ei rahaa lopetukseen

mitä mä teen?

Koira pitää lopettaa ja nyt on rahat loppu mm. pikavippikierteen takia. mitä voin tehdä kun en tunne ketään metsästäjää? Onko iso synti jättää koira vaan kiinni löytöeläntalon pihaan aamulla aikaisin?

85

5520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inhimillisyyt.tä

      Voisit yrittää sijoittaa koiran, voisiko kasvattaja ehkä ottaa sen? Yritä löytää sille hyvä koti ja käy vielä joskus katsomassa sitä siellä.

      Jos et millään löydä sille hyvää kotia, olisi mielestäni eläinlääkärin suorittama lopetus ainoa mahdollinen inhimillinen tapa.

      • jodl1941

        älä puhu inhimillisestä tavasta.meitä metsästäjiä on suomes aika paljo.meistä joku varmaan lopettaa koiran,ilman kärsimyksiä.


    • Eläinlääkärillä on valansa vuoksi velvollisuus lopettaa kärsivä koira, oli omistajalla rahaa tai ei.

      • kurlursuu

        Koirien omistajille tulisi määrätä sama velvollisuus.


      • kurlursuu kirjoitti:

        Koirien omistajille tulisi määrätä sama velvollisuus.

        Oliko kommentissasi mitään järkeä? Voititko sillä jotain? Saitko rakentavan keskustelun aikaiseksi? Helpottiko? :)


      • eläinten ystävä.
        mis.sy kirjoitti:

        Oliko kommentissasi mitään järkeä? Voititko sillä jotain? Saitko rakentavan keskustelun aikaiseksi? Helpottiko? :)

        joo 90% koiran omistajista pitäisi lopettaa.


      • eläinten ystävä. kirjoitti:

        joo 90% koiran omistajista pitäisi lopettaa.

        oletpas sinä viehättävä persoona, en lähde kanssasi aiheesta keskustelemaan kun sinä et sitä osaa tehdä rakentavasti vaan provosoit turhaan internetissä. :) Oikein mukavaa syksyä sinulle :)


      • Jukkis67

        Ei kyllä mitään velvollisuutta eläinlääkärille lopettaa kärsivää eläintä jos ei sitä ei. Kiinnosta. Mulla. Koira kärsi. 8 tuntia kun ei eläinlääkäri halunnu 5, kilometrin matkaa tulla lopetetaan koiraa. Rahasta ei ollu kii......


    • eläinsuojelu

      Vie löytöeläintaloon ihan suoraan vain he ottavat sen kyllä. Älä jätä pihaan vaan vie siis sisälle. :)

      He myös lopettavat jos näkevät että muuta ei voi. Lain mukaan lopetus on tehtävä oikein eläinlääkärin kautta.

      • eläinsuojelu

        Ja jos koira ok ja sijoitettavissa niin tekevät sen ensin mikäli mahdollista.


      • koiran ystävä myös.

        laki sanoo, 32 §
        Eläinten lopettaminen
        Eläimen lopettaminen on suoritettava mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti.Koiran tai kissan lopettaminen

        Koiran tai kissan lopettaminen on suoritettava mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti. Eläimen saa lopettaa vain lopettamisen osaava henkilö, jolla tulee olla riittävät tiedot kyseisen eläinlajin lopetusmenetelmästä ja lopetustekniikasta sekä riittävä taito toimenpiteen suorittamiseksi.

        Koira tai kissa saadaan lopettaa, jollei sitä lopeteta eläinlääkärin toimesta asianmukaisella nukutus- tai lopetusaineella, ainoastaan ampumalla aivoihin tai käyttämällä kaasua, joka aiheuttaa välittömän tajunnan menetyksen ja kuoleman. Jos lopettamiseen käytetään hiilimonoksidia (häkää), kaasun tulee olla asianmukaisesti jäähdytetty ja suodatettu, eikä siinä saa olla ärsyttäviä aineita.

        Koiran tai kissan pentu saadaan kuitenkin lopettaa alle kolmen päivän ikäisenä lyömällä eläintä päähän niin voimakkaasti, että se menettää henkensä välittömästi. Eläimen lopettavan henkilön on varmistettava, että eläin on kuollut ennen kuin se hävitetään tai ryhdytään muihin toimenpiteisiin.

        Tajuissaan olevan koiran tai kissan lopettaminen hukuttamalla tai tukehduttamalla on kielletty.

        Tarvittaessa lisää neuvoja ja ohjeita eläinten lopettamisesta saa kunnaneläinlääkäriltä.

        toisinsanoen, myös metsästäjällä on oikeus lopettaa koira tai kissa tai jokin muu eläin.


      • KoiraNukkuuRauhassa

        Eläimen saa lopettaa myös oikeaoppisesti ampumalla! sekä eläinlääkärin piikistä.
        Itse en koskaan koiraani piikille veisi, aina ovat koirani päässeet ikiuneen aseen kautta ja tulevat jatkossakin pääsemään.


      • kaikkia juntteja...
        KoiraNukkuuRauhassa kirjoitti:

        Eläimen saa lopettaa myös oikeaoppisesti ampumalla! sekä eläinlääkärin piikistä.
        Itse en koskaan koiraani piikille veisi, aina ovat koirani päässeet ikiuneen aseen kautta ja tulevat jatkossakin pääsemään.

        Pimeä taidat olla päästäsi? Takamettien röllipeikko?


    • jgdjks

      Ainakaan keski-suomessa ei oteta löytöeläintarhalle koiria vain siitä syystä, että omistaja ei pysty enää pitämään.

      Ja jos päästät tatuoidun tai sirutetun koiran irti tai jätät tarhan pihaan, niin ottavat kyllä kasvattajalta selvää kenen sesse on kyseessä..ja joudut korvaamaan vielä hoitokuluja n. 20e per päivä.

      Korjatkaa, jos jollakin on parempaa tietoa.

      Soita ap paikalliseen metsästysseuraan, ehkä sieltä löytyisi joku avulias.

      • sdfdgfhfhfh

        Ei pidä paikkansa löytöeläin taloilla on velvollisuus ottaa asia hoitoon.

        Metsästäjät ei ole oikea paikka koiraa lopettaa toimit silloin eläinsuojelulakia vastaan.


      • 8+7
        sdfdgfhfhfh kirjoitti:

        Ei pidä paikkansa löytöeläin taloilla on velvollisuus ottaa asia hoitoon.

        Metsästäjät ei ole oikea paikka koiraa lopettaa toimit silloin eläinsuojelulakia vastaan.

        Kahta asiaa tulit kertomaan ja molemmat menivät väärin. Ampuminen on täysin lainmukainen keino lopettaa koira, eikä löytöeläintalolla ole mainitsemaasi velvoitetta.


      • 200-1
        8+7 kirjoitti:

        Kahta asiaa tulit kertomaan ja molemmat menivät väärin. Ampuminen on täysin lainmukainen keino lopettaa koira, eikä löytöeläintalolla ole mainitsemaasi velvoitetta.

        Todella tyypillistä täällä. Asiat esitetään niinkuin toivotaan niiden olevan, ei niinkuin ne ovat. Niin se koira sekoittaa todellisuuden tajun.

        Synkintä on se että tuollainen ihminen on täällä jakelemassa neuvojaan.


      • hk..
        sdfdgfhfhfh kirjoitti:

        Ei pidä paikkansa löytöeläin taloilla on velvollisuus ottaa asia hoitoon.

        Metsästäjät ei ole oikea paikka koiraa lopettaa toimit silloin eläinsuojelulakia vastaan.

        olen yli 60,,, on ollu jo monta koiraa jai tse oon kaikki lopettanut olen metsästäjä joten tiedän miten se onnistuu ja koira ei tunne mitään kipua, suotta niitä eläin lääkäreitä elätää ,, nyt en metsästä ei ole myöskään koiraa,,muuten mikä se eläin suojelulaki on kerroppas jos ei saa omaa koiraansa lopettaa meinaan hirviven metsästys?? tai jänisien,,eikös se oo sama juttu kaikille sit,,


      • i ihan kaikkea itse.
        hk.. kirjoitti:

        olen yli 60,,, on ollu jo monta koiraa jai tse oon kaikki lopettanut olen metsästäjä joten tiedän miten se onnistuu ja koira ei tunne mitään kipua, suotta niitä eläin lääkäreitä elätää ,, nyt en metsästä ei ole myöskään koiraa,,muuten mikä se eläin suojelulaki on kerroppas jos ei saa omaa koiraansa lopettaa meinaan hirviven metsästys?? tai jänisien,,eikös se oo sama juttu kaikille sit,,

        Minäentiedämiksiihmesäonkeksityselainenamatikuntakueläiläkärit??Ristaeläimenjalemikintapaminenonkaskieriasia.
        Miksihän ihmiset ei opettele kirjoittamaan ennenkuin tulevat paukuttelemaan taipumuksillaan henkseleitä.
        Voit toki kerätä kylältä juoksunarujen päästä ja tarhoista koirat ja lahdata niitä ampumalla jos siitä kiksejä saat. seuraukset vaan saattavat olla ikävät.
        Eläinlääkäri on siisti ja inhimmillinen tapa. Lähteehän se henki vaikka pieksämällä kun aikasi hakkaat. se siisteys ja inhimmillisyys on sitten eri asia.
        Vain hätätapuksissa lopettaminen oto hommana on lainmukaista....


      • ----........--------
        200-1 kirjoitti:

        Todella tyypillistä täällä. Asiat esitetään niinkuin toivotaan niiden olevan, ei niinkuin ne ovat. Niin se koira sekoittaa todellisuuden tajun.

        Synkintä on se että tuollainen ihminen on täällä jakelemassa neuvojaan.

        Kyllä munki käsittääkseni koiran saa lain mukaan pätevä henkilö lopettaa aivoihin ampumalla. Noista löytöeläintaloista en osaa sanoa mitään.


      • höpö höpö
        i ihan kaikkea itse. kirjoitti:

        Minäentiedämiksiihmesäonkeksityselainenamatikuntakueläiläkärit??Ristaeläimenjalemikintapaminenonkaskieriasia.
        Miksihän ihmiset ei opettele kirjoittamaan ennenkuin tulevat paukuttelemaan taipumuksillaan henkseleitä.
        Voit toki kerätä kylältä juoksunarujen päästä ja tarhoista koirat ja lahdata niitä ampumalla jos siitä kiksejä saat. seuraukset vaan saattavat olla ikävät.
        Eläinlääkäri on siisti ja inhimmillinen tapa. Lähteehän se henki vaikka pieksämällä kun aikasi hakkaat. se siisteys ja inhimmillisyys on sitten eri asia.
        Vain hätätapuksissa lopettaminen oto hommana on lainmukaista....

        Höpö höpö


      • aikuistukaa
        i ihan kaikkea itse. kirjoitti:

        Minäentiedämiksiihmesäonkeksityselainenamatikuntakueläiläkärit??Ristaeläimenjalemikintapaminenonkaskieriasia.
        Miksihän ihmiset ei opettele kirjoittamaan ennenkuin tulevat paukuttelemaan taipumuksillaan henkseleitä.
        Voit toki kerätä kylältä juoksunarujen päästä ja tarhoista koirat ja lahdata niitä ampumalla jos siitä kiksejä saat. seuraukset vaan saattavat olla ikävät.
        Eläinlääkäri on siisti ja inhimmillinen tapa. Lähteehän se henki vaikka pieksämällä kun aikasi hakkaat. se siisteys ja inhimmillisyys on sitten eri asia.
        Vain hätätapuksissa lopettaminen oto hommana on lainmukaista....

        Ensinnäkin ihminen, joka "ei osaa kirjoittaa" voi olla kuuro, tai hänellä voi olla lukihäiriö. Minkä ihmeen takia kirjoitusasuun pitää aina tarttua, kun ei tiedetä oikeita syitäkään siihen edes!


      • huhuhuhuhuhuh
        8+7 kirjoitti:

        Kahta asiaa tulit kertomaan ja molemmat menivät väärin. Ampuminen on täysin lainmukainen keino lopettaa koira, eikä löytöeläintalolla ole mainitsemaasi velvoitetta.

        8 7
        Ihan oikeassa olet.
        Ja eläinlääkäriltä tulee aina lasku, ihme höpötystä "valoista". Eläimillä ei ole "ilmaista" terveydenhuoltoa. Ota yhteyttä paikalliseen eläintensuojeluviranomaiseen, kuka hän onkin. Sieltä voisi apua löytyä.
        Eläintä hankkiessa pitäisi jo olla aivot sydämen lisäksi mukana, niin ei tämmöisiä tilanteita synny.
        Kurja juttu.


    • apula?
      tori?
      petsie?
      ja monta muuta foorumia missä voi tehdä ilmaiseksi Annetaan koiruus-ilmoituksen.

    • vilin muisto

      ota yhteys eläinsuojeluyhdistykseen. Ainakin joskus sieltä on annettu hätäapua, jotta kituva elöin voidaan lopettaa, vaikka omistajalla ei olisi varaa.

      • bgghgjgjgjgjgjg

        Näin on eläinsuojeluyhdistykset auttaa tarvittaessa tai ohjaa sinne mistä avun saa. Koiraa ei jätetä heitteille sillä se on eläinsuojelurikos silloin.
        Kyselemällä saat avun kyllä. Ja moni eläinlääkäri auttaa varsinkin jos koira kärsii. Muuten sille on haettava kotia. Kummasta nyt on kyse?

        Ja jos et muuta keksi niin jätä eläinhoitolan pihaan se menee sieltä kodin etsintään.


