Lahja kaasolta?

Kaasonen

Olin kaasona tänä kesänä ja odotin morsiammelta ns. lupaa olla ostamatta lahjaa, sillä jo yli 300€ meni muihin kustannuksiin. Opiskelijan budjetissa tuo on aika huima summa! Mutta ei mitään vihjausta morsiammelta siihen suuntaan, joten ilman lahjaa en sitten kehdannut juhliin mennä. Eikä muuten mitään erityistä kiitosta lahjasta tullut...

Olisin ihan mielenkiinnosta halunnut kuulla muilta kaasoita (ja morsiammilta), että kuuluuko kaason yleensä ostaa lahja?

7

2067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melli

      Minä ainakin sanoin kaasoilleni (2 kpl), etten odota heiltä mitään lahjaa vaan paras lahja on se, että he ovat tukenani hääpäivänä. No, nyt he ovat kuitenkin miehineen järjestäneet meille lahjan, joka tietysti otetaan ilolla vastaan :)

      Tiedän, että kaasoilla menee paljon rahaa hääjärjestelyihimme (halusivat ostaa uudet puvut, vaikken vaatinut mitään erityistä, mahdolliset polttarit ja yllätys ohjelmanumerot hääjuhlaan, puhelinlaskut yms). Maksan heidän kampaajansa, mutten muita kuluja. Kiitos-lahjat ostamme tietysti niin kaasoille, bestmanille kuin vanhemmillekin ja lisäksi kiitämme heitä "sanallisesti" häissä.

      • Ohranjyvä

        Ei tullut mieleenikään kehoittaa kaasojani olemaan ostamatta häälahjaa ja nyt hävettää... huh huh! *punastuu*

        Itsekin kaasona olen kyllä halunnutkin lahjan ostaa, vaikka toki rahaa on mennyt kiitettävästi juokseviin menoihin...


      • 2 viikkoa rouvana
        Ohranjyvä kirjoitti:

        Ei tullut mieleenikään kehoittaa kaasojani olemaan ostamatta häälahjaa ja nyt hävettää... huh huh! *punastuu*

        Itsekin kaasona olen kyllä halunnutkin lahjan ostaa, vaikka toki rahaa on mennyt kiitettävästi juokseviin menoihin...

        Myöskään minä en asiaa oivaltanut ajatella pari viikkoa sitten vietetyissä häissämme. Johtuu varmaankin siitä, että olen itse kaasona toimiessani aina ostanut lahjan ja pitänyt sitä itsestäänselvänä juttuna. Muutoinkin pidän lahjojen ostamisesta ja antamisesta.

        Tiedän kyllä, että opiskelijalle kaasona toimiminen erilaisine kuluineen on iso juttu. Toisaalta - voiko kaasoksi lupautuva olettaakaan, ettei häneltä menisi puhelinlaskuihin ym. rahaa? Kohtuus toki kaikessa ja morsiamelta kiitosta järjestelyistä.

        Ja puvusta - mielestäni jokaisen kuuluu ostaa itse pukunsa (ellei morsian ehdottomasti edellytä jotakin tietynlaista pukua), koska mitä todennäköisimmin tulee sitä käyttämään myös muissa tilaisuuksissa. Ostetaanhan muutoinkin usein juhliin uusia vaatteita, joten miksi kaason ostama mekko pitäisi olla tästä jotenkin poikkeava?!


      • ch-a
        Ohranjyvä kirjoitti:

        Ei tullut mieleenikään kehoittaa kaasojani olemaan ostamatta häälahjaa ja nyt hävettää... huh huh! *punastuu*

        Itsekin kaasona olen kyllä halunnutkin lahjan ostaa, vaikka toki rahaa on mennyt kiitettävästi juokseviin menoihin...

        Tultiin eilen häämatkalta ja avattiin tänään lahjat, ja huomasin että kaasoparkani oli ostanut minulle pienen lahjan kaikesta tähän uhraamastaan ajasta ja vaivasta (ja polttareihin menneestä rahasta) huolimatta. Olin unohtanut sanoa että ei raukka rupeaisi siihen. Hän oli niin suuri apu että olen jo valmiiksi kiitollisuudenvelassa.

        Täytyy mennä ostamaan kaasolle parempi lahja kuin se minkä olin hänelle varannut (cd-levy ja illallinen, joista illallinen on jo iloisesti vietettykin).


      • ch-a
        2 viikkoa rouvana kirjoitti:

        Myöskään minä en asiaa oivaltanut ajatella pari viikkoa sitten vietetyissä häissämme. Johtuu varmaankin siitä, että olen itse kaasona toimiessani aina ostanut lahjan ja pitänyt sitä itsestäänselvänä juttuna. Muutoinkin pidän lahjojen ostamisesta ja antamisesta.

        Tiedän kyllä, että opiskelijalle kaasona toimiminen erilaisine kuluineen on iso juttu. Toisaalta - voiko kaasoksi lupautuva olettaakaan, ettei häneltä menisi puhelinlaskuihin ym. rahaa? Kohtuus toki kaikessa ja morsiamelta kiitosta järjestelyistä.

        Ja puvusta - mielestäni jokaisen kuuluu ostaa itse pukunsa (ellei morsian ehdottomasti edellytä jotakin tietynlaista pukua), koska mitä todennäköisimmin tulee sitä käyttämään myös muissa tilaisuuksissa. Ostetaanhan muutoinkin usein juhliin uusia vaatteita, joten miksi kaason ostama mekko pitäisi olla tästä jotenkin poikkeava?!

        Musta se menee niin, että jos morsian esittää tarkkoja toivomuksia kaason mekon suhteen (että sen pitää sopia teemaväreihin tms) niin sitten morsian maksaa vähintäänkin osan, ja jos taas kaaso ostaa haluamansa bilemekon niin kaaso maksaa.


    • Fageri

      Minusta morsiamen kuuluisi antaa kaasolle lahja, hyvin tehdystä työstä yms.

      Ja varsinkin jos kaasolta on mennyt omaa rahaa noinkin paljon (minun kaasoni ei kyllä joudu maksamaan penniäkään, okei tietenkin omat vaatteet ja polttarit, jos haluaa ostaa/järjestää)
      ei laja ole tarpeellinen. Muutenkin ei hääjuhlan ideana ole lahjojen antaminen, tietenkin ne ovat kivoja mutta...

      "Naisten keskustelupalsta www.geocities.com/tosi_naiset/ "

    • Kuaso

      Itse olen parin viikon päästä kaaso ja olen häälahja porukassa vanhempieni ja isovanhempieni kanssa. Joten sillä tavalla olen kyllä ostamassa lahjaa hääparille. Toki vanhempani panostavat lahjaan toisella tavalla ja olen siinä vain ns. lisänä mukana. Lisäksi hankin herkkukorin hääparille hääyötä ja seuraavaa aamua varten. Mielessä on lisäksi ollut, että hankkisi vielä jotain pientä, mutta taitaa aika loppua kesken. Toki ymmärrän vallan mainiosti ex-opiskelijana, että budjetti on tiukilla, joten jo ison satsauksen jälkeen lahjan ostaminen tuntuu kohtuuttomalta. Mutta miksei silti jotain ihan pienen pientä muistamista...?!?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5913
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3605
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1913
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1512
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1398
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe