia kuin aloite. Aloite on se mitä edellytetään mieheltä mutta valinnat tekee nainen.

• välistä huutelen
        -M- kirjoitti:

Valinta ei ole sama asia kuin aloite. Aloite on se mitä edellytetään mieheltä mutta valinnat tekee nainen.

On/Off monessa suhteessa. Ainahan sitä voi kokeilla. Myös mies tekee valinnan ja nainen aloitteen. Onko tuossa nyt mitään uutta?

• Siis en oo koskaan asiaa näin miettinyt, mutta tää on kyllä niiiiiiin totta. :D

• påou

Millä tavalla se on totta?
        Miten niin miesten ei odoteta tekevän järkevää päätöstä kumppania valitessa?
        Miten niin ei ajatella että miehen parinvalintakriteereissä olisi parantamisenvaraa, jos nainen vie hänen rahansa?
        Mistä teille tuollainen käsitys on tullut, vai itsekö ajattelette niin?

• Enimmäkseen kyse on kateellisten narsistien puheista naisista, joita he eivät itse koskaantule saamaan.

• wqesa

Tämä on ehkä yksi noloimmista keskusteluista täällä koskaan.
      Aloituksen väitettä ei millään tavalla perustella ja sitten suuri määrä naisia menee plussailemaan sitä tyyliin just näin se on.
      Miehet kumoavat aloituksen eikä kukaan nainen osaa perustella millä tavalla muka miehiltä ei odotettaisi järkevyyttä parinvalinnan suhteen. Kuitenkin kaikki naiset vain fiilistelevät etä just näin se on.

Jos tämä keskustelu jostain kertoo, niin juuri siitä mistä miehet täällä ovat vuosikaudet valitelleet. Naiset eivät HALUA olla järkeviä parinvalinnassaan. Naiset haluavat sen väkivaltaisen pahan pojan, pettävän pelimiehen tai juoppo rentun.
      Nyt he sitten perustelevat asiaa sillä, että kyllähän jotkut miehetkin tekevät huonoja valintoja kumppanin suhteen, eli on minullakin siihen täysi oikeus.
      Onhan jokaisella oikeus olla käyttämättä järkeä parinvalinnassa, mutta syyttäköön sitten itseään, kun siitä suhteesta ei tulekaan onnellista.

• Noin puolet liitoista päättyy eroon. Olisi mielenkiintoista nähdä tilasto kumpi osapuoli enemmän on hakenut eroa. Nykyaikana monen tuoreen avioeron syynä on hektisyys ja ensimmäisten vastoikäymisten kohdalla päädytään eroon.

• wqesa
        runontaja kirjoitti:

Noin puolet liitoista päättyy eroon. Olisi mielenkiintoista nähdä tilasto kumpi osapuoli enemmän on hakenut eroa. Nykyaikana monen tuoreen avioeron syynä on hektisyys ja ensimmäisten vastoikäymisten kohdalla päädytään eroon.

Mielestäni mielenkiintoista on ainakin se, että kestävimpiä liittoja tuntuvat olevan homo miesten väliset liitot. Lesbojen suhteet taas päätyvät eniten eroon. Heterosuhteet ovat siltä väliltä.
        Tältä pohjalta vaikuttaisi siltä, että naisten on vaikeampi pitää yllä kestävää suhdetta, mutta tiedä häntä.

http://www.hs.fi/kotimaa/Ensimmäiset rekisteröityneet miesparit päätyneet harvoin eroon/a1305552889080

• ....
        wqesa kirjoitti:

Mielestäni mielenkiintoista on ainakin se, että kestävimpiä liittoja tuntuvat olevan homo miesten väliset liitot. Lesbojen suhteet taas päätyvät eniten eroon. Heterosuhteet ovat siltä väliltä.
        Tältä pohjalta vaikuttaisi siltä, että naisten on vaikeampi pitää yllä kestävää suhdetta, mutta tiedä häntä.

http://www.hs.fi/kotimaa/Ensimmäiset rekisteröityneet miesparit päätyneet harvoin eroon/a1305552889080

Homomiehet onkin usein hyvin naismaisia.