      • OLET TYHMÄ

        EI KOIRAN TARVI OLLA KITUVA/SAIRAS . RAHAT ON VAAN LOPPU.


    • mitä mä teen?

      koira on jo vanha ja sairas ei sitä ota kukaan. Vien sitten sinne löytökoiratalon pihan lähelle ennen aukeamista.Sisään en vie, kunjos kuitenkin jään liriin siinä?

      • tai sitten viet sinne ja sanot että löysit kuljeksimasta jostain..


      • fghgjyyyuyuu

        No tee niin parempi niinkin kyllä he huolehtivat.


      • dfgdgdgggfghfh
        mis.sy kirjoitti:

        tai sitten viet sinne ja sanot että löysit kuljeksimasta jostain..

        Naapurilleni tuli tälläisen koiran pentu. Rotukoira oli viety eläinsuojelutalolle ja laitettu lappu kaulaan. Rotu. Etsin kotia ja olen kantavana. Emä sai kodin muualta ja pennuista yksi meni naapurilleni. Loppu hyvin kuitenkin..ihmettelin vain että kantava emo annettiin pois..:(


      • dfgdgdgggfghfh kirjoitti:

        Naapurilleni tuli tälläisen koiran pentu. Rotukoira oli viety eläinsuojelutalolle ja laitettu lappu kaulaan. Rotu. Etsin kotia ja olen kantavana. Emä sai kodin muualta ja pennuista yksi meni naapurilleni. Loppu hyvin kuitenkin..ihmettelin vain että kantava emo annettiin pois..:(

        Mä haluan ajatella että kyseessä oleva henkilö on ajatellut koiransa parasta.. ei ole ollut vaikka maksaa koiran synnytys ja tiineyskustannuksia.. kuvauksia ja sen sellaisia.. ajatellut koiralle armeliaampaa kohtaloa.. Toivottavasti näin, tahdon ajatella kaikista hyvää


      • kokemusta on

        Viet sen henkilökohtaiesesti sinne eläinsuojeluyhdistykselle. Mitä hyödyttää jättää pihalle mukamas ? Saahan ne sut selville sirun perusteella. Sitte vasta kusessa oletkin. Kerrot, että koirasi sairas ja vanha yms. eli todellisen tilanteesi. Ota varmuudeksi rek.paperit mukaan, että uskovat sinut koiran omistajaksi.

        Voimia matkaan .


      • 1+1
        dfgdgdgggfghfh kirjoitti:

        Naapurilleni tuli tälläisen koiran pentu. Rotukoira oli viety eläinsuojelutalolle ja laitettu lappu kaulaan. Rotu. Etsin kotia ja olen kantavana. Emä sai kodin muualta ja pennuista yksi meni naapurilleni. Loppu hyvin kuitenkin..ihmettelin vain että kantava emo annettiin pois..:(

        On aivan eri asia etsiä kotia sairaalle ja vanhalle koiralle. :((...........

        Ei mitään uutta kotia enää. Luulisi omistajan olevan sen velkaa rakkaalle perheenjäsenelleen:((


      • 1+1 kirjoitti:

        On aivan eri asia etsiä kotia sairaalle ja vanhalle koiralle. :((...........

        Ei mitään uutta kotia enää. Luulisi omistajan olevan sen velkaa rakkaalle perheenjäsenelleen:((

        Ei aloittaja etsi uutta kotia, vaan aloittajalla ei ole varaa maksaa koiran lopetusta


      • dfgdgdgggfghfh
        mis.sy kirjoitti:

        Mä haluan ajatella että kyseessä oleva henkilö on ajatellut koiransa parasta.. ei ole ollut vaikka maksaa koiran synnytys ja tiineyskustannuksia.. kuvauksia ja sen sellaisia.. ajatellut koiralle armeliaampaa kohtaloa.. Toivottavasti näin, tahdon ajatella kaikista hyvää

        Niin hyvinhän siinä lopulta kävi..kyseisen koiran pentukin sai hyvän kodin. Tosin emo olisi pitänyt antaa pois jo aiemmin ei ollut hyvin pidetty, turkki takkuinen huonossa kunnossa likainen ja laiha olemus..mutta parempi myöhäänkin. :(

        Taustoja ei tiedä mistä oli kyse.Olisiko joku sukulainen/tuttu vienyt säälistä koiran pois jostain omistajan luvalla vai itse. miksi oli huonosti pidetty..koiria oli täytynyt olla useampi koska narttu oli astuttu ja pennut oli puhdasrotuisia..mitä sille kävi..ei tiedä..miksei myös urosta annettu pois..vai tuliko pentuja jatkuvalla syötöllä ja omistaja kyllästyi..tarinaa ei tiedä kun omistaja ei kertonut..


