Pakko-nähdä-lomakohteet?

neeaeveliina

Mitä lomakohteita suosittelisitte, jos matkustaa pienen lapsen kanssa?
Entä mitkä ovat sellaisia lomakohteita ja nähtävyyksiä jotka on pakko nähdä kerran elämässä?

49

2480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vedet silmistä

      voi pyhä jysäys....rikö se ole Rooma? Alkaa nyt sinulle luetella ...niinkö?
      Tätäkö on se uusavuttomuuus...ei osaa edes itse päättää minne pentunsa vie?

      • Aika ylellinen

        Hai uusavuttomuus?Hai sehän elämysmatkailua parhaimmillaan.


      • Täti

        Missään nimessä en suosittele lomaa Roomassa pienen lapsen kanssa . Siellä on niin hirveä tungos joka paikassa . Olimme pääsiäisenä siellä. Mukana oli 6 kk ikäinen tyttö . Ei minun lapsi kuitenkaan . Roomassa oli vaikea päästä kaduilla eteenpäin lasten vaunujen kanssa . Onneksi meillä oli hotelli vähän syrjässä . Siellä oli rauhallista . Lähellä oli ihana uimaranta . Sielläkään ei ollut tungosta .


      • pientä rajaa

        Miksi yleensä luet näitä kirjoituksia? Pitää päästä päivittelemään ja narisemaan vai? Katkeruus paistaa läpi jo sanavalinnoistasi...


      • ....................

        Voi pyhä jysäys, eikö ole elämässä muuta sisältöä, kuin latistaa muita ihmisiä?! Mahtaa olla oma elämä ankeaa...


      • APINA

        Eli siis nykyään jos joku jotain kysyy on perkele pakko alkaa haukkuu uusavuttomaksi. Uus avuton ihminen on henkilö joka ei oikeasti osaa vittu mitään esim tehdä ruokaa tai vaikkapa siivota omaa huonettaan. Jos vaikka esim 5 v lapsi kysyis sulta et miten telkkarin saa päälle haukkuisitko häntä uusi avuttomaksi?


      • Täti
        Täti kirjoitti:

        Missään nimessä en suosittele lomaa Roomassa pienen lapsen kanssa . Siellä on niin hirveä tungos joka paikassa . Olimme pääsiäisenä siellä. Mukana oli 6 kk ikäinen tyttö . Ei minun lapsi kuitenkaan . Roomassa oli vaikea päästä kaduilla eteenpäin lasten vaunujen kanssa . Onneksi meillä oli hotelli vähän syrjässä . Siellä oli rauhallista . Lähellä oli ihana uimaranta . Sielläkään ei ollut tungosta .

        Jatkan tähän edellistä kirjoitustani . Tanskassa on hyvä lomailla lasten kanssa . Olimme kesällä siellä . Minun tyttö 6 vuotias oli aivan innoissaan kun kävimme Legolandissa . Hotelli oli hyvä ja lapsiystävällinen . Siskollani oli 1 vuotias lapsi mukana . Hotellissa oli saunakin . ---Olen ollut lasten kanssa myös Tunisiassa . Siellä oli ruoka aika tulista lapsille . Onneksi meillä oli oma keittiö hotelli asunnossa joten teimme paljon itse ruokaa . Pääsimme käymään sikäläisessä koulussakin tutustumassa . Ihmiset siellä oli erittäin ystävällisiä . Kesällä on hirveän lämmintä Tunisiassa . Siksi matkustimme toisella kertaa marraskuun alussa Tunisiaan . Silloinkin oli vielä päivällä lämmintä 24 . --- Turkissa olen myös ollut lomalla . Olin siellä kuitenkin ilman lapsia . Turkissa on paljon nähtävää kuten kaikki Moskeijat . Kaikki oli halpaa siellä . Suosittelen Turkkiin lomaa !


      • mummo jo
        APINA kirjoitti:

        Eli siis nykyään jos joku jotain kysyy on perkele pakko alkaa haukkuu uusavuttomaksi. Uus avuton ihminen on henkilö joka ei oikeasti osaa vittu mitään esim tehdä ruokaa tai vaikkapa siivota omaa huonettaan. Jos vaikka esim 5 v lapsi kysyis sulta et miten telkkarin saa päälle haukkuisitko häntä uusi avuttomaksi?

        Kyllä 5 vuotias osaa jo laittaa tv,n auki . Minun lastenlapsi osaa laittaa datankin auki ja osaa etsiä ne pelit joita hän pelaa . Hän on vasta 4 vuotias . Hänen sisko on 7 vuotias ja osaa vaihtaa valokuvan minun datan aloitus sivulle . Minäkään en osaa sitä tehdä vielä .


    • Halloo?

      Pakko-nähdä ja pieni lapsi ei kuulu samaan settiin. Nuo pakot voivat olla pahimpia ryysiskohteita ikinä, ja niihin ei todellakaan tungeta muksun kanssa. Lasten kanssa matkustetaan lapsen ehdoilla niin että kaikki kokevat loman mukavaksi. Rannalle hiekkakakkuja leipomaan. Ne pakot ehtii koluta myöhemmin, jos ei ole ennen muksuja ehtinyt.

    • neeaeveliina

      Voi luoja.. Kyllä teitä rasittavia ihmisiä on näköjään joka palstalla vinkumassa..

      Te vissiin luette nää alotustekstit silmät kiinni ja valituksenaiheita etsien?

      Kysymys kuului, että mitä lomakohteita suosittelisitte kun matkustaa lapsen kanssa.
      Odotan tähän vastauksia sellaisilta, jotka ovat lapsen kanssa matkustaneet.
      Eli siis paikkoja joissa on hyvä/helppo olla lapsen kanssa.
      Pakko-nähdä-lomakohteilla taas tarkoitan lapsille sopivia paikkoja, kuten lego land, disney land, jne.. En todellakaan mitään Niagaran putouksia..

      Että haloo vain..!

      • on meitä

        mikä vika Niagaran putouksissa on? Kyllä kai nyt sinne kannattaa mennä kuin johohkin muovipalikoita katsomaan...on niitä Anttilassa jos niitä haluaa katsella....
        Ja jo sinun mielestä Legolandia on paikka joka on elämässä nähtävä niin anna minun nauraa....pienen lapsen kanssa ei todellakaan matkustella ja pitää olla vähintään 5 vuotta että edes sinne lego paikkaan Tanskaan. Ja tunnut myös itse tietävän näitä must paikkoja niin mitä vielä kyselet?


      • Ratkaisu

        "En todellakaan mitään Niagaran putouksia"

        Siksi koska se on lapselle tylsää? (Kyllä se kiinnostaa lapsia)
        Vai siksi koska lapselle vaarallista? (Ei siellä "vitun" putouksissa edes saa olla, niitä katsellaan).

        Vie lapsi tarhaan kun olet noin epäselvä ilmaisemaan mitään ja hyppää itse sinne Niagaran putouksiin.


      • omat on rouvalla hal
        on meitä kirjoitti:

        mikä vika Niagaran putouksissa on? Kyllä kai nyt sinne kannattaa mennä kuin johohkin muovipalikoita katsomaan...on niitä Anttilassa jos niitä haluaa katsella....
        Ja jo sinun mielestä Legolandia on paikka joka on elämässä nähtävä niin anna minun nauraa....pienen lapsen kanssa ei todellakaan matkustella ja pitää olla vähintään 5 vuotta että edes sinne lego paikkaan Tanskaan. Ja tunnut myös itse tietävän näitä must paikkoja niin mitä vielä kyselet?

        just näin. Se on sama mihin viet lapsesi, ei se siitä mitään ymmärrä tai muista vanhempana..Olit maailman äärissä tai lähimmässä luonnonpuistossa.


    • Kokemuksen ääni

      Oikeasti, pienen lapsen kanssa ei ole järkeä lähteä mihinkään pakkonähdä -paikkaan, koska pieni lapsi ei niistä reissuista saa mitään irti enempää kuin kotona yhdessä olosta. Tämä ei ole mitään ilkkumista. Mutta, jos itse haluat jonnekin matkalle, valitse kohde sen mukaan, mikä sinua kiinnostaa ja mitä pidät tärkeänä. Lapsen kanssa antoisinta on helppo lomakohde, missä on lämmintä, muttei liian kuumaa, ja missä palvelut pelaavat hyvin. Lapsi ei todellakaan osaa arvostaa jotain legolandia, voi jopa kokea ahdistavana paikkana, jos sinne menee kesällä kun paikka on tungokseen asti täynnä, ja itse joudut koko ajan vahtimaan, ettei lapsi eksy. Niagarakin voisi olla antoisampi, tosin sielläkin on paljon turisteja.

      Itselläni on kaksi lasta, ja tiedän, mitä kirjoitan. Kesälomista lapsille on päällimmäisenä jäänyt mieleen kiireetön yhdessäolo. Ei Särkänniemet tai muut rysät, vaikka heillä siellä toki oli hauskaa. Ne eivät kuitenkaan ole mitään siihen verrattuna, että äidillä ja isällä on aikaa höpötellä heidän kanssaan, ja tehdään ihan tavallisia asioita yhdessä.

      • legot_on_in

        Olen käynyt Saksan Legolandiassa kun lapsemme olivat 1,5v ja 4v. Tykkäsivät ihan hirveesti, kun vietettiin siellä koko aurinkoinen päivä. Oli niin paljon just ton ikäsille kaikkea. Ihan rauhassa sai aikuisetkin katsella paikkoja, kun lapsiakin kiinnosti tämä suuri alue.

        Ja Saksan Legolandia on ainakin niin suuri paikka, että vaikka siellä onkin porukkaa, sitä ei välttämättä niin edes huomaa. Ainakaan kaikissa paikoissa, toki jonojakin löytyy.

        Taunus Wunderland Eteä-Saksassa on kans tosi hieno ja satumainen paikka, huvipuiston tyyppinen.


    • 14+2

      Minkä ikäinen on pieni? Rattaissa kulkeva?

      Euroopassa on kaikkea kivaa ja upeeta nähtävää, joten tarkempi suositteleminen on hiukan hankalaa. Jos jotain pitää valita niin mun vaakakuppi kääntyy kokonaisuutta ajatellen Itävaltaan ja Wieniin. Lapsille siellä on mm. http://www.sacher.com/en-vienna-children.htm Jos tekee vesille mieli niin jokilaivalla pääsee Tonavan mutkaan (Melkin luostari, upeat maisemat) tai Bratislavaan. Museoista tekniikanmuseo ja luonnonhistorianmuseo on tosi hyviä niin aikuiselle kuin lapsillekin. Niissä on lapset otettu hyvin huomioon. Tekemistä riittää ja koskeakin saa.

      Jos pitää keisarillisesta loistosta, kauniista rakennuksista ja hyvistä museoista niin Wien on "pakko nähdä". Plussana tulee vielä hyvä julkinen liikenne sekä kaupungin siisteys ja turvallisuus. Miinuksena on se että reissu ei tule olemaan halpismatka ja jos sattuu kaupunkiin alennusmyyntien aikaan niin rahan meno on taattu ;)

    • neeaeveliina

      14 2 :
      Suuret kiitokset asiallisesta vastauksesta!:)

      Muille:

      En nyt oikeasti ymmärrä että mikä ongelma teillä on sitä kohtaan että kysyn hyviä lapsiystävällisiä matkakohteita?
      Tai no tokihan huomaan tuon provon näissä teän teksteissä, mutta mua enempi naurattaa kuin ärsyttää tuommonen.

      • Neeaeveliina! Suosittelisin sinulle Ranskan Rivieraa ei turistikautena. Esim syyskuussa tai ennen heinä-elokuuta. Syyskuun puolivälissä siellä on viellä melkein 30 astetta. Rannat ovat Nizzassa hankalia lapsille mutta kivojakin hiekkarantoja löytyy. Ruoka on laadukasta, hyvää ja edullista kunhan ei mene Monacoon :) Kannattaa vuokrata auto ja kulkea rannikkoa itä-länsi suunnassa. Kiertele pikkukaupunkeja ja nauti tunnelmasta. Älä missaa Gorges Du Verdonia jonne on Nizzasta pikkumatka. Siellä on euroopan suurimmat kanjonit. Kysele lisää jos haluat.


    • Kokemuksen ääni

      Ongelma on se, ettet kerro aloituksessasi, minkäikäisestä lapsesta on kysymys, ja mitä haluat lomaltasi. Etkä myöskään selventänyt, oliko tuo 'must paikat' kysymys ihan erillinen, vai haluatko sinne sen lapsen kanssa. Ihan turha sitten kiukutella, ettei saa mieleisiään vastauksia. Mielestäni näissä vastauksissa ei ollut yhtään provoa, mutta ymmärrän, että jotkut kokivat aloituksesi aika provosoivana, koska et tarkentanut kysymystäsi.

      Olemme matkustelleet lastemme kanssa hyvin erilaisissa paikoissa, mutta aina on valittu kohde ensisijaisesti sen mukaan, mikä itseä kiinnostaa, ja sitten mietitty, voiko sinne lapsen/lapset ottaa mukaan ja millä edellytyksillä. Ei niin, että lähdettäisiin kiertämään jotain lapsille keksittyjä 'nähtävyyksiä' jotka ei itseä kiinnosta. En ole kiinnostunut mistään hengenvaarallisista jutuista, joten aina on lapset voinut ottaa mukaan. Ja matkat ovat olleet onnistuneita.

    • Kysyähän saa

      Voitko tarkentaa vähän, minkälaista lomaa haluat? Mitä tarkoitat lomakohteella? Minkä ikäinen lapsi on? Liikkuuko itse, onko vahdittava koko ajan ettei juokse autojen eteen tms? Haetko siis rantalomaa, kaupunkilomaa, kiertomatkaa, kuinka kauas, mihin aikaan vuodesta?

      • :)

        PAKKONÄHDÄ-kohteet eivät kyllä ole lapsen kanssa matkustettavaksi tarkoitettu...


    • Isrotel

      Kanaria ei kuulu mielestäni "pakko nähdä" -kohteisiin, mutta kerran tuli Teneriffalla, Playa de Las Americas, vietettyä 2 viikkoa seitsenkuisen kanssa: eikä se niin kauheaa ollut kuin kuvittelin ;) Siistiä, maaliskuussa sopivan lämpöinen ilma, mutta lämmitetyt altaat ihan must, ruokaa löytyy joka makuun, lapselle sai vaippoja kaupasta, mutta kun omani oli tottunut velliä juomaan, sitä ei tietty löydy. No mulla oli purkki per päivä mukana, ei se ihan riittänyt, mutta maidolla jatkettiin. Tehtiin retket Teiden-tulivuorelle ja jonnekin luonnonpuistoon ja saaren Pohjoispuolelle seuramatkaryhmän kanssa - ei nyt ihan superiisiä, mutta menetteli matkarattaiden kanssa. Lento 6-6,5h, hiukka rankkaa kun lapsi halusi hyppiä tuossa iässä koko ajan, mutta kestettiin. Suosittelisin helppoudesta ja ei mitään extremeä kaipaavalle lapsiperheelle.
      Etelä-Afrikassa, Kapkaupungissa olimme marras-tammikuussa 2,5 kk kun lapsi oli 1v3kk-1v5kk. Mielestäni tää kuulu "pakko nähdä" -kastiin, mutta ei välttämättä pienen lapsen kanssa... Tosin enpä nyt mitään hirmumiinuksiakaan sen suhteen osaa antaa. Ainut kamaluus on tietty 12h lento Lontoosta! Myös tuolla suht hygieenistä, esim. kraanavesi juotavaa, kaikki pelaa kuten Euroopassa, ja engl. kieli helpottaa asioistia. Hyvin edullinen hintataso, mahtavaa ruokaa maailman joka laidalta, todella mielenkiintoisia taide- ja historiallisia museoita, joissa saattoi kärrytellä kun lapsi nukkui rattaissa. Mahtava luonto ja ehkä yhdet maailman upeimmat maisemat! Turvallisuustaso huomioitava eli esim. paikallisjunia ei voi käyttää eikä pimeän tultua liikkua kuin taksilla tai omalla autolla (vas.puol.liikenne ja hurjaa menoa, en olisi suostunut ottamaan vuokra-autoa). Asuimme ensimmäisen kuukauden Champs Bayssa (ökyalue), josta saimme aikaisin varaamalla pikkutalon suht edullisesti, tällä niemen puolella Atlantti, eli vesi hyvin kylmää (aina), just ja just pohjoismaalainen pysty kastautuun ja aallot ja virtaukset ei sovi lapsille. Itse menisin toiselle puolelle niemen kärkeä lapsiperheen kanssa, siellä Intian valtameren puolelle aina yli 25C meren lämpö ja aallot pienet tai kohtuulliset. Loppuajan asuimme paikallisessa perheessä ikään kuin vaihto-oppilasperiaatteella ja se oli todella mielenkiintoinen ja ihana kokemus. Lapsiperhe sukulaisineen kohtelii meitä aivan kuin suvun jäseniä. Hyvin edullinen ja yleinen majoitusmuoto täysihoitoineen E-Afrikassa, löysin perheen netistä, tapasimme kerren muuttoa heille.
      Kun lapseni oli 3v olimme Eilatissa, Israelissa 2 vkoa maaliskuussa. Siisti ja hygieniataso korkea, hienoja lämmitettyjä altaita löytyy kai joka hotellista, mukavan lyhyt lento 4,5 h, ihanaa, fressiä lähi-idän ruokaa ja myös eurooppal löytyy, hintataso sama kuin Suomessa tai hiukan alle ravintolasta riippuen. Ilmasto mukava: ei-kostea, leuto syksyisin ja keväisin. Snorklaus- ja sukellusmahd hyvät. Miinuksia: Nähtävää ei ole juurikaan lähimaastossa (aavikkoa), tein matkan itse ilman lasta Petraan, Jordaniaan, upea, mutta ei missään nimessä lasta mukaan! Ehtii yhdessä päivässä joko suomal seuramatkatoimiston tai paikal matkanjärj. kyydissä. Olisin halunnut käydä Jerusalemissa, mutta vain yhden päivän matkat toteutuivat ja minusta se oli liian lyhyt aika (vaadittu määrä lähtijöitä 2 pv matkalle ei täyttynyt). Venäläisten suuri määrä hiukka häiritsi, etenkin palveluammatissa olevien kielitaidon takia, yllätyin, että englannilla pärjäsi ajoin jopa 4 tähden hotellissa heikosti. Erittäin hyvä askartelukerho hotellissa, jossa tehtiin kaikkea kivaa ja oli iltaisin myös taikuri/matelija-show:ta. Ollaan lähdössä tuonne taas marraskuun lopussa. Kaikissa mainitsemissani kohteissa on sama aika kuin Suomessa tai max 2 tunnin aikaero, se on mielestäni aika olennaista kun ei tarvi pienen lapsen vuorikausirytmiä yrittää kääntää kahteen kertaan. Vuoden kuluttua kun lapsi 5v. haaveilen jo lähtevämme muille mantereilla ja aikavyöhykkeille!

    • Tympääntynyt

      Ompa täällä ympeetä porukkaa, toinen kysyy kohteliaasti mihin voisi matkusta ja vastaukset ovat todella tympeitä: "mee anttilaan katsomaan legopalikoita" haloo? ei oo mitään käytötapoja taas..

      • Tympääntyneempi

        No olisi kysynyt, että mihin kannattaa matkustaa LAPSEN KANSSA eikä kysellä mitä kohteita on pakko nähdä kerran elämässä... :D


    • pienen kanssa

      Pienen lapsen kanssa voi kesällä matkustaa Tervakosken puuhamaahan, jos siis lapsi on vähintään 4-vuotias.
      Lapsi tykkää myös kaiksista paikoista, joissa ranta on matala. Näitä järviä löytyy itä-Suomesta ja Yyteristä ja vaikka mistä.
      Lapsi tykkää eläinpuistoista, kunhan siellä ei viivytä liian kauan.
      Lapsi tykkää mennä isovanhempien luo. No, siinä ei ehkä ole pakko-nähdä -kohde aikuiselle.
      Kotikunnan korkeat paikat on kiva käydä kurkkaamassa, samoin kaikki luolat. Jos kyseessä on poika, niin Kangasalan Automuseo tai Jokioisten kapeeraiteinen toimii. Voi toimia tytölläkin.
      Yleensä kaikki kesämökit ovat kivoja.

      • hurlunheimaa

        Löytyihän täältä sentään järjen äänikin.


    • never

      Pienen lapsen kanssa ei kummoista matkustelua kannata tehdä eli puuhamaa on ihan sopiva kohde!

      Mitään lomakohdetta (turistirysää) ei ole pakko nähdä, aivan liian yliarvostettua moinen maailman matkailu? Tungoksessa olemista mennen tullen ja perillä ollessa???

    • matkaeukko

      Vaikka kuinka luen, niin on kaksi ihan erillistä kysymystä.

      Matkakohde pienen lapsen kanssa.

      JA kysymys sisältää toisen

      Matkakohde KERRAN ELÄSSÄ PAKKO NÄHDÄ?

      Yhdenkään penskan kanssa matkustavan ei ole pakko nähdä yhtään mitään, mitä ei voisi myöhemmin nähdä.

      Eli varmaan on tarkoitus keskittyä lapsen kanssa matkaan.

      En ole vieraillut näitten turistikohteiden jotka lapsille suunnattuja, Legoland tai Disneyland tai muut. Kaikki on varmaan tupaten täynnä, kaikki maksaa maltaita ja lapset vinkuu väsyneinä.

      Olen matkannut lapsen kanssa varsinkin välimeren maissa, aurinkoa, hiekkaa ja uimissta. Tsekkaan sellaisen jossa lapsen iän mukaisesti nähtävää, kuten vesipuisto, akvaario, pienet huvipuistot, lintuja, yms.
      Lapsen kanssa Tukholma, Lontoo ja taitaa olla jotain muutakin.
      Paljon turisteja, pitkät jonot huvilaitteisiin. Metroon vaikea vaunuilla päästä, invahissit jossain. Ruokailupaikkana pubit. Roomassa yksin, mutta en voi kuvitella, että lapsen kanssa sinne. Kapeat jalkakäytävät, mitä sattuu pintaa, portaita, ikivanhoja historiallisia rakennuksia, jonotusta esim Pietarin kirkkoon muutama tunti.

    • arolan maatila

      pienen lapsen kans voi käyä vaikka kotimaan matkalla karhukuvaus paikoilla. jokainen paikka on erilainen..

    • Skidin kanssa kannattaa alottaa laajempi reissaaminen Hop-Lopista ja sitten laajentaa elämysmatkailua Särkänniemeen. Kokeile kuitenkin lapsen kanssa kulkemista ensin vaikka Citymarketin lelu- tai karkkiosastolla. Saattaa valaista tilannetta hyvinkin paljon. Sen jälkeen ei ehkä tee mieli hiekkalaatikkoa pidemmälle....

    • yh lasten kans

      Itse olen yh lapset 5kk ja 4,5v. me oltiin Malagassa, tai siis hotelli oli Torremolinoksessa. Paljon nähtävää, kivoja puolipäivä retkiä. Taksilla paikasta paikkaan, maksoi noin 10e suunta.
      Ota hyvä hotelli, niin tuntuu loma äidistäkin lomalta...

    • Lapsi ja elämä

      Upein paikka oli himalajalla kulkeva friendship highway. Se ei tosin käy ihan pienimpien lasten kanssa. Sitten kun vaipoista päästy eroon. Reittiä voi pyöräillä pienissäkin pätkissä. Lasta voi vetää perässä, eli sen ei tarvi pyöräillä. Ja reitti tulee valita sen verran matalammalta kohtaa ettei ole vuoristotaudin riskiä. Olimme mieheni ja lapsen kanssa parin päivän reissussa ja oli huikea elämys!
      En ymmärrä ihmisiä jotka valittaa ettei mitään voi tehdä kun on nyt ne lapset. Uskokaa tai älkää, kaikkialla maailman kolkissa elää terveitä lapsia. Pitää vain olla tarkkana hygienian ja auringon suhteen. Etsiä lähin hyvä sairaala.(jos tarvii). Katsoa ettei ole suuria tautiriskejä. Ei kiirehtiä liikaa. Voi kiertää upeissa kohteissa vaikka lapsia onkin, eikä vaan jäädä sinne hotellin uima- altaalle. Eipähän tarvi sitten katkeroitua kun lasten takia jäi kaikki kokematta.

    • ...

      "on meitä" ihan tiedoksi että siellä legolandissa on muutakin kuin lego-palikoita.. mainoksiakin on tullut jossa ollaan legolandissa vuoristoradoissa ym, ja niitä VUORISTORATOJA EI SIELTÄ ANTTILASTA TAIDA SAADA.....!!

      • :)heh

        Totta, legolandissa ei ole pelkästään palikoita....Mutta kyllähän suomessakin voi mennä esim. ähtärin eläinpuistoon, kylpylään? Tai esim laivalle.. :)


    • ei jummarra

      En ymmärrä miksi niitä pikkulapsia pitää raahata ulkomaille ja varsinkaan kerran elämässä paikkoihin, koska eivät ne niistä reissuista tule kumminkaan mitään muistamaan. Pikkulapsille riittää lähialueiden elämykset aivan mainioisti. He saavat satavarmasti paljon enemmän iloa yhteisistä hetkistä ja varsinkin leikkituokioista vanhempiensa kanssa kuin maailmalla reissaamisesta.

    • viruValge

      Tallinnan ördäävät suomalaisturistit, joita saa hävetä aina silmät päästään (myös laivalla)

      Pakko nähdä ennenkuin potkaset tyhjää!

    • olen käynyt

      New York on tosi hyvä paikka suosittu nähtävyys muummoassa
      Vapauden-patsas.

    • Neeaeveliina

      Suurin osa teistä ei siis oikeasti tajua, vaikka mie tuolla välissä yritin vielä selventää..
      Kirjoitanpa nyt niin että tyhmempikin ymmärtää.
      Halusin tietää, mitkä lomakohteet ovat sellaisia jotka on "pakko nähdä", mutta niiden pitäisi myös olla LAPSELLE sopivia..
      Kyllähän mie herranen aika tajuan ettei kaikki "pakko nähdä"-paikat ole sellaisia joihin lapsen kanssa menee.
      Olen nuori ja mulla on kyllä aikaa mennä yksikseni lomalle katselemaan ja kiertelemään loputki paikat kun lapsi on vanhempi, eikä enään halua äitinsä kanssa matkustaa.

      Ja monet sanoivat että matkustella Suomessa ja miettiä sitten että haluaako ulkomaille lapsen kanssa. Joo, olen matkustellut Suomessa lapseni kanssa ja tulen varmasti matkustelemaankin. Tiedän kyllä millaista on reissata lapsen kanssa, älkää te siitä huolehtiko.
      Ylipäänsä teidän ei tarvitse huolehtia eikä neuvoa mistään lapsen kanssa matkusteluun liittymisestä, enhän mie sitä kysynyt vaan että mitä lomakohteita suosittelisitte. Ne ovat kaksi täysin eri asiaa..
      Tarkoituksena oli että ihmiset, joilla on pieniä lapsia, kertovat että missä maissa/paikoissa ovat itse lomailleet ja hyväksi todenneet.

      Mutta teidän kanta tuli oikein selväksi. Mietin ihan yksikseni parhaat lomakohteet ja matkustelen lapseni kanssa juuri niin paljon ja kauas kuin haluan.
      Kiitos:)

      • Ystävällinenkin

        Olisit nyt edes kertonut miten pieni se lapsesi on. Vauva, taapero, leikki-ikäinen? Sillä on merkitystä asiassa. Haluatko lämpimään, haluatko teemapuistoon, kaupunkiin, luontokohteeseen? Oletko liikunnallinen vai löhöäjä? Onko lapsesi kaikkiruokainen vai onko rajoitteita? Vaikea ampua ihan tyhjästä jotain ehdotuksia, kun ei yhtään tiedä, mikä sinua kiinnostaa, vai kiinnostaako mikään.


    • TaNpErE

      Menkää >Tampereelle.

    • Tympeys

      Hirveän tympeä asenne aloittajalla. Monia hyviä vastauksia on tullut, ja erilaisia, mutta mikään ei kelpaa. Vaikea sitä on muiden tietää, mikä sinun mieleinen paikka olisi. En keksi yhtään must-paikkaa. Kaikki reissut, mitä ollaan tehty, ovat olleet hyviä, koska ollaan tehty ne sillä fiiliksellä, että nautitaan yhdessä tekemisestä.

      Mene vaikka sinne Legolandiaan, jos se on mielestäsi must-paikka. Taj Mahal, New York, Lontoo, Kapkaupunki, Kreikan saaret, Menorca... Lapsen kanssa voi matkustaa hyvin erilaisiin paikkoihin, itse parhaiten tiedät, mikä sinua kiinnostaa.

      • Neeaeveliina

        Mun mielestä mulla ei ole yhtään tympeä asenne.
        Mistä päättelit ettei mikään kelpaa?
        Mie olen saanut muiden vastauksista monta hyvää ideaa.

        Ei muiden tarvitsekaan tietää mikä paikka on minun mieleen.
        Pointtihan olikin että muut joilla on lapsi, kertovat että missä ovat itse matkustelleet, jotta voin niihin paikkoihin sitten tutustua ja ehdottaa miehellenikin niitä perusteluiden kera.

        Kiitos kuitenkin kaikille vastauksista. Mie olen oikeasti saanut todella monta hyvää ja asiallista vastausta.
        Kyllähän se kuitenkin pistää ärsyttämään nuo epäasialliset ja vittuilevat vastaukset..


      • Tympeys
        Neeaeveliina kirjoitti:

        Mun mielestä mulla ei ole yhtään tympeä asenne.
        Mistä päättelit ettei mikään kelpaa?
        Mie olen saanut muiden vastauksista monta hyvää ideaa.

        Ei muiden tarvitsekaan tietää mikä paikka on minun mieleen.
        Pointtihan olikin että muut joilla on lapsi, kertovat että missä ovat itse matkustelleet, jotta voin niihin paikkoihin sitten tutustua ja ehdottaa miehellenikin niitä perusteluiden kera.

        Kiitos kuitenkin kaikille vastauksista. Mie olen oikeasti saanut todella monta hyvää ja asiallista vastausta.
        Kyllähän se kuitenkin pistää ärsyttämään nuo epäasialliset ja vittuilevat vastaukset..

        "Suurin osa teistä ei siis oikeasti tajua, vaikka mie tuolla välissä yritin vielä selventää..
        Kirjoitanpa nyt niin että tyhmempikin ymmärtää....
        Mutta teidän kanta tuli oikein selväksi. Mietin ihan yksikseni parhaat lomakohteet ja matkustelen lapseni kanssa juuri niin paljon ja kauas kuin haluan.
        Kiitos:) "
        Minusta tuo oli aika rumasti kirjoitettu. No, nyt sentään vihdoin annoit kiitosta ja positiivista palautetta niille jotka ovat yrittäneet sinua auttaa. On oikeasti tosi vaikea ehdottaa jotain , kun ei tiedä yhtään, minkätyyppistä matkaa aloittaja etsii ja minkäikäisen lapsen kanssa on matkaan lähdössä. Mutta hyvä jos olet saanut vinkkejä. Mukavaa matkaa teille, minne sitten päädyttekin, ja muista - ystävällinen asenne kantaa pitkälle.


      • Neeaeveliina
        Tympeys kirjoitti:

        "Suurin osa teistä ei siis oikeasti tajua, vaikka mie tuolla välissä yritin vielä selventää..
        Kirjoitanpa nyt niin että tyhmempikin ymmärtää....
        Mutta teidän kanta tuli oikein selväksi. Mietin ihan yksikseni parhaat lomakohteet ja matkustelen lapseni kanssa juuri niin paljon ja kauas kuin haluan.
        Kiitos:) "
        Minusta tuo oli aika rumasti kirjoitettu. No, nyt sentään vihdoin annoit kiitosta ja positiivista palautetta niille jotka ovat yrittäneet sinua auttaa. On oikeasti tosi vaikea ehdottaa jotain , kun ei tiedä yhtään, minkätyyppistä matkaa aloittaja etsii ja minkäikäisen lapsen kanssa on matkaan lähdössä. Mutta hyvä jos olet saanut vinkkejä. Mukavaa matkaa teille, minne sitten päädyttekin, ja muista - ystävällinen asenne kantaa pitkälle.

        Hassua että sie noukit vain tuon mun rumasti kirjoittaman kohdan tuolta..
        Mun mielestä meinaan aika moni muukin kirjoitti mulle tosi ilkeeseen sävyyn, sitten kun itse vastaan samalla tyylillä niin siihen sitten takerrutaan..

        Ymmärrän toki että on hankala ehdottaa, mutta kun kirjoitin aloituksen, niin en olettanut että heti ensimmäiset kommentit ovat suoraa vittuilua. Ekojen kommenttien jälkeen alkoi jo harmittaa niin paljon, että en jaksanut edes alkaa kertomaan mitään lisätietoja..

        Kiitos paljon, yleensä jaksankin aina olla ystävällinen ja kohtelias ja kunnioitan muita.
        Mutta kuten muidenkin kommenteista huomasi, niin netissä se on ilmeisesti täysin turhaa.
        Nyt kun jälkeenpäin luen nuita kirjoittamiani kommentteja niin huomaan kyllä itsekin negatiivisen sävyn, mutta niin huomaan myös muiden kommenteissa.


    • Älä mene minnekään

      Pysy kaukana ihan mistä vaan lomakohteesta parkuvan räkänokkasi kanssa. Kiitos.

    • Madjar
    • nauti lapsikohteista

      Lopettakaa riitely! mYÖS KYSYJÄN ON TURHA JATKAA, KUN IKÄVÄ KYLLÄ NÄITÄ NÄYTTÄÄ RIITTÄVÄN, NÄITÄ JOILLA EHKÄ ON LIIKAA AIKAA! SORRY, caps lock päällä.

      mutta asiaan. Me olemme matkustaneet Sisiliassa ym mutta ei oo lapsille kummempaa ja vanhemmille erittäin stressaavaa ja kallista. Jos ei olisi niin kovaa paloa ulkomaille ja ystäviä, joiden luona käydään, menisin:

      -Tallinnan kylpyläloma; uimista, lasten museo, kivat ostoskeskukset ja edullista
      - titi talo, puuhamaa, muumimaa, kylpylät, särkäniemi,
      -mutta ehdottomasti niin kauan kuin lapset pieniä ja isovanhemmat hengissä: mummolaan!
      -ja metsään, kaupunkiin, luontoretkelle, gardeniaan, emmaan, kirkkoihin, torille, ulkouimaloihin, porvooseen, uimarannalle, niin ja vaikka tukholmaan junibackeniin.

      Ja puistoon piknikille, korkeasaareen, seurasaareen, ym ym mutta rauhassa eväät mukana. saariin laivalla, Ainakin me ei meinata näihin lapsikohteisiin ehtiä, jos loma menee ulkomailla tai omalla mökillä.

      Kannattaa olla lapsen kanssa ja olla armollinen itselle. Ainakin meillä isompi kysyi jo heti seuraavana päivänä milloin mennään kotiin...ja missä kaverit jne.

      jos ulkomaille haluaa: suorat lennot, loivat rannat, rauhallista, edullista jne. Enempi tuo matkailu pienen kanssa on omaa ikävää ja paniikkia, ettei pääse :-)
      mukavaa kevättä!

    • kaksikysymystälukenu

      Lomakohteita lapsiperheille:
      -Tanska Legoland
      -Viro Pärnu
      -Kreikka: kaikki saaret

      Ei lapsille:
      -Tunisia
      -Marokko

      Kysymys: Entä mitkä ovat sellaisia lomakohteita ja nähtävyyksiä jotka on pakko nähdä kerran elämässä?
      Vastaus:
      -Niagaran putoukset Kanadan puolella (!).
      -Ateenan Akropolis
      -Egyptin Pyramidit
      -Thaimaan erikoiset kivipatsassaaret
      -Tanskan maantiet
      -Kiinanmuuri
      -Tokio
      -Hollywood-kyltti
      -Inkojen rauniot
      -Cape Horn
      -Key West
      -Hawaii
      -Mount Everest
      -Lontoo
      -Toronto
      -Pariisi
      -Eremitaasi
      -New York

    • Reissu80

      Joku unohti näköjään myös Kölnin mahtavan goottilaistyylisen tuomiokirkon,
      jonka kaksoistornien huiput ovat 157 metrin korkeudessa. Henkeäsalpaavan hieno kirkko sekä ulkoa että sisältä. Pari tuntia vierähtää kevyesti, kun käy sekä tornissa, itse kirkossa että kirkon alla olevissa tiloissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8109
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4592
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2119
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1805
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1716
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe