Lumia 920 videokuvaus ylivoimaisen laadukasta

kuvanvakain

14

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vertailu
    • :)

      http://mynokiablog.com/2012/09/14/friday-lol-nokia-lumia-920-vs-apple-iphone-5-give-the-punches-out-nokia/

      • 920 menee ostoon

        iPhone 5 ei kestä vertailua, ei paperilla eikä käytännössä. Lisäksi heikon laadunvalvonnan vuoksi markkinoilla on suuri määrä viallisia puhelimia.

        Tutkimuksen mukaan suurin osa iPhone 5 ostajista on aikaisempia iPhone -käyttäjiä, joilla ei ole käyttökokemusta muista puhelimista.

        Reasons for Nokia Lumia 920:
        •A two-stage shutter
        •A dual LED flash
        •1.3 megapixel front camera, 1.2 against Apple
        •Stabilizer for photos
        •More megapixels for the main camera
        •NFC connectivity
        •Upload faster
        •CPU with a higher clock speed
        •More powerful battery
        •Ability to be recharged wirelessly or with a standard USB cable
        •A higher screen resolution
        •A 4.5-inch display
        •A higher pixel density of the retina display

        Reasons for Apple iPhone 5:
        •An integrated HDR mode
        •Reduced size and weight
        •More applications available in the AppStore
        •An enhanced version of Bluetooth
        •More internal storage

        Korjauksena:
        - jos softat otetaan vertailuun (HDR, more applications), pitäisi myös mainita Nokian paremmat kartat ja navigaatio, parempi panoramakuvaus, Nokia Radio, City lens (augmenenting reality)
        - Nokia on saanut sertioitua Bluetooth 4.0:n sekä 920:seen että 820:seen (joten sama BT)
        - more inernal storage vain 64GB huippumallissa, yhtälailla voisi sanoa Lumia 920:ssä olevan enemmän muistia kuin iPhone5:ssa (16GB perusmallissa).

        iPhonen ongelmat:
        - ei EU standardin mukaista liitintä, adapterit
        - viestiongelmat
        - karttaongelmat
        - kameraongelmat
        - naarmut...


      • -
        920 menee ostoon kirjoitti:

        iPhone 5 ei kestä vertailua, ei paperilla eikä käytännössä. Lisäksi heikon laadunvalvonnan vuoksi markkinoilla on suuri määrä viallisia puhelimia.

        Tutkimuksen mukaan suurin osa iPhone 5 ostajista on aikaisempia iPhone -käyttäjiä, joilla ei ole käyttökokemusta muista puhelimista.

        Reasons for Nokia Lumia 920:
        •A two-stage shutter
        •A dual LED flash
        •1.3 megapixel front camera, 1.2 against Apple
        •Stabilizer for photos
        •More megapixels for the main camera
        •NFC connectivity
        •Upload faster
        •CPU with a higher clock speed
        •More powerful battery
        •Ability to be recharged wirelessly or with a standard USB cable
        •A higher screen resolution
        •A 4.5-inch display
        •A higher pixel density of the retina display

        Reasons for Apple iPhone 5:
        •An integrated HDR mode
        •Reduced size and weight
        •More applications available in the AppStore
        •An enhanced version of Bluetooth
        •More internal storage

        Korjauksena:
        - jos softat otetaan vertailuun (HDR, more applications), pitäisi myös mainita Nokian paremmat kartat ja navigaatio, parempi panoramakuvaus, Nokia Radio, City lens (augmenenting reality)
        - Nokia on saanut sertioitua Bluetooth 4.0:n sekä 920:seen että 820:seen (joten sama BT)
        - more inernal storage vain 64GB huippumallissa, yhtälailla voisi sanoa Lumia 920:ssä olevan enemmän muistia kuin iPhone5:ssa (16GB perusmallissa).

        iPhonen ongelmat:
        - ei EU standardin mukaista liitintä, adapterit
        - viestiongelmat
        - karttaongelmat
        - kameraongelmat
        - naarmut...

        Tuo iPhone 5 on kyllä melkoinen katastrofi, mutta kaupaksi menee tietämättömille. iPhone vitosen uusin kameraongelma
        http://www.puhelinvertailu.com/uutiset.cfm/2012/10/02/iphone_5_ssa_kameraongelma_-_alkaa_kuvatko_kirkasta_valoa

        http://www.google.fi/search?q=iphone 5 camera problem&hl=fi&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=kPNqULLcFKLg4QTMt4C4AQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1264&bih=655


      • vuosien takaa

        Nokia PureView on testien mukaan noin 5 vuoden takaisten digipokkareiden tasoinen kamera, ja Nokia Lumia 920 kamera on tätä huonompi, joten vastaa noin 7-8 vuotta vanhaa digipokkaria. En nyt niin kamalasti hehkuttaisi.


    • Lumia 920

      Kattava kameratesti osoittaa, että Lumia 920:n kamera on hämärässä selvästi kilpailijoitaan parempi. Engadget vieraili Tampereella Nokian tuotekehitysyksikössä ja sai puhelimen prototyypin testattavakseen.

      Hämärässä Lumia oli laboratorio-oloissa "kiistatta" ykkönen, mutta myös iPhone 5 toimi kohtalaisesti. HTC One X ja huonoiten pärjännyt Galaxy S III jäivät selvästi jälkeen. Engadgetin mielestä kaksi jälkimmäistä tuottivat käyttökelvottomia tuloksia.

      Testissä oli mukana myös "hirviökamerapuhelin" eli Nokia PureView 808, joka sai vangittua toiseksi parhaan otoksen, mutta vaati hieman pidemmän valotusajan.

      Myöhemmin illalla testiryhmä kävi vielä ottamassa kuvia Helsingissä.

      - Tulokset olivat yleisesti ottaen erinomaisia. Jopa hämärissä kohteissa, joissa emme erottaneet omilla silmillämme mitään yksityiskohtia, arvostelussa kirjoitetaan.

      Videokuvaus ylivoimaisesti paras

      Videokuvauksessa Lumia 920:n optinen vakain näytti ylivoimaisuutensa. Engadget kuvasi videon, jossa nokialainen ja iPhone 5 on kiinnitetty samaan alustaan ja niillä kuvataan videota samanaikaisesti.

      Lumia tärisee selvästi vähemmän kuin kilpailijoilla, joiden malleissa vakain on digitaalinen.

      Sivusto toteaa, että iPhone on parantanut videotekniikkaansa edellisestä mallista. HTC:n ja Galaxyn parhaat mallit eivät nekään pärjää Nokian vakaajalle.

    • ::.

      http://ensikosketus.nokia.fi/lumia920/

    • Pyyhis

      iPhone on jo lähtökohtaisesti jälkeenjäänyt pelkästään sen takia, että laturina ei voi käyttää standardia micro -usb laturia, joka sopii nykyään lähes kaikkiin muihin merkkeihin. Onhan se toki hienoa, että pitää olla iLaturi, jotta saa iVirtaa iLuuriin.

    • "windows phone community"
      Ei sitten yhtään puolueellisempaa linkkiä löytynyt?

      Noista videoista näkee maallikkokin että nokian kävelyttäjä kävelee tasaisesti, jolloin kamera ei joudu etsimään tarkennusta jatkuvasti, toisin kuin kilpailijan kävelijä heiluu kuin heinämies. Kaikilla kameroilla saa epätarkan kuvan jos heiluttaa.

      • Tarkoitin siis keskustelun aloittajan linkkiä


      • weissflog

      • kertoja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe