Lapsi perhepäivähoidossa toinen lapsi?

jhvfjhvhj

Onko kenelläkään kokemusta tilanteesta jossa esikoinen on perhepäivähoidossa niin miten toisen lapsen hoito järjestetään jos perhepäivähoitajalla on jo 4 lasta hoidossa?

11

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monessa paikassa

      Toinen lapsi saa paikan toisesta paikasta. Tai jos haluatte samaan paikkaan, anotte toiselle lapselle hoitopaikkaa ja toiselle siirtoa. Mutta se ei vielä takaa että saat lapset heti samaan paikkaan, se voi kestää jonkin aikaa.

    • hankala tilanne

      Kahdella eri perhepäivähoitajalla, jotka asuvat lähekkäin ja näin ollen myös useinulkoilevat yhdewsä. Ongelma on hoitajien tasausvapaat ja muut lomat jotka ovat eri aikaan. Silloin toinen lapsi on varahoidossa päiväkodissa yksin ja toinen omalla pph:aan.
      Yleensä tilanteissa joissa kuopus ei mahdu esikoisen kanssa samaanpph ryhmään, molemmille haetaan joko päiväkotipaikkaa tai jos jollain pph:lla on sisaruspaikka vapaana niin sitten sinne molemmat.
      Nämähän ovat ihan siitä kiinni mitä vanhemmat haluavat ja missä on vapaita paikkoja.
      Itse en veisi kahdelle eri pph:lle ellei olisi tiedossa että siltä alkuperäiseltä olisi vapautumassa paikka toiselle myös lähiaikoina.

      Pistää vaan miettimään, että miksi se esikoinen on ollut pph:ssa ,kun olet ollut toisen kanssa kotona? Eikö olisi ollut kätevämpää olla kotona molempien kanssa ja hakea nyt molemmille hoitopaikkaa? Sisarukset kun pääsääntöisesti sijoitetaan samaan paikkaan. Nythän toisella on jo paikka ja sinne ei enempää mahdu.

      • jhvfjhvhj

        Minulla on vasta yksi lapsi ja yritämme toista!? Lapsi on pph:ssa koska joudumme molemmat käydä töissä. Kaikilla ei ole mahdollisuutta sellaiseen luksukseen että toinen vanhempi olisi kotona.


      • jhgfjfgj
        jhvfjhvhj kirjoitti:

        Minulla on vasta yksi lapsi ja yritämme toista!? Lapsi on pph:ssa koska joudumme molemmat käydä töissä. Kaikilla ei ole mahdollisuutta sellaiseen luksukseen että toinen vanhempi olisi kotona.

        Ahaa. No sittenhän voi olla että esikoinen on jo koulussa ennen kuin mahdollinen kuopus edes tarvitsee hoitopaikkaa :)
        Turhan aikaista miettiä mokomaa asiaa. Aiotko pitää esikoisen perhepäivähoidossa silloinkin kun itse mahdollisesti jäät äitiyslomalle/hoitovapaalle? Itse iritsanoisin esikoisen paikan kun kerran itse olen kotona ja kun sitten palaan töihin hakisin sisaruspaikkaa molemmille, samasta paikasta. (mikäli edes saisin toisen lapsen, noitahan ei voi postimyynnistä tilata)


      • 666
        jhgfjfgj kirjoitti:

        Ahaa. No sittenhän voi olla että esikoinen on jo koulussa ennen kuin mahdollinen kuopus edes tarvitsee hoitopaikkaa :)
        Turhan aikaista miettiä mokomaa asiaa. Aiotko pitää esikoisen perhepäivähoidossa silloinkin kun itse mahdollisesti jäät äitiyslomalle/hoitovapaalle? Itse iritsanoisin esikoisen paikan kun kerran itse olen kotona ja kun sitten palaan töihin hakisin sisaruspaikkaa molemmille, samasta paikasta. (mikäli edes saisin toisen lapsen, noitahan ei voi postimyynnistä tilata)

        V**tu sä oot pelle!


      • Ei me olla mahoja
        jhgfjfgj kirjoitti:

        Ahaa. No sittenhän voi olla että esikoinen on jo koulussa ennen kuin mahdollinen kuopus edes tarvitsee hoitopaikkaa :)
        Turhan aikaista miettiä mokomaa asiaa. Aiotko pitää esikoisen perhepäivähoidossa silloinkin kun itse mahdollisesti jäät äitiyslomalle/hoitovapaalle? Itse iritsanoisin esikoisen paikan kun kerran itse olen kotona ja kun sitten palaan töihin hakisin sisaruspaikkaa molemmille, samasta paikasta. (mikäli edes saisin toisen lapsen, noitahan ei voi postimyynnistä tilata)

        Khyl kuulkaas suurin osa suomalaisista naisista tulee heti raskaaksi, kun ne jättää ehkäisyn poies.


      • pelle
        666 kirjoitti:

        V**tu sä oot pelle!

        V**tu, mikähän sä oot. nimimerkkisi kertoo sen jo.


      • kahden äiti=maho?
        Ei me olla mahoja kirjoitti:

        Khyl kuulkaas suurin osa suomalaisista naisista tulee heti raskaaksi, kun ne jättää ehkäisyn poies.

        Itse lasta toivovana olen kuitenkin sitä mieltä, että tätä vähemmistöä, joka ei tule raskaaksi vaikka haluaisi, pitäisi myös ajatella. Ja ottaa huomioon se mahdollisuus että aina ei onnistu yrityksistä huolimatta. Lapsi ei todellakaan ole kaikille itsestäänselvyys. Ei se ensimmäinen, ei toinen eikä kolmaskaan vaikka yritystä takana on vuosia ja ikää ei vielä paljonkaan.


      • käytöstavat
        666 kirjoitti:

        V**tu sä oot pelle!

        Olet tuhma !


    • JK

      VAI N IIN

      • dfgfghfghfh

        Minä irtisanoisin ensimmäisen lapsen hoitopaikan ja hakisin sitten sisaruspaikkaa. Yleensä noin saa molemmat ainakin samaan paikkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe