Olen menossa ystävieni kanssa vaihtamaan vuotta Pariisiin. Olisi mukavaa kuulla, missä pariisilaiset juhlivat vuoden vaihtumista? Onko Pariisissa (esim. Eiffelillä) ilotulituksia? Ravintolat ovat varmasti tuolloin täynnä, joten pöytävaraus olisi hyvä tehdä etukäteen? Kaikki vinkit otetaan kiitollisina vastaan!
Uusi vuosi Pariisissa
4
736
Vastaukset
- Chattonen
Aika monet pariisilaiset ainakin minun tuttavapiirissäni pakenevat Pariisista maakuntiin tai sitten viettävät iltaa kotibileissä/illallisella jonkun kotona. Uusivuodenaatto houkuttelee kaupungille liikaa turisteja/häiriöporukkaa/ylipäänsä väkijoukkoja. Aika paljon väkeä kokoontuu esim. Champs Élysées'lle, siellä sitten kilistellään ja pussaillaan kun klo lyö 12.
Uuden vuoden aattona ei ole ilotulitusta Pariisissa (poikkeus oli vuonna 2000).
Pöytävaraukset kannattaa tosiaan tehdä hyvissä ajoin. - Tupu
hei! minäkin olen menossa Pariisiin,mieheni kanssa, 29.12-1.1. Hieman jännittää,kun en ole koskaan käynyt. Olen tutkinut karttoja ja näitä keskustelupalstoja mielenkiinnolla. Lentokentältä on pitkä matka keskustaan, millä ajattelitte mennä sen matkan?
- Pariisitar
Hei! Riippuu tietenkin vähän missä hotelli on, mutta RER-junalla pääsee kätevästi lentokentältä kaupunkiin. Siitä sitten vaihtamaan metroon, joka vie lähemmäksi hotellia, mikäli se ei sijaitse RER-pysäkin läheisyydessä. Junat ja metrot ovat käteviä kulkupelejä Pariisissa.
- Patisserie
Pariisitar kirjoitti:
Hei! Riippuu tietenkin vähän missä hotelli on, mutta RER-junalla pääsee kätevästi lentokentältä kaupunkiin. Siitä sitten vaihtamaan metroon, joka vie lähemmäksi hotellia, mikäli se ei sijaitse RER-pysäkin läheisyydessä. Junat ja metrot ovat käteviä kulkupelejä Pariisissa.
Jos lentosi laskeutuu Charles de Gaullen lentokentälle, niin tutkin sen sivuja. Itse löysin sieltä parikin hyvää kulkuyhteyttä lähelle hotellia. RER-juna olisi mennyt aika lähelle, eikä metroa olisi tarvinnut käyttää. Päädyimme menemään Air Francen bussilla Montparnasselle, josta oli enää lyhyt kävelymatka hotellille. Bussi pysähtyi vain yhdellä asemalla ennen Montparnassea. Matka kesti tosin tunnin, mutta samalla sai katseltua ympärilleen, miltä Pariisi oikein näyttää. Kannattaa tutkia nuo lentokentän sivut ja valita paras vaihtoehto. Ja jos teille käy tuo Air Francen bussi, niin kannattaa ostaa saman tien meno-paluulippu. Siinä säästi jonkun euron.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi422998Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj872896SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1602802Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2012095- 1111959
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä141954Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi501579Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li371554Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön3691415- 871051