Mulla on yli 19 vuotias tyttökissa ,ja olen pallo hukassa,et mitkä ruoat enään kelpaa! Kohta on kaikkia kokeiltu,oisko vinkkiä??
Onko kenelläkään kokemusta vanhan kissan hoidosta??
5
199
Vastaukset
- ensin tutkitaan
Vanha kissa olisi syytä käyttää lääkärin luona tarkastuksessa, ettei vain ruokahaluttomuus ole jonkin sairauden aiheuttama. Vanhoilla kissoilla tulee vaivoja iän myötä ja osa niistä aiheuttaa syömisen vähenemistä. Jotkin taudit taas aiheuttaa lisääntynyttä syömistä tai juomista.
Vanhojen kissojen yleisimpiä vaivoja on kilpirauhassairaudet, munuaissairaudet, sydänvaivat jne.
Hampaiden kunto tulisi myös tarkistaa, sillä syömättömyys voi johtua huonoista hampaista, hampaiden puutteesta, ientulehduksista tai jopa suun alueen kasvaimista tai luupuutoksista.
Kun nämä on poissuljettu tai hoidettu kuntoon, voi alkaa miettiä sellaisia ruokia joista kissa saisi helposti energiaa pienemmästä määrästä. Silloin kyseeseen tulee penturuoat ja toipilasruoat esim. Hill´s a/d. Mieluiten pehmeät eli purkkiruoat ja muuten helposti sulavat ruoat. Ruokahalun herättäjänä voi käyttää Nutriplus geeliä ja kalaöljy on hyvä lisä (myös nuorelle kissalle).- kisuhullu245
hei. olet oikeassa. mul 15 ja 10 v pojat, siiis leikatut ja tarjoan heil nk.vanhojen herrojen safkaa ja elainkaakarista joskus haen napsuja.hyvin on ,paitsi 10 kg toinen vanhukseni,mut saahan SE KAI VIIMESIL ELINVUOSINAAN HERKUTELLA?????? vai mita??????? t.kisuhullu
- vanhan neidin emäntä
Mun vanhuksella todettiin sydänvika vuosi sitten. Lääkkeet ovat auttaneet hieman ja syö jo suosikkiruokiaan. Kannattaa viedä tyttö lääkärille ja varmistaa yleiskunto. Itse aloin epäillä, ettei omallani ollut kaikki kunnossa, kun kissa vain laihtui.
http://www.ipsitilla.fi/Kasvatus/kissa vanhenee v2.htm hyvää tietoa vanhenevasta ystävästä. - kisuhullu1
hei lutunen 19v kisun hoidosta pelastynyt, vai mita?????? minun poika 15 nyt syksyl. ja taytyy vain ielestani antaa heiol hieman ,vaik narua. munki vanhus kyl jaksaa kunhan on hieman aktiivinen. mut MYONNAN en ole ollut kunkainalos nukkkuu ain kum piki .nyyh. voimia sinun kisul ja rapsutuilksia....
- 6+21
Meillä on useita lähes parikymppisiä kissoja ja neuvoni sulle onkin, että viet kissasi pieneläimiin erikoistuneelle eläinlääkärille jossa sen yleiskunto tutkitaan päästä varpaisiin hampaita unohtamatta ja siltä otetaan veri- ja virtsakokeet. Ja huom! tarttee selvittää mm. sisäelinten kunto, virtsarakko ja sokeritasapaino.
Vanhoja kissoja täytyy käyttää ainakin kerran vuodessa lääkärintarkastuksessa vaikka varsinaisia oireita ei olisi havaittavissa. Vanhoilla kissoilla kun on kremppaa jos toistakin siinä kuin ihmisillä, kissat eivät vain niitä helposti näytä eikä osaa kertoa jos pissaaminen koskee, on paha olo tai särkee niin maan perusteellisesti.
Vinkkini siis on että heti HYVÄLLE eläinlääkärille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232448- 1341905
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631246Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1061225En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771111Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik331091Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451049HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio241036Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉831009The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut9944