Lahja kaasolta?

Kaasonen

Olin kaasona tänä kesänä ja odotin morsiammelta ns. lupaa olla ostamatta lahjaa, sillä jo yli 300€ meni muihin kustannuksiin. Opiskelijan budjetissa tuo on aika huima summa! Mutta ei mitään vihjausta morsiammelta siihen suuntaan, joten ilman lahjaa en sitten kehdannut juhliin mennä. Eikä muuten mitään erityistä kiitosta lahjasta tullut...

Olisin ihan mielenkiinnosta halunnut kuulla muilta kaasoita (ja morsiammilta), että kuuluuko kaason yleensä ostaa lahja?

7

2093

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melli

Minä ainakin sanoin kaasoilleni (2 kpl), etten odota heiltä mitään lahjaa vaan paras lahja on se, että he ovat tukenani hääpäivänä. No, nyt he ovat kuitenkin miehineen järjestäneet meille lahjan, joka tietysti otetaan ilolla vastaan :)

Tiedän, että kaasoilla menee paljon rahaa hääjärjestelyihimme (halusivat ostaa uudet puvut, vaikken vaatinut mitään erityistä, mahdolliset polttarit ja yllätys ohjelmanumerot hääjuhlaan, puhelinlaskut yms). Maksan heidän kampaajansa, mutten muita kuluja. Kiitos-lahjat ostamme tietysti niin kaasoille, bestmanille kuin vanhemmillekin ja lisäksi kiitämme heitä "sanallisesti" häissä.

• Ohranjyvä

Ei tullut mieleenikään kehoittaa kaasojani olemaan ostamatta häälahjaa ja nyt hävettää... huh huh! *punastuu*

Itsekin kaasona olen kyllä halunnutkin lahjan ostaa, vaikka toki rahaa on mennyt kiitettävästi juokseviin menoihin...

• 2 viikkoa rouvana
        Ohranjyvä kirjoitti:

Ei tullut mieleenikään kehoittaa kaasojani olemaan ostamatta häälahjaa ja nyt hävettää... huh huh! *punastuu*

Itsekin kaasona olen kyllä halunnutkin lahjan ostaa, vaikka toki rahaa on mennyt kiitettävästi juokseviin menoihin...

Myöskään minä en asiaa oivaltanut ajatella pari viikkoa sitten vietetyissä häissämme. Johtuu varmaankin siitä, että olen itse kaasona toimiessani aina ostanut lahjan ja pitänyt sitä itsestäänselvänä juttuna. Muutoinkin pidän lahjojen ostamisesta ja antamisesta.

Tiedän kyllä, että opiskelijalle kaasona toimiminen erilaisine kuluineen on iso juttu. Toisaalta - voiko kaasoksi lupautuva olettaakaan, ettei häneltä menisi puhelinlaskuihin ym. rahaa? Kohtuus toki kaikessa ja morsiamelta kiitosta järjestelyistä.

Ja puvusta - mielestäni jokaisen kuuluu ostaa itse pukunsa (ellei morsian ehdottomasti edellytä jotakin tietynlaista pukua), koska mitä todennäköisimmin tulee sitä käyttämään myös muissa tilaisuuksissa. Ostetaanhan muutoinkin usein juhliin uusia vaatteita, joten miksi kaason ostama mekko pitäisi olla tästä jotenkin poikkeava?!

• ch-a
        Ohranjyvä kirjoitti:

Tultiin eilen häämatkalta ja avattiin tänään lahjat, ja huomasin että kaasoparkani oli ostanut minulle pienen lahjan kaikesta tähän uhraamastaan ajasta ja vaivasta (ja polttareihin menneestä rahasta) huolimatta. Olin unohtanut sanoa että ei raukka rupeaisi siihen. Hän oli niin suuri apu että olen jo valmiiksi kiitollisuudenvelassa.

Täytyy mennä ostamaan kaasolle parempi lahja kuin se minkä olin hänelle varannut (cd-levy ja illallinen, joista illallinen on jo iloisesti vietettykin).

• ch-a
        2 viikkoa rouvana kirjoitti:

Myöskään minä en asiaa oivaltanut ajatella pari viikkoa sitten vietetyissä häissämme. Johtuu varmaankin siitä, että olen itse kaasona toimiessani aina ostanut lahjan ja pitänyt sitä itsestäänselvänä juttuna. Muutoinkin pidän lahjojen ostamisesta ja antamisesta.

Tiedän kyllä, että opiskelijalle kaasona toimiminen erilaisine kuluineen on iso juttu. Toisaalta - voiko kaasoksi lupautuva olettaakaan, ettei häneltä menisi puhelinlaskuihin ym. rahaa? Kohtuus toki kaikessa ja morsiamelta kiitosta järjestelyistä.

Ja puvusta - mielestäni jokaisen kuuluu ostaa itse pukunsa (ellei morsian ehdottomasti edellytä jotakin tietynlaista pukua), koska mitä todennäköisimmin tulee sitä käyttämään myös muissa tilaisuuksissa. Ostetaanhan muutoinkin usein juhliin uusia vaatteita, joten miksi kaason ostama mekko pitäisi olla tästä jotenkin poikkeava?!

Musta se menee niin, että jos morsian esittää tarkkoja toivomuksia kaason mekon suhteen (että sen pitää sopia teemaväreihin tms) niin sitten morsian maksaa vähintäänkin osan, ja jos taas kaaso ostaa haluamansa bilemekon niin kaaso maksaa.

• Fageri

Minusta morsiamen kuuluisi antaa kaasolle lahja, hyvin tehdystä työstä yms.

Ja varsinkin jos kaasolta on mennyt omaa rahaa noinkin paljon (minun kaasoni ei kyllä joudu maksamaan penniäkään, okei tietenkin omat vaatteet ja polttarit, jos haluaa ostaa/järjestää)
      ei laja ole tarpeellinen. Muutenkin ei hääjuhlan ideana ole lahjojen antaminen, tietenkin ne ovat kivoja mutta...

"Naisten keskustelupalsta www.geocities.com/tosi_naiset/ "

• Kuaso

Itse olen parin viikon päästä kaaso ja olen häälahja porukassa vanhempieni ja isovanhempieni kanssa. Joten sillä tavalla olen kyllä ostamassa lahjaa hääparille. Toki vanhempani panostavat lahjaan toisella tavalla ja olen siinä vain ns. lisänä mukana. Lisäksi hankin herkkukorin hääparille hääyötä ja seuraavaa aamua varten. Mielessä on lisäksi ollut, että hankkisi vielä jotain pientä, mutta taitaa aika loppua kesken. Toki ymmärrän vallan mainiosti ex-opiskelijana, että budjetti on tiukilla, joten jo ison satsauksen jälkeen lahjan ostaminen tuntuu kohtuuttomalta. Mutta miksei silti jotain ihan pienen pientä muistamista...?!?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe