Lahja kaasolta?

Kaasonen

Olin kaasona tänä kesänä ja odotin morsiammelta ns. lupaa olla ostamatta lahjaa, sillä jo yli 300€ meni muihin kustannuksiin. Opiskelijan budjetissa tuo on aika huima summa! Mutta ei mitään vihjausta morsiammelta siihen suuntaan, joten ilman lahjaa en sitten kehdannut juhliin mennä. Eikä muuten mitään erityistä kiitosta lahjasta tullut...

Olisin ihan mielenkiinnosta halunnut kuulla muilta kaasoita (ja morsiammilta), että kuuluuko kaason yleensä ostaa lahja?

7

2210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melli

Minä ainakin sanoin kaasoilleni (2 kpl), etten odota heiltä mitään lahjaa vaan paras lahja on se, että he ovat tukenani hääpäivänä. No, nyt he ovat kuitenkin miehineen järjestäneet meille lahjan, joka tietysti otetaan ilolla vastaan :)

Tiedän, että kaasoilla menee paljon rahaa hääjärjestelyihimme (halusivat ostaa uudet puvut, vaikken vaatinut mitään erityistä, mahdolliset polttarit ja yllätys ohjelmanumerot hääjuhlaan, puhelinlaskut yms). Maksan heidän kampaajansa, mutten muita kuluja. Kiitos-lahjat ostamme tietysti niin kaasoille, bestmanille kuin vanhemmillekin ja lisäksi kiitämme heitä "sanallisesti" häissä.

• Ohranjyvä

Ei tullut mieleenikään kehoittaa kaasojani olemaan ostamatta häälahjaa ja nyt hävettää... huh huh! *punastuu*

Itsekin kaasona olen kyllä halunnutkin lahjan ostaa, vaikka toki rahaa on mennyt kiitettävästi juokseviin menoihin...

• 2 viikkoa rouvana
        Ohranjyvä kirjoitti:

Ei tullut mieleenikään kehoittaa kaasojani olemaan ostamatta häälahjaa ja nyt hävettää... huh huh! *punastuu*

Itsekin kaasona olen kyllä halunnutkin lahjan ostaa, vaikka toki rahaa on mennyt kiitettävästi juokseviin menoihin...

Myöskään minä en asiaa oivaltanut ajatella pari viikkoa sitten vietetyissä häissämme. Johtuu varmaankin siitä, että olen itse kaasona toimiessani aina ostanut lahjan ja pitänyt sitä itsestäänselvänä juttuna. Muutoinkin pidän lahjojen ostamisesta ja antamisesta.

Tiedän kyllä, että opiskelijalle kaasona toimiminen erilaisine kuluineen on iso juttu. Toisaalta - voiko kaasoksi lupautuva olettaakaan, ettei häneltä menisi puhelinlaskuihin ym. rahaa? Kohtuus toki kaikessa ja morsiamelta kiitosta järjestelyistä.

Ja puvusta - mielestäni jokaisen kuuluu ostaa itse pukunsa (ellei morsian ehdottomasti edellytä jotakin tietynlaista pukua), koska mitä todennäköisimmin tulee sitä käyttämään myös muissa tilaisuuksissa. Ostetaanhan muutoinkin usein juhliin uusia vaatteita, joten miksi kaason ostama mekko pitäisi olla tästä jotenkin poikkeava?!

• ch-a
        Ohranjyvä kirjoitti:

Tultiin eilen häämatkalta ja avattiin tänään lahjat, ja huomasin että kaasoparkani oli ostanut minulle pienen lahjan kaikesta tähän uhraamastaan ajasta ja vaivasta (ja polttareihin menneestä rahasta) huolimatta. Olin unohtanut sanoa että ei raukka rupeaisi siihen. Hän oli niin suuri apu että olen jo valmiiksi kiitollisuudenvelassa.

Täytyy mennä ostamaan kaasolle parempi lahja kuin se minkä olin hänelle varannut (cd-levy ja illallinen, joista illallinen on jo iloisesti vietettykin).

• ch-a
        2 viikkoa rouvana kirjoitti:

Myöskään minä en asiaa oivaltanut ajatella pari viikkoa sitten vietetyissä häissämme. Johtuu varmaankin siitä, että olen itse kaasona toimiessani aina ostanut lahjan ja pitänyt sitä itsestäänselvänä juttuna. Muutoinkin pidän lahjojen ostamisesta ja antamisesta.

Tiedän kyllä, että opiskelijalle kaasona toimiminen erilaisine kuluineen on iso juttu. Toisaalta - voiko kaasoksi lupautuva olettaakaan, ettei häneltä menisi puhelinlaskuihin ym. rahaa? Kohtuus toki kaikessa ja morsiamelta kiitosta järjestelyistä.

Ja puvusta - mielestäni jokaisen kuuluu ostaa itse pukunsa (ellei morsian ehdottomasti edellytä jotakin tietynlaista pukua), koska mitä todennäköisimmin tulee sitä käyttämään myös muissa tilaisuuksissa. Ostetaanhan muutoinkin usein juhliin uusia vaatteita, joten miksi kaason ostama mekko pitäisi olla tästä jotenkin poikkeava?!

Musta se menee niin, että jos morsian esittää tarkkoja toivomuksia kaason mekon suhteen (että sen pitää sopia teemaväreihin tms) niin sitten morsian maksaa vähintäänkin osan, ja jos taas kaaso ostaa haluamansa bilemekon niin kaaso maksaa.

• Fageri

Minusta morsiamen kuuluisi antaa kaasolle lahja, hyvin tehdystä työstä yms.

Ja varsinkin jos kaasolta on mennyt omaa rahaa noinkin paljon (minun kaasoni ei kyllä joudu maksamaan penniäkään, okei tietenkin omat vaatteet ja polttarit, jos haluaa ostaa/järjestää)
      ei laja ole tarpeellinen. Muutenkin ei hääjuhlan ideana ole lahjojen antaminen, tietenkin ne ovat kivoja mutta...

"Naisten keskustelupalsta www.geocities.com/tosi_naiset/ "

• Kuaso

Itse olen parin viikon päästä kaaso ja olen häälahja porukassa vanhempieni ja isovanhempieni kanssa. Joten sillä tavalla olen kyllä ostamassa lahjaa hääparille. Toki vanhempani panostavat lahjaan toisella tavalla ja olen siinä vain ns. lisänä mukana. Lisäksi hankin herkkukorin hääparille hääyötä ja seuraavaa aamua varten. Mielessä on lisäksi ollut, että hankkisi vielä jotain pientä, mutta taitaa aika loppua kesken. Toki ymmärrän vallan mainiosti ex-opiskelijana, että budjetti on tiukilla, joten jo ison satsauksen jälkeen lahjan ostaminen tuntuu kohtuuttomalta. Mutta miksei silti jotain ihan pienen pientä muistamista...?!?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      21
      3560
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      30
      3403
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      50
      3371
    4. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      51
      3025
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      122
      2849
    6. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      19
      2594
    7. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2325
    8. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2135
    9. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1737
    10. IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!

"Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk
      Maailman menoa
      132
      1348
    Aihe