      • fdggggfhfhhhfh
        mis.sy kirjoitti:

        Ei aloittaja etsi uutta kotia, vaan aloittajalla ei ole varaa maksaa koiran lopetusta

        Luulen että provo koko juttu. :( Koska omistaja ei sano mikä on syy lopetukseen..


      • fdggggfhfhhhfh kirjoitti:

        Luulen että provo koko juttu. :( Koska omistaja ei sano mikä on syy lopetukseen..

        En tiedä onko, mutta mielestäni aloittaja sanoi koiran olevan jo vanha ja sairas. Että se voisi olla syy.. toki voi olla huono provokin ja kun kukaan ei lähtenyt mukaan niin aloittajakaan ei jatkanut keskustelua


      • LUKEKAA/YMMÄ OIOKEIN
        mis.sy kirjoitti:

        Ei aloittaja etsi uutta kotia, vaan aloittajalla ei ole varaa maksaa koiran lopetusta

        JUURI NÄIN. IHMISET VÄÄNTELEVÄT TOTUUTTA !


      • söndag-
        dfgdgdgggfghfh kirjoitti:

        Niin hyvinhän siinä lopulta kävi..kyseisen koiran pentukin sai hyvän kodin. Tosin emo olisi pitänyt antaa pois jo aiemmin ei ollut hyvin pidetty, turkki takkuinen huonossa kunnossa likainen ja laiha olemus..mutta parempi myöhäänkin. :(

        Taustoja ei tiedä mistä oli kyse.Olisiko joku sukulainen/tuttu vienyt säälistä koiran pois jostain omistajan luvalla vai itse. miksi oli huonosti pidetty..koiria oli täytynyt olla useampi koska narttu oli astuttu ja pennut oli puhdasrotuisia..mitä sille kävi..ei tiedä..miksei myös urosta annettu pois..vai tuliko pentuja jatkuvalla syötöllä ja omistaja kyllästyi..tarinaa ei tiedä kun omistaja ei kertonut..

        ¤Olisiko joku sukulainen/tuttu vienyt säälistä koiran pois jostain omistajan luvalla vai itse. miksi oli huonosti pidetty..koiria oli täytynyt olla useampi koska narttu oli astuttu ja pennut oli puhdasrotuisia..mitä sille kävi..ei tiedä..miksei myös urosta annettu pois..vai tuliko pentuja jatkuvalla syötöllä"

        tai joku hyvä tyyppi on voinu pelastaa sen karseesta pentutehtaasta, kun ei oo pystyny katsomaan semmosta touhua yhtään enempää.


    • Voi itku

      Voi koiravanhus parka...kun on elämänsä palvellut ihmistä, niin viimeisenä palveluksena rakas isäntä hylkää portinpieleen.

    • eläinystävä

      Kun eläimen kerran ottaa on myös pystyttävä huolehtimaan sen asiallisesta lopetuksesta kun on sen aika. Millä sen ruokit jos ei ole rahaa lopetukseen?

      Jos oikeasti ei ole rahaa lopetukseen niin soita eläinsuojeluyhdistykselle. Eivät varmasti jätä koiraasi heitteille.

      Mieluummin metsästäjän ammuttavaksi kuin hylkäys jonnekin. Järki käteen.

    • mitä mä teen

      ette tiedä miksi on tämä tilanne. Koira ei edes ole minun autan ystävää. ei sillö ole sirua

      • nuori sessu

        A: Kysy kunnan-kaupungin eläinlääkäreiltä, lopettaisiko he ilmaiseksi.
        B: kysy eläinsuojeluyhdistykseltä apua
        C: kysy löytötalosta apua.
        D: laita johonkin palstalle ilmoitus että annetaan iäkäs sessu, kerrot syyn miksi.

        Älä jätä vanhaa pylvääseen


      • paino ?

        No auta sitten sitä ystävääs ja anna sille rahaa lainaksi että saa vietyä koiransa asianmukaiseen hoitoon. Minkä kokoinen koira se on ?


    • ghjdjj

      Jos sirua ei ole niin vie se löytöeläintarhalle ja sano että löysit.

      Et joudu liriin, ellet nyt tarhan naapurissa satu asumaan tai koira ei ole tarhalla vieraillut aikaisemminkin.

      Tai varaat eläinlääkäriltä ajan ja sanot lopetuksen jälkeen, ettet tiennyt ettei laskua saa.
      Maksat sitten tietysti laskun, yrität sopia vaikka muihin laskuihin maksuaikaa.

      Kysy nyt kuitenkin ensin metsästysseurasta, tosin jonnekin sun pitää se koira sitten kuopata ja tuhkauskaan ei ole ihan ilmaista lystiä.

    • 2. toisinajattelija

      Pitääkö koira, asiasta toiseen, muuten haudata? Meinaan, jos jättäisi vaan luontoon jonnekin syrjäiseen metsään? Metsän eläimethän sen pian söisivät, ja kuollut koira palaisi näinollen välittömästi takaisin luonnon kiertokulkuun - ilman pitkää mädätysprosessia.

      • No eiköhän se ole jokaisen oma asia.. Itse toki rakkaalle ystävälle järjestäisin pienimuotoiset hautajaiset, käyttäisin krematoriossa ja ostaisin hautapaikan edellisen hurtan hautapaikan vierestä pieneläinhautuumaalta.


    • thjudet

      ei laki sitä kai kiellä?

    • jdhgj

      No jos et hautaa tai tuhkaa, joku voi koiran sitten hyvällä tuurilla korvesta löytää (sienestäjät ja marjastajat) ja poliisi voi olla hyvinkin kiinnostunut, miksi jonkun sesse luonnossa kuolleena makoilee.

      Ihmisiäkin on paljon ollut kadoksissa ja löytyneet kuolleena jostain korpimetsästä, eikä yksikään petoeläin ole koskenut pitkällä tikullakaan.

      Joten suosittelen raadon hävittämistä.

      • Niin kyllä minäkin, ja jos koira on ollut perheelleen uskollinen monta vuotta, eikö se ansaitse asianmukaista hautaamista? Minulla maksoi 60kg koiran tuhkaus hautaus lopetus n.200euroa.


    • eutanasiako

      Meillä maksoi koiran yksilötuhkaus lopetus n.274€ (35kg)

      Vie e.lääkäriin ja kysy sieltä mitä tehdä, olet reilu koira ystävääsi kohtaan.

    • nannale

      Viet löytöeläintarhalle sisälle ja sanot, että olet löytänyt koiran. Kukaan ei varmaan kysele sen enempää. Ja miksi pelkäät, että jäisit liriin? Jos puhtaat jauhot pussissa niin ei mitään pelättävää. Ja ei tarvitse maksaa mitään, jos koiran viet sinne. Ihan hyvin voisit kertoa, että on tuttavan koira, jonka hylkäsi sinun konnolle. Nyt ajattele sitä koira vanhusta ja anna nyt sille mahdollisuus parempaan.

      • navettapiika

        Jos on eläimen hankkinut, on myös vastuussa sen lopettamisesta. En kertakaikkiaan ymmärrä teitä hyssyttelijöitä, jotka hommaatte eläimen ja kun alkaa loppu häämöttää pistetään ilmoitus nettiin, että annetaan sen ja sen ikäinen ja tautinen elukka loppuelämän kotiin. Tai järjestetään tällainen neuvoantava keskustelu, miten sen surutta sais lempattu jonkun toisen huoleksi ja rahanmenoksi, ettei tarvis sitä lopettaa ja kärsiä kustannuksia itse. Hävetkää ihmiset, ette tosiaan ole eläimenne arvoisia. Minulle ei tulisi mieleenkään hyljätä elukkaa, joka on ollut vuosikaudet ystäväni ja työkaverini. Minä olen vuosien saatossa lopettanut ampumalla niin koirani kuin kissanikin samoin naudat, mitkä ovat tulleet siihen kuntoon, ettei toivoa ole ja kärsimys on saatava loppumaan heti eikä hetken päästä. Niin onhan se eläinlääkärikin vaihtoehto, mutta jahka se tuohon pihaan ehtii ja nämä jututhan sattuu juuri päivystys aikaan, on aikaa kulunut turhan paljon. Eikä se eläin kyllä suuremmin kärsi, kun lopetus tapahtuu nopeasti ja oikein. Sitten sen seuraavan elukan kohdalla, minkä olet päättänyt hankkia, tee palvelus itsellesi ja sille elukalle, jätä ottamatta.


    • Yue

      Älä jätä koiraa sinne löytöeläintalon pihaan, sillä se on koiran hylkäämistä ja mun käsityksen mukaan siitä voi saada jopa sakot. Miksi haluat lopettaa koiran? Onko se niin sairas? Vie koira löytöeläintaloon sisälle, kyllä he sen ottavat, jos itse et sitä voi pitää.

    • Minkä tahansa eläimen hylkääminen on eläinsuojelurikos. On saman tekevää jätetäänkö se löytöeläinkodin portille vai lyhtypylvääseen bussiasemalla, se on silti hylätty ja jätetty oman onnensa nojaan, ja se on rikos. Ja varsinkin tähän aikaan vuodesta kun yöt ovat jo kylmiä ja sataa tämän tästä... Ajattelitko palelluttaa koira paran hengiltä tai aiheuttaa sille vielä keuhkokuumeenkin?

      Järki käteen hyvät ihmiset! Jos ette tiedä mitä tehdä, niin mitähän jos soittaisitte eläinlääkärille tai eläinsuojeluun ja pyytäisitte apua sieltä?

      Ja raadon jättäminen metsään... Kuvottaa jo ajatuskin! En todellakaan haluaisi törmätä jonkun lemmikin raatoon keräillessäni sieniä tai marjoja tai ollessani muuten vain kävelyllä metsässä. Ellei sinulla ole rahaa hävittää raatoa krematoriossa, kaiva sille edes tarpeeksi syvä kuoppa, vaikka sitten sinne metsään jos asut esim kerroistalossa, mutta älä jätä sitä noin vain jonkun puun tai pensaan juurelle! Kuten joku tuossa jo sanoikin, siitä voisi poliisi kiinnostua kovastikin, ja jos sitten selviää että se on viimeksi nähty sinun seurassasi...

    • Itsensä lopettaminen on edullista. Jospa kokeilisit sitä!

    • ASIAN VÄÄNTÄJÄT/KÄÄN

      VITUN JUNTIT ! VÄÄNTELETTE ASIAA JOKA TAVALLA. SILLÄ ON RAHAT LOPPU. MUUSTA EI OLE KYSE. SAATANA !

      • 20

        Aloittaja on luultavasti nuori,
        on ollut varaa ja älykkyyttä elää pikavipeillä. On kiva hankkia pikku koira, kun kavereillakin on, mutta jos koira sattuu vanhenemaan tai sairastumaan, ei se enää olekaan kiva?
        Kasva aikuiseksi, ota vastuu omasta ja lemmikkiesi elämästä. Sait jo hyviä neuvoja.
        Toivon, ettet ikinä hanki lapsia, kun kavereillakin on...
        Yritä saada omat asiasi järjestykseen.


    • el.puolesta

      Uskosinpa väittää,että moni eläinlääkäri asema lopettaa koiran.., (velaksikin).jos kerrot tilanteen ja syyn.!?. Ja etköhän jostain saa sen muutamankympin hommattua,kun olet kerta vippejäkin saanut!!!???
      Asiat tärk,järj!!!

    • jhuhghvb

      Vie löytäöeläin taloon ja sano että löysit koiran mutta et voi itse pitää sitä.

    • Mirja-Katriina

      Ei missään nimessä pidä ensisijaisesti lopettaa rahan vuoksi! Mene eläinsuojeluyhdistykseen. Heillä on myös auttajia, jotka voivat ehkä ottaa koiran hoitoonsa. Kerro rehellisesti, ettet pysty enää ylläpitämään sitä. Onko rahattomuus oikeutus lopettaa tervettä eläintä? Puhu ihmisten kanssa - naapurien kanssa - kenen kanssa vain, mutta älä anna koiraasi hulttioille vaan hyville ihmisille, jotka haluavat pitää siitä huolen. On paljon yksinäisiä ihmisiä, jotka kaipaavat koiraa.
      Toivon sinulle koko sydämestäni onnea yrityksissäsi sijoittaa koira uudelleen. Eläinkotiin jos mikään muu vaihtoehto ei ala ilmaantua!

      • Et lukenut aloittajan tekstiä loppuun asti. Hän sanoi koiran olevan vanha ja sairas jonka vuoksi hän koiransa haluaa lopettaa. Hän ei myöskään halua sijoittaa koiraa uudelleen koska koira on vanha ja sairas...


    • ???!!!!

      Aivan aluksi. Miksi ihmeessä olet niin vastuuton? Otat pikavippejä, otat koiran. Et pysty maksamaan vippejäsi, et lopettamaan koiraasi. Mistä näitä oikein sikiää?

      Täysin moraalitonta haalia koiraa yms ja sitten täällä valittaa.

      Etsi ihmeessä metsästäjä, jolla on ase. Hän voi lopettaa koirasi kärsimykset. Katso puhelinluettelosta metsästysseuran yhteystiedot, jotka ovat lähinna asuinpaikkaasi. Kerro reilusti huolesi, ehkä löytyy etsimäsi. Ja ala elämään ihmisiksi.

    • Täällä Juankoskella ainakin lääkäri lopetti kissani ilmaisekse, jopa haki kotoani ja otti mukaaan. Vei Juankoskelle ja siellä antoi tarvittavat piikit. Ei maksanut mitään.

      • Uraansa aloitteleva

        Se johtuu siitä, että teillä Juankoskella sattuu olemaan reilu kunnaneläinlääkäri, joka teki hanuristille palveluksen.

        Yleisellä tasolla kunnaneläinlääkärillä (tai muullakaan eläinlääkärillä) ei ole velvollisuutta lopettaa eläintä ilmaiseksi (pl. hätätapot).

        Soita ja selitä tilanteesi, sovi maksun aikataulu. Helpointa olisi sopia maksuaikaa muihin laskuihin, tärkeintä on saada kaveri matkalle silloin kun sen aika on.

        Asiansa osaavan metsästäjän suorittama eutanasia on täysin asiallinen.


    • kjhgfdzxcvbnm,

      mää olen käynyt ihan munkkikahvi periaatteeella losauttaan piskit pois päiväjärjestyksestä jos haluaa videoida sen yuu tuuppiin olen ottanut vitosen lisää
      kissanpennut meneee ihan harrastuksen piikkiin kun heittää ilmaan ja losauttaa vihtavuoren kuivamuonaa perään ja jos on nopea saa jätesäkkiin vielä kopit ainakin osasta, pikkusen aina rapatessa roiskuu you know. ylikin
      sit noi isoimmat koirat on hoideltu silleen että omistaj kaivelee montun valmiiksi ja lopun arvannettekin.
      marsut yms pieneläimet saavat hoitaa itse itensä eli viritämme vaan loukun valmiiksi ja sit kun gerpiili itse haluaa pois päiviltä niin naps, homma hoidettu.

    • 74692

      Siis koira on vanha, sairas ja sen omistaa ystäväsi. Miten koira on joutunut sinun vastuulle? Eikö koiran omistaja voi itse maksaa lopetuskuluja? Voiko ystäväsi (tai sinä itse) pyytää vaikka vanhemmiltaan sen verran avustusta, jotta eläin pääsee pois kärsimästä onnettomalta omistajalta/hoitajalta?

    • Ammattitaitoinen

      Voisin kyllä käydä lopettaan sun koiran kahvipalkalla

    • koiriamontaollut

      Jos sun koira on vanha ja sairas,niin oletpa aika kylmä ihminen jos meinaat hylätä sen jonnekkin löytötaloon/vieraille kuolemaan,ja ikävöimään. eläinlääkäri lopettaa sen ilmaiseksi.kun kerrot tilanteesi,samalla voit itse olla paikalla,ja jättää jäähyväiset koirallesi.
      toivottavasti tämä aukaisi silmäsi.

      • sofi

        Ei se lopettaminen maksa maltaita ja kyllä koira joka on ollut ystäväsi koko elämänsä ajan,ansaitsee arvokkaan ja lämpimän lähdön.On kokemusta asiasta monta koiraa on elämästäni poistunut ja kaikki asiallisesti eikä hyläten johonkin pihaan.


    • N

      Mikä koira.

    • Koira aavistaa

      Vähävaraisten ei missään nimessä pitäisi ottaa mitään eläintä huollettavakseen. Ilman ravintoa, liikuntaa ja joskus ilman vettäkin olevan koiran elämä ei ole kovin hääviä. Karkeakaliberinen haulipatruuna ei maksa kuin muutaman euron (henki erkanee 100.osa sekunnissa), kun eläinlääkärin piikitysleikki useita kymppejä.

    • 55

      Miksi ihmeessä sitä ei vaan voi viedä löytöeläintaloon jos on pitovaikeuksia. Kyllä he löytävät sille uuden kodin.

      • lue mitä aloittaja kirjoitti! SE ON VANHA JA SAIRAS.. eikä halua että se kärsii..


    • butcher**

      Taitaa olla pari innokasta haulin roiskijaa kirjotuksissa(näinköhän heistä on minkään tekijäks)???
      Haulikolla lopetuksia on kuultu,onneks ei nähty!! 22 on paras,jos ampumalla pitää asia hoitaa..ei ohtaan, vaan takaraivoon.mutta totean..piikki on paras ratkasu,kun lemmikin aika on jättää maallinen vaellus,!!

    • eki setä

      Mä voisin lopettaa koirasi. Kannikkapalkalla.

    • koira rakastaja

      se ois tosi väärin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ei koiria saa jättää sinne!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • ppmjk
    • SaatSenMitäAnnat

      Tämä kaveri tulee ihan VARMASTI kokemaan itse vastaavat julmuudet. Kaikki väärä mitä toisille teet tulee sinulle takaisin. Se on maailmankaikkeuden laki,

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7877
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      174
      1705
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1104
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1103
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      968
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      186
      906
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      181
      888
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      876
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      793
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      704
    Aihe