..laiffii. (Matti Nykänen)
Elämä on taistelua kyllästymistä vastaan. (Jörn Donner)
Onko sulla elämässä jokin motto, pitäiskö olla, voiko vaihdella päivittäinkin?
Elämä on..
48
252
Vastaukset
Elämä ei ole pelkkää laiffii. Eikä nyt niin kyllästymäänkään ole kerennyt, paitsi työssä käyntiin. Vai olisko parempi olla töistä hissukseen, kun on noi yyteetkin menossa;)
Jos nyt jokin motto pitäisi olla, niin ehkä: kohtele muita, kuten haluat itseäsi kohdeltavan.Niinpä voipi olla parempi töiden suhteen..
Tosi hyvä sun motto, saattaa vaatia joskus kärsivällisyyttä, pitkää pinnaa.Sibone kirjoitti:
Niinpä voipi olla parempi töiden suhteen..
Tosi hyvä sun motto, saattaa vaatia joskus kärsivällisyyttä, pitkää pinnaa.Saattaahan se kärsivällisyyttäkin joskus vaatia. Mutta motto saattaa pitää sisällään myös asioita, jotka ovat jotain muuta, kuin tuosta motosta äkkiä voisi ajatella.
mies-vm56 kirjoitti:
Saattaahan se kärsivällisyyttäkin joskus vaatia. Mutta motto saattaa pitää sisällään myös asioita, jotka ovat jotain muuta, kuin tuosta motosta äkkiä voisi ajatella.
Motto on tuttu, menin ajatuksissani varmaan siitä, mistä aita matalin..
Yritän paremmin.. paremmalla ajalla.. :)
- expimot
Ozzy Osbournen motto: "Life sucks and then you fucking die!"
Omani voisi olla samansuuntainen, mutta ehkäpä hieman loivempi.Tulee mieleen sukulaistyttö, kauan sitte oisko ollu viis v. pieni kuitenkin. Oltiin hautausmaalla, siellä hän katseli ympärilleen, ja totesi jotenkin; "kyllä elämä on surullista, kun pitää kuolla".
Yhteistä mottoon ainakin tuo kuolema..- Tai saa ... aikanaan
Sibone kirjoitti:
Tulee mieleen sukulaistyttö, kauan sitte oisko ollu viis v. pieni kuitenkin. Oltiin hautausmaalla, siellä hän katseli ympärilleen, ja totesi jotenkin; "kyllä elämä on surullista, kun pitää kuolla".
Yhteistä mottoon ainakin tuo kuolema..5-v. ei voi millään vielä tietää, että kuolemaa ei ole, aikuisella pitääsi olla jo ainakin haju ...
- Rattus sp.
Vältän sanaa jos, käytän sanaa kun. Äitini aikoinaan yliopistoon pyrkiessäni sanoi, että älä käytä sanaa jos, vaan kun.. Eli vältän alitajunnan ruokkimista negatiivisen merkityksen sanoilla tai jossittelulla..
Mä huomaan aika usein, kirjoittaessani laitan jos/kun.. mitähän se kertoo.. mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Hyvä peruste tuo, miten alitajuntaa voi mahdollisesti ruokkia!
- mun mottoni
Ei kannata koskaan täysin luottaa muihin kuin itseensä
- Terve epäluottamus
Mutta se, että ei luota koskaan eikä ollenkaan, on surullisempaa kuin se, että luottaa ja uskoo, vaikka joskus ehkä joutuukin pettymään.
- mun mottoni
Terve epäluottamus kirjoitti:
Mutta se, että ei luota koskaan eikä ollenkaan, on surullisempaa kuin se, että luottaa ja uskoo, vaikka joskus ehkä joutuukin pettymään.
Jaa, mun surut on kyllä enimmäkseen tulleet luottamisen seurauksena.
Vanha viisaus:
Jos onnistut petkuttamaan minua kerran, olkoon häpeä sinun.
jos petkutat kahdesti, olkoot häpeä minun - Snaijaatko ?
mun mottoni kirjoitti:
Jaa, mun surut on kyllä enimmäkseen tulleet luottamisen seurauksena.
Vanha viisaus:
Jos onnistut petkuttamaan minua kerran, olkoon häpeä sinun.
jos petkutat kahdesti, olkoot häpeä minun"On ehdottomasti onnellisempaa uskoa ihmisiin, vaikka kenties silloin tällöin pettyykin, kuin olla uskomatta." ( H. Zetterström)
Ihminen, joka epäilee jatkuvasti, ei ole onnellinen ja muuttuu kylmäkiskoiseksi. Luottaminen on lähimmäisenrakkautta, hyvä työ, kaunis ele, eikä mene koskaan hukkaan, vaikka joutuisikin luottamista katumaan. Petetyksi tuleminen ei ole häpeä, sillä se, että uskoo hyvää ihmisistä, ei ole häpeä.
