Kannattaako nyt ostaa noita kalliita Hitas-asuntoja, jos kerran kanteluita tehdään 88-90. hitasien kohtelusta, nimittäin onko mahdollista että muidenkin nyt huippukalliiden hitas-asuntojen hinnat tuleee alas?
En itse kyllä maksaisi 150. tuhatta Hitas-kaksiosta tai kolmiosta ja sen kaltaisia hintapyyntöjä on paljon.
Mitenkä käy sekavassa tilanteessa, palautuuko hitas-järjestelmä entiselleen, eli aikaan ennen 1.3-04, silloinhan kaaos syntyy, koska useimpien Hitasien enimmäishinnat putoavat silloin reilusti ja siksi en osta kallista Hitasta.
kannattaako nyt ostaa Hitasta?
11
1546
Vastaukset
- Yhdistyksen Jäsen
kannattaa toki ja asunnon hinnat nousevat Helsingissä, nämä kateellisten valitukset voi jättää omaan arvoonsa.
Pieni osa (800-1000) Hitas-osakasta kärsi uudistuksessa, noin pieni joukko on kuin hyttysen pieru saharassa, monen vuoden työn jälkeen saimme suurimmalle osalle Hitas-asukkaita palautettua asunnon arvonnousun, tämä on tärkeää.
Tärkeää ei ole surkeiden luusereiden ja sosialistien valitus, jos omalle kohdalle ei osunut nousua, menkää raukat muualle valittamaan!
kaupunginvaltuusto teki päätöksen ja jos joku 1988-89 rakennetun Hitasin-omistaja asiassa kärsii, niin tyytyköön sossu osaansa.
yhdistyksen Jäsen HKI.- Late
...en omista hitasta mutta asunnon vaihtajana niitäkin on tullu väijyttyä ja on sanottava että varsinainen kähmintä on täytynyt kaupunginvaltuustossa käydä (yhdistyksen pj:llä taitaa olla aikamoiset kytkökset sinne) että moinen hintaremontti ilman minkäänlaisia siirtymäaikoja on saatu läpi...herää kysymys kuka otti poskeen ja keneltä ja ketä pantiin hanuriin (kuvainnollisesti ainakin niitä jotka omistaa ne surullisenkuuluisat 88-89 hitakset). Sitäpaitsi hitas-ideahan alunperin oli että arvonnousu on kontrolloitua? Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen on, että en uskaltaisi itse koskea pitkällä kepilläkään kyseisiin kämppiin ennenkuin tilanne on oikeasti käyty läpi ja kaikki valitukset käsitelty. Ja turha mussuttaa sossusta, totta kai minäkin pitäisin kynsin ja hampain kiinni nykyhintatasosta, jos sattuisin hitaksen omistamaan (paitsi 88-89), ei kai ihmiset nyt tyhmiä ole että vapaaehtoisesti luopuu saavutetusta edusta...
- taisto
Late kirjoitti:
...en omista hitasta mutta asunnon vaihtajana niitäkin on tullu väijyttyä ja on sanottava että varsinainen kähmintä on täytynyt kaupunginvaltuustossa käydä (yhdistyksen pj:llä taitaa olla aikamoiset kytkökset sinne) että moinen hintaremontti ilman minkäänlaisia siirtymäaikoja on saatu läpi...herää kysymys kuka otti poskeen ja keneltä ja ketä pantiin hanuriin (kuvainnollisesti ainakin niitä jotka omistaa ne surullisenkuuluisat 88-89 hitakset). Sitäpaitsi hitas-ideahan alunperin oli että arvonnousu on kontrolloitua? Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen on, että en uskaltaisi itse koskea pitkällä kepilläkään kyseisiin kämppiin ennenkuin tilanne on oikeasti käyty läpi ja kaikki valitukset käsitelty. Ja turha mussuttaa sossusta, totta kai minäkin pitäisin kynsin ja hampain kiinni nykyhintatasosta, jos sattuisin hitaksen omistamaan (paitsi 88-89), ei kai ihmiset nyt tyhmiä ole että vapaaehtoisesti luopuu saavutetusta edusta...
Vahvat ovat Hitas-yhdistyksen puheenjohtajan kytkökset kaupunginvaltuustoon, koska mies kuuluu itse siihen, samoin kuin asuntolautakuntaan ja sai vakuutettua muutkin omien tarkoitusperiensä ajamiseen.
kyseesä on poliittinen hölmöily ja emämunaus ja ilman muuta pitää valittaa, asiassa on rikottu suomen perustuslakia, kansalaisten yhdenmukainen kohtelu.
Kummallinen yhdistys, kun nimitellään ,kommareiksija sossuiksi ihmisiä jotka kysyvät oikeutensa perään.
Asiaan on oikeusasiamiehen otettava kantaa, koska kyseessä on toiminta vastoin lakia. - Night
Late kirjoitti:
Omista hitasta ,kyllä vain omistat88-90 välillä rakennetun hitaksen,kun noin selvillä näytät olevan tilanteesta.se että puhutaan vääryyksistä ja että valitukset on tehty ja niitä käsitellään?kuka? ja missä paikassa?Ei ole paikkaa minne valittaa tiedät sen hyvin itsekin.Ihan sama vaikka valittaisit parkkisakkojen noususta Helsingissä minkäs voit.Lopetetaan paskanjauhaminen.