• Ota selvää..

http://www.laheisriippuvaiset.com/laheisriippuvuus.php

Tässä oikein hyviä selityksiä aiheeseen liittyen. Huonojen valitojen ja huonon kohtelun sietäminen on hyvin harvoin mikään todellinen valinta, vaan syyt ovat paljon syvemmällä.

Järjen perään kuuluttaminen on yhtä hyödyllistä kuin käskeä masentunutta olemaan masentumatta.

• .....

Voi hyvää päivää. Kyllä ne sovinistiset yleistykset ja miesten keskinäiset hyminät ovat aivan yhtä huonosti perusteltuja. Se, että väitteen esittäjä on mies ja ongelman syyksi esitetään nainen ei ole peruste väitteen puolesta, yritä ymmärtää.

• No daaaahh..
        ..... kirjoitti:

Voi hyvää päivää. Kyllä ne sovinistiset yleistykset ja miesten keskinäiset hyminät ovat aivan yhtä huonosti perusteltuja. Se, että väitteen esittäjä on mies ja ongelman syyksi esitetään nainen ei ole peruste väitteen puolesta, yritä ymmärtää.

Miesten mielestä niiden ei tarvii perustella mitään. Mies on tunteva olento ja kun se tuntee että sillä on asiat päin helv..iä, niin vika on silloin tietysti naisen. Jonkunhan pitää olla syyllinen.

• wqesa
        No daaaahh.. kirjoitti:

Miesten mielestä niiden ei tarvii perustella mitään. Mies on tunteva olento ja kun se tuntee että sillä on asiat päin helv..iä, niin vika on silloin tietysti naisen. Jonkunhan pitää olla syyllinen.

Mitäs nyt miehet eivät ole perustelleet? Perustelen mielelläni minkä tahansa miehisen väitteen (jos nyt olen väitteen kanssa ylipäänsä samaa mieltä). Tai voin kokeilla perustella vaikka en olisikaan.

Perustelkaa te myös sitten se, millä perusteella miehiltä ei muka odoteta järkevyyttä parinvalinnassa.

• wqesa kirjoitti:

Luit hieman väärin,
        Eroprosentit oli
        miespareista 11 prosenttia
        naispareista 16 prosenttia.
        avioliitoissa eroprosentti on 10

Sinänsä tilastokeskukselta saisi parempaa tietoa, mikäli haluaisi kaivella.

• .... kirjoitti:

Homomiehet onkin usein hyvin naismaisia.

Enemmän tyylitajuisia. Jos laitettaisiin kolmekymmentä miestä riviin joista 10 homoa, tuskin erottaisit heitä toisistaan.

• gggggggggg

Nykyäänhän taitaa vikana olla juurikin se että ihmisillä on aivan epärealistiset käsitykset rakastumisesta sekä parisuhteesta, kiitos kaikenlaisen hömppämedian.

Otetaan joku joka kolahtaa ja sitten jonkun ajan päästä arjen tullessa erotaan, kun se ei olekaan sitä suurta rakkautta.

• Mielestäni naisen pitäisi olla vain nainen, eikä yrittää kikkailla mitään ---> "järkevä ja tylsä"

• jbyqw

Mitä tekemistä järkevyydellä on kikkailun kanssa? Toinen hyvä kysymys olisi, mitä tekemistä järkevyydellä on tylsyyden kanssa? Onko se naisten mielestä tylsää kun voi olla varma että kumppani ei tule pettämään tai pahoinpitelemään sinua?

• jbyqw kirjoitti:

Mitä tekemistä järkevyydellä on kikkailun kanssa? Toinen hyvä kysymys olisi, mitä tekemistä järkevyydellä on tylsyyden kanssa? Onko se naisten mielestä tylsää kun voi olla varma että kumppani ei tule pettämään tai pahoinpitelemään sinua?

En pidä väkivaltaisista naisista, enkä liioin tekaistuista spekulatiivisistä kysymyksistä. Oli miten oli, minulle riittä jos nainen osaa kuoria oikein... porkkanan:D

• Jotkut sukulaiset tuuppaa kyllä aika vapaamielisesti arvioimaan puolisokandidaatit - ja varoittamaan niistä kauniista mutta petollisista naisista/miehistä. Luonnollisista syistä, tietysti, ja he voivatkin nähdä asioita joita vastarakastunut ehkä ei näe. Tosin ehkä vähän äidit tuuppaa yrittämään suojella perheen naisia enemmän petollisilta miehiltä kuin mitä miehiä suojellaan - ehkä miesten vaan annetaan ottaa enemmän riskeä, kuten prätkän osto jne. ja todetaan "no, ei sille mitään voi, polttakoon siipensä niin oppii".

Eli joo, ehkä aloituksessa sittenkin on enemmän oikein kuin väärin vaikka aluksi toisin ajattelin...

Kaverit taas useammin hiljaa silloin kun suhde jo päällä (etenkin miehet) kun taas valintavaiheessa kyllä tuovat esiin näitä "no, onko nainen mukava eikä vaan hyvännäköinen?"-näkökulmia? Voisin kuvitella että naiset äänekkäämmin arvostelee kavereidensa puolisoja kuin miehet...

• Hankkiudu eroon tylsistä sukulaisistasi ja mene sitten yllätyskäynnille Joulupöytään itseäsi puolta nuoremman naisen kanssa, joka pukeutuu kuin pro.

• kjgyuqa

"Tosin ehkä vähän äidit tuuppaa yrittämään suojella perheen naisia enemmän petollisilta miehiltä kuin mitä miehiä suojellaan"

Niin no joo, tuo liittyy kyllä enemmän siihen että miehiä nyt vain stereotyyppisesti pidetään petollisempina. Tytöt kun on tehty sokerista ja kukkasista ja pojat on tehty etanoista ja sammakoista.
        Jos siis joku kokee että naisten odotetaan olevan järkevämpiä parinvalinnassa, niin se liittyy varmasti ihan vain siihen että kukaan ei koskaan oleta että naiset voisivat olla niin kamalia puolisoja. Siksi miehille ei kai niin paljoa saarnata näistä asioista.

Eli vaikka aloittaja kuvasi asian ikään kuin naisia syrjivänä asiana, niin pohjimmiltaanhan tässä on enemmän kyse kuitenkin miesten syrjinnästä. Miehiin kohdistuu suurempia ennakkoluuloja. Miehistä ajatellaan että he ovat potentiaalisia pettäjiä ja väkivaltaisia. Kukaan ei ajattele niin naisista.

Henkilökohtaisesti olen kuitenkin sitä mieltä että sekä miesten että naisten kannattaa olla järkeviä kumppania valitessaan. En tajua kuka hullu ei olisi sitä mieltä? :P

• ..

Aika paljon kertoo sinusta (ja plussista päätellen naisista yleensä) jos järkevyys on yhtä kuin tylsyys ja järjettömyys on kivaa ja jännää.

Kato iskä, ilman aivoja!

• +2093847r56

"Mutta sen sijaan aika moni tuntuu olevan sitä mieltä, että naisella ei ole lupaa rakastua vapaasti, vaan hänen tulisi aina miettiä ja laskelmoida, että onko mies potentiaalinen hyvä isä ja aviomies"

Ap puhuukin siitä että tylsä= rakkaudeton

Ja sitähän täällä palstalla on todellakin toitotettu päivästä toiseen, jos jää lasten kanssa yksin on vaan valinnut väärin. Mieskunta tuntuu jakautuvan kahtia, hyvät miehet = ne joilla ei naista ole ja huonot miehet= hakkaajat, juopot, pettäjät, krooniset valehtelijat, työnvieroksujat ja muutenvaan epäkelvot.

Naisen näkökulmasta tätä jälkimmäistä ei voi mitenkään tunnistaa, koska miehet esittävät muuta kuin ovat. Tässäkin mennään sillä periaatteella että uhrilla on vastuu, mitäs tuli huijatuksi. Milloin miehet myöntävät että niillä teeskentelevillä kusipäillä on vastuuu omasta toiminnastaan?

Eikä pidä ihmetellä että naiset liikkuvat ystävien kanssa ja kysyvät monesti heidän kantaansa tai ovat hankalasti lähestyttäviä tai antavat pakkeja tylysti, MITÄ muita keinoja naisella on karsia tuota ikävää kakkosryhmää?

• kjgyqa
        +2093847r56 kirjoitti:

"Mutta sen sijaan aika moni tuntuu olevan sitä mieltä, että naisella ei ole lupaa rakastua vapaasti, vaan hänen tulisi aina miettiä ja laskelmoida, että onko mies potentiaalinen hyvä isä ja aviomies"

Ap puhuukin siitä että tylsä= rakkaudeton

Ja sitähän täällä palstalla on todellakin toitotettu päivästä toiseen, jos jää lasten kanssa yksin on vaan valinnut väärin. Mieskunta tuntuu jakautuvan kahtia, hyvät miehet = ne joilla ei naista ole ja huonot miehet= hakkaajat, juopot, pettäjät, krooniset valehtelijat, työnvieroksujat ja muutenvaan epäkelvot.

Naisen näkökulmasta tätä jälkimmäistä ei voi mitenkään tunnistaa, koska miehet esittävät muuta kuin ovat. Tässäkin mennään sillä periaatteella että uhrilla on vastuu, mitäs tuli huijatuksi. Milloin miehet myöntävät että niillä teeskentelevillä kusipäillä on vastuuu omasta toiminnastaan?

Eikä pidä ihmetellä että naiset liikkuvat ystävien kanssa ja kysyvät monesti heidän kantaansa tai ovat hankalasti lähestyttäviä tai antavat pakkeja tylysti, MITÄ muita keinoja naisella on karsia tuota ikävää kakkosryhmää?

"Naisen näkökulmasta tätä jälkimmäistä ei voi mitenkään tunnistaa, koska miehet esittävät muuta kuin ovat"

Miten niin ei voi tunnistaa?
        Heitä ei välttämättä tunnista muutaman treffin perusteella, mutta kyllä heidät todellakin tunnistaa jo kauan ennen kuin on lastenhankinta aika. Eli kyllä ainakin useimmissa tapauksissa voi puhua että nainen on valinnut väärin jos jää yksin lasten kanssa.

"Milloin miehet myöntävät että niillä teeskentelevillä kusipäillä on vastuuu omasta toiminnastaan?"

Kukaan ei ole koskaan sanonut etteikö heillä olisi vastuuta omasta toiminnastaan. He vain eivät ole täällä valittamassa, sitä kun kukaan ei huoli heitä. (varmaan siksi koska paskat miehet menevät aina kaupaksi)
        Vaikea heille on siis puhua vastuun ottamisesta, kun heidän kanssaan harvemmin tulee tilaisuutta jutella. Paskoilla miehillä on vastuu, mutta niin on myös niillä naisilla jotka kiinnostuvat heistä.

"Eikä pidä ihmetellä että naiset liikkuvat ystävien kanssa ja kysyvät monesti heidän kantaansa tai ovat hankalasti lähestyttäviä tai antavat pakkeja tylysti, MITÄ muita keinoja naisella on karsia tuota ikävää kakkosryhmää? "

