Sininen Energia Rintakehän Päällä.

PeeJii

Hei! minulle tapahtui keväällä todella erikoinen juttu, joka ei ole toistunut sen jälkeen, ja haluaisin tietää mistä siinä oli kyse. Eli joskus yöllä, kun olin nukkumassa ja tavallaan olin hereillä (en ole oikein varma olinko kumpaakaan) niin sininen energia jossa oli kaikkia sinisen eri sävyjä (vaikutti sähköiseltä/energialta) leijaili minun rintakehäni päällä se oli noin, 20-30 cm korkea ja ehkä noin 10 cm leveä ja pyöreähkö, se alkoi ihan rintakehän tyvestä, en ole varma tuliko se minuun vai ulos minusta, mutta olo oli rauhallinen, tyyni, rentoutunut ja antautunut siihen. en pelännyt ollenkaan ja olo oli todella miellyttävä. huoneeni oli muuten pimeä eli valot oli pois päältä. se ei ollut unihalvaus koska tiedän millainen se on ja se ei ole todellakaan tuollainen vaan ahdistava, pelottava ja ei kykene liikkumaan. joten, jos joku osaa kertoa mistä tässä oli kyse niin olisin todella kiitollinen, ja jos jollakin muulla on samantapainen kokemus niin kerro siitä. PS: ennen nukkumaan menoa ajattelin että antaudun "jumalalle" tai sille korkeammalle, koska olen aika hukassa tässä elämässä enkä tiedä mitä tehdä näiden pelkojen kanssa. huoh.. eli kiitos jo etukäteen niille jotka vastaavat! en yleensä perusta näistä jumala juttuista, mutta pelko on aika hirveä joka syö sisältä, yrittänyttä ei laiteta :D

14

1310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä suotta pelkää

      Meditoidessa olen nähnyt lähelläni sinisen-violetin värisen hohtavan valon joka on pyöreähkö, siinä on kuin kaksi puolta ja se pyörii itsensä ympäri. Asiaa netistä tutkittuani olen saanut sellaisen vastauksen, että kyse on omasta sielustani, joka on tietoisempi ja täydellisempi kuin tämä tiedostava minä lihoineinee luineen. Tämä sielu/henki minä on se osa ihmistä. joka pyrlii ohjaamaan ja opastamaan meitä oikeaan suuntaa , se myös parantaa ja antaa voimaa, eli se on hyvä asia ja luonnollinen, tosin vain harvat sen näkevät koska ihmisen tulee olla silloin kun sen näkee hyvin rentoutuneessa tilassa eli kuten kuvasit osuvasti juuri tuollaisessa unen rajatilassa.
      Peloistasi, joita et erityisesti selittänyt haluaisin sanoa, ei ole mitään pelättävää, maailmankaikkeus kehkeytyy juuri niin kuin sen pitääkin ja kaikki on juuri kuten kuuluu ollakin. Ei ole mitään niinsanottua yliluonnollista jota tulisi pelätä, sillä kaikki mikä on olevaa kuuluu olemassa olla ja on siksi luonnollista vaikka kaikki eivät niitä kykenisi aistimaan eikä tieteemme ole vielä niin kehittynyt että se kykenisi näitä kaikkia asioita mittaamaan. Joten ole rauhallisin mielin, me olemme ikuisia olentoja eikä meidän olemassa olomme lopu siihen kun tämä luu- ja lihakasa loppuu toimimasta, eikä ole olemassa mitään pahaa paikkaa kuten useat uskonnot väittävät, ainoa paha mikä on on ihmisen pelko joka tekee elämästä vaikean elää.
      Rakkaudella sinulle :)

      • PeeJii

        Joo.. en pelännyt sitä tunnetta ja tapahtumaa, vaan muita asioita minun elämässä. haluaisin tietää miksi se sininen energia/valo näkyi minulle, mikä tarkoitus sillä oli, mitä se yritti kertoa, tuliko se minun sisältä vai sisälle? olin tosiaan selällään siinä.

        viime yönä minulle tapahtui toinen erikoinen asia. nukuin kyljellään ja minulla soi päässä joku biisi, ja pyörin pimeässä ylöspäin pystysuorassa vaikka olin kyljellään, ja kysyin mikä on totuus, mutta minua pelotti se, yhtäkkiä kun olin pääsemässä jonnekkin (pyöriminen loppui) kaikki äänet ja se musiikki loppui, oli niin hiljaista, että sitä ei voi edes kuvitella, pelkäsin sitä olo tilaa, ja sitä kysymystä, joten se kieppuminen alkoi taas ja tavallaan laskeuduin alas ja avasin silmät. osaatko kertoa mistä tässä oli kyse? oon varmaan sekaisin kun minulle sattuu näin outoja asioita :D mutta jos osaat yhtään auttaa minua näissä asioissa niin kiitos kovasti, ja se sielu juttu oli kans mielenkiintoinen minkä kerroit.


      • kokija
        PeeJii kirjoitti:

        Joo.. en pelännyt sitä tunnetta ja tapahtumaa, vaan muita asioita minun elämässä. haluaisin tietää miksi se sininen energia/valo näkyi minulle, mikä tarkoitus sillä oli, mitä se yritti kertoa, tuliko se minun sisältä vai sisälle? olin tosiaan selällään siinä.

        viime yönä minulle tapahtui toinen erikoinen asia. nukuin kyljellään ja minulla soi päässä joku biisi, ja pyörin pimeässä ylöspäin pystysuorassa vaikka olin kyljellään, ja kysyin mikä on totuus, mutta minua pelotti se, yhtäkkiä kun olin pääsemässä jonnekkin (pyöriminen loppui) kaikki äänet ja se musiikki loppui, oli niin hiljaista, että sitä ei voi edes kuvitella, pelkäsin sitä olo tilaa, ja sitä kysymystä, joten se kieppuminen alkoi taas ja tavallaan laskeuduin alas ja avasin silmät. osaatko kertoa mistä tässä oli kyse? oon varmaan sekaisin kun minulle sattuu näin outoja asioita :D mutta jos osaat yhtään auttaa minua näissä asioissa niin kiitos kovasti, ja se sielu juttu oli kans mielenkiintoinen minkä kerroit.

        Hei, hienoa että tällä palstalla on ihmisiä jotka kykenevät kysymään ja samaistumaan vastaukseen ei-käsitteellisesti. Hiljaisuus. Todellakin. Vastaukset löytyvät itsestä, kun älyää kysyä ja odottaa avoimesti kokemuksellista vastausta.

        Tuo hiljaisuus ikäänkuin viestittää:" minä itse olen tietoisuutena se, jota minä maallisessa persoonassani olen etsinyt ". Lopulta maallinen persoona ja hiljaisuus yhdentyvät, sillä tuo alkuperämme on me itse. Me olemme se. Maailman tausta, maailman ylläpito tavallaan. Sanomaton hiljaisuus, älykäs. Onneksi on musiikinkaltaisia tai värähteleviä tiloja, joiden kautta voi lähestyä tätä sisintä minuutta. Ja kokea asteittain.

        Minulle aikoinaan, tai aiemmalle persoonalle oikeastaan, tuo oli myös pelottavaa. Persoona muuntuu ja oppii hyväksymään itseään asteittain. Lopulta se ei oikein pidä itseään persoonanakaan, mutta ei huolta...kaikki tulee olemaan ja on jo hyvin. Tässä hiljaisuudessa tunnustamme löytäneemme sen itsestämme, mitä ennen pidimme ulkopuolisena.


    • Älä suotta pelkää

      Yritän selittää tämän minkä itse tiedän mahdollisemman selvästi. Ihminen on henkinen olento, kuolematon, joka syntyy tänne maailmaan tai johonkin toiseen maailmaan aina uudelleen ja uudelleen, kasvaakseen kohti täydellistä rakkautta.
      Tässä maallisessa muodossa olessamme meillä ei ole selvää yhteyttä siihen omaan henkiseen minään, monet pelot ja ikävät tunteet kuten kateus ja viha estävät tämän yhteyden saavuttamista. Unitilassa tai lähellä unitilaa voimme saada yhteyden siihen omaan henkiseen minään. Se henkinen minä on puhdas ja viaton ja se yrittää ohjata meitä tekemään oikeita valintoja elämässä. Silloin kun olemme rajan toisella puolella olemme kokonaan henkisiä olentoja ja näemme entiset elämät ja näemme missä meidän tulee seuraavassa elämässä kasvaa päästäksemme taas hiukan lähemmäksi sitä täydellisen rakkauden tilaa. Ja kun jälleen synnymme maallisiksi olennoiksi jakaudumme henkeen ja lihaan ja henki yrittää meitä ohjata jos vain kuuntelemme sitä. Kuulomme paranee esim. meditaation ja hiljentymisen avulla, ja opettelemalla tietoisesti tekemään epäitsekkäitä tekoja kuitenkaan itseämme satuttamatta tai tukahduttamatta omaa itseä.
      Se sininen valo on osa sinua itseä ja se on kokoajan sinussa tai sinua liki, et vain aina havaitse sitä. Meillä jokaisella on myös henkioppaita ja voimme kutsua heitä avuksemme edistyäksemme henkisessä kasvussa.
      Tapahtuma jota kuvaat kokeneesi viime yönä on vain tapahtuma unessasi, jossa henkinen sinä ja fyysinen sinä kävitte vuorokeskustelua ja henkinen sinä esitti sinulle kysymyksen, mikä on totuus ja fyysinen sinä ei tunne olevansa valmis näkemään totuutta, vaan tahtoo pitää kiinni maallisista asioista, koska se pelkää muutosta, muutos on aina tuntematon seikkailu eikä fyysinen sinäsi tiedä että se muutos on muutos parempaan vaan pelkää turhaan. Meditaatio auttaa fyysistä sinääsi näkemään, että muutos ei ole huono vaan hyvä asia.
      Näiden henkisten asioiden selventäminen tälleen kirjottamalla ei ole kauheen helppoo mutta parhaani yritin, toivottavasti jotain apuu. Netissä on paljon näistä asioista tietoo, tutustu esim. kundaliini joogaan ja meditaatioon, siitä mä itse aikoinaan lähdin liikkeelle :)

      • kokija

        Neuvot ovat oikeansuuntaisia. Epäitsekkyys, kärsivällisyys, iloisuus, myötätunto, sen jakaminen mitä minulla jo on, ja muut lukemattomat luonteenominaisuudet jalostavat persoonaa ja tekevät tietoisuuden vahvaksi seisomaan pelottomana hiljaisuudessa. Hiljaisuudessa itsessään on mahdotonta pelätä, kun riittävän syvälle on siihen astuttu. Siinä unohdetaan entinen painolasti, se kuvaa sen luonnetta.

        Varsinainen kundaliinimeditaatio ei sovi kaikille, se on tarkoitettu mielestäni erityisen vahvoille ihmisille. Musiikilla ja maukkailla biiseillä voi persoonallisuutta vahvistaa, sillä ne edustavat välitiloja matkalla kohti hiljaisuutta. Meditaatio varmastikin jossain vaiheessa tulee tarpeelliseksi kaikille, mutta ei tiedä missä elämässä. Meditaatio menee oikeaan suuntaan, kun sen vaikutus on persoonaa jalostava, jolloin persoona kestää mitä vain. Hiljaisuuden hyväksymisessä persoonalliseen elämään on oma juttunsa. Se on varmastikin persoonalliselle minälle kovin juttu mitä se tietää. Vastaa samaa kuin mitä persoona kokee kuollessaan. Siinä kohtaamme kaikki mahdolliset pelkomme, toki samalla hiljaisuus tukee itsessään. Hiljaisuuden perustalla olemuksemme lepää, se on laskeutumista yksinkertaiseen peruselämään. Monimutkaisuus on egolle valttia ja se pitää siitä, sisin on puolestaan äärimmäisen yksinkertainen mutta samalla äärimmäisen todellinen verrattuna egon kuolinkamppailumaiseen näennäiselämään. Hiljaisuudessa voimme ymmärtää mikä kuolee ja mikä ei kuole. Ja ymmärrämme, mitä rauha voi olla. Se on muuta kuin pelkkä rauhan tunne, paljon kokonaisvaltaisempaa.

