luurangot kaapissa

Sara

Tylypahka,Tuo kaikkien velhonuorien koulu. Olen siellä ollut kuusi vuotta. Nyt alkoi seitsemäs vuosi ja olin kahdeksantoistavuotias. Koulustamme oli tullut kirje, että meidän taikajuomaopettajamme oli vaihtunut uuteen. Tyypin nimi oli Severus Kalkaros...

-Varmaan ihan idiootti niinkuin muutkin, sanoin ja nousin pyödästä.
-Noh noh kultaseni olisi hyvä jos osoittaisit hieman kunniotusta uutta opettaajaa kohtaan, Weaslen äiti sanoi
-Kiitos, sanoin ja menin pakkaamaan tavaroita...

Potter ja Ron oli niiden huoneessa ja kai ne teki niitä tavallisiansa.
Syy miksi olin weasleyn perheen adobtiona oli se, että kuin Potterilla minun vanhempani oli surmattu. Saat kolme arvausta kuka... Voldemort kukas muukaan.
-Harry voisitko pitää hetken tota, kysyin Harryltä
-Joo, Harry sanoi ja katsoi mun liskoa (Devil) epäluuloisesti.

Kun me oltiin asemalla, minä ja muut frendit myöhästyttiin junasta, Jouduttiin meneen luudilla, mikä ei ollut niin hyvä idea... Tosin meillä oli ihan helvetin hauskaa, vaikka jokainen tiesi mihin tää johtaisi... mutta jokainen kai sisimmässään toivoi että me päästääisiin helpolla, huomaamatta siis koulun tiluksille.

Koulussa:
Suoraan uuden opettajan puhutteluun:
Siinä se räyhäs monen monta tuntia ilman mitään hengähdys taukoa... -Hengitä nyt saatana välillä, sanoin (toivoin kai että me säästyttäis vähäsen, mutta ei)
se käski pitää mun suuni kiinni ja alkoi taas räyhätä järjestys säännöistä.
hetken kuluttua tuli tunnin hiljaisuus kunnes severus vain huokaisi ja jatkoi:
-Te kaikki olette minun tuvastani, se aloitti, ja saan päättää mitä teille tehdään
...hmmm...
-No me mennää siis pakkaamaan tavarat, sanoin jos mä olisin tienny mitä ihmettä menin anvaamaan suuni niin olisin ihan varmasti pitäny suuni kiinni... painoin pääni alas ja pidin kyyneleeni piilossa... mun unelmani oli murskattu! Minä olin murskannu oman unelmani noitana.

severus tuojotti meitä hetken ajan ja naurahti
-mitä, se kysyi, niin voisin kyllä todellakin teidät pistää ulos...
-Ei, vaan jälki-istuntoon joudutte kaikki, Severus sanoi, Sinä... olet minun valvonnassa ja muut menevät Dumbeldoren luo heti paikalla.
porukat lähti häntä koipien välissä ulos... Mun sisällä kytenyt kupla puhkesi ja tunsin itseni huono vointiseksi...
-Istu ole hyvä
mä istuin alas ja pääni pidin alhaalla... mua huimas edelleen ihan helvetin paljon.
-Huomenna mun huoneeseen heti viimmeisen tunnin jälkeen, Severus sanoi
-Joo, sanoin ja menin pois.


Kävelin koulun pitkiä käytäviä, etsien itseäni jostain syvältä.
Miettien miksi helvetissä menin tekemään jotain niin typerää(*)...
-Löysitkö jotain, Drago Malfoy kysyi-En mitään uutta, sanoin
-kuules serkku kulta älä aina rankaisi itseäsi noin julmasti, drago sanoi.. ja sai kyllä mut miettimään.
Lopulta menin Dragon kanssa suureen saliin missä muutkin oli.

Harry ja ron viittoi mut niiden seuraan. mä olin hieman poissa oleva
en kuunnellut edes puolia mitä ron ja muut höpötti kunnes havahduin:
-Toi uus opettaja tuijottaa Saraa koko ajan, Harry sanoi
-Jaa, sanoin ihan ulkona
-Hei haloo Saraa maa kutsuu, Ron huusi
-Mitä, huusin ja lähdin itkien pois salista


Kävelin ja kävelin pitkin käytäviä (:taas:) ajattelin kun en muutakaan keksinyt...
-Pikku neiti yksin täällä, Severus sanoi eräästä kulmasta
-Joo no niin no, sanoin ja käänyin pois päin
-No älä nyt mee, Severus sanoi ja otti mua kiinni olkapäästä
-Mitä sä halua musta, kysyin ja käännyin
-En mitään mutta käytävillä kävely, silloin kun peikko on irti, seee on aika vaarrallista..., Severus sanoi ja yhtäkkiä osoitti mun ohi taikasauvalla
-Mitä, kysyin
-Sara siirry mun taakse, hitaasti, ettei toi hyökkää, kun se katsoo noin kauheilla silmillänsä sua, Severus sanoi
Mä liikuin niin hitaasti kuin vain pystyin, mutta kuitenkin se hyökkäs mua päin.
Severus joutui mun takia taisteluun peikon kanssa, mikä ei ollut positiivista kummallekkaan.
-Saraaaaaaaa, Kilttiiii juokse niin lujaa kun pystyt, en pysty pidättelemään tätä kauan.
-HÄIPYVYYS, huusin ja siinä samassa peikko kaatui eteen päin
-Kitos Sara, Severus sanoi ja johdatti mut pois peikon luota, Sano mitä vaan, teen sen nyt
-Suutele mua, sanoin kokeillakseni (Meidän koulussa opettaja-oppilas suhteet oli sallittuja, kun oppilas saavuttu kahdeksantoistavuoden iän)
-Tää tulee sydämmestä, Severus sanoi ja suuteli mua tulisesti, eikä vain opettajana...
Mä melkein pyörryin kun se oli niin lämmin tai oikeestaan tulinen suudelma...
-Kiitos ja Anteeksi, severus sanoi
-Ei mitään anteeksi pyydettävää, sanoin katsoen syvälle severuksen silmiin ja suutelin sitä.

Severus saatoi mut Luihusten huoneistoon ja katosi sitten omille teilleen.

-Wou, kuului mun suusta, kun Draco tuli kysyyn kuinka oli sujunu, oliko uus opettaja päihittäny peikon vai oliko se peikko tappanu jonku...

-Wou, niinkö sä vaan vastaat vai oliko siellä tapahtunu jotain muutakin?, Draco kysyi, sara kerro nyt!
-mitä, sanoin tullessani alas seitsemästä taivaasta.
-kerro! drago intti
-severus voitti sen peikon, sanoin
-mitään muuta ei tapahtunut, drago kysyi vaikeasti
-ei... meen nyt nukkumaan, sanoin ja jätin kaikkien katseet taakseni


yöllä en oikein saanut nukuttua, pyörin vain sängyssä. Yhtäkkiä kuin seinään pysähdyin selälleni ja huomasin severuksen seinässä kuin hämähäkki kiinni imukupeillaan...
katoin kuinka Severuksen silmät tuijotti mua
-Sara nouse ylös, Severus sanoi hymyili ja hypähti alas seinältä, käveli mun luokse ja ojensi mun kaavun jonka sujautin päälleni.
-Mikä nyt on? kysyin
-Pitää mennä, severus sanoi, sun veljesi on täällä
-EI EIEI EEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIJ, hoin kerta kerran jälkeen, ei voldemort eihän?
-Mä vien sut pois,severus sanoi.

severus lähti mua johdattamaa mua suuren patsaan luo, kunnes me pysähdyttiin. severus heilautti sauvaansa ja patsas liikkui, mulle ja weasleyn vanhimmille veljeksille toi oli ihan tuttu reitti, varsinkin kun voroa karkuun mentiin...

yhtäkkiä kuin seinään kuulin naurua takaa... käännyin huomasin veljeni olevan siinä... -Voldemort, eikö susta ikinä pääse eroon? kysyin
-Voi sisko sisko sisko... kuinka monelle olet kertonu meidän perheen oikean kohtalon? siinä vaiheessa severuksen ilme meni nyt niin oudoksi.
-kuinka moni tietää että aiti aneli armoa monta tuntia, kun se riippui seinässä... kuinka moni tietää ettet tehnyt mitään kun pikkuveljemme kuoli mutsin jalkojen juureen vain siksi ettet sinä pikku sara, sukumme ylpeys, pystynyt liikkumaan... sunhan piti olla jotain suurta... mutta et saanut edes perhettäsi autettua...

mä sorruin maahan, värisin kauhusta kun kaikki vanhat kuvat pyörivät filminä mun päässä. Veljen kauhistuneet kasvot jotka anelivat mua tulemaan auttamaan... en saanut itsestäni irti sitä kipua jota tunsin silloin, kipua joka esti mua pelastamaan rakkaimpani, perheeni, jokin mun sisällä räjähti...

heräsin siitä painajaisesta ja huomasin että mutsin kasvot olivat taas elävässä muistissa... ne roikkui taas seinällä... mutta katsoin tarkemmin ja huomasin että severus oli seinällä...
ja mut valltasi taas se kauhea kipu joka esti mua liikkumasta mutta piti huolen siitä että mun kasvot lasittui suoraan severusta päin, näin sen saman ilmeen joka aneli mua auttamaan... mutsin ja veljen kasvot olivat yhtyneet nyt severuksen kasvoihin.

mä yritin ja yritin... kaikki oli peruuttamatonta, mitään en pystyisi tekemään... -Sara se on vain sinusta kiinni pelastatko tuon vai annatko hänen kuolla itsesi elää... sinulla on pallo...
Mä itkin ilman kyyneleitä... vikisin ja kiemurtelin, kärsin ja yritin epätoivoisesti päästä itsestäni irti että olisin saanut pelastettua rakkaimpani.

mitään ei ollut tehtävissä, kunnes huomasin että eihän voldemort pysty mun mieltäni hallitsemaan... tunkeuduin sen mieleen ja aloin muuntamaan, en edes itse tiennyt mitä oikeestaan tein joku korkeampi voima ohjas mua...

kuin salaman iskusta dumledore tuli paikalle ja laittoi voldemortin alistumaan...
mä makasin liikkumatta, näin kyllä kaiken mitä tapahtui mutten saanut itseäni liikkumaan mihinkään suuntaan... Pakotin itseni ylös ja autoin severuksen alas... jonka jälkeen kaikki sisälläni mustui... en voinut olla kuollut, kaikki olisi ollut liian unen tapaista, näin pitkän unen perheestäni jotka lopulta olivat saaneet rauhan.

-Saraa, kuulin sumusta äänen, herää
Avasin silmäni ja huomasin olevani severuksen työhuoneessa sairasvuoteella kaikkien taikajuomien keskipisteenä.
-Mitä, kysyin
-Herää taistele vastaan, severus sanoi
Tunsin kipua, joka valtasi kaiken mminussa... tein kuten severus oli sanonut taistelin vastaan, ja kipu kaikkoontui pois musta...
-noin, ootsä kunnossa, severus kysyi
-joo, sanoin ja halasin severusta...
KAIKKI TODELLAKIN OLI HYVIN

pari päivää meni ja lpoppukokeet tuli ja nekin meni... mut vapauttettin niistä kun mun tajottomuus oli kestäny ikuisuuden...

kun me lopulta päästiin kotiin, kaikki oli ennallaan mutta mun sisällä vallitsi rauha monen vuoden jälkeen.

4

489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UskoToivo

      Tarina olisi aika hyväkin, mutta itse sen kieliasu on vaikea. Puhekieli ei ole kovin helppoa luettavaa. Harry Potteria tuntemattomille (itse en kuulu heihin) henkilöt ovat outoja, heistä voisi ehkä mainita jotain. Ja muista isot alkukirjaimet sekä yhdyssanat!

      • sara

        mä kirjoitin sen päivässä... enkä tosiaankaan jaksanu ruveta isoja kirjaimia laittelemaan sinne... tuli txtiä niin nopeestio että ei ehtiny muuta ajatteleen!


      • Jello
        sara kirjoitti:

        mä kirjoitin sen päivässä... enkä tosiaankaan jaksanu ruveta isoja kirjaimia laittelemaan sinne... tuli txtiä niin nopeestio että ei ehtiny muuta ajatteleen!

        Olisi kannattanut lukea teksti ajatuksella alusta loppuun ja korjata oikeinkirjoitusvirheet, isot alkukirjaimet jne. ennen kuin laitoit kirjoituksen nettiin. Ihan sama, vaikka olisit kirjoittanut tekstisi viidessä minuutissa silmät sidottuna ja vasemmalla kädellä.


      • UskoToivo
        sara kirjoitti:

        mä kirjoitin sen päivässä... enkä tosiaankaan jaksanu ruveta isoja kirjaimia laittelemaan sinne... tuli txtiä niin nopeestio että ei ehtiny muuta ajatteleen!

        Isot kirjaimethan tulevat automaattisesti. Ja kun vähän aikaa on kirjoittanut, lyöntivirheetkin tuntee päässään tarvitsematta nähdä niitä. Harjoittele vaikka näyttö sammutettuna. Tästä on suuri hyöty, sillä kirjoitusnopeus kasvaa mielettömästi. Itse pystyn kirjoittamaan normaalin puheen ylös tietokoneella, tosin lyöntivirheitä siihen tulee, mutta vauhti on kiva.

        Kielioppi menee myös automaatilla, kun käytät vain oikeita sanoja. Se, mikä ei sorahda, on oikein. Tämä on väärin: "Jos voitan lotosta, olisin onnellinen." Oikea muoto: "Jos voitan lotosta, olen onnellinen" tai "Jos voittaisin lotosta, olisin onnellinen." Tätä virhettä sinulla ei kyllä ollut. Jatka kirjoittamista!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe