Hei.
Viimeiset kymmenen vuotta olen asunut säästellen.
Asun vuokrayksiössä, vuokra 210€/kk. Lähes kaiken omaisuuden olen realisoinut turhana, auto vain on jäänyt työn vuoksi.
Olen asunut nuukasti, maksanut vuokran, sähkön, veden. Syönyt yksinkertaisesti. Säästöjä on kertynyt.
Haluaisin ostaa ystävältäni luodon Lounais-Suomen saaristosta. Saarelle ei ole rakennusoikeutta, koska se on todella aika pieni. Näinollen hintakin jää alhaiseksi.
Tälle saarelle voisin mennä tuulettumaan puoleksi vuodeksi tai vuodeksi kerrallaan.
Mutta olen kuitenkin ihminen.
Tarvitsen:
-Seinät
-Katon
-Lattian (mukavuudenhaluinen kun olen)
-Lämpöä. Onnistunee kaasulämmittimellä = ei tulisijan tarvetta.
-Ruokaa. Rahalla saa suuren määrän säilyvää tavaraa kerralla. Kalaa merestä. Lämmittämiseen kaasuliesi.
-Vettä. Sitä saan lähisaaren kaivosta. Sille iso tynnyri tai kanistereja.
-Lämmintä vettä. Pihalle muuripata?
En siis vaadi paljoa.
Minkälaisen rakennelman luodolle saisi, kun rakennusoikeutta ei ole? Työmaakoppi pyörillä, hinataan talvella perille asti?
Ei houkuttele, mutta miksi ei jos ei ole muutakaan.
Entäs joku hirsirakennelma. Jos sellainen on tolppien päällä maassa, vaatiiko lupia? Jos on vähän niin ja näin, liikkuuko siellä tarkastajia ahkerastikin? En usko siihen itse.
Esimerkiksi tällainen: http://www.hirspek.fi/aitta_9.pdf
Miten on lupien laita?
Rakennusoikeudettomalle luodolle asumaan.
meri-ilmaa
3
293
Vastaukset
- vene tai lautta
Turha sinne on mitään kiinteää rekennella, joku pikkusieluinen ohikulkija käräyttää kuitenkin.
Miten olisi ns. asuntolautta. Käsittääkseni se on vesikulkuneuvo eikä tarvitse rakennuslupaa. - 9+1
Ei taida valitettavasti olla kovin realistinen suunnitelma. Kaasulämmitin tarvitsee paljon kaasua, jota tarvitsee kuljettaa ja se maksaa myös paljon. Ja miten jätehuolto?
Osta tai vuokraa ennemmin joku syrjäinen mummonmökki, joka ei kuitenkaan ole mikään homepommi (jos sellaista nyt löytyy). - jdnhsssss
Muuta tonne http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7437697
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3238509Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1066722Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1783850- 883753
- 1703097
- 503029
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee432999Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista412959Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222536Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962094