Yläkoululaisen (t) merkinnät syksyn osalta. Kertokaa oman koululaisenne (t/p)merkinnät ja sanokaa tästä ajatuksianne.
Aktiivinen työskentely :) ..... 9
Kotitehtävän laiminlyönti ..... 6
Opiskeluvälineen unohtaminen ..... 3
Luvaton poissaolo .... 1h
Sopimaton käytös ..... 1
Wilma-tuntimerkintöjen vertailua
23
2029
Vastaukset
- ujostuttaa
Ei kehtaa.
- Epäilyttävä Lintsari
Yhteensä 56 luvatonta poissaoloo.
5 ahkeraa tuntityöskentelyy.
2 myöhästymist.
3 kirjojen puuttumist.
Oon seiskalla. :------P- ....
OMG oot ehkä pahiksin ikininä!
- Hmm...
Ei merkintöjä.
- ,,,
Aloittajan lapsi on tavallinen teini. Aktiivinen tunnilla, tuo tod.näk ilmi oman kantansa aikuiselle, koska on merkintä sopimattomasta käytöksestä. Jotkut opettajat, kun vieläkin katsovat sellaiseksi käytöksen, kun oppilas on eri mieltä asioista opettajan kanssa. Tavaroiden ja läksyjen unohtaminen on tavallista murrosiässä.
- opex
Hahah, jos nykyope laittaisi sopimaton käytös - merkinnän siitä, että oppilas on eri mieltä opettajan kanssa, niin saisipa moisesta toiminnasta varmaan jännetupen tulehduksen tai muun hiirikäden. Itse kyllä yritän ihan työkseni kysellä niitä mielipiteitä ja varsinkin perusteluja. Tavallinen teini osaa kyllä valittaa, mutta perusteleminen ei meinaa onnistua millään. Kaikki vaan on tyhmää ja turhaa, siksi kun se on tyhmää ja turhaa jne. Suu menee tukkoon heti, kun kysy miksi.
Minä laitan todella harvoin moista merkintää. Mahdollisia syitä ovat olleet esim. jatkuva törkeä kiroilu joka ei lopu pyynnöstä, lattialle sylkeminen, koulun omaisuuden tuhoaminen, oppilastoverin huorittelu, törkeän rasistiset nimittelyt ja puheet jne.
Onneksi tällainen käytös nähteni on erittäin harvinaista. Mutta näköjään ei paljoa maksa vaivaa siitä kotiin tiedottaa, koska siellä on kaltaisiasi järjen jättiläisiä, jotka arvelevat merkinnän kumpuavan siitä, että oma pikkupupunen on ollut "eri mieltä". - miksi?
opex kirjoitti:
Hahah, jos nykyope laittaisi sopimaton käytös - merkinnän siitä, että oppilas on eri mieltä opettajan kanssa, niin saisipa moisesta toiminnasta varmaan jännetupen tulehduksen tai muun hiirikäden. Itse kyllä yritän ihan työkseni kysellä niitä mielipiteitä ja varsinkin perusteluja. Tavallinen teini osaa kyllä valittaa, mutta perusteleminen ei meinaa onnistua millään. Kaikki vaan on tyhmää ja turhaa, siksi kun se on tyhmää ja turhaa jne. Suu menee tukkoon heti, kun kysy miksi.
Minä laitan todella harvoin moista merkintää. Mahdollisia syitä ovat olleet esim. jatkuva törkeä kiroilu joka ei lopu pyynnöstä, lattialle sylkeminen, koulun omaisuuden tuhoaminen, oppilastoverin huorittelu, törkeän rasistiset nimittelyt ja puheet jne.
Onneksi tällainen käytös nähteni on erittäin harvinaista. Mutta näköjään ei paljoa maksa vaivaa siitä kotiin tiedottaa, koska siellä on kaltaisiasi järjen jättiläisiä, jotka arvelevat merkinnän kumpuavan siitä, että oma pikkupupunen on ollut "eri mieltä".Kyllä se suu menee tukkoon opettajallakin eli lapsi siirrettiin tarkkikselle perusteluna "kyselee liikaa, miksi?"
- eräs perhe
opex kirjoitti:
Hahah, jos nykyope laittaisi sopimaton käytös - merkinnän siitä, että oppilas on eri mieltä opettajan kanssa, niin saisipa moisesta toiminnasta varmaan jännetupen tulehduksen tai muun hiirikäden. Itse kyllä yritän ihan työkseni kysellä niitä mielipiteitä ja varsinkin perusteluja. Tavallinen teini osaa kyllä valittaa, mutta perusteleminen ei meinaa onnistua millään. Kaikki vaan on tyhmää ja turhaa, siksi kun se on tyhmää ja turhaa jne. Suu menee tukkoon heti, kun kysy miksi.
Minä laitan todella harvoin moista merkintää. Mahdollisia syitä ovat olleet esim. jatkuva törkeä kiroilu joka ei lopu pyynnöstä, lattialle sylkeminen, koulun omaisuuden tuhoaminen, oppilastoverin huorittelu, törkeän rasistiset nimittelyt ja puheet jne.
Onneksi tällainen käytös nähteni on erittäin harvinaista. Mutta näköjään ei paljoa maksa vaivaa siitä kotiin tiedottaa, koska siellä on kaltaisiasi järjen jättiläisiä, jotka arvelevat merkinnän kumpuavan siitä, että oma pikkupupunen on ollut "eri mieltä".Jos on ollut välitunnin sisällä, niin -> sopimaton käytös.
Jos on ollut varomaton jonkin uuden laitteen käytössä, niin -> sopimaton käytös. - mama -65
eräs perhe kirjoitti:
Jos on ollut välitunnin sisällä, niin -> sopimaton käytös.
Jos on ollut varomaton jonkin uuden laitteen käytössä, niin -> sopimaton käytös.Olisikohan siksi, että wilmassakaan ei voi olla valmista kohtaa jokaiselle jutulle, jota nuoret keksivät tehdä? Katsopas, mielikuvitus on rajaton tuon ikäisillä.
- hei me kytätään
mama -65 kirjoitti:
Olisikohan siksi, että wilmassakaan ei voi olla valmista kohtaa jokaiselle jutulle, jota nuoret keksivät tehdä? Katsopas, mielikuvitus on rajaton tuon ikäisillä.
Mutta keltainen väri on kyllä käytettävissä. Nuoret keksii tehdä kivojakin asioita, esim neuvoa ihan pyytämättä oppilastoveria. Tuommosta voi hei hyödyntää! Siitä tulee mukava mieli kun nähdään lasten hyviä puolia.
Mikä ihmeen nuorison Patologiakuvauskansio se oikein on, joittenkin mielestä, yhä edelleen? - aixx
eräs perhe kirjoitti:
Jos on ollut välitunnin sisällä, niin -> sopimaton käytös.
Jos on ollut varomaton jonkin uuden laitteen käytössä, niin -> sopimaton käytös.No onhan välitunnilla sisällä piileskely selvää järjestyssääntöjen rikkomista, jos kerran säännöissä käsketään ulos mennä. Ja varomattomuus, juu, oppilas on siis rikkonut uuden laitteen tai kohdellut sitä niin, että rikkoutumisvaara on ollut. Molemmista teoista on merkintä ollut aivan paikallaan.
Itse opena tiedän, että jos opettajat eivät laita merkintöjä, huoltajat tulevat lankoja pitkin esim. todistusten jaon jälkeen. Mitä ihmettä, miksi käytös ei ole ysi?? Jos sitten vasta kerrot oppilaan rikkovan sääntöjä, niin sitten alkaa kaamea poru siitä, kun kukaan ei ole kertonut oppilaan rikkovan tieten tahtoen esim. ulosmenokäskyä tai kohtelevan koulun omaisuutta välinpitämättömästi jne.
Ikinähän ope ei tee oikein. Jos laittaa merkinnän, on tyhmä nipo. Jos ei laita, panttaa tietoa huoltajilta. Päättäisitte jo! - jooope
miksi? kirjoitti:
Kyllä se suu menee tukkoon opettajallakin eli lapsi siirrettiin tarkkikselle perusteluna "kyselee liikaa, miksi?"
Minulla on seiskalla oppilas, jonka käsi on koko ajan ylhäällä ja jos en anna vastata puolen minuutin sisällä, hän vastaa "omatoimisesti". Kysymykset ovat ihan laidasta laitaan eri elämän osa-alueista: Miksi pissa on keltaista? (minä: kysy biologian opettajalta.) Miksi koulun pulpetit eivät voi olla punaisia? Miksi aamunavaus on aina perjantaina eikä torstaina? Miksi oppilaat eivät saa syödä karkkia tunnilla? Miksi ja miksi ja miksi...ihan koko ajna. Toinen rinnakkaisluokka, jota opetan on kolme kappaletta edempänä kuin tämän kyseisen herran luokka. Miksihän, minä vain kysyn :-)
- miksi?
jooope kirjoitti:
Minulla on seiskalla oppilas, jonka käsi on koko ajan ylhäällä ja jos en anna vastata puolen minuutin sisällä, hän vastaa "omatoimisesti". Kysymykset ovat ihan laidasta laitaan eri elämän osa-alueista: Miksi pissa on keltaista? (minä: kysy biologian opettajalta.) Miksi koulun pulpetit eivät voi olla punaisia? Miksi aamunavaus on aina perjantaina eikä torstaina? Miksi oppilaat eivät saa syödä karkkia tunnilla? Miksi ja miksi ja miksi...ihan koko ajna. Toinen rinnakkaisluokka, jota opetan on kolme kappaletta edempänä kuin tämän kyseisen herran luokka. Miksihän, minä vain kysyn :-)
Ekaluokkalaisesta kyse.
- aixx
miksi? kirjoitti:
Ekaluokkalaisesta kyse.
Erityisluokkissa on erittäin rajallisesti paikkoja. Ei sinne siirretä ketään ilman perusteita.
Luulisinpa, että kyseessä olevalla oppilaalla on esim. adhd eli hänellä ei ole normaali impulssikontrolli. Hän avaa suunsa lainkaan miettimättä, onko se tilanteessa sopivaa. Pahimmillaan tällainen kyselijä tekee kaiken opiskelun mahdottomaksi paitsi itselleen niin muulle luokalle. Hän katkaisee muiden keskittymisen ja asiassa etenemisen pahimmillaan kymmeniä kertoja oppitunnissa. Hän ei edisty tehtävissään, kun mieli laukkaa sinne ja tänne.
Pystytkö lainkaan asettumaan opettajan asemaan? Olet vihdoin saanut kaikki työskentelemään rauhassa ja sitten tämä yksi taas haluaa kysyä ja muut oppilaat keskeyttävät työnsä ja alkavat keskittyä siihen, että mitä tällä häiriköllä nyt on asiaa. Vastaat kysymykseen ja rauhoitat luokan ja sitten sama uudestaan ja uudestaan...
Ekaluokkalainen ei varmaan pahaa tarkoita, vaan on avun tarpeessa. Pienessä ryhmässä hänen on helpompi keskittyä, kun ärsykkeitä on vähemmän. - miksi?
aixx kirjoitti:
Erityisluokkissa on erittäin rajallisesti paikkoja. Ei sinne siirretä ketään ilman perusteita.
Luulisinpa, että kyseessä olevalla oppilaalla on esim. adhd eli hänellä ei ole normaali impulssikontrolli. Hän avaa suunsa lainkaan miettimättä, onko se tilanteessa sopivaa. Pahimmillaan tällainen kyselijä tekee kaiken opiskelun mahdottomaksi paitsi itselleen niin muulle luokalle. Hän katkaisee muiden keskittymisen ja asiassa etenemisen pahimmillaan kymmeniä kertoja oppitunnissa. Hän ei edisty tehtävissään, kun mieli laukkaa sinne ja tänne.
Pystytkö lainkaan asettumaan opettajan asemaan? Olet vihdoin saanut kaikki työskentelemään rauhassa ja sitten tämä yksi taas haluaa kysyä ja muut oppilaat keskeyttävät työnsä ja alkavat keskittyä siihen, että mitä tällä häiriköllä nyt on asiaa. Vastaat kysymykseen ja rauhoitat luokan ja sitten sama uudestaan ja uudestaan...
Ekaluokkalainen ei varmaan pahaa tarkoita, vaan on avun tarpeessa. Pienessä ryhmässä hänen on helpompi keskittyä, kun ärsykkeitä on vähemmän.Katoaako adhd jossain vaiheessa?
- aixx
miksi? kirjoitti:
Katoaako adhd jossain vaiheessa?
Ei ole välttämättä niin yksinkertaista sanoa, missä kohtaa vilkkaus ja levottomuus saavuttavat patologiset mittasuhteet. Yhtenä kriteerinä voi varmaan pitää sitä, että nuo ominaisuudet alkavat haitata omaa elämää ja työskentelyä tai muita ihmisiä. Monet lääkärit pitävät diagnoosia vahvistettuna silloin, kun adhd-lääkitys tehoaa. Tällaiset tapaukset eivät parane. Jos ihminen on lapsena voimakkaan levoton, lyhytjännitteinen jne. hän on luultavasti keskimääräistä levottomampi aikuisenakin. Aivot ja perusluonne eivät muutu toisenlaiseksi. Kasvatus, opetus ja kuntoutus auttavat sopeutumaan tähän maailmaan. Lääkitys voi olla paikallaan aikuisellekin. Moni on saanut diagnoosin ja hoitoa vasta aikuisena. Usein kuntoutusta ja lääkitystä vaille jääneillä adhd-aikuisilla on rikkinäinen työ- ja parisuhdehistoria ja vaikeuksia esim. rahankäytön hallinnassa. Tutkimusten mukaan vangeilla adhd on huomattavan paljon yleisempää kuin väestössä keskimäärin.
Jos saa lapsena apua eli vanhemmat panostavat säännöllisten elämäntapojen noudattamiseen ja omien asioiden hoitamisen opettamiseen ja lapsi lisäksi saa koulussa tukea (pienryhmäopetus voi taata sen, ettei todistus ole täyttä alisuoritusta) ja mahdollisesti lääkityksen, voi elämässä käydä hyvinkin, vaikka adhd-taipumus säilyy. Lisäksihän se on joillakuilla lievempi ja siten helpommin hallittavissa. - miksi?
aixx kirjoitti:
Ei ole välttämättä niin yksinkertaista sanoa, missä kohtaa vilkkaus ja levottomuus saavuttavat patologiset mittasuhteet. Yhtenä kriteerinä voi varmaan pitää sitä, että nuo ominaisuudet alkavat haitata omaa elämää ja työskentelyä tai muita ihmisiä. Monet lääkärit pitävät diagnoosia vahvistettuna silloin, kun adhd-lääkitys tehoaa. Tällaiset tapaukset eivät parane. Jos ihminen on lapsena voimakkaan levoton, lyhytjännitteinen jne. hän on luultavasti keskimääräistä levottomampi aikuisenakin. Aivot ja perusluonne eivät muutu toisenlaiseksi. Kasvatus, opetus ja kuntoutus auttavat sopeutumaan tähän maailmaan. Lääkitys voi olla paikallaan aikuisellekin. Moni on saanut diagnoosin ja hoitoa vasta aikuisena. Usein kuntoutusta ja lääkitystä vaille jääneillä adhd-aikuisilla on rikkinäinen työ- ja parisuhdehistoria ja vaikeuksia esim. rahankäytön hallinnassa. Tutkimusten mukaan vangeilla adhd on huomattavan paljon yleisempää kuin väestössä keskimäärin.
Jos saa lapsena apua eli vanhemmat panostavat säännöllisten elämäntapojen noudattamiseen ja omien asioiden hoitamisen opettamiseen ja lapsi lisäksi saa koulussa tukea (pienryhmäopetus voi taata sen, ettei todistus ole täyttä alisuoritusta) ja mahdollisesti lääkityksen, voi elämässä käydä hyvinkin, vaikka adhd-taipumus säilyy. Lisäksihän se on joillakuilla lievempi ja siten helpommin hallittavissa.Lapsi on ja on aina ollut rauhallinen. Tarkkisluokka sen sijaan oli levoton ja sen oppilaat myös. Opettaja oli väkivaltainen.
- Paska1234567
57 ahkeraa tuntityöskentelyä
8 sairaus poisaoloo
0 myöhästymistä
1 kotitehtävien laiminlyönti - opettajeinpomoäiti
Meillä lapset olleet aina 10 luokkaa kaikki, ei ole koskaan tarvinnut miettiä moisia turhuuksia.
Opettajat sen sijaan aika mitättömiä olleet, harmi ettei niitä voi valita lapsilleen huipputasoisia opettajia vaan on tyydyttävä noihin puskasta nousseisiin ja laiskoihin joitka ei viitsi edes käydä kesäyliopistoa vaan laiskottelevat ja kaljottelevat kesälomatkin.
Me opettajien pomot olemme taas pistetyttäneet opettajat, kolme saa meiltä huonot arvosanat ja otamme heidät puhutteluun ja annamme varoituksia ja ohjaamme koulutukseen. Yksi saa 8- arvosanaksi vaan sen takia että että on käynyt kaksi kurssia ja sivistänyt itseään.
Muuten nämä viinerinsyöjät ei yllä tasokkaaseen arviointiin. Me kuitenkin lasten vanhemmat olemme pomoja ja maskamme opettajin alstastemme palkat joten me tutkimme ja vahdimme sekä puutumme aina kun on aihetta. Nyt on.- Wilmavituttaa
Vituttaako?
- 12345678901234567890123
50 selvittämättömät poissaoloa
1 myöhästyminen
3 aktiivinen tunnilla
1 kotitehtävien laiminlyönti
1 työvälineiden puuttuminen - eikävieläkään
12345678901234567890123 kirjoitti:
50 selvittämättömät poissaoloa
1 myöhästyminen
3 aktiivinen tunnilla
1 kotitehtävien laiminlyönti
1 työvälineiden puuttuminenlapsen koulutiedot/ wilma välity suoraan koulusta lapsen isälle aluehallintoviranomaisen päätöksen vastaisesti, kun yhteyden pito ei normaalilla tavoin "huoltajan, äidin", Raision kaupungin toimesta lapsen kouluasioissa lapsen isälle kulje perättömin "viranomais" selvityksin, lausumin mm. tuomioistuimessa lap- sen olosuhteista, toiveista ja lausunnoista vastoin mitä oikeasti on tapahtunut ja lapset, "viranomaiset" oikeasti omassa selvi-tystyössään lapsen edun mukaisena äidille lausuneet eli yhteis huolto ja lapsen laajat tapaamisoikeudet, lapsen asuminen
myös oman isänsä huollossa ja hoidossa..
-R A I S I O N K A U P U N K I-
- Unoduo
Asun nyt Suomessa pitkä aika ja olen sitä mieltä että järjestelmä on kyttävää, sairas, mielivaltainen ja usein ihmisoikeuksia vastainen. Suomessa ei ymmärätä lapsen kasvua. Lapsella on oma kehitymisvaihe. Jokainen lapsi on erilainen, jotkut lapset on vilkampia, jotkut on hiljasimpia! Mutta molemmat ovat normaaleja. Mut Suomessa jompikumpi pitää diagnosoida jotenkin. Lasten on anntava olla rauhassa ja kasvaa omaa tahtin mukaan. Ei tarvi aina etsiä lääketieteisiä vastauksia vaan odota että aika tekee tehtävänsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713458
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811459Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251229- 1581202
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192978- 35961
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16923Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57822Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk85751- 62735