Olisi nurkissa ehkäpä n. parikymmentä vuotta vanhasta Pioneerin pakettistereosta tällainen digitaalinen FM-viritin, kuin Pioneer F-Z94L.
Kuvia:
http://imageshack.us/photo/my-images/824/sdc10344z.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/33/sdc10345p.jpg/
Viritinosa siis erillinen ja se on ollut vahvistin/kasettidekki/CD-soitin -laatikossa lattakaapelilla kiinni. Ajattelin että viritintä voisi vielä hyödyntää kun tietäisi mitä lattakaapelin missäkin johdossa kulkee.
Service-manuaalinkin löysin virittimelle, josta elektroniikasta vähänkään tietävä näkee asian suoraan, mutta itse kun enemmän vahvan sähkön miehiä, niin eivät nämä elektroniikan kytkentäkaaviot ja lyhenteet oikein aukene.
Service-manual löytyisi tuosta: http://elektrotanya.com/pioneer_f-z94l_sm.pdf/download.html (kuvan alapuolella linkki Get Manual) ja pinnijärjestys selviää sivulta 7 (to deck amp -kohta).
Sen verran tuosta itse päättelin, että Rch ja Lch meinaavat oikeaa ja vasenta kanavaa ulos, GND maata, 12 ja 5,6 volttia menee sisään? tai ulos?, ja loput onkin sitten hepreaa. Schemasta varmaan näkee kumpaa jännitettä tuolle pitäisi syöttää käyttöjännitteeksi. Tarvitseeko tuo periaatteessa muuta kuin käyttöjännitteen sisään ja audion ulos? Olisiko loput pinneistä jotain pääyksiköltä tulevaan / sinne lähtevään ohjaukseen liittyvää, jotka voi tässä tapauksessa unohtaa?
Pioneer F-Z94L pinnijärjestys?
3
299
Vastaukset
- forget it..
Onhan tuo melkoinen urakka ottaa käyttöön ilman siihen tarkoitettua vahvistinta.
12 V on tuo käyttöjännite.
5,6V on stand by-ohjausjännite
AC1 ja AC2 on näytön hehkujännite
-31V tarvitaan asemien viritykseen, jota prosessori ohjaa
TSD, EN/REQ, SCK (=Datan kellosign), SD(= Serial Data) liittyvät virittimen prosessoriin.
Eli melko vaikeaa se on ottaa erillisenä käyttöön.
Ainakin pitäis olla virittimeen tarkoitetun vahvistimen huolto-ohje, jotta pääsis eteenpäin asiassa.- helppiä?
Eipä ollutkaan sitten niin yksinkertainen asia kuin kuvittelin, joten taitaapa jäädä projekti tähän. Kiitokset kuitenkin.
- Anonyymi
Toimiiko F-Z94L Pioneer, millä hinnalla myisit ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392507
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait32277Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381373- 841330
- 631211
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40959Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.124853- 31771
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi25623Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58596