Se että on hankalasti lähestyttävä ja antaa tylyt pakit on ehkä huonoin tapa löytää hyvä kumppani mitä voi keksiä. Sillä karkottaa nimenomaan hyvät miehet ja vain ne kaikkein paskimmat miehet jotka eivät usko sitä kun nainen sanoo ei, jäävät yrittämään.
        PALJON parempi tapa on olla helposti lähestyttävä, niin että antaa miehelle oikeasti mahdollisuuden. Ei ole mitään väärää siinä, että suostuu hyvinkin helposti treffeille, jos mies ei ole selvästi kelvoton. Vain tutustumalla mieheen, nainen voi saada käsityksen siitä, onko mies kunnollinen vai onko mies paska.
        Mieheen pitäisi aina suhtautua aluksi kuin hän olisi kunnollinen mies. Ja vasta sitten kun mies osoittautuu paksaksi, on oikeus olla tyly. Eikä toisinpäin, että suhtaudutaan aina aluksi mieheen kuin paskiaiseen ja odotetaan että mies sitten todistaisi olevansa kunnollinen.
        Ei mies rupea todistelemaan olevansa kunnollinen jos kohtelet häntä kuin saastaa.

• huhhuh

Kyllä miehet valitsee naisen ulkonäön perusteella. Tyhmä saa olla, kunhan on hyvännäköinen ja voi näytellä muille naistaan!!!!!!

• tottahan tämä

Tuntuu kyllä täysin siltä, että miehet valitsevat naisensa vain ja ainoastaan ulkoisten avujen sekä seksikkyyden perusteella.
      Seksuaalista lupausta huokuva flirtti ja viimeisen päälle laittautunut kaunotar vai asiallinen ja luonnollinen nainen. Miehet, miettikääs hetki ennen kuin vastaatte kumman ottaisitte.
      Minä tiedän jo vastauksen. Monen vuoden kokemuksella.

• fgntyhj

"Seksuaalista lupausta huokuva flirtti ja viimeisen päälle laittautunut kaunotar vai asiallinen ja luonnollinen nainen. Miehet, miettikääs hetki ennen kuin vastaatte kumman ottaisitte."

Mitä tarkoittaa tässä tapauksessa ottaminen? Mieshän ei yleensä tuosta vain ota naista. Mies tekee aloitteen ja nainen päättää kiinnostaako vai ei.

Jos viimeisen päälle laittautunut kaunotar tulee flirttailemaan ja huokuu seksuaalista lupausta, ja asiallinen luonnollinen nainen ei millään tavalla osoita olevansa kiinnostunut, niin totta kai suurin osa miehistä tutustuu tähän kaunottareen mielummin. Riippuu sitten miehestä, mitä "ottaminen" tarkoittaa. Mennäänkö saman tien sänkypuuhiin, vai tutustutaanko ensin.
        Monella kunnollisella miehellä juttu menisi varmaan niin, että mies pyytää tämän seksikkään naisen numeroa, käydään treffeillä ja kun nainen huomaa että mies etsiikin suhdetta tositarkoituksella eikä pelkkää seksiä, niin naisen kiinnostus loppuu siihen.

Jos taas se asiallinen nainen osoittaa selvästi olevansa miehestä kiinnostunut, niin kyllä hyvin moni mies silloin valitsee mielummin sen asiallisen naisen, koska on todennäköisempää että hän voisi olla kiinnostunut muustakin kuin seksistä.

Nyt kuitenkin oletan, että se asiallinen nainen on ulkonäöllisesti miehen tasoa.
        Ei voi vaatia että mies kiinnostuisi itseään alempitasoisesta naista. Koska kyllä naisen ulkonäöllä totta kai merkitystä on.
        Ja tässäkin on kyse ihan järkivalinnasta. Ei ole järkevää ottaa naista joka ei viehätä tippaakaan ulkonäöllisesti. Se tekisi pettämisestä liian houkuttelevan vaihtoehdon. Jos menee naimisiin, niin kyllä kumppanin ulkonäön pitäisi miellyttää. Samasta syystä järkevät miehet eivät yleensä lähesty itseään ulkonäöllisesti tasokkaampia naisia. Koska vaikka siitä suhde syntyisikin, niin todennäköisyys että se nainen tulisi joskus pettämään tuntuu liian suurelta.

• 17+6
        fgntyhj kirjoitti:

"Seksuaalista lupausta huokuva flirtti ja viimeisen päälle laittautunut kaunotar vai asiallinen ja luonnollinen nainen. Miehet, miettikääs hetki ennen kuin vastaatte kumman ottaisitte."

Mitä tarkoittaa tässä tapauksessa ottaminen? Mieshän ei yleensä tuosta vain ota naista. Mies tekee aloitteen ja nainen päättää kiinnostaako vai ei.

Jos viimeisen päälle laittautunut kaunotar tulee flirttailemaan ja huokuu seksuaalista lupausta, ja asiallinen luonnollinen nainen ei millään tavalla osoita olevansa kiinnostunut, niin totta kai suurin osa miehistä tutustuu tähän kaunottareen mielummin. Riippuu sitten miehestä, mitä "ottaminen" tarkoittaa. Mennäänkö saman tien sänkypuuhiin, vai tutustutaanko ensin.
        Monella kunnollisella miehellä juttu menisi varmaan niin, että mies pyytää tämän seksikkään naisen numeroa, käydään treffeillä ja kun nainen huomaa että mies etsiikin suhdetta tositarkoituksella eikä pelkkää seksiä, niin naisen kiinnostus loppuu siihen.

Jos taas se asiallinen nainen osoittaa selvästi olevansa miehestä kiinnostunut, niin kyllä hyvin moni mies silloin valitsee mielummin sen asiallisen naisen, koska on todennäköisempää että hän voisi olla kiinnostunut muustakin kuin seksistä.

Nyt kuitenkin oletan, että se asiallinen nainen on ulkonäöllisesti miehen tasoa.
        Ei voi vaatia että mies kiinnostuisi itseään alempitasoisesta naista. Koska kyllä naisen ulkonäöllä totta kai merkitystä on.
        Ja tässäkin on kyse ihan järkivalinnasta. Ei ole järkevää ottaa naista joka ei viehätä tippaakaan ulkonäöllisesti. Se tekisi pettämisestä liian houkuttelevan vaihtoehdon. Jos menee naimisiin, niin kyllä kumppanin ulkonäön pitäisi miellyttää. Samasta syystä järkevät miehet eivät yleensä lähesty itseään ulkonäöllisesti tasokkaampia naisia. Koska vaikka siitä suhde syntyisikin, niin todennäköisyys että se nainen tulisi joskus pettämään tuntuu liian suurelta.

Niinpä, ja ihan samalla tavalla miehen ulkonäkö on naiselle tärkeä. Mitä järkeä olisi ottaa mies, joka ei ole omasta mielestä seksuaalisesti kiihottava? Ei sellaisen kanssa halua samaan sänkyyn (ei välttämättä yöksi edes samaan huoneeseen). Täällä vain välillä tulee sellaisia mielipiteitä, että mitään omia, henkilökohtaisia mieltymyksiä ei miehenvalinnassa saisi olla...

• tavallisuus on rikos

Itse en tuomitse ketään yksilöä vaan kritisoin tätä yleistä miesihannetta joka suosii ja pitää ihanteena aggressiivisia narsistisia ja levottomia miehiä jotka koetaan "jännittäviksi". Tavallisuus ja rauhallisuus ovat nykyään rikoksia joista rangaistaan naisettomuudella.

• no höh..

Tavallisuus on sama kuin kukatahansa juippi. Sellaisessa miehessä ei vaan ole mitään kiinnostavaa. Silloin on ihan sama kuka tuon miehen tilalla on , et huomaa mitään eroa vaikka ukkoa vaihtaisit.
        Miksi kukaan haluaisi kumppanin joka on merkityksetön?

Kyllä ihmisillä pitää olla yhteisiä kiinnostuksen aiheita jos ei ole muuta kipinää.

• kjpeaw
        no höh.. kirjoitti:

Tavallisuus on sama kuin kukatahansa juippi. Sellaisessa miehessä ei vaan ole mitään kiinnostavaa. Silloin on ihan sama kuka tuon miehen tilalla on , et huomaa mitään eroa vaikka ukkoa vaihtaisit.
        Miksi kukaan haluaisi kumppanin joka on merkityksetön?

Kyllä ihmisillä pitää olla yhteisiä kiinnostuksen aiheita jos ei ole muuta kipinää.

Ei tavallisia ihmisiä ole olemassakaan. Jokainen ihminen on omalla tavallaan kiinnostava ja erilainen kun häneen tutustuu. Ketään ei voi vaihtaa toiseen niin, että ei huomaisi eroa.
        Tämä onkin ehkä yksi naisten tyypillinen virhe jonka he tekevät. Ajattelevat yksien treffien perusteella että mies on liian tavallinen eikä hänessä ole kipinää.
        Ei kukaan ihminen ole tavallinen kun häneen kunnolla tutustuu.

• mies32

Itse toivon naisen nimenomaan rakastuvan vaistonvaraisesti. En ole uskoakseni järkivalintana kenenkään ykkösvaihtoehto, mutta vaistoilla valittaessa joillekin olen. Etenkin jos ensivaikutelma luodaan humalassa ja pimeässä.

• taas kerran

tavikset ei paljoa tajua mistään mitään. Miehet varsinkin on tyhmiä kuin saappaat. Niitä on helppo jekuttaa teeskentelemällä sellaista hiukan avutonta, södeä, kilttiä, viatonta, ja kaunista (meikeillä ja vaatteilla). Niin on myös naisia helppo narrata jos mies tekeytyy "suosituksi", hyvätuloiseksi, itsevarmaksi, halutuksi. Voitte vaikka kokeilla näyttelemistä baareissa.

Fiksuille seksi on kiinni aivoista ja niiden käytöstä.

• mies32

Eikös tuo "teeskentely" tai laittautuminen tai "näytteleminen" ole aivojen käyttämistä?

Mitä ne fiksut sitten aivoillaan seksiin liittyen tekevät?

• tunne-äly

Ensinnäkin, mitä tulee miehiin, niin ihan sama mitä tämä yhteiskunta yrittää meille opettaa, niin mies on vastuussa aina. En edes ole saanut perinteistä kasvatusta mutta siitä huolimatta näen jokaisen lähipiirissäni olevan naisen hyvinvoinnin olevan minun vastuulla. Ja samoin näen myös olevani pelkästään itse vastuussa omista tekemisistäni ja eiköhän tämän jokainen mies tiedä tämän saman joten kritiikkiä ei tule huonoista valinnoista koska ne tosiaankin ovat omia valintoja.

Mitä itse aiheeseen tulee niin tottakai jokaisella naisella on vapaus rakastua keneen haluaa eikä tarvitse ottaa miestä jota kohtaan ei tunne mitään. Mutta onhan se turhauttavaa katseltavaa kun naiset sortuvat näihin ala-arvoisiin tapauksiin vaikka vähänkään järkeä käyttävä ihminen tunnistaa nämä 15 minuutissa. Ja sitten taas itketään ja kirotaan miehiä siihen asti että tehdään samat virheet uudestaan ja uudestaan. Ja siinä sivussa kehutaan kuinka naisilta löytyy tunne-älyä ja ihmistuntemusta ihan eri tavalla kuin miehiltä.

Eli kai se kritiikki kumpuaa siitä etteivät naiset osaa kääntää 15 minuutiksi järkeä käyttöön ja miettiä onko se maailman ihanin mies täynnä paskaa vai ei. Osa on, osa ei, mutta ei vaadi ihmeellisiä taitoja tunnistaa narsisteja, nistejä jne hetken juttelun perusteella. No ehkä samalla menee muutama ujo sen paskan matkassa mutta toisaalta eihän niille muutenkaan olisi mahdollisuutta edes annettu.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      271
      5920
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      1939
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1740
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1221
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      13
      1171
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      156
      1067
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1036
    8. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      961
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      49
      931
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      922
    Aihe