Olin kaasona tänä kesänä ja odotin morsiammelta ns. lupaa olla ostamatta lahjaa, sillä jo yli 300€ meni muihin kustannuksiin. Opiskelijan budjetissa tuo on aika huima summa! Mutta ei mitään vihjausta morsiammelta siihen suuntaan, joten ilman lahjaa en sitten kehdannut juhliin mennä. Eikä muuten mitään erityistä kiitosta lahjasta tullut...
Olisin ihan mielenkiinnosta halunnut kuulla muilta kaasoita (ja morsiammilta), että kuuluuko kaason yleensä ostaa lahja?
Lahja kaasolta?
7
2192
Vastaukset
- melli
Minä ainakin sanoin kaasoilleni (2 kpl), etten odota heiltä mitään lahjaa vaan paras lahja on se, että he ovat tukenani hääpäivänä. No, nyt he ovat kuitenkin miehineen järjestäneet meille lahjan, joka tietysti otetaan ilolla vastaan :)
Tiedän, että kaasoilla menee paljon rahaa hääjärjestelyihimme (halusivat ostaa uudet puvut, vaikken vaatinut mitään erityistä, mahdolliset polttarit ja yllätys ohjelmanumerot hääjuhlaan, puhelinlaskut yms). Maksan heidän kampaajansa, mutten muita kuluja. Kiitos-lahjat ostamme tietysti niin kaasoille, bestmanille kuin vanhemmillekin ja lisäksi kiitämme heitä "sanallisesti" häissä.- Ohranjyvä
Ei tullut mieleenikään kehoittaa kaasojani olemaan ostamatta häälahjaa ja nyt hävettää... huh huh! *punastuu*
Itsekin kaasona olen kyllä halunnutkin lahjan ostaa, vaikka toki rahaa on mennyt kiitettävästi juokseviin menoihin... - 2 viikkoa rouvana
Ohranjyvä kirjoitti:
Ei tullut mieleenikään kehoittaa kaasojani olemaan ostamatta häälahjaa ja nyt hävettää... huh huh! *punastuu*
Itsekin kaasona olen kyllä halunnutkin lahjan ostaa, vaikka toki rahaa on mennyt kiitettävästi juokseviin menoihin...Myöskään minä en asiaa oivaltanut ajatella pari viikkoa sitten vietetyissä häissämme. Johtuu varmaankin siitä, että olen itse kaasona toimiessani aina ostanut lahjan ja pitänyt sitä itsestäänselvänä juttuna. Muutoinkin pidän lahjojen ostamisesta ja antamisesta.
Tiedän kyllä, että opiskelijalle kaasona toimiminen erilaisine kuluineen on iso juttu. Toisaalta - voiko kaasoksi lupautuva olettaakaan, ettei häneltä menisi puhelinlaskuihin ym. rahaa? Kohtuus toki kaikessa ja morsiamelta kiitosta järjestelyistä.
Ja puvusta - mielestäni jokaisen kuuluu ostaa itse pukunsa (ellei morsian ehdottomasti edellytä jotakin tietynlaista pukua), koska mitä todennäköisimmin tulee sitä käyttämään myös muissa tilaisuuksissa. Ostetaanhan muutoinkin usein juhliin uusia vaatteita, joten miksi kaason ostama mekko pitäisi olla tästä jotenkin poikkeava?! - ch-a
Ohranjyvä kirjoitti:
Itsekin kaasona olen kyllä halunnutkin lahjan ostaa, vaikka toki rahaa on mennyt kiitettävästi juokseviin menoihin...Tultiin eilen häämatkalta ja avattiin tänään lahjat, ja huomasin että kaasoparkani oli ostanut minulle pienen lahjan kaikesta tähän uhraamastaan ajasta ja vaivasta (ja polttareihin menneestä rahasta) huolimatta. Olin unohtanut sanoa että ei raukka rupeaisi siihen. Hän oli niin suuri apu että olen jo valmiiksi kiitollisuudenvelassa.
Täytyy mennä ostamaan kaasolle parempi lahja kuin se minkä olin hänelle varannut (cd-levy ja illallinen, joista illallinen on jo iloisesti vietettykin). - ch-a
2 viikkoa rouvana kirjoitti:
Myöskään minä en asiaa oivaltanut ajatella pari viikkoa sitten vietetyissä häissämme. Johtuu varmaankin siitä, että olen itse kaasona toimiessani aina ostanut lahjan ja pitänyt sitä itsestäänselvänä juttuna. Muutoinkin pidän lahjojen ostamisesta ja antamisesta.
Tiedän kyllä, että opiskelijalle kaasona toimiminen erilaisine kuluineen on iso juttu. Toisaalta - voiko kaasoksi lupautuva olettaakaan, ettei häneltä menisi puhelinlaskuihin ym. rahaa? Kohtuus toki kaikessa ja morsiamelta kiitosta järjestelyistä.
Ja puvusta - mielestäni jokaisen kuuluu ostaa itse pukunsa (ellei morsian ehdottomasti edellytä jotakin tietynlaista pukua), koska mitä todennäköisimmin tulee sitä käyttämään myös muissa tilaisuuksissa. Ostetaanhan muutoinkin usein juhliin uusia vaatteita, joten miksi kaason ostama mekko pitäisi olla tästä jotenkin poikkeava?!Musta se menee niin, että jos morsian esittää tarkkoja toivomuksia kaason mekon suhteen (että sen pitää sopia teemaväreihin tms) niin sitten morsian maksaa vähintäänkin osan, ja jos taas kaaso ostaa haluamansa bilemekon niin kaaso maksaa.
- Fageri
Minusta morsiamen kuuluisi antaa kaasolle lahja, hyvin tehdystä työstä yms.
Ja varsinkin jos kaasolta on mennyt omaa rahaa noinkin paljon (minun kaasoni ei kyllä joudu maksamaan penniäkään, okei tietenkin omat vaatteet ja polttarit, jos haluaa ostaa/järjestää)
ei laja ole tarpeellinen. Muutenkin ei hääjuhlan ideana ole lahjojen antaminen, tietenkin ne ovat kivoja mutta...
"Naisten keskustelupalsta www.geocities.com/tosi_naiset/ " - Kuaso
Itse olen parin viikon päästä kaaso ja olen häälahja porukassa vanhempieni ja isovanhempieni kanssa. Joten sillä tavalla olen kyllä ostamassa lahjaa hääparille. Toki vanhempani panostavat lahjaan toisella tavalla ja olen siinä vain ns. lisänä mukana. Lisäksi hankin herkkukorin hääparille hääyötä ja seuraavaa aamua varten. Mielessä on lisäksi ollut, että hankkisi vielä jotain pientä, mutta taitaa aika loppua kesken. Toki ymmärrän vallan mainiosti ex-opiskelijana, että budjetti on tiukilla, joten jo ison satsauksen jälkeen lahjan ostaminen tuntuu kohtuuttomalta. Mutta miksei silti jotain ihan pienen pientä muistamista...?!?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3116725Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss653779- 2033076
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242767- 741912
- 1461662
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2071654Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201518Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1631511- 891398