Bulgarian Kultahietikko??

-N-

Olemme suunnittelemassa matkaa Bulgarian Kultahietikolle. Olisi mukava kuulla siellä käyneiltä mielipiteitä paikasta. Millaiset rannat, ostosmahdollisuudet, yöelämä?
Onko kukaan matkustanut Matka Monten kautta? Onko hyvä matkanjärjestäjä?
Olisiko Sunny Beach parempi vaihtoehto?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

19

27521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maxpop

      Sunny Beatch on huonompi, koska ei ole suurta kaupunkia lähellä. Kultahietikon vieressä on Varna, jossa on sikahalpaa turistirysään verrattuna.

    • Ida

      Olimme viime kesänä Matka Monten reissulla Kultahietikolla. Olimme pettyneitä Monten oppaisiin, tosi huonoa käytöstä eli meidän perheen osalta oli ensimmäinen ja viimeinen Monten matka !
      Kultahietikolta pääsee kätevästi ja halvalla paikallisbussilla Varnaan jossa kannattaa käydä.
      Itse Kultahietikko.. no jaa.. oli sellainen paikka mikä ei sykähdyttänyt.
      Toisaalta yx tykkää yhdestä ja toinen toisesta !

      • Steve

        Moi, Olin Matka Monten jokeri-matkalla. No sain ektsra jokerin eli myöhästyin tietenkin koneesta. Tuon nyt voi ottaa omaan piikkiin, mutta puhelinsoitto huoneeseeni olisi pelastanut toiselta viikolta.
        Otin taksin mutta en enää kerennyt lentokentällä chekkaukseen. Eli takaisin hotelliin toiseksi viikoksi. Rahat vähissä ....


        Tietenkään mulla ei ole Visaa ja kaiken lisäksi olen diabeetikko, joten insuliinia olin varannut reiluksi viikoksi en kahdeksi.
        No useiden soittojen jälkeen koti-suomeen selvisi että eräs yritys toimittaa rahat tunnin viiveellä Varnaan ja samaten varnasta löysin sitten myös insuliinia. Sitä ennen piti kiertää kaikki kultahietikon apteekit läpi ja Varnassakin vasta 4 lääkäri osasi auttaa.
        Tuo kaikki piti hoitaa omin päin eli oppaista ei ollut juuri apua. Kaiken lisäksi kun lähtöpäivä koitti, sai soitella useaan kertaan ennenkuin selvisi milloin pirussa ne tulevat hakemaan bussilla.
        Muuten kultahietikko vaikutti ihan ok paikalta, hotellin hlökunta mainio ja ihmiset ja jopa jotkut taksikuskit tosi hyviä tyyppejä.


      • TURHA OSOITELLA
        Steve kirjoitti:

        Moi, Olin Matka Monten jokeri-matkalla. No sain ektsra jokerin eli myöhästyin tietenkin koneesta. Tuon nyt voi ottaa omaan piikkiin, mutta puhelinsoitto huoneeseeni olisi pelastanut toiselta viikolta.
        Otin taksin mutta en enää kerennyt lentokentällä chekkaukseen. Eli takaisin hotelliin toiseksi viikoksi. Rahat vähissä ....


        Tietenkään mulla ei ole Visaa ja kaiken lisäksi olen diabeetikko, joten insuliinia olin varannut reiluksi viikoksi en kahdeksi.
        No useiden soittojen jälkeen koti-suomeen selvisi että eräs yritys toimittaa rahat tunnin viiveellä Varnaan ja samaten varnasta löysin sitten myös insuliinia. Sitä ennen piti kiertää kaikki kultahietikon apteekit läpi ja Varnassakin vasta 4 lääkäri osasi auttaa.
        Tuo kaikki piti hoitaa omin päin eli oppaista ei ollut juuri apua. Kaiken lisäksi kun lähtöpäivä koitti, sai soitella useaan kertaan ennenkuin selvisi milloin pirussa ne tulevat hakemaan bussilla.
        Muuten kultahietikko vaikutti ihan ok paikalta, hotellin hlökunta mainio ja ihmiset ja jopa jotkut taksikuskit tosi hyviä tyyppejä.

        ELI OMAA SYYTÄÄSI MYÖHÄSTYIT PALUUKONEESTA ?

        ONKO MATKAOPAS JOKU OMAISHOITAJA ?


        EIVÄT TÄLLAISET PALVELUT KUULU MATKATOIMISTON NORMAALIIN TOIMINTAAN VAAN NIISTÄ LASKUTETAAN ERIKSEEN

        LUE MYÖS HOTELLIKANSIOT KUNNOLLA


    • Jukkis

      Hei,

      Kultahietikko oli ihan ok. Jos tykkää ottaa aurinkoa pitkällä hiekkarannikolla tai makailla allasalueilla. Ravintoloita löytyi montaa eri sorttia, hintataso ei kuitenkaan ollut ihan niin halpa kuin oletimme. Ja kyllä siellä juhlijoita riitti ainakin heinäkuun lopulla... Ostoksia voi tehdä pienissä kojuissa missä myydään kaikenlaista tavaraa ja niitä kojuja on ihan tarpeeksi. Varnasta saa sitten halvemmalla. Viinipullon supermarketista 1 eurolla...

      