Miten muuten on, kannattaako vaihtaa rahaa täällä esim. Forexissa vai saako tuolla paikanpäällä vaihdettua parempaan kurssiin?
Kuna
16
3356
Vastaukset
- Akiantti
Vaihda Kroatiassa. Turistikaupungeissa voi vaihtaa monissa paikoissa, syrjemmällä pankeissa ja vissiin postissakin
- Euroja
No kyllä perussääntö on, että aina kannattaa vaihtaa ainakin sen verran täällä, rettä pääsee pois lentokentältä ja elää ensimmäisen päivän, että näkee missä ja milloin kannattaa vaihtaa rahaa.
Lentokenttien rahanvaihtopisteet ovat pahimpia "rosvoja", enkä nyt tarkoita esim Hki-Vantaan pankkien pisteitä, joissa normaalikurssit/kulut.- cash12
Lentokenttien rahanvaihtopisteet ovat pahimpia "rosvoja", enkä nyt tarkoita esim Hki-Vantaan pankkien pisteitä, joissa normaalikurssit/kulut.
Huomio! Hki-Vantaalla ei ole enää yhtään pankkia missä vaihtaa rahaa, vaan ainoastaan rahanvaihtoyrityksiä, joissa kurssit ja kulut todella huonot!
- Mä matkustankaa
Noissa vaihtokursseissa ei ole dramaattisia eroja, minä vaihdan yleensa muutaman satkun täällä ja varuilta euroja mukaan jos loppuu kunat.
- 4 kertaa käynyt
Riippuu ihan siitä, minne päin olet sielä menossa. Mä vaihdan Suomessa pienen pohjakassan, ja sitten paikanpäällä nostelen joko automaatista tai käyn rahanvaihtopisteessä käteisen kanssa. Olen myös nostanut täältä koko summan, pankki nyt vaan antaa Kunat aina ihan tuhottoman isoina seteleinä jotka on sitten kuitenkin pakko vaihtaa paikan päällä pienempään rahaan. Vaihtokurssi on paikanpäällä ollut joka kerta parempi
- Anonyymi
Neljäst käyneenä hotelleissa sai tyydyttävän hyvän kurssin, eikä täytynyt lähteä minnekään vaihdolle
- Han.
Syyskuun alussa ei ollut kummoista eroa vaihtoiko perillä vai Suomessa pankissa. Kurssi oli jotain 7,25.
- jupe67
vaihda kroatiassa ja jos menet dubrovnikiin niin vanhassa kaupungissa parempi kurssi kuin lapadissa
- Vexlaaja
Heinäkuun Kroatian reissulla vaihdoin lähtiessä Forexilta noin 7,1 kurssilla, kaveri lentokentällä 6,6 kurssilla ja paikan päällä parhaimmillaan Splitissä pankissa 7,7 kurssilla. Muutenkin kannattaa rahanvaihto suorittaa paikanpäällä, mutta katsoa vaihtopaikaksi jokin oikea pankki niin saa parhaan kurssin eikä vaihtopalkkiotakaan yleensä oteta
eikö kannata nostaa pankkiautomaatista kortilla?
- dubrovnikiin
Ei kannata vaihtaa etukäteen. Itse otimme lentokentän pankkiautomaatista 500 kunaa, rahaa vaihdettiin sitten tarpeen mukaan hotelilla tai nostettiin käteistä. Helppoa, kun automaatteja on ainakin Dubrovnikissa joka paikassa.
- Rahat seinästä.
Kyllä. Esim. Nordea ottaa jotain 2 € 2.5 % luottopuolelta (vai toisinpäin), mutta vain 0,60 € debit-puolelta.
Erittäin helppoa ja toimivaa. - Rahat seinästä.
Rahat seinästä. kirjoitti:
Kyllä. Esim. Nordea ottaa jotain 2 € 2.5 % luottopuolelta (vai toisinpäin), mutta vain 0,60 € debit-puolelta.
Erittäin helppoa ja toimivaa.Otin kortilla (Nordea) perillä Kroatiassa jonkun itävaltalaisen pankin automaatista debit-puolelta. Ei kuluja. Kurssi 7.4 on 5 % parempi kuin Forexissa Suomessa. Sama juttu 3 kertaa.
- Anonyymi
Paras kurssi on paikan päällä pankeissa. On ihan turha vaihtaa Suomessa huonolla kurssilla koska perillä voi aina ottaa automaatista ja tietysti debet puolella.
- Anonyymi
helsinki-vantaan lentoasemalla kannattaa vaihtaa pari sataa euroa ja perillä lisää.
- Anonyymi
Mitään ei kannata vaihtaa ennen kuin on perillä. Sitä paitsi kortilla voi maksaa ja seinästä saa rahaa hyvällä kurssilla kun ottaa debetillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231182
- 1181038
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap97862- 112818
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa270724- 48685
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi17657- 41584
- 49579
- 25545