lähetti jokin vuosi sitten kopion metsänhoidosta vuoteen,muistaakseni 2016,
Nyt sanoavat, ettei ole metsänhoitosuunnitelmaa. Mikä paperi tuo on?
Olen nähnyt vanhoja metsänhoitosuunitelmia. Perikunnan paperit hukassa.
mhy
9
463
Vastaukset
- Reke101
"lähetti jokin vuosi sitten kopion metsänhoidosta vuoteen,muistaakseni 2016,
Nyt sanoavat, ettei ole metsänhoitosuunnitelmaa. Mikä paperi tuo on?
Olen nähnyt vanhoja metsänhoitosuunitelmia. Perikunnan paperit hukassa."
Muutama kysymys heräsi, koska avaajan viesti on vähintäänkin kryptinen.
1. Lähettikö ne silloin kopion metsänhoitosuunnitelmasta? Metsänhoidosta voi olla hankala lähetellä kopioita.
2. "Mikä papaeri tuo on?" Ai se paperi missä MHY ilmoittaa metsänhoitosuunnielman (nykyään metsäsuunnitelma) puuttumisesta?
3. Minäkin olen nähnyt vanhoja metsänhoitosuunnitelmia, tosin en teidän hukassa olevia suunnitelmia.
Metsäsuunnitelma ei ole millään tavalla pakollinen. Metsäkeskuksilla on tieto, onko teillä voimassa oleva sellainen. Metsäsuunnitelmaa tarvitaan mm. metsänhoitomaksusta vapautumiseen (on erittäin suositeltavaa erota tuosta Keskustapuolueen militanttisiivestä), mutta senkään suunnitelman ei tarvitse olla Metsäkeskuksen tekemä, vaikka itse tehty riittää.
Itse tehdyssä suunnitelmassa, kuten kaikessa viestinnässä ylipäätään, kannattaa panostaa esim. kirjallisen ilmaisun järkevyyteen ja ymmärrettävyyteen. - osakas4
vastaus kysymykseen 1:
Pyysin Mhy:ltä pari vuotta sitten viimeisintä metsänhoitosuunnitelmaa, sain sähköpostitse joitakin kopioita,
sivun yläosassa "metsänhoitotyöehdotukset 2009-2018", osa 6
kuviot 2009, eri hakkuumuotoja.
Vedin johtopäätöksen, että on olemassa metsänhoitosuunnitelma.
Nyt Mhy sanoo, että suunnitelmaa ei ole. Perinnönjako kyseessä.
Ajattelin, että tällä palstalla, joku metsiin perehtynyt, osaisi kertoa, mistä tuo
saamani paperi on, jos ei suunnitelmasta.
Onko vai ei ole?- tietoa on
Tilaallasi ei ehkä ole metsäsuunnitelmaa, mutta metsäkeskuksella on kyllä perustiedot tilasi metsäkuvioista. Ne saat nähtäväksesi pyytämällä. Lain mukaan ne tulee näyttää. Voit myös kirja tiedot itsellesi ylös. Varsinaisen metsäsuunnitelman koostamiseta metsäkeskus on rahaa vailla.
Ne saamasi työehdotukset ovat otteita perustiedoista.
- mä(t)täällä
Mhy.llä ei ole nykyisen lain mukaan oikeutta metsäkeskuksen omaan käyttöönsä tekemään, ko. tilan metsäsuunnitelman tietoihin.
Ja aika hankala perikunnankaan päästä niihin tietoihin käsiksi...saati sitten alkaa tilaa arvioimaan niillä tiedoilla......aina puuttuu joltain valtakirja tms, ja maksaahan se tietojen lunastaminen.
Selkein homma perinnönjaon suhteen teettää ajantasalla oleva tila-arvio kuvioittain, jollain asian osaavalla.- osakas4
kyse on " metsätaloussuunnitelmasta."
Olen saanut siitä neljä sivua, mutta nyt kun pyydän Mhy:ltä koko sunnitelmaa, sanovat, ettei ole metsänhoitosuunnitelmaa.
Mikä ero näillä kahdella on? Jollakulla on "suunnitelma" hallussaan, yhdellä osakkaalla, mutta ei luovuta sitä.
Miksi yleensä joku salaa metsän-?suunnitelmaa?
Katosi viisi vuotta sitten.
Hankala perinnönjako - mä(t)täällä edelleen
osakas4 kirjoitti:
kyse on " metsätaloussuunnitelmasta."
Olen saanut siitä neljä sivua, mutta nyt kun pyydän Mhy:ltä koko sunnitelmaa, sanovat, ettei ole metsänhoitosuunnitelmaa.
Mikä ero näillä kahdella on? Jollakulla on "suunnitelma" hallussaan, yhdellä osakkaalla, mutta ei luovuta sitä.
Miksi yleensä joku salaa metsän-?suunnitelmaa?
Katosi viisi vuotta sitten.
Hankala perinnönjakoEli ,metsäperintö on jo jaettu,nyt puuttuu enää metsätaloussuunnitelma.
Käsitinkö oikein .......D - osakas 4
mä(t)täällä edelleen kirjoitti:
Eli ,metsäperintö on jo jaettu,nyt puuttuu enää metsätaloussuunnitelma.
Käsitinkö oikein .......Dtaitaa olla, että puut jaettu!
Perinnönjako vasta alullaan.
Mutta miksi metsätaloussuunnitelma puuttuu eikä sitä saa?
Mitä ihmettä siinä olisi? Eihän siinä puita ole laskettu?
- Anton Chigurh
Ei siinä yksittäisiä puita ole laskettu, mutta kuvioittain puustotiedot, kasvu-%:t, tulevat metsänhoitotuöt ja sen sellaista.
Taidatte tarvita hinta-arvion siitä tilasta perinnönjakoa varten. Joku on (laiskuuttaan) saattannut kaivata suunnitelmaa, että olisi se hinta-arvio helpompi tehdä.
Ei sen suunnitelman perään perinnönjako-tilanteisa yleensä huudella. Se hinta siinä kiinnostaa.
Kiinteistövälittäjä (metsätiloihin erikoistunut) tekee siitä hinta-arvion muutamalla satasella. MHY:n kehotan kiertämään kaukaa. - osakas 4
Miksi kiertää Mhy:n kaukaa ?
Mistä löytyy metsiin erikoistuneet kiinteistövälittäjät?
Jos haluan itse lunastaa metsän ja saada siitä nopeasti tuottoa, keneen kannattaa ottaa yhteyttä? Arvioida tuotto pääomalle. Vanhat puut.
Työt teetettävä ulkopuolisella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315736- 363781
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833313- 122728
- 292202
- 122147
- 1621906
- 161484
- 1051362
- 1371174