oisko kellään rotanpoikasia myynnissä?

kisse1989

mun poikarotta jäi yksin ku kaveria kuoli:/ nyt tarttis nopeesti sille kaveri hommata ku on menny tosi huonoon kuntoon jo..

11

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

      Kannattaisiko ehkä kirjoittaa mistä päin Suomea olet ;)

    • krisse1989

      oon somerolta päin

    • geh

      Rotanpoikasia löytyy vaikka mistä myyntipalstoilta, kannattaa itsekin vähän katsella. Itse en ainakaan kasvattajana vastaa keskustelupalstoilla "OISKO KELLÄÄ ROTTII?"-viesteihin. Jos eläimen tahtoo, voi sitä itsekin hieman etsiskellä.

      Aina voi lähteä tarjoamaan rottaa, mutta et ole esim. määritellyt aluetta mistä olet valmis hakemaan. Nythän voi tulla tarjoamaan joku Rovaniemeltä, eikä auta yhtään jos et ole valmis sieltä hakemaan.
      Et kerro yhtään millainen koti siellä odottaa rottaa, et kerro minkä ikäistä eläintä etsit (aikuista, poikasta, vanhusta?)... Nyt ainoat tiedot mitä sinusta saa, ovat: asut Somerolla, olet mahdollisesti syntynyt -89, eli täysi-ikäinen, rottasi on huonossa kunnossa (miksi? Onko se sairas?) ja tarvitset rotan.

    • krisse1989

      mun rotta on aina ollu kaverin kanssa ja nyt ku kaveri kuoli ni mun rotta ei oikeen ees syö:/ en tiiä pitäiskö sille hankkii se kaveri,kurja tota kuitenkin on kattoo ku toinen vaan makaa eikä tee mitään:/

    • Black rat
    • Esko60

      Kyllä rottien hankinta on ihan uskomattoman vaikeaa, mä sanon. Jos niitä uskaltaa jossain kysellä tai olla kiinnostunut, niin joka kerta tulee tuo käsittämätön moraalisaarna. Vähän ahdistavaa on, kun kuitenkin vastuuntuntoisetkin ihmiset eläimiä etsii. Kaikki ei ole alaikäisiä tai hetken mielijohteesta liikenteessä olevia. Meilläkin kuoli tässä hiljattain rotta (pitkän sairauden seurauksena, josta ei toipunut hoidosta huolimatta) ja oireeton sisko jäi yksin. Nyt on edessä kaverin metsästys, mutta ei ole niin helppo löytää amatöörinä (lue: asiakkaana!) näitä, kun ei voi liikkeestä kävellä hakemaan, jos haluaa seurallisen ja kasvattajien asenne on vähän ihmeellinen, eikä motivoi heitä lähestymään. Eksyin tänne, kun etsin järkevän tuntuista, vastuullista ja asiakaslähtöistä myyjää läheltä. En löytänyt.

    • poikasista..

      Suosittelen kesyrottayhdistyksen kasvattajia, ennemmin kuin joitain satunnaisia keltaisenpörssin "pennuttajia".
      Ei ainakaan ne yhdistyksen viralliset kasvattajat keiltä itse olen rottia hankkinut, ole olleet minua kohtaan "asenteeltaan ihmeellisiä".

      mm. tuolta poikasvälityssivustolta kannattaa katsella: http://www.kesyrottayhdistys.fi/forum/viewforum.php?f=2

    • 5+18

      Asiallisia vastauksia täällä!
      En minäkään möisi poikasia sellaiselle, jonka "huonokuntoinen" rotta tarvii kaverin. Jos sekin on sairas, poikasetkin sairastuvat. Paikkakunta ja millainen koti kannattaa myös mainita.

      Kyllä KSEYn kasvattajilta saa poikasia ja ainakin oma eläinkauppani tekee yhteistyötä erään paikallisen kasvattajan kanssa. Että kyllä liikkeestäkin VOI saada seurallisen.

      Ensimmäisestä rottaparistani (siskokset) toinen kuoli n. 2,5 vuotiaana eikä toinen kärsinyt siitä NOIN kovasti, halusi tietysti olla enemmän kanssani.

      • Sedä

        Mulla ainakin yksin jäänyt rotta selvästi masentui. Ei tehnyt paljon mitään ja oli kai peloissaan koska oli ihmisillekin vähän aggressiivinen (se oli tosin aina vähän arka eikä osannut hakea ihmisiltä huomiota kunnolla). Mutta kun sain uudet poikaset, se kipitti niiden perässä vapaana muuttui entiselleen :)

        Mulle kasvattajat on olleet tosi mukavia, harmi jos muilla on huonompia kokemuksia.


      • tietoa vailla
        Sedä kirjoitti:

        Mulla ainakin yksin jäänyt rotta selvästi masentui. Ei tehnyt paljon mitään ja oli kai peloissaan koska oli ihmisillekin vähän aggressiivinen (se oli tosin aina vähän arka eikä osannut hakea ihmisiltä huomiota kunnolla). Mutta kun sain uudet poikaset, se kipitti niiden perässä vapaana muuttui entiselleen :)

        Mulle kasvattajat on olleet tosi mukavia, harmi jos muilla on huonompia kokemuksia.

        hei! oisko sulla joku kasvattaja mulle. oon ajatellu rotan hankkimista jo kauan. kaikki varusteet ym. hankittu mutta se rotta onki sitten eri asia.


      • Sedä
        tietoa vailla kirjoitti:

        hei! oisko sulla joku kasvattaja mulle. oon ajatellu rotan hankkimista jo kauan. kaikki varusteet ym. hankittu mutta se rotta onki sitten eri asia.

        Ekaksi kannattaa katsella viralliset kasvattajat läpi täältä:
        http://kesyrottayhdistys.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=37
        Heiltä kannattaa kysellä saisivatko he poikasia kulkemaan lähemmäksi, jos itse asut kauempana. Omat rotat tuli Turusta kotiovelle Helsinkiin.

        Kesyrottayhdistyksen jäsenet saavat ilmoitella poikasista täällä:
        http://kesyrottayhdistys.fi/forum/viewforum.php?f=2&sid=c3bf941f70d8a63c83f9d0f9d05d6543

        Lisäksi kannattaa googlettaa sun kotipaikkakunta (tai läheinen iso paikka) rotta. Tai jos kerrot missä asut, niin täälläkin voidaan ehkä auttaa.

        Olethan tietenkin hankkimassa ainakin kaksi rottaa, koska ovat laumaeläimiä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      421
      2934
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2246
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      340
      1911
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1883
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1727
    6. 158
      1202
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1197
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1130
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1042
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      917
    Aihe