        Hiljaisuus itsessään opastaa ja toimii sisäisenä ei-käsitteellisenä ohjaajana, kun kosketus siihen on saatu ja sitä aletaan kuunnella. :)


    • PeeJii

      se ei ollu uni, olin vain siinä välimaastossa. mutta se kysymys mitä se sininen juttu halusi kertoa mulle ja näin on se mikä askarruttaa. eli jos siihen voisit antaa vaihto ehtoja mistä siinä oli kyse, tää on sulle: (älä suotta pelkää).

      kokijalle: kiitos kohteliaisuudesta :) uskon että kaikki täällä ovat oppimassa ja siksi on hyvä kysyä muilta neuvoa ja apua, en siis rupea ylimieliseksi vaikka saatan tietää joistakin asioista enemmän kuin muut, sillä minullakin on alueita joista en tiedä niin paljon kuin jotkut toiset, joten neuvojen, tietojen ja ajatusten vaihtaminen on ehdottoman tärkeää :) pidin antamastasi vastauksesta siihen mitä koin viime yönä! :))

    • Älä suotta pälkää

      Yritin jo aikaisemmassa viestissä sitä selittää mutta kuten sanoin ei näiden henkisten asioiden kirjottaminen ole kovin helppoa, ainakaan mulle :)
      Vaikka sisimmässäni näen asian selvästi niin kun sen yritän kirjoittaa siitä tuleekin monimutkanen ja epäselvä.
      Eli yritän uudelleen, ei sillä ole merkitystä varsinaisesti olitko unessa vai unen ja valveen välitilassa vai jopa täysin hereillä. Sininen valo eli sisin sinä yrittää saada sinua pohtimaan mikä on kaiken olevaisen todellinen tarkoitus. Mitä asiat ovat tärkeitä ja niin edelleen. Ymmärtäisin, että sen sinisen valon näkeminen on kuin kutsu henkiseen kasvuun. Sisinpäsi siis tietää sinun olevan valmis kehittymään ja ymmärtämään niitä asioita joita se sinulle haluaa kertoa.
      Jokaisella ihmisellä tämä henkinen kasvu on omanlaistaan, joten toisen ihmisen on vaikea antaa ihan tarkkoja vastauksia. Tutkimalla omaa sisintäsi ja hiljentymällä uskon, että löydät vastauksen ihan itse.
      Tämmöstä henkistä kehitystä tapahtuu nykyään hyvin paljon ihmisillä ja näitä tämmösii kokemuksii on monilla ihmisillä esiintynyt viimevuosina.
      Itse kyllä suosittelen edelleen sitä meditaatiota ja minun ymmärrykseni mukaan se kyllä sopii ihan kaikille ihmisille, eikä ole kiinni ihmisen vahvuudesta tai heikkoudesta. Meditaatio on kuin polku ihmisen sisimpään ja sitä polkua kulkemalla löytää totuuden :)

      • PeeJii

        kiitos tuosta vastauksesta :) olen vasta 20v nainen, joten esitän toisen kysymyksen. kuinka normaalia tai usein minun ikäiselleni tapahtuu tuommoista oman sielun näkemistä, tai tavallaan näin aikaisin, ilman että meditoi säännöllisesti? mitä se kertoo minun sielustani jos siinä oli kaikkia sinisen eri sävyjä? ähh.. on niin paljon kysyttävää :D

        ja luulen että se kun menin sinne pimeään äänettömyyteen, niin luulen että minun tietoisuus irtautui kehostani. meditoin eilen selällää, tunnin verran ja mitään ei tapahtunut. mutta luulen että nämä hengelliset jutut tapahtuu mulle siinä unen ja hereillä olon välimaastossa. eli ajattelen jotain kysymystä ennenkuin pistän nukkumaan, niin luultavasti rupean saamaan lisää vastauksia jotka pitää selvittää että mitä ne tarkoittavat.

        kiitos teille kahdelle vastanneille! PS: odotan vielä tulkintaasi nuihin kysymyksiini (älä suotta pelkää).. :))


    • Älä suotta pelkää

      Tuohon kysymykseen, että kuinka yleistä tämä on ikäisilläsi minun on täysin mahdoton vastata.
      Sen kuitenkin tiedän, että se minkä ikäinen ihminen on ei millään tavalla vaikuta siihen kuinka kehittynyt hän on henkisellä tasollaan, ihminen kun on elänyt useita elämiä ja käynyt niiden kautta läpi monia vaiheita, joten pieni lapsikin voi olla henkisesti kehittyneempi kuin 100-vuotias vanhus.
      Monilla ihan pienillä lapsilla on jopa selvempi yhteys siihen henkiseen minää kuin sitten vanhemmalla iällä, olet varmaankin joskus kuullut lasten juttelevan ystävästä jota muut ei näe, silloin on usein kyse siitä että lapsi näkee sille henkiselle puolelle, valitettavasti monilta tämä kyky iän myötä häviää, koska ympäristö tuomitsee ja kieltää nämä kokemukset luonnillisina niin lapsi alkaa itsekin kieltää niitä asioita, jotka alkujaan tuntuivat ihan normaaleilta.
      Tämmöisille kokemuksille ihmisen altistaa monet eri asiat ja tapahtumat, kuten jos läheinen ihminen on hiljattain kuollut tai joku läheinen tai itse on vakavasti sairas, jos on elämän risteyskohdassa eikä oikein tiedä mihin suuntaan olisi paras kulkea ja monet muut vastaavat asiat.
      Se että tämmöistä tapahtuu unessa tai unen ja valveen välimaastossa on kaikkein luonnollisin tapa, sillä unessa ihminen on aina yhteydessä siihen henkiseen maailmaa niitä ei vain herätessä sitten muista. Se miksi itse sen kokemuksen muistat en osaa muuta vastata kuin, että sieltä sinun sisimmästä yritetään sinulle jotain viestittää tähän fyysisen sinun tajuntaan ja vain sinä itse voit sen selvittää, kaikkein paras opettaja näissä asioissa on juuri se ihmisen henki/sielu/sisin ihan miksi sitä kukin haluu sanoo, opi vain kuuntelemaa sitä.
      Omasta nuoruudestani muistan kokeneeni joitakin ruumiistairtautumis kokemuksia ja joitakin käyntejä henkimaailman puolella unitilassa. Kokemukseni on varmaankin johtunut siitä, kun olin menettänyt läheisiä ihmisiä ja elämäntilanteeni oli hankala muutenkin. Olen tosin näitä kokemuksia nyt vanhempanakin kokenut mutta noi mitä koin silloin nuorena olivat muutomia yksittäikokemuksia ja sitten oli vuosikymmenten tauko.
      Noista sinisen eri sävyistä en osaa sanoa oikeen mitään erityistä. Mutta jos vaikka vertaat niitä ihmisen chakroihin http://fi.wikipedia.org/wiki/Chakra
      ja päättele itse siitä. Netistä kyllä löytyy paljon näistä väreistä.
      Hyvää jatkoa sinulle henkisenkasvun polulla ja muista kaikki tiet vievät perille :)

      • PeeJii

        kiitos taas vastauksista :) sanoit: "Se että tämmöistä tapahtuu unessa tai unen ja valveen välimaastossa on kaikkein luonnollisin tapa, sillä unessa ihminen on aina yhteydessä siihen henkiseen maailmaa niitä ei vain herätessä sitten muista."

        niin mitä tarkoitit kohdalla: "niitä ei vain herätessä muista", eli tarkoititko unista, tai joistakin deja vu:n kaltaisista unista jotka muistaa vasta sitten kun se tapahtuu, vai siitä että on ollut yhteydessä henkimaailmaan, vai että ei muista joitain unia? taas hirviä utelu :'D


      • älä suotta pelkää
        PeeJii kirjoitti:

        kiitos taas vastauksista :) sanoit: "Se että tämmöistä tapahtuu unessa tai unen ja valveen välimaastossa on kaikkein luonnollisin tapa, sillä unessa ihminen on aina yhteydessä siihen henkiseen maailmaa niitä ei vain herätessä sitten muista."

        niin mitä tarkoitit kohdalla: "niitä ei vain herätessä muista", eli tarkoititko unista, tai joistakin deja vu:n kaltaisista unista jotka muistaa vasta sitten kun se tapahtuu, vai siitä että on ollut yhteydessä henkimaailmaan, vai että ei muista joitain unia? taas hirviä utelu :'D

        Tarkoitin, että herätessään ihminen ei yleensä muista olleensa unenaikana yhteyksissä henkimaailmaan, vaikka sitä tapahtuu hyvin usein ihan kaikille ihmisille.


      • PeeJii
        älä suotta pelkää kirjoitti:

        Tarkoitin, että herätessään ihminen ei yleensä muista olleensa unenaikana yhteyksissä henkimaailmaan, vaikka sitä tapahtuu hyvin usein ihan kaikille ihmisille.

        okkeih.. :D


    • faktaa vaan

      Löpinät sikseen. Olen kokenut saman, noin 20 vuotta sitten. Yöllä heräsin tunteeseen että jotakin liikkuu ympärilläni aika lähellä. Olin univalvetilassa ja näin, kun yläpuolellani pyöri vaaleansinisiä sähköisiä renkaita läpimitaltaan noin 10cm, jotka pyörivät edestakaisin kahdeksikon muotoista kehää tehden. Pelästyin valtavasti ja laitoin peiton päälleni. Ne hohtivat vielä senkin läpi.
      Tästä alkoi selvittäminen, mistä ilmiö sai alkunsa, mitä se oli. Löysin kuin sattumalta seuraavalla käynnillä kirjastosta kirjan chakroista - ja vastaus löytyi. 5. eli kurkku-chakra oli kyseessä.

      Kyseessä on oman kehon energiat, joita kutsutaan myös ikivanhalla termillä chakrat. Tutustu chakroihin, niin ymmärrät paremmin mistä on kyse. Tieto poistaa pelkoa. Näin minä olen asiat kokenut rajatiedossa.

      http://www.chakrat.opassivut.net/chakravarit.html

      • PeeJii

        en pelännyt sitä. se oli erittäin mukavaa. ja luin joltain sivuilta, että jos on pelkoja tai jotain niin henkimaailmassa parantava ja harmooninen väri on sininen ja sen eri sävyt, eli luulen nyt että sieltä henkimaailmasta lähetettiin sitä marantavaa energiaa minulle, koska olin niihin aikoihin ahdistunut ja pelokas, ja tämä tapahtui siksi, koska annoin sen tapahtua, ja pyysin oikeastaan apua, joten apu tuli.

        eli en pelännyt sitä sinistä juttua. tiedätkö muuten mitä kahdeksikko muoto tarkoittaa? äärettömyyttä. se kahdeksikko on äärettömyyden symboli.
        ja tiedän mitä chakrat ovat.

        miksi pelkäsit sitä? millaiselta se sininen energia sinusta tuntua? oliko sinulla pelkoja/ahdistusta ja/tai vaikea elämän tilanne ja stressiä? koita muistella tarkkaan mitä se tapahtuma merkitsi sinulle, mitä sen jälkeen tapahtuo, muuttuiko sen jälkeen jokin asia? se on varmaa että vastaus löytyy itsestä, mutta on hyvä saada muiltakin opastusta, jotta voi ymmärtää itseään paremmin.

        ja vielä yksi kysymys, miksi olisit nähnyt oman kurkku chakran, jos sillä ei olisi merkitystä/tarkoitusta?

        se sininen energia minulla oli rinnan päällä, ei kurkun kohdalla, joten se ei ollut minun kurkku chakrani.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1173
    Aihe