Onko kenelläkään kokemusta tilanteesta jossa esikoinen on perhepäivähoidossa niin miten toisen lapsen hoito järjestetään jos perhepäivähoitajalla on jo 4 lasta hoidossa?
Lapsi perhepäivähoidossa toinen lapsi?
11
346
Vastaukset
- monessa paikassa
Toinen lapsi saa paikan toisesta paikasta. Tai jos haluatte samaan paikkaan, anotte toiselle lapselle hoitopaikkaa ja toiselle siirtoa. Mutta se ei vielä takaa että saat lapset heti samaan paikkaan, se voi kestää jonkin aikaa.
- hankala tilanne
Kahdella eri perhepäivähoitajalla, jotka asuvat lähekkäin ja näin ollen myös useinulkoilevat yhdewsä. Ongelma on hoitajien tasausvapaat ja muut lomat jotka ovat eri aikaan. Silloin toinen lapsi on varahoidossa päiväkodissa yksin ja toinen omalla pph:aan.
Yleensä tilanteissa joissa kuopus ei mahdu esikoisen kanssa samaanpph ryhmään, molemmille haetaan joko päiväkotipaikkaa tai jos jollain pph:lla on sisaruspaikka vapaana niin sitten sinne molemmat.
Nämähän ovat ihan siitä kiinni mitä vanhemmat haluavat ja missä on vapaita paikkoja.
Itse en veisi kahdelle eri pph:lle ellei olisi tiedossa että siltä alkuperäiseltä olisi vapautumassa paikka toiselle myös lähiaikoina.
Pistää vaan miettimään, että miksi se esikoinen on ollut pph:ssa ,kun olet ollut toisen kanssa kotona? Eikö olisi ollut kätevämpää olla kotona molempien kanssa ja hakea nyt molemmille hoitopaikkaa? Sisarukset kun pääsääntöisesti sijoitetaan samaan paikkaan. Nythän toisella on jo paikka ja sinne ei enempää mahdu.- jhvfjhvhj
Minulla on vasta yksi lapsi ja yritämme toista!? Lapsi on pph:ssa koska joudumme molemmat käydä töissä. Kaikilla ei ole mahdollisuutta sellaiseen luksukseen että toinen vanhempi olisi kotona.
- jhgfjfgj
jhvfjhvhj kirjoitti:
Minulla on vasta yksi lapsi ja yritämme toista!? Lapsi on pph:ssa koska joudumme molemmat käydä töissä. Kaikilla ei ole mahdollisuutta sellaiseen luksukseen että toinen vanhempi olisi kotona.
Ahaa. No sittenhän voi olla että esikoinen on jo koulussa ennen kuin mahdollinen kuopus edes tarvitsee hoitopaikkaa :)
Turhan aikaista miettiä mokomaa asiaa. Aiotko pitää esikoisen perhepäivähoidossa silloinkin kun itse mahdollisesti jäät äitiyslomalle/hoitovapaalle? Itse iritsanoisin esikoisen paikan kun kerran itse olen kotona ja kun sitten palaan töihin hakisin sisaruspaikkaa molemmille, samasta paikasta. (mikäli edes saisin toisen lapsen, noitahan ei voi postimyynnistä tilata) - 666
jhgfjfgj kirjoitti:
Ahaa. No sittenhän voi olla että esikoinen on jo koulussa ennen kuin mahdollinen kuopus edes tarvitsee hoitopaikkaa :)
Turhan aikaista miettiä mokomaa asiaa. Aiotko pitää esikoisen perhepäivähoidossa silloinkin kun itse mahdollisesti jäät äitiyslomalle/hoitovapaalle? Itse iritsanoisin esikoisen paikan kun kerran itse olen kotona ja kun sitten palaan töihin hakisin sisaruspaikkaa molemmille, samasta paikasta. (mikäli edes saisin toisen lapsen, noitahan ei voi postimyynnistä tilata)V**tu sä oot pelle!
- Ei me olla mahoja
jhgfjfgj kirjoitti:
Turhan aikaista miettiä mokomaa asiaa. Aiotko pitää esikoisen perhepäivähoidossa silloinkin kun itse mahdollisesti jäät äitiyslomalle/hoitovapaalle? Itse iritsanoisin esikoisen paikan kun kerran itse olen kotona ja kun sitten palaan töihin hakisin sisaruspaikkaa molemmille, samasta paikasta. (mikäli edes saisin toisen lapsen, noitahan ei voi postimyynnistä tilata)Khyl kuulkaas suurin osa suomalaisista naisista tulee heti raskaaksi, kun ne jättää ehkäisyn poies.
- pelle
666 kirjoitti:
V**tu sä oot pelle!
V**tu, mikähän sä oot. nimimerkkisi kertoo sen jo.
- kahden äiti=maho?
Ei me olla mahoja kirjoitti:
Khyl kuulkaas suurin osa suomalaisista naisista tulee heti raskaaksi, kun ne jättää ehkäisyn poies.
Itse lasta toivovana olen kuitenkin sitä mieltä, että tätä vähemmistöä, joka ei tule raskaaksi vaikka haluaisi, pitäisi myös ajatella. Ja ottaa huomioon se mahdollisuus että aina ei onnistu yrityksistä huolimatta. Lapsi ei todellakaan ole kaikille itsestäänselvyys. Ei se ensimmäinen, ei toinen eikä kolmaskaan vaikka yritystä takana on vuosia ja ikää ei vielä paljonkaan.
- käytöstavat
666 kirjoitti:
V**tu sä oot pelle!
Olet tuhma !
- JK
VAI N IIN
- dfgfghfghfh
Minä irtisanoisin ensimmäisen lapsen hoitopaikan ja hakisin sitten sisaruspaikkaa. Yleensä noin saa molemmat ainakin samaan paikkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367639Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361893Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251870- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4769- 32764