Eli tiedän että tää on olemassa.
Tiedossa vuodan mitta ja kohdistusväli,miten määritellään väli mitta mikä otetaan pois vuotien välistä???
tapetinkohdistuskaava
2
160
Vastaukset
- Tieto+taito=oppi
Katso tapettia oikealta puolelta ja mallaa kahta vuotaa rinnakkain. Valitse sitten tietty sovituskohta, jossa kuvion liitoskohdan omasta mielestäsi selvästi. Joissain tapeteissa kuvio voi asettua eri tavalla joka toisen vuodan kohdalla. Kuvio voi toistua toisessa reunassa esim. 64 cm välein ja toisessa 32 cm välein. (Oli omassa eilen käyttämässäni.)
Jos leikkaat tapettivuodat tapetointipöydällä etukäteen, muista tarkistaa leikkaatko vain yhden kuviosovituksen mukaan vai joudutko tekemään kaksi erilaista. Katso myös kuinka monta vuotaa tarvitset kumpiakin.
Jos levität tapettimaalin tai -liisterin seinään, voit sovittaa ja leikata vuodat suoraan seinällä. Vuotaa voi tarvittaessa irrottaa ja sovitella vähintään 20 - 30 minuutin aikana. Apukädet ovat todella tarpeelliset, jos kuvio on suurikokoinen. Tarvittavat välineet olet varmaan hankkinut jo valmiiksi. - Timpermanni55
Vuorokohdistuksessa joka toinen vuota on samalainen, tasakohdistettavissa kaikki samalaisia. Merkinnöistä näet, kumpi tapeetti on kyseessä, vai onko peräti kohdistamaton, se helpoin. Vuodat on syytä liisteröidä, ja antaa vettyä, mikäli sellainen tapeetti on kyseessä, toki vastapuolelle, eli seinäänkin voi liisteriä levittää, ainakin saumojen seutuville.
Muutamia vuosikymmeniä tapiseeranneena, sanon myös, että aloita peräseinältä, eli seinä joka ovesta näkyy.. näin mahdollinen työnantajasi on tyytyväinen, kun näkee ovelta valmista seinäpintaa;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569