- Saimi
Night kirjoitti:
Omista hitasta ,kyllä vain omistat88-90 välillä rakennetun hitaksen,kun noin selvillä näytät olevan tilanteesta.se että puhutaan vääryyksistä ja että valitukset on tehty ja niitä käsitellään?kuka? ja missä paikassa?Ei ole paikkaa minne valittaa tiedät sen hyvin itsekin.Ihan sama vaikka valittaisit parkkisakkojen noususta Helsingissä minkäs voit.Lopetetaan paskanjauhaminen.
Kuten hyvin on tiedossa, sekä oikeuskansleri että eduskunnan oikeusasiamies valvovat yhteiskunnan päätöksentekoa. Oikeuskanslerille on ainakin yksi kantelu lähdössä lähipäivinä. Kantelu on aiheen sekä laittomasta lopputuloksesta että koko päätöksentekoprosessista. Lopetetaan siis se jauhaminen, mutta jatketaan asian puhumista.
- Late
Night kirjoitti:
...sama varmaan sulle omistanko vai en, enemmän kiinnostas minkä hitaksen tuo hitas-yhdistyksen pj omistaa, tuskin 88-89 valmistunutta kuitenkaan...eikös jonkunlainen jääviys yhteisiä päätöksiä tehdessä pitäisi myös selvittää, siinähän voi olla jo perustetta tehtyjen päätöksien purkamiselle jos virkamies virheellisesti ei ole jäävännyt itseään...
Sitäpaitsi kun nyt olen kämppää vaihtamassa esim. mahdollisesti hitakseen ajattelin ottaa asioista selvää...ja aika mielenkiintoiselta näyttää ja tasan tarkkaan JOS omistaisin 88-89-hitaksen valittaisin kuin viimeistä päivää, aika isoista rahoista on kuitenkin kysymys...
Ja edelleen alkuperäiseen kysymykseen liittyen painotan, että hitas-kämpän osto mun mielestä tällä hetkellä on aikamoista uhkapeliä mutta jos pakko ois ostaisin vain 88-89 mallia olevan, niissä tuskin arvo hirveästi ei voi enää tippua tosin aika spede pitää olla jos sellaisen myy nyt kun tilanne on täysin kesken... - Tarmo
Late kirjoitti:
...sama varmaan sulle omistanko vai en, enemmän kiinnostas minkä hitaksen tuo hitas-yhdistyksen pj omistaa, tuskin 88-89 valmistunutta kuitenkaan...eikös jonkunlainen jääviys yhteisiä päätöksiä tehdessä pitäisi myös selvittää, siinähän voi olla jo perustetta tehtyjen päätöksien purkamiselle jos virkamies virheellisesti ei ole jäävännyt itseään...
Sitäpaitsi kun nyt olen kämppää vaihtamassa esim. mahdollisesti hitakseen ajattelin ottaa asioista selvää...ja aika mielenkiintoiselta näyttää ja tasan tarkkaan JOS omistaisin 88-89-hitaksen valittaisin kuin viimeistä päivää, aika isoista rahoista on kuitenkin kysymys...
Ja edelleen alkuperäiseen kysymykseen liittyen painotan, että hitas-kämpän osto mun mielestä tällä hetkellä on aikamoista uhkapeliä mutta jos pakko ois ostaisin vain 88-89 mallia olevan, niissä tuskin arvo hirveästi ei voi enää tippua tosin aika spede pitää olla jos sellaisen myy nyt kun tilanne on täysin kesken...Yhdistyksen puheenjohta omistaa puheiden mukaan sijoitus-hitaseita, eivätkä ole 88-90. hitaseita, kuuluu asuntolautakuntaan, samoin kuin muitakin Hitas-omistajia, jotka omistavat yllätys, yllätys, muun vuosikerran kuin 88-90. hitaksen!
Muodollisesti ovat itsensä jäävänneet äänestyksessä, kyllähän ne osaa homman.
päätös on kuitenkin laiton, koska sotii kansalaisten perusoikeuksia vastaan. - Pauli Leppä-aho
Tarmo kirjoitti:
Yhdistyksen puheenjohta omistaa puheiden mukaan sijoitus-hitaseita, eivätkä ole 88-90. hitaseita, kuuluu asuntolautakuntaan, samoin kuin muitakin Hitas-omistajia, jotka omistavat yllätys, yllätys, muun vuosikerran kuin 88-90. hitaksen!
Muodollisesti ovat itsensä jäävänneet äänestyksessä, kyllähän ne osaa homman.
päätös on kuitenkin laiton, koska sotii kansalaisten perusoikeuksia vastaan.Arvoisa palstanpitäjä, olitte unohtanut ohjeistanne tärkeimmän, myöskään ei julkisuudessa saa levittää kenestäkään valheita ja herjoja, kuten hitas-sosialistit?tekevät palstallane. Kukaan tuskin on niin tyhmä, kuin monet näistä, esimerkiksi nimimerkki Tarmo, mutta sosialisti voi esiintyä näinkin sairaasi. Koko kirjoituksessa ei ole mitään järkeä, asiat on käännetty päälaelleen ja valheita. Lisäksi herjat minua kohtaan johtaa poliisitutkintaan. Asioista saa selvää, jos käy kotisivuillamme, ei ne ole salaisuuksia meidän taholta. Sen sijaan sosialisteille on, sillä hitas-osakkaiden vainoaminen on ollut heille politiikan tärkein asia. Ensinnäkin, en omista sijoitushitaseja, vaikka levitättekin tällaisia valheellisia huhuja! Toiseksi, en itse hyötynyt millään tavalla viimeismmästä hitas-parannuksesta! Kolmanneksi, asuntolautakunnalla ei ole mitään roolia hitasparannuksessa, vaan sen tekee aina valtuusto ja valtuuston enemmistö ( muistakaa; demarit, kommari ja vihreät esti valtuustoaloitteeni, joka olisi poistanut kaikki järjestelmän, heidän tekemänsä ongelmat). On totta, että olen jäävännyt itseni näissä elimissä "muodollisissa" päätöksissä, vaikka laki ei sitä edellytä, välttyäksemme häiriköiden, näiden tarmojen, valitusprosesseilta. Lisäksi toteaisin, että olen tehnyt 16 vuotta palkatonta työtä ja vielä omilla kustannuksillani, verovaroilla toimivien ja elävien sosialistien aiheuttaman ongelman poistamiseksi. En ahneudesta, kuten haluatte leimata, vaan siksi että hitas on -70 luvun vallankumouskommareiden äärisosialistinen tuote, jollaista ei edes totaalivaltioissa ollut, kotien sosialisoiti, laiton ja järjetön. Toimi kauniiden propagandisten tavoitteidensa vastaisesti, kuten kommunismi ja aiheutti asuntoloukut ja suuret kärsimykset hitas-loukkuihin joutuneille ihmisille. Tämä on minun motivaationi aina ollut, ei voiton tavoittelu. Kun olen saanut sääntelyyn merkittävän korjauksen, käytännössä hitasloukut poistettua, on julkisuudessa aloitettu näiden kommareiden toimesta hirvittävä valitus. Toi sai enemmän kuin minä tyylillä. Kun ihmisten asuntoja sosialisoitiin puoleen hintaan, ei julkisuutta saanut!Ei ollut laitonta, eikä väärin! Uudistuksesta levitetään julisuudessa vain puppua. Vaihtoehtoiseksi indeksiksi lunastus/myyntihintaa laskettaessa saamamme markinahintaindeksi seuraa asuntojen hintakehitystä. Se, että 88-90 hitasit saivat vähemmän korotusta kuin muut, johtuu tästä. Niiden hitoja ei myöskään oltu leikattu ja nythän on palautu leikkaukset. Pois jäävä sekaindeksi on aina huonompi, kuin jäljelle jäävät indeksit. Syy miksi jotku saivat uudella laskutavalla alemman hinnan väliaikaisesti johtuu sosialistien vaatimista reunaehtojen muutoksista, jota minä vasustin, en siis ole aiheuttanut näitä, vaan te ruikuttavat soisialistit itse. Sosiialistit myös estivät sääntelyn rajoittamisen max 15 vuoteen, joka oli vaatimukseni omassa valtuustoaloitteessani markkiahintaindeksin lisäksi ja olisi poistanut kaikki mielettömän sääntelyn aiheuttamat ongelmat. Onkin surkuhupaisia, kuten huomaatte nämä sosialistitarmojen kirjoitukset. Mekää peilin eteen, niin näette konnan. Lisäksi pyytäisin, kirjoitelkaahan oikeilla nimillänne, niin kynnys noussee viesteillänne?
Lisää oikeaa tietoa saatte kotisivuiltamme ja uudesta Hitas-Torppari lehdestä, jonka jakoon pyytäisin apuvoimia ilmoittautumaan.
- Vouti
Ei kannata. Koska tehty päätös on mitä ilmeisimmin laiton, voi lopputulos olla mitä tahansa. Toki 1000 asunnonomistajaa on pieni määrä Helsingissä, mutta yksikin jota on kohdeltu vastoin lakia riittää kaatamaan päätöksen. Kannattaa odottaa että tilanne on loppuun käsitelty.
- Piiu
Mitäköhän lainvastaisuutta mahdat tarkoittaa? Ja mikä ihmeen lopputulos?
- 1993 hitaksen onnellinen om...
ote hitasjärestön kehityssuunnitelmasta 25.5.2004:
"Erityisen tärkeää on jatkaa työtä sääntelyn rajoittamiseksi maksimissaan 15 vuoteen (ensisijainen tavoite 10 vuotta)"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167170- 1992547
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1042002En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718