Corolla T-Sport kiihtyvyys

vvtl-i

101

34862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • v40 t4
      • Tojo

        Typeen verrattuna mopo? No typessä on 2 litranen kone ja corollassa 1.8, josta pikasesti laskettuna saatas 2-litrasena ulos 213 hp samalla litrateholla. Että revi siitä huumoria.


      • v40 t4
        Tojo kirjoitti:

        Typeen verrattuna mopo? No typessä on 2 litranen kone ja corollassa 1.8, josta pikasesti laskettuna saatas 2-litrasena ulos 213 hp samalla litrateholla. Että revi siitä huumoria.

        Omassa se on vaan 135,8hv. Eli vähän eri luokkaa kuin näissä sporteissa.( n.107hv ) Toki ahdettu kone, nutta on näissä vapareissakin vtec ym. Kuitenkin type ja corolla lähes samantehoiset ja painoiset, corolla liikkuu paljon heikommin!


      • Tojo
        v40 t4 kirjoitti:

        Omassa se on vaan 135,8hv. Eli vähän eri luokkaa kuin näissä sporteissa.( n.107hv ) Toki ahdettu kone, nutta on näissä vapareissakin vtec ym. Kuitenkin type ja corolla lähes samantehoiset ja painoiset, corolla liikkuu paljon heikommin!

        Miten niin naurettavaa verrata litratehoa? Naurettavaa on sen sijaan verrata ahettua/vaparia. Corolla liikkuu paljon heikommin? Tuolla kahella desillä koneen tilavuuessa on merkitystä, saahan parempi vääntö alakierroksille ja siitä johtuen aika paljon ripeämpi lähtö. Ei tuo 10 km/h:n nopeus huipuissa ole minusta "paljon heikommin" niinkuin kirjoitit. Mainittakoon myös, että eipä löytyny 1.6 litrasten pienten perheautojen vertailussa vastusta corollalle kiihtyvyydessä/ohituskiihtyvyydessä. Että se siitä moottoriosaamisesta.


      • Tojjoota
        v40 t4 kirjoitti:

        Omassa se on vaan 135,8hv. Eli vähän eri luokkaa kuin näissä sporteissa.( n.107hv ) Toki ahdettu kone, nutta on näissä vapareissakin vtec ym. Kuitenkin type ja corolla lähes samantehoiset ja painoiset, corolla liikkuu paljon heikommin!

        Corollan vvtl-i:n litrateho 113 hp. Kerro volvolta perheautoista vapari samalla litrateholla. Ei kato urpoja tarvii, jos löytyy moottoriosaamista ilmankin.


      • mie

      • Tojjoota
        Tojjoota kirjoitti:

        Corollan vvtl-i:n litrateho 113 hp. Kerro volvolta perheautoista vapari samalla litrateholla. Ei kato urpoja tarvii, jos löytyy moottoriosaamista ilmankin.

        Korjaan; vvtl-i:n litrateho 107 hp, mutta kuitenkin. Typessa 100.


      • vähän
        v40 t4 kirjoitti:

        Omassa se on vaan 135,8hv. Eli vähän eri luokkaa kuin näissä sporteissa.( n.107hv ) Toki ahdettu kone, nutta on näissä vapareissakin vtec ym. Kuitenkin type ja corolla lähes samantehoiset ja painoiset, corolla liikkuu paljon heikommin!

        siinä sun kärryssä on litrateho 108hv/litra vakiona ja turbottuna
        http://www.zeperfs.com/fiche592.htm


      • v40 t4
        Tojjoota kirjoitti:

        Corollan vvtl-i:n litrateho 113 hp. Kerro volvolta perheautoista vapari samalla litrateholla. Ei kato urpoja tarvii, jos löytyy moottoriosaamista ilmankin.

        Joten ei toyotakaan tunnu hondalle pärjäävän ilman ahdinta :)


      • viljo
        Tojo kirjoitti:

        Miten niin naurettavaa verrata litratehoa? Naurettavaa on sen sijaan verrata ahettua/vaparia. Corolla liikkuu paljon heikommin? Tuolla kahella desillä koneen tilavuuessa on merkitystä, saahan parempi vääntö alakierroksille ja siitä johtuen aika paljon ripeämpi lähtö. Ei tuo 10 km/h:n nopeus huipuissa ole minusta "paljon heikommin" niinkuin kirjoitit. Mainittakoon myös, että eipä löytyny 1.6 litrasten pienten perheautojen vertailussa vastusta corollalle kiihtyvyydessä/ohituskiihtyvyydessä. Että se siitä moottoriosaamisesta.

        mun ministä lähtee 163hp 1.6 koneella ja 7,4sek sataseen. Mites corolla 1.6?


      • v40 t4
        vähän kirjoitti:

        siinä sun kärryssä on litrateho 108hv/litra vakiona ja turbottuna
        http://www.zeperfs.com/fiche592.htm

        Noita turboja kun on helppo viritellä :) Lastu ja putki alle 2000e ja kulkee eri malliin!
        Mitäs corollaan saat 2000e:llä lisätehoa?


      • v40 t4
        Tojo kirjoitti:

        Miten niin naurettavaa verrata litratehoa? Naurettavaa on sen sijaan verrata ahettua/vaparia. Corolla liikkuu paljon heikommin? Tuolla kahella desillä koneen tilavuuessa on merkitystä, saahan parempi vääntö alakierroksille ja siitä johtuen aika paljon ripeämpi lähtö. Ei tuo 10 km/h:n nopeus huipuissa ole minusta "paljon heikommin" niinkuin kirjoitit. Mainittakoon myös, että eipä löytyny 1.6 litrasten pienten perheautojen vertailussa vastusta corollalle kiihtyvyydessä/ohituskiihtyvyydessä. Että se siitä moottoriosaamisesta.

        0-50 kmh Honda 2,9 tojo 3,1s. Eli tojota vaan jää lisää kun vauhti kasvaa! satasessa ero 0,6s


      • Tojo
        v40 t4 kirjoitti:

        Noita turboja kun on helppo viritellä :) Lastu ja putki alle 2000e ja kulkee eri malliin!
        Mitäs corollaan saat 2000e:llä lisätehoa?

        Paljonkos autojen hintaero? Jos pistetään kokonaishinnat samalle viivalle, niin tiedätkö miten käy. Ihan turha urputtaa.


      • tämän

      • t4 kuskille

        paska on toi t nelonen. itselläni oli edellinen auto -89 vuoden gti corolla joka jätätti tollasen mennen tullen.. corolla oli vain lievästi piristetty. vakionakin olisi varmaan pysynyt perässä ihan hyvin.


      • GTI

        Mitkä haaveilut?? Mitattu luku tuo 7.4sek.. T4:sta puheenollen on muuten "mopoin" 200hv auto jolla olen ajanut ja vaatii ehdottomasti sen lastun että kulkee edes jotenkin...


      • v40 t4
        GTI kirjoitti:

        Mitkä haaveilut?? Mitattu luku tuo 7.4sek.. T4:sta puheenollen on muuten "mopoin" 200hv auto jolla olen ajanut ja vaatii ehdottomasti sen lastun että kulkee edes jotenkin...

        Maailmalla ne mittailee typeäkin johkin 6,1s pintaan, mikä ei ole edes teoriassa mahdollista.
        Ja T4 menee lastutettuna 6,9s sataseen,0-1000m 26,7s joten ero on vielä isompi kuin type vs. corolla. Jos lastutettu volvo kulkee edes jotenkin niin mitens corolla sitten?


      • GTI
        v40 t4 kirjoitti:

        Maailmalla ne mittailee typeäkin johkin 6,1s pintaan, mikä ei ole edes teoriassa mahdollista.
        Ja T4 menee lastutettuna 6,9s sataseen,0-1000m 26,7s joten ero on vielä isompi kuin type vs. corolla. Jos lastutettu volvo kulkee edes jotenkin niin mitens corolla sitten?

        Noissa mittauksiissa myös olosuhteet vaikuttaa.. euroopassa mitataan aina parempia aikoja kuin suomessa...


      • Neiban
        viljo kirjoitti:

        mun ministä lähtee 163hp 1.6 koneella ja 7,4sek sataseen. Mites corolla 1.6?

        ja kun pistää vielä works paketin nii 1.6 koneesta saadaa 200 heppaa irti. 1.8 litrasella tojolla joudutte kattomaan vaan minin perävaloja ;)


      • JJj
        v40 t4 kirjoitti:

        Omassa se on vaan 135,8hv. Eli vähän eri luokkaa kuin näissä sporteissa.( n.107hv ) Toki ahdettu kone, nutta on näissä vapareissakin vtec ym. Kuitenkin type ja corolla lähes samantehoiset ja painoiset, corolla liikkuu paljon heikommin!

        (tai Dodge Viperia) ja ehkä huomaat, mitä litrateho vastaa?


      • Ahti
        Tojjoota kirjoitti:

        Corollan vvtl-i:n litrateho 113 hp. Kerro volvolta perheautoista vapari samalla litrateholla. Ei kato urpoja tarvii, jos löytyy moottoriosaamista ilmankin.

        Onkos tullut ajettua normaaliajoa tuollaisella vaparilla ja vastaavantehoisella turbovehkeellä? Esim. rauhallinen ohitus hoituu turbovehkeellä painamalla hieman kaasupoljinta, kun taas vvtl-i tms. tingeltangelimoottori vaatii samaan kiihtyvyyteen pari pykälää pienempää..

        Ja sitten jos pitää mennä kovaa niin esim. tämä nimim. "v40 t4" pudottaa pykälää pienemmälle ja näyttää tojokuskille perävalot.. :)

        Luuletteko tosiaan että vaikkapa Volvo ei saisi tehtyä 200hp parilitraista vaparia? Aivan varmasti onnistuisi(jumalauta, mä voin tehdä semmosen itekki vaikka vanhan taunuksen koneesta), mutta minkä ihmeen takia, kun turboahtimet on keksitty?


      • Mahti
        Ahti kirjoitti:

        Onkos tullut ajettua normaaliajoa tuollaisella vaparilla ja vastaavantehoisella turbovehkeellä? Esim. rauhallinen ohitus hoituu turbovehkeellä painamalla hieman kaasupoljinta, kun taas vvtl-i tms. tingeltangelimoottori vaatii samaan kiihtyvyyteen pari pykälää pienempää..

        Ja sitten jos pitää mennä kovaa niin esim. tämä nimim. "v40 t4" pudottaa pykälää pienemmälle ja näyttää tojokuskille perävalot.. :)

        Luuletteko tosiaan että vaikkapa Volvo ei saisi tehtyä 200hp parilitraista vaparia? Aivan varmasti onnistuisi(jumalauta, mä voin tehdä semmosen itekki vaikka vanhan taunuksen koneesta), mutta minkä ihmeen takia, kun turboahtimet on keksitty?

        vai että perävalot... ARVAA UUDESTAAN!


      • Ahti
        Mahti kirjoitti:

        vai että perävalot... ARVAA UUDESTAAN!

        Mitäpä tuossa jää arvailujen varaan??


      • Mahti
        Ahti kirjoitti:

        Mitäpä tuossa jää arvailujen varaan??

        vakio T4 EI TODELLAKAAN näytä perävaloja.. Lastutetut on erikseen...


      • Ahti
        Mahti kirjoitti:

        vakio T4 EI TODELLAKAAN näytä perävaloja.. Lastutetut on erikseen...

        Kuka tässä on vakiosta mitään puhunu?


      • Voi,Voi.
        viljo kirjoitti:

        mun ministä lähtee 163hp 1.6 koneella ja 7,4sek sataseen. Mites corolla 1.6?

        Kumma juttu,että tehot kasvaa kun ahdetaan remmillä. On se maailma vaan jännä...


      • Pasi
        v40 t4 kirjoitti:

        Noita turboja kun on helppo viritellä :) Lastu ja putki alle 2000e ja kulkee eri malliin!
        Mitäs corollaan saat 2000e:llä lisätehoa?

        Tehoja yli 300hv monella viripaketilla!


      • poro
        v40 t4 kirjoitti:

        Noita turboja kun on helppo viritellä :) Lastu ja putki alle 2000e ja kulkee eri malliin!
        Mitäs corollaan saat 2000e:llä lisätehoa?

        mut kiihtyvyyttä ainakin saa halvemmallakin corollaan esim vvtl controlleri joka aikaistaa liftiä intake putki en osaa tarkkaa hintaa sanoo mut reippaasti alle 2000e


      • t4 rules
        GTI kirjoitti:

        Mitkä haaveilut?? Mitattu luku tuo 7.4sek.. T4:sta puheenollen on muuten "mopoin" 200hv auto jolla olen ajanut ja vaatii ehdottomasti sen lastun että kulkee edes jotenkin...

        Et ole kyllä oikeasti ajanut T4:sta jos väität sen olevan "mopoin" 200 heppanen. Itse nimittäin koeajoin kaverin 2000 mallisen T4 jossa oli lastu n. 265 hp ja n. 400 nm/ 3000 rpm. Kun vielä vertaa sen omapainoa jotain n. 1300 kg, no mut kuiteskin kevein verrattuna esim. audiin, volsuun ym. niin meno on kyllä sen mukasta. Löi etupää suttua vielä kolmosellakin märällä asfaltilla kun täpöt kiihdytti. Se onko hyvä vai huono on eri asia, jännää kuiteskin. Ei kyllä pärjää mitenkää mitkään corollan tai civikin kierroskoneet eikä myöskään omatekoiset tehopakoputki ladat suuremmissa nopeuksissa. Todellista huippua volvo menee varmaan n. 250 km/h ja kiihtyy 6.5 sataseen (mitattu). Ja mikä parasta koko laillinen viripaketti asennettuna alle 2500 euroa.


      • anastas vararatas
        viljo kirjoitti:

        mun ministä lähtee 163hp 1.6 koneella ja 7,4sek sataseen. Mites corolla 1.6?

        Minun Volvo 940 2,3 turbo automaatissa lähtee 175 hp takapyöriin mutta ei kiihdy alle 10s 0-100. Mutta hyvin pärjään ja vääntöä löytyy isompaankin kuormaan.


      • ex omistaja

        No teinien autot on teinien autot, olihan se t-sport kiva alussa mutta 70tkm kohdalla alkoi hajoamaan vähän kaikki. Vaihtoon meni. Ihan kiva se oli aluksi ja uskoin että kyseessä on laadukas sportti, sitten koeajoin a3, mersun ja biimerin ja tuli todettua että toitsu yliohjaa, alusta on aika surkea ja kovetetut vaahtomuovipenkit ja muovinen sisusta budjettitason auto kuitenkin. Ei enää koskaan! Tämä on toitsun vastaus niille joilla ei ole rahaa / halua ostaa ahdettua laatuautoa. Myynti silti vaisua suomessa. (Bensan hinta varmasti vaikuttaa asiaan)

        -Kaupunkiajossa surkea!
        -Alustassa meni lähes kaikki vaihtoon, onneksi seuraavalle omistajalle.
        -Pieni
        -Muovimainen
        -Yliohjaa
        -Penkit (vähässä käytössä ok, kun ne kuluu ja pehmenee niistä tulee kamalat!)
        -Janoinen (keskikulutus rauhallisella ajolla on aika huima)

        Maantieajo


      • ......
        Tojo kirjoitti:

        Miten niin naurettavaa verrata litratehoa? Naurettavaa on sen sijaan verrata ahettua/vaparia. Corolla liikkuu paljon heikommin? Tuolla kahella desillä koneen tilavuuessa on merkitystä, saahan parempi vääntö alakierroksille ja siitä johtuen aika paljon ripeämpi lähtö. Ei tuo 10 km/h:n nopeus huipuissa ole minusta "paljon heikommin" niinkuin kirjoitit. Mainittakoon myös, että eipä löytyny 1.6 litrasten pienten perheautojen vertailussa vastusta corollalle kiihtyvyydessä/ohituskiihtyvyydessä. Että se siitä moottoriosaamisesta.

        moottorit 1.2 TSI ja 1.4 TSI (122 ja 160 hp ja 200 nm / 240 nm) Ei taida Corolla noita pestä, tavallisia perheautoja.


      • ....
        viljo kirjoitti:

        mun ministä lähtee 163hp 1.6 koneella ja 7,4sek sataseen. Mites corolla 1.6?

        1.4 TSI:t 160 hp ja 240-250 nm väännöt, Golf ja >Octavia vetää 0-100 km/h 7.8 sekassa ja hinta paljon järkevämpi kuin T-sportissa, ja rauhassakin voi ajaa, väännöt on kohdallaan, ei tarvitse vinguttaa tuonne 6000 kierroksiin ennenkuin alkaa mitään tapahtumaan.


      • toitsu
        ...... kirjoitti:

        moottorit 1.2 TSI ja 1.4 TSI (122 ja 160 hp ja 200 nm / 240 nm) Ei taida Corolla noita pestä, tavallisia perheautoja.

        Kaveri otti viivaa 1,4 tsi golfin kanssa tolla 1.8 t sportii toitsul ja kyl se golffi ihme kyllä jäi.


      • toitsu
        v40 t4 kirjoitti:

        Maailmalla ne mittailee typeäkin johkin 6,1s pintaan, mikä ei ole edes teoriassa mahdollista.
        Ja T4 menee lastutettuna 6,9s sataseen,0-1000m 26,7s joten ero on vielä isompi kuin type vs. corolla. Jos lastutettu volvo kulkee edes jotenkin niin mitens corolla sitten?

        Entäs jos puhutaan noista tubo veihkeis ja vapareista jos tie on mutkikas. Kyllä vapari on niin paljon kierrosherkempi, että mutkissa vaparit pesee aika huolel turboja.


      • ----
        toitsu kirjoitti:

        Kaveri otti viivaa 1,4 tsi golfin kanssa tolla 1.8 t sportii toitsul ja kyl se golffi ihme kyllä jäi.

        Olla 90 kw versio, katokku toinen on 118 kw (160 hv)


      • 00000000032
        ...... kirjoitti:

        moottorit 1.2 TSI ja 1.4 TSI (122 ja 160 hp ja 200 nm / 240 nm) Ei taida Corolla noita pestä, tavallisia perheautoja.

        EI voi kun ei ole bensaturboja. nyky autohin,on vain hybridit. petosta.


      • näin on asia
        v40 t4 kirjoitti:

        Omassa se on vaan 135,8hv. Eli vähän eri luokkaa kuin näissä sporteissa.( n.107hv ) Toki ahdettu kone, nutta on näissä vapareissakin vtec ym. Kuitenkin type ja corolla lähes samantehoiset ja painoiset, corolla liikkuu paljon heikommin!

        Nyt voisi esittää kysymyksen. Kummalla on enemmän näyttöjä F1.stä, sekä parempia sijoituksia? Toyotalla, vai hondalla. Honda vie näyttöjen perusteella pidemmän korren.


    • Voolsu

      o.4 sek nopeampi kuin DIESEL-VW Touareg

      • -------------

        no mites esim. bmw:n dieselit.. paljos ne lähtee paremmin kun sun mainitsemas vw... Rahalla saa!


    • pekka

      toyotan urheiluautot kuten celica on ihan nuhapumppuja. Bemarin perheautotkin menee perheineen celican ohi =D se vasta noloa on ;)

      • Tojo

        Ei taida olla poika kuullu suprasta.


      • mmm

        niin ja sitä paitsi täälä puhuttiin autoista eikä mistää saksalaasiista makkaran kuljetus vaunuusta


      • oli_menossa

        no just, sinä ja sun pippelinjatkees perheineen ei kyl ollu menossa uuden 1.8 VVTi celican ohi, sun pitäs ilmeisesti kattoa muutama videopätkä tubesta ennenku alat pippelinjatkeita mainostamaa :D


      • PeyoTolle
        mmm kirjoitti:

        niin ja sitä paitsi täälä puhuttiin autoista eikä mistää saksalaasiista makkaran kuljetus vaunuusta

        Toyotat on tosiaan niitä autoja :D


    • HDi

      kai te nyt hyvät "vinguttajat" ymmärrätte tuon 0-100 kiihtyvyyden hyödyttömyyden ;) monta toopea olen nähnyt ohi menevän kaikenmaailman vinguttimilla kaupunkinopeusrajoitusalueella, mutta kun ollan päästy motarille, niin 80-120 jää noi kaikki vinkuvat häkkyrät taakse, eihän noilla pääse edes ohittamaan turvallisesti motarilla ;) ostakaa hyvät ihmiset auto jolla voi ohittaa turvallisesti. Onhan se nissan migren myös nopea 0-50 km/h sillä jättää monta autoa , kaunpungissa ;) mutta ei kannata (jos järkeä on) mennä nolaamaan itseään motarille ;), ainakaan tuolla asenteella, eihän sitä muuten nolottaisikaan ;)

      • kokemuksesta

        t-sportilla kerkeää hyvin ohi ja turvallisesti.
        Mainitsemasi ohitus kiihtyvyys 80-120 on 4,5 sek.
        Milläs itse ohittelet ja nopeammin kuin t-sport?
        Mielestäni ihan kohtalainen suoritus kyky 1.8 litraiselle vaparille.


      • v40 t4
        kokemuksesta kirjoitti:

        t-sportilla kerkeää hyvin ohi ja turvallisesti.
        Mainitsemasi ohitus kiihtyvyys 80-120 on 4,5 sek.
        Milläs itse ohittelet ja nopeammin kuin t-sport?
        Mielestäni ihan kohtalainen suoritus kyky 1.8 litraiselle vaparille.

        TM mittas T-Sportin 90-120kmh 4,3s.( vrt type 3,4s ), joten 80-120kmh väli on yli viisi sekuntia, ei 4,5.


      • välttämättä
        v40 t4 kirjoitti:

        TM mittas T-Sportin 90-120kmh 4,3s.( vrt type 3,4s ), joten 80-120kmh väli on yli viisi sekuntia, ei 4,5.

        Onko tuo TM joku raamattu minkä testit on aina 100% oikeita?Vertaa tähän.
        http://www.zeperfs.com/fiche367.htm


      • v40 t4
        välttämättä kirjoitti:

        Onko tuo TM joku raamattu minkä testit on aina 100% oikeita?Vertaa tähän.
        http://www.zeperfs.com/fiche367.htm

        Eli 3. vaihteella aikaa ei ilmoitettu.
        4. vaihteella 80-120 7,4s
        TM 4.vaihteella 90-120 5,9s, eli aika 1,5s hitaampi 80-120 kuin 90-120. Ero 3.vaihtella vähän pienempi, jotain 1s. luokkaa.

        Ei pärjää T-sport edes vakio T4 volvolle, vaikka saa käyttää pykälää pienempää vaihdetta! http://www.zeperfs.com/duel.php?IdA=367&IdB=592


      • olla
        v40 t4 kirjoitti:

        Eli 3. vaihteella aikaa ei ilmoitettu.
        4. vaihteella 80-120 7,4s
        TM 4.vaihteella 90-120 5,9s, eli aika 1,5s hitaampi 80-120 kuin 90-120. Ero 3.vaihtella vähän pienempi, jotain 1s. luokkaa.

        Ei pärjää T-sport edes vakio T4 volvolle, vaikka saa käyttää pykälää pienempää vaihdetta! http://www.zeperfs.com/duel.php?IdA=367&IdB=592

        ettei pärjää, mutta ei ollu volvolle minimi aikaa
        laitettu.Kerroppa mikä se mahtaa olla?.Ja mitä väliä mitä vaihdetta käyttää kun ohittaa?Jos TM olis alottanu mittaukset 90-120, 2 vaihteelta niin olis ollu luonnollisesti nopeampi aika.T-sport kulkee 2 vaihteella noin 105km/ joten olis ollu teho alueella heti,eli kierrokset yli 6200rpm mistä teho löytyy.Ja älä sano että joutuu vinguttamaaan,mitä sitten on se ihan tarpeeksi ripeä rekan ohitukseen.Et semmosii.


      • v40 t4
        olla kirjoitti:

        ettei pärjää, mutta ei ollu volvolle minimi aikaa
        laitettu.Kerroppa mikä se mahtaa olla?.Ja mitä väliä mitä vaihdetta käyttää kun ohittaa?Jos TM olis alottanu mittaukset 90-120, 2 vaihteelta niin olis ollu luonnollisesti nopeampi aika.T-sport kulkee 2 vaihteella noin 105km/ joten olis ollu teho alueella heti,eli kierrokset yli 6200rpm mistä teho löytyy.Ja älä sano että joutuu vinguttamaaan,mitä sitten on se ihan tarpeeksi ripeä rekan ohitukseen.Et semmosii.

        nopeutta 80kmh? yleensä noita kiihtyvyysarvoja mitataan 3. 4. 5. vaihteella eri nopeusvälillä.
        Vertailuna volvo t4 vakio 80-120 3.vaihde 4,7s,
        lastu putki 3,5s. Eli liikkuu ihan kohtuullisesti.


      • Ei ikinä toyotaa kiitos!
        v40 t4 kirjoitti:

        TM mittas T-Sportin 90-120kmh 4,3s.( vrt type 3,4s ), joten 80-120kmh väli on yli viisi sekuntia, ei 4,5.

        Mitä ihmeen amispellejä täällä väittelee naurettavista asioista.
        Kiihtyvyyteen vaikuttaa olosuhteiden ja kuskin lisäksi myös paino.
        "Teeämmän" testaaja saattaa olla 150 kiloinen sika jonka paino ja huonot refleksit myös huonontavat tulosta.

        Hommatkaa pojat niin nopeita autoja ettei tarvitse taistella täällä kymmenyksistä.
        Mielestäni ihan väärällä sekunttiluvulla ollaan muutenkin jos nyt puhutaan nopeista autoista, eikä siihen enää kymmenykset auta.


    • HDi

      Ainiin, toki kaikkien kiihdyttelijöiden pitää muistaa se että 2 x massa vaatii 4 x tehon, kiihtyäkseen samassa ajassa, mutta renkaiden pidonkin rajat pitää muistaa, kaikkilla on varmaan lukkoperätkin ym ; etuvetoisissa oikeissa sporteissa ;) joten vanhan ladan sopivasti riisuttuna ja viritettynä sopivaan teho/painosuhteeseen hakkaa teidän mopot ;)

    • pate

      aika suosittu tämä aihe,ottaen huomioon sen,että tällä kaikki vaan puhuu paskaa näistä autoista,kuten t-sport tai type-r ja silti näyttää kansaa jotenkin nämä kotterot kummasti kiinnostavan!??

    • qwe

      on nii ihmeellistä kun siitä hehkutetaan jatkuvati? jopa mini kiihtyy samoihin aikoihin 1.6 moottorilla.

      • Ja Formuloissa

        Siinä onkin tekniikan osaajalle ihmettelemistä, miten kummassa kaikki autot eivät ole yhtä tehokkaita ja samanlaisia ajaa... Kyllä DX:nkin saa kulkemaan aika lujaa. Kyse on vaan siitä,kuinka pitkälle se kulkee lujaa...


      • Pasi

        Eli 7.4 testeissä!
        Ja remmiahdin saksasta 200e ja 300hv! 1.8 koneesta!''
        Liikkuuuuuuuu....
        Kivasti!

        t:PASI


      • Pasi
        Pasi kirjoitti:

        Eli 7.4 testeissä!
        Ja remmiahdin saksasta 200e ja 300hv! 1.8 koneesta!''
        Liikkuuuuuuuu....
        Kivasti!

        t:PASI

        siis 2000e eikä 200e!


      • Alfa
        Pasi kirjoitti:

        siis 2000e eikä 200e!