- ...
Elämä on ihmisen perseitä aikaa.
=DW=- sitroen.
Sibone kirjoitti:
Mitäs sen jälkeen?
Sen vähän, minkä muistan, niin jotain lepäämistä ja palautumista vanhasta eli edellisestä se oli. Koska muistaminen otettiin pois ennen syntymääni tänne, niin aika pieni kuva siitä jäi mieleen, vähän suuntaa kuitenkin.
Voinhan tietysti muistaa väärinkin tai kaikki on mielikuvituksen tuotetta. sitroen. kirjoitti:
Sen vähän, minkä muistan, niin jotain lepäämistä ja palautumista vanhasta eli edellisestä se oli. Koska muistaminen otettiin pois ennen syntymääni tänne, niin aika pieni kuva siitä jäi mieleen, vähän suuntaa kuitenkin.
Voinhan tietysti muistaa väärinkin tai kaikki on mielikuvituksen tuotetta.Uskot että on elämää kuoleman jälkeen.. vai onko tää mun mielikuva vain.
Millaista suuntaa.. toisaalta hyvä, jos muistia karsitaan?
Tähän mennessä en oo uskonut, että ois elämää sen jälkeen, kun on mullan alla.. tuhkana tuulessa.. meressä.. kuka missäkin..- Hah !
Nii-in, jos asenne on sieltä.
Elämä on epäonnistumisen välttelyä.
Kaikki, mikä voi mennä pieleen, menee pieleen. Hyvään onneen ei kannata uskoa.
Lapio ja kanki, niilä ei tänäpäivänä paljon hanki.Eikö????
Mulla on ollut ongelmia tään laajakaistan ja kaiken muun härvelin kanssa.
Mulle soitti Elisalta tyttö ja uskoin jo että vois olla hyvää onnee se.
Oon kiroillut niin paljon että menin tilaamaan sieltä kaikenmaailman mokkuloita ja mitä se nyt sitten lähettääkään.
Olen sitten taas ihan hukassa....niin niin hukassa kun voi olla.
Alotukseen:
Mun motto on ollut viime aikoina äidiltä peritty.
Periksi ei anneta.
Ja huomenna se voi olla jotain ihan muuta.
Kyllähän sitä voi vaihtaa vaikka päivittäin jos siltä tuntuu.
Eihät päivätkään ole kaikki samanlaisia.tulisilla kirjoitti:
Eikö????
Oon kiroillut niin paljon että menin tilaamaan sieltä kaikenmaailman mokkuloita ja mitä se nyt sitten lähettääkään.
Alotukseen:
Periksi ei anneta.
Eihät päivätkään ole kaikki samanlaisia.Minulla on tämä langaton laajakaista, ei kuitenkaan mokkula. maksaa 27 €:a.
DNA:lta soittivat lupasivat 11eurolla.
Ajattelin, että menee kuitenkin tuhraamiseksi, ja kun tämä toimii, niin mitä tuota vaihtamaan.
Minä, tyylilleni uskollisena puhun näistä onnen, ja epäonnen asioissa materian puolella. (ne on turvallisempia, nämä materia-asiat.).
Tunnepuolella on suurikin onni mahdollinen, jota ei kuitenkaan saa, jos epäonnea kovin välttelee.
Noihin Sinun viimeaikaisiin ongelmiin tuo äitisi antama motto sopii hyvin.
Joskus vaan on tilanteita, että kannattaa antaa periksi, eikä hakata verissäpäin päätään seinään.k-kotton
Tuohan on kuin Murphyn laista..' kaikki mikä voi mennä pieleen, menee pieleen'.
Onkohan ollut huono päivä.. kaikki ei kuitenkaan samanlaisia, usko vain hyväänkin onneen!
Ja runosuonikin siellä puhkesi :).tulisilla kirjoitti:
Eikö????
Alotukseen:
Periksi ei anneta.
Eihät päivätkään ole kaikki samanlaisia.tulisilla
Avauksessa omaa ajatusta just tuo, miten motto voi vaihdella jopa päivittäin, kun ne ei kaikki samanlaisia.. päivät. Ja voihan sitä elää ilman mottojakin.. tilanteen mukaan, Oon harkinnu laajakaistaa.. pitäisköhän hetki miettiä vielä, kysyä asiantuntijalta.. sisarukset ois oikeestas molemmat, mutten mitenkään pysty häiriköimään heitä vapaa-ajalla työasioilla.. silloin on jotain "elävämpää" :)- sitroen.
Sibone kirjoitti:
k-kotton
Onkohan ollut huono päivä.. kaikki ei kuitenkaan samanlaisia, usko vain hyväänkin onneen!
Ja runosuonikin siellä puhkesi :)."Kaikki, mikä voi mennä pieleen, menee pieleen tavalla, mistä on eniten vahinkoa."
Sanoi kuuluisa optimisti Murphy, joka oikeasti ei ollut Murphy, hänellä vain oli sama nimi. sitroen. kirjoitti:
"Kaikki, mikä voi mennä pieleen, menee pieleen tavalla, mistä on eniten vahinkoa."
Sanoi kuuluisa optimisti Murphy, joka oikeasti ei ollut Murphy, hänellä vain oli sama nimi.Minun mielessä Murphy ei ollut optimisti.. Hyvä, jos sellainenkin on!
- sitroen.
Sibone kirjoitti:
Minun mielessä Murphy ei ollut optimisti.. Hyvä, jos sellainenkin on!
Nyt et hoksannut. Tuossa tuo sana optimisti vihjaa, että nämä väitteet ovat optimistisia ja asiat menevät oikeasti vielä enemmän pieleen kuin Murphy sanoi...
Sibone kirjoitti:
k-kotton
Ja runosuonikin siellä puhkesi :).Uskonhan minä hyväänkin oneen, se vaan kuuluu, "olipa hyvä, ettei tuon pahemmin käynyt".
Päivä on mitä parhain, mieli kuin 17-vuotiaalla, suuntaamaan rintarottingilla elämän uusiin haasteisiin :).
Haasteitahan tämän päivän maailma on täynnä, se kun on positiivisempi ilmaus kun vaikeus. Hyvin vaikea tarkoittaa nykysuomeksi hyvin haasteellista.
Suututtaa jo koko haasteellisuus, kun kaikki sitä hokee.sitroen. kirjoitti:
Nyt et hoksannut. Tuossa tuo sana optimisti vihjaa, että nämä väitteet ovat optimistisia ja asiat menevät oikeasti vielä enemmän pieleen kuin Murphy sanoi...
No hyvä kun oikaisit!
k-kotton kirjoitti:
Uskonhan minä hyväänkin oneen, se vaan kuuluu, "olipa hyvä, ettei tuon pahemmin käynyt".
Päivä on mitä parhain, mieli kuin 17-vuotiaalla, suuntaamaan rintarottingilla elämän uusiin haasteisiin :).
Haasteitahan tämän päivän maailma on täynnä, se kun on positiivisempi ilmaus kun vaikeus. Hyvin vaikea tarkoittaa nykysuomeksi hyvin haasteellista.
Suututtaa jo koko haasteellisuus, kun kaikki sitä hokee.Jospa yritäis olla välittämättä noista ilmauksista, eihän se helppoa jos kunnolla ottaa korvaan, ärsyttää.
Kiva, jos jollain hyvä päivä!
Mua palelee ja väsyttää ihan vietävästi, pää kuin Haminan kaupunki, en oo siellä tainnu käydä, mutta sanonnan mukaan 'humisee kuin ko kaupunki', ei kunnolla särje sentään.
Eipähän tarvi haasteita miettiä, kun ei mihkään pysty keskittyyn.. eikä nukutakaan koko aikaa..- N
Sibone kirjoitti:
Jospa yritäis olla välittämättä noista ilmauksista, eihän se helppoa jos kunnolla ottaa korvaan, ärsyttää.
Kiva, jos jollain hyvä päivä!
Mua palelee ja väsyttää ihan vietävästi, pää kuin Haminan kaupunki, en oo siellä tainnu käydä, mutta sanonnan mukaan 'humisee kuin ko kaupunki', ei kunnolla särje sentään.
Eipähän tarvi haasteita miettiä, kun ei mihkään pysty keskittyyn.. eikä nukutakaan koko aikaa..Mikäs vienyt sen kyvyn.
- Välimuodonajattelija
Sama kuoletko v i t u tukseen vai orkun partaalla kuolet kuitenkin.
"Et elämästä selviä hengissä".. ton tapaista Juice aikanaan veti.
En osaa enempää sanoo.. oiskohan sulla jokin toivomus, jos ei, hyvä niin.. harvemmin siihen ite pystynee vaikuttaan..
Minä vaihtelen sillä on paljon hyviä sanontoja jotka kuvaa elämisen taitoa.
Yksi lemppareistani on että : Kysy aina miksi ?Mahtava taito kyseenalaistaa asioita, tuo sun lemppari!
Iteltä se paljolti puuttuu, silleen jos on "asiantuntija" kyseessä, hän on oikeassa.
Mutta ihmisiä kaikki ollaan, myös erehtyväisiä.
Yritän alkaa pyrkiä tuiohon.. oon aina ihaillu ihmisiä, jotka sen osaa.
Jo aiemmin mainittua.. on paljo hyviä sanontoja elämän taidon hallintaan.. saati että itekin voi jotain keksiä :)Hyvä. Kysyn itsekkin usein, että miksi. kun vaaditaan tekemään jokin asia pyydetyllä tavalla, enkä hiffaa, mitä väliä, jos teen sen toisella tavalla. Ja toisin päin, haluaisin, että kysyttäisiin miksi, kun sanon, että jokin olisi parempi tehdä toisin. Sen sijaan, että vain suutahdetaan, kun ei muka osata.
- 13+16
Älä huoli huomisesta,
se tulee aikanaan.
Eletään ensin tämä päivä
ja siitä nautitaan ! - Elämä on koulu
Jostain kuultuja: Elämän tarkoitus on murheen karkoitus. Elämä ja maailma ovat juuri sellaisia, kuin miksi ne itse teet - omassa päässäsi.
Itämainen ajatelma: "Itkien tulit elämään hymyilevien eteen, elä niin, että voit kuolla hymyillen surevien edessä."Moni asia on varmasti paljo omien korvien välissä, miten mihinkin suhtautuu..
Sitte, jos googlettaa vaikka 'elämän viisauksia', niistäkin löytynee lähes jokaiselle jotakin, jos vain kiinnostaa.
Tuota sun laittamaa itämaista ajatelmaa en muista ennen kuulleeni. Ja se on niin kaunis.. puhutteleva.. kiitos!
Tiedä noista motoista, mutta seuraava lause aikanaan kolahti ja sitä aikani profiilin portillakin pidin näytillä:
Elämä ilman huumoria on liian kova rangaistus!
On siinä tietty perä, kun ei asioita niin ryppyotsaisesti ota niin elämänpolkua on paljon kevyempi taivaltaa. Hankalien asioiden ratkomisessakin ripaus huumoria monasti auttaa. Ja eläähään positiivisesti asennoituvat tutkitusti pidempäänkin!Terve..hdys! Jotain tuttua nikissä aikojen takaa, ja tuo lause myös.. Jos tää ketju nyt loppuu tähän niin ei pöhkömpään ajatelmaan :)
Oikeesti pitäis jotain kirkasvalolamppua "valon lapsena" harkita..eikä vain harkintaankaan jättää.
Josko ois helpompi olla positiivisempi näinä pimeinä aikoina.
Ei, ei pidä olla mottoja. Tosin siitäkin tule motto kun sitä aikansa toistelee.
Voihan sitä joskus saada herätyksen:
http://www.youtube.com/watch?v=wSs9hAAEq2E
...ja toisenkin... myöhemmin
http://www.youtube.com/watch?v=DRcvxYkUeXkEikähän ne elämää liene tarkoitettu hallitseen, kahlitseen, siihen vaikuttaan sen kummemmin.
Kyllä maailmaan sanoja, sanontoja, puhetta mahtuu.Sibone kirjoitti:
Eikähän ne elämää liene tarkoitettu hallitseen, kahlitseen, siihen vaikuttaan sen kummemmin.
Kyllä maailmaan sanoja, sanontoja, puhetta mahtuu.Ennen ihmiset käyttivätkin tosi paljon sanalaskuja elämänohjeinaan. Aika köyhäähän se on, jos vain yhden moton mukaan elelee.
PupuPuskasta kirjoitti:
Ennen ihmiset käyttivätkin tosi paljon sanalaskuja elämänohjeinaan. Aika köyhäähän se on, jos vain yhden moton mukaan elelee.
...jatkan... Ja minäkin menen vaikka läpi harmaan kiven, jos sellainen kivi kohdalle osuu.
- mustakivieioleharmaa
Ja minäkin menen vaikka läpi harmaan kiven
Pupulle puskasta:Mitas sitte jos kivi ei ole harnaa?
Mitä sitte?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2582810Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse992257Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121960Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki841403- 681384
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181300TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161138Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901120Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos43974- 71973