Pariisi: joulu- vai tammikuu?

matkaaja

Pariisin matkaajat hoi, kannattaako Pariisiin suunnata mielummin joulukuun alussa/puolivälissä vai tammikuun alussa? Tarkoitus olisi tehdä pidennetty viikonloppu (pe-ma) ja matka kuluisi lähinnä shoppaillen ja muutamalla nähtävyydellä käyden. Voisi kuvitella, että shoppailu on halvempaa vuodenvaihteen jälkeen? Toisaalta joulukuussa kaupunki näyttäisi varmaan ihanalta jouluvaloineen? Onko säässä paljon eroja?

Matkaan lähtee siis parikymppinen pariskunta, ja olen kerran käynyt kaupungissa aiemmin (viime kesänä).

Ottaisin myös mielellään vastaan hotellivinkkejä. Hakusessa olisi noin kolmen tähden hotelli hyvällä sijainnilla (= lähellä isoa metroasemaa). Ei tarvi olla mitään luksusta, mutta perussiisti kuitenkin. Internet pitäisi olla, mutta aamiaista ei tarvitse. Viimeksi majoituin riemukaaren vieressä, mutta tällä kertaa ei ole varaa niin tasokkaaseen majoitukseen.

1

451

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chattonen

Alennusmyynnit ovat Pariisissa ensi vuonna 9.1. - 12.2., joten ihan tammikuun alkuun ei matkaa kannata suunnitella, jos aleshoppailla mielii.

Säässä ei ole joulu- ja tammikuun välillä mitään isoa eroa, se on lähinnä tuurista kiinni.

Lopulta valinta on ihan makuasia. Tammikuussa saattaa olla hieman vähemmän turisteja ja ryysistä ja hinnat hitusen edullisempia, mutta joulukuussa on kyllä jouluvalojen ja -koristeluiden ansiosta tunnelmallisempaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      125
      1188
    2. 70
      1121
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      93
      878
    4. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      78
      782
    5. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      45
      771
    6. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      39
      723
    7. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      25
      658
    8. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      67
      643
    9. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      39
      536
    10. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      105
      521
    Aihe