        Ostin muutama kuukausi sitten Alfa Romeo 156 GTA 3.2 V6 ja voin sanoa, että vakionakin T4:t ja japanin rassit saavat ihailla Alfan tyylikkäitä perävaloja, mikä sekään ei ole tylsää! :-)


      • homo
        Alfa kirjoitti:

        Ostin muutama kuukausi sitten Alfa Romeo 156 GTA 3.2 V6 ja voin sanoa, että vakionakin T4:t ja japanin rassit saavat ihailla Alfan tyylikkäitä perävaloja, mikä sekään ei ole tylsää! :-)

        no te olettekin tollasia vitun paskasia amishomoja mun vitun piikki lähtee paljo paremmi ku mikää vitun paska corolla amis"tuning" paskaauto että repikää siitä vitun homot saatana imekää mun kyrpää, miettikää mulla pärrässä 65hv ja se jaettuna 116kg kuivapainoon niin on pojilla aika paljon paskemmat tehot niissä vitun paskasissa korolloissa kun vertaa painoo


      • alf
        Alfa kirjoitti:

        Ostin muutama kuukausi sitten Alfa Romeo 156 GTA 3.2 V6 ja voin sanoa, että vakionakin T4:t ja japanin rassit saavat ihailla Alfan tyylikkäitä perävaloja, mikä sekään ei ole tylsää! :-)

        kuka siis ihan oikeasti ostaa alfaa??? voi hyvää päivää!!!! ihan kiva auto ajaa, mut ei se kyllä arvoa pidä ja taattua alffa "laatua" ;)


      • piikki SIKA
        homo kirjoitti:

        no te olettekin tollasia vitun paskasia amishomoja mun vitun piikki lähtee paljo paremmi ku mikää vitun paska corolla amis"tuning" paskaauto että repikää siitä vitun homot saatana imekää mun kyrpää, miettikää mulla pärrässä 65hv ja se jaettuna 116kg kuivapainoon niin on pojilla aika paljon paskemmat tehot niissä vitun paskasissa korolloissa kun vertaa painoo

        kuka siis kehtaa ajaa ees piikillä?!? osta oikea "pyörä" ja lopeta toi uhoaminen...ja sen jälkeen tule tänne sit elvistelee, et miten lähtee =) Asennetta tähän hommaan PLIIS!!!!!!


      • Lehnä
        alf kirjoitti:

        kuka siis ihan oikeasti ostaa alfaa??? voi hyvää päivää!!!! ihan kiva auto ajaa, mut ei se kyllä arvoa pidä ja taattua alffa "laatua" ;)

        Kuulkaas nyt, auto kun auto... pää asia et se liikkuu.. kaikilla ei oo rahaa ostaa 100000 bemareita .. joillekki isi maksaa.. ei kaikille ? mites nää pojat jotka ostaa oman auton joskus? niitten auto on se mosse jolla liikutaa, si ruvetaan isin autolla mesoon..


      • njuu
        homo kirjoitti:

        no te olettekin tollasia vitun paskasia amishomoja mun vitun piikki lähtee paljo paremmi ku mikää vitun paska corolla amis"tuning" paskaauto että repikää siitä vitun homot saatana imekää mun kyrpää, miettikää mulla pärrässä 65hv ja se jaettuna 116kg kuivapainoon niin on pojilla aika paljon paskemmat tehot niissä vitun paskasissa korolloissa kun vertaa painoo

        sun hätäsessä pakoputki viri piikissä oo ees 30 heppaa *nauraa räkäsesti* ja jos isi on ostanu piikin pojjaalle ni pidäppä suuta vähä pienemmällä :D


      • Auto kuin auto....
        Pasi kirjoitti:

        Eli 7.4 testeissä!
        Ja remmiahdin saksasta 200e ja 300hv! 1.8 koneesta!''
        Liikkuuuuuuuu....
        Kivasti!

        t:PASI

        200€ et saa mitään kunnollista remmiä saksasta ja sen lisäksi sun pitää tehdä paljon muutakin,että saat tosta sen 300hv ulos. Remmi on hyvä kun halutaan heti alhaalta voimaa,mutta huipputehot otetaan turbolla.
        Sulla menis uusiksi bensapumppu,moottorinohjaus,suutimet ja paljon muuta. Hintaa tulisi keposesti yli 2000€
        Mulla on A4 B5 S4:nen johon vaihdoin turbot,suuttimet,pakosarjat,putkiston,pensapumpun,bypass venttiilin ja moottoriohjaus tehtiin harisella. Hintaa reilu 3500€ vaikka haalin kamat pitkin maailmaa ja tein kaiken muun itse paitsi ohjelmoinnin. 2,7 Bi-turbo ja penkitetty 570hv 630nm 2600-6300 rpm
        Sen lisäksi vaihdettu alustan osia mieletön määrä esim. jouset,iskarit,puslat,vakaimet....
        Lähtee viivalta ihan tarpeeksi nopeaan ja huiput yli 300km/h. Suomessa on mun tiedossa muutama 800hv ja ainakin yksi 907hv S4:nen...
        Onko järkeä vai ei?? No harrastuksen piikkiin menee mulla.....


    • evooo

      Eipä näytä pärjäävän teenelkkukaa ilman lastua ts:lle, harmi.
      Tokihan t4:sta saa sitten helpommin hevosia irti kun osaa aletaan laittamaan.

      • kyllä pojat tietää

        BMW otti ja 20vuotta ennen teijän sporttiautoja 2.0i neloskoneesta 192hv. että onko toi nyt sit nykytekniikalla corollasta hyvin?? auto on 320is m3 italian viehttp://www.bmwe21.net/320is/ntimalli!


      • RahaMies...kö?
        kyllä pojat tietää kirjoitti:

        BMW otti ja 20vuotta ennen teijän sporttiautoja 2.0i neloskoneesta 192hv. että onko toi nyt sit nykytekniikalla corollasta hyvin?? auto on 320is m3 italian viehttp://www.bmwe21.net/320is/ntimalli!

        Siis naurettavaa tollanen uhittelu... Ahvenistoon ratapäiville kattoon. Itelläni on ajossa 2litranen farkku xsara eaton m45 remmillä ja riittää mulle... ei muutakun viivoille!


      • evooo
        kyllä pojat tietää kirjoitti:

        BMW otti ja 20vuotta ennen teijän sporttiautoja 2.0i neloskoneesta 192hv. että onko toi nyt sit nykytekniikalla corollasta hyvin?? auto on 320is m3 italian viehttp://www.bmwe21.net/320is/ntimalli!

        Ei vaan tunnu noissa bemareissa nuo tehot kulkevan pyörille asti. Ainakaan vähääkään vanhemmissa malleissa.


      • toitsu
        kyllä pojat tietää kirjoitti:

        BMW otti ja 20vuotta ennen teijän sporttiautoja 2.0i neloskoneesta 192hv. että onko toi nyt sit nykytekniikalla corollasta hyvin?? auto on 320is m3 italian viehttp://www.bmwe21.net/320is/ntimalli!

        muistakaa että tehot ei aina vastaa pyörien tehoja en muista oliko se mersu vai bemari mutta ne ilmottaa moottorin tehon ei tehoja pyöriltä. Takavedossa vissiin enemmän teho hävikkiä ku etuvetoisessa.


    • audi race

      hah, pakosti repeilee kun lukee tuollaisten asiaan perehtymättömien juttuja... lysti paikka tää...

      • 5 vuotta historiaa

        Juu lystiä on lukea historiallisia juttuja ,alkuperäinen kirjoittaja on jo varmaan saanut kortinkin...


      • Joku vaan...
        5 vuotta historiaa kirjoitti:

        Juu lystiä on lukea historiallisia juttuja ,alkuperäinen kirjoittaja on jo varmaan saanut kortinkin...

        Joo ja minun mielestä auton tehoilla ei oo väliä vaan sillä kuka niitä osaa käyttää... tuokin type r vs corolla t-sport, ilmotetussa kiihtyvyydessä on eroa 1,6 vai 1,8s niin väitän että aina viivoille lähtiessä ei typerä voita... On nimittäin niin paljon kuskista kiinni.


      • Avensis08
        Joku vaan... kirjoitti:

        Joo ja minun mielestä auton tehoilla ei oo väliä vaan sillä kuka niitä osaa käyttää... tuokin type r vs corolla t-sport, ilmotetussa kiihtyvyydessä on eroa 1,6 vai 1,8s niin väitän että aina viivoille lähtiessä ei typerä voita... On nimittäin niin paljon kuskista kiinni.

        Kerran näin kun Focus ST ja BMW E90 330i ottivat "viivalta", mutta Focus lähti ripeämmin vaikka Bemussa on tehoa reippaasti enemmän. Kuskista se on aika pitkälti kiinni.


      • rollarollslikesharm
        Avensis08 kirjoitti:

        Kerran näin kun Focus ST ja BMW E90 330i ottivat "viivalta", mutta Focus lähti ripeämmin vaikka Bemussa on tehoa reippaasti enemmän. Kuskista se on aika pitkälti kiinni.

        itselläni on 1.6 rolla ja 165hv, jdm malli, eipä ole vielä ykskään kyseisistä hehkutetuista ja haukutuista malleita tullut ohi. kuskista se on aika pitkälle kiinni miten mennään :)

        ps. 6.5 ;)


      • No Toy
        rollarollslikesharm kirjoitti:

        itselläni on 1.6 rolla ja 165hv, jdm malli, eipä ole vielä ykskään kyseisistä hehkutetuista ja haukutuista malleita tullut ohi. kuskista se on aika pitkälle kiinni miten mennään :)

        ps. 6.5 ;)

        Toyota lähtee kun purkka tukasta.


    • Jarrupoljin

      Taitaa olla useimille meikäläisille tärkeämpää saada auto nopeasti pysäytettyä.

      • supra turbooooooooo

        kyllä ne 7.5 sekunnin autot on ihan vielä mopoja, mun supra mk3 huitoo jo 145kmh tossa ajassa ja 16 sekuntii 210kmh ja sillä 100 yläpuolella sitä eroo vasta sitten oikein kunnolla tuleekin.


      • unelmissaan
        supra turbooooooooo kirjoitti:

        kyllä ne 7.5 sekunnin autot on ihan vielä mopoja, mun supra mk3 huitoo jo 145kmh tossa ajassa ja 16 sekuntii 210kmh ja sillä 100 yläpuolella sitä eroo vasta sitten oikein kunnolla tuleekin.

        On se hauskaa, kun pojilla on unelmia. Niitä voi sitten puhella kavereiden kanssa siinä karvanoppa-Corollassa.

        Minulla on autossa tehoa 103kW, ja se kiihtyy sataseen noin 11 sekunnissa, automaatilla. Ei sillä ole jalkoihin jäänyt, ja aina on perille päästy. Mitä sitä vinguttamaan valoissa. Se on poikasten hommaa.


      • t-wokki

        No niin, samaa mieltä se on 70000km ja alkaa riisikuppi brakaa.
        Tosta pysähdyksestä, osta ankkuri, toy otasta voi irrota jarrupohjin.
        Hutera teinilelu oli oma kokemus, 12tkm kestin sitä ja koirankoppi vaihtoon. Meidän pojalla on mopoauto ja sekin oli jämäkämpi kuin 70tkm toy-ota t-spruit. Sorry vaan kaikille faneille mutta tämä on oma kokemus 12tkm jälkeen. Ehkä sillä jonkun työttömän narkkarin saa lämpöseks keravalta mutta siinä on sen auton ainoa hienous. A3 seisoo tallissa nyt eikä voi valittaa, ja mahtuu aikuisetkin muuten autoon! :D


    • carinaelegance

      kaksiset olla nuo ajo-ominaisuudet tässäkään tojossa: eipä tuo pärjännyt edes 20v vanhalle 205 1.6 gti pösölle: viivasta kyllä lähti karvan verran liukkaammin mutta kun motoritielle mentiin ja kun nopeus alkoi olla 150kmh luokkaa niin siinä vaiheessa pösöllä mentiin t-sportin ohi että heilahti ( siis kaverin auto toi pösö ja toisel kamulla tuo t-sport )

      • No Toy

        Kyllä tuo 150 kmh on aivan liian kova vauhti oli sitten alla minkälainen Toyota tahansa, on ne niin huteria ajaa.


      • Yariski
        No Toy kirjoitti:

        Kyllä tuo 150 kmh on aivan liian kova vauhti oli sitten alla minkälainen Toyota tahansa, on ne niin huteria ajaa.

        hankala verrata: kyllähän tuo 205 on legendaarinen peli jo sieltä b-ryhmän ralliajoilta sitä ei voi kiistää, mutta kyllä t-sport on ihan ok peli: näille nopeusrajoituksille ja muutenkin soiva peli "pörräilyyn"


      • juupajuuuuuuu
        No Toy kirjoitti:

        Kyllä tuo 150 kmh on aivan liian kova vauhti oli sitten alla minkälainen Toyota tahansa, on ne niin huteria ajaa.

        Niin no miten sen nyt ottaa että onko Mk4tt supralla niin vaarallista ajaa 150km/h tai vaikka soarer?


    • alalapua

      dx melkein samaan.
      huuveriturpo maksaa inventterin kansa nuan 200,-

      • TypeR-man

        On hyvä peltoauto muuhun siitä ei ole.


      • T-sport
        TypeR-man kirjoitti:

        On hyvä peltoauto muuhun siitä ei ole.

        V...U mikään peltoauto mun Corolla kiihtyy ainaski 5 sekuntia 0-100 revi siitä Hondapelle.
        Mulla on tuplaputket ja kaikki.


      • 3+7
        T-sport kirjoitti:

        V...U mikään peltoauto mun Corolla kiihtyy ainaski 5 sekuntia 0-100 revi siitä Hondapelle.
        Mulla on tuplaputket ja kaikki.

        se on kottikärryissäkin kaksi kantoaisaa, kuten sun corollassakin


      • Corolla-Gay
        3+7 kirjoitti:

        se on kottikärryissäkin kaksi kantoaisaa, kuten sun corollassakin

        Löytyisikö ketään nuorta,hoikkaa,muodikasta Corolla-kaveria joka
        olisi kiinnostunut bailaamisesta ja myös hiljaisista romanttisista koti-illoista.


      • piki07
        TypeR-man kirjoitti:

        On hyvä peltoauto muuhun siitä ei ole.

        Mulla on ollu vajaa vuoden t-sport ja ei voi valittaa. 0-100 menee 7,3 s vakiona eli riittävän nopsaa, mutta tärkeämpää on ohituskiihtyvyys. Ja se on ihan sama mitä ne autot kulkee suomessa ja mitä jäniksiä siellä koneessa hyppii; misä voi hyödyntää tehoja autosta muualla ku radalla??
        p.s 3 toyoo ollu ja kaikki toiminu ku unelma esim verrattuna äidinb s40 volvoon: hajos käsiin kuten myös muutamat audit...


    • LineaTerraLuna

      ...varo vaan, että ei kiihdy liikaa, jos vielä jarrut sattuu pettämään .) Siis joku hehkuttaa jotain Corollaaa.....miettikää nyt Corollaa :)

      • Toy-Joy

        Täällä olisi yksi hoikka piukoissa farkuissa napa paljaana viihtyvä kaveri
        joka tykkää bailata ja ...........


      • Urban Cowboy
        Toy-Joy kirjoitti:

        Täällä olisi yksi hoikka piukoissa farkuissa napa paljaana viihtyvä kaveri
        joka tykkää bailata ja ...........

        Nam nam.


      • Honda TypeR
        Urban Cowboy kirjoitti:

        Nam nam.

        Ajoinpahan tuolla Corolla T-Sportilla ja kyllä oli melkoinen kikkare TypeR:n jälkeen.


    • semmosta sakkia..-,

      mitä mitä, nytkö tojota on alkanu laittaan oikean verran tehoa oikean painoiisiin autoihin,, jotain edistystä pitkiin aikoihin... Tojolla on ollu semmonen tapa valmistaa noita auotja että kaikesta muusta ne tinki että sai polttoaineen kulutuksen pysymään pienenä, japanin-inisinöörin mielestä autossa tärkeintä on pieni polttoaineen kulutus, millään muulla ei ole mitään väliä, esim, ajettavuus saa olla ihan kuin paska tahansa kuhan vie vähä bensaa, auto saa olla kuin ruma tahansa kunhan vie vähän bensaa, laitetaan 1700kg farkku-carinaan 1,6l kone kunhan vie vähä bensaa. ei asenneta ilmastointia koska se lisää kulutusta, ja jne jne. no tuulipukukansallehan riittääkki se vaan että auto vie vähä bensaa ja on hajuton ja mauton. me kunnon ihmiset vaaditaan autolta enemmän, jota ei japskeista saa..

    • Prelude S

      Kylläpäs on laiska tuo Korolla ihan kuin mopolla kihnuttaisi.

    • autok

      Teidän naurettavat riitelyt kaverilla oli tommonen t sportti ja jos on puoli sekunttia eroa 0-100km/h kiihtyvyydessä niin pitää vaan nauraa. puoli sekunttia on puoli autoa ja jos on hyvä kuski siellä ratin takana niin corolla saattaa voittaakin.

      • Limusiinimiäs

        Kun vauhtia on lähes 100km/h on 0,5s matkassa noin 14 metriä.

        En tiedä kuinka pitkällä autolla sinä ajelet :)


    • vapari vapari

      Ja jää.

    • TypeR

      Honda paras

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

      Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

      Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

      Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

      Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

      Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

      Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

      Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

      Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

      Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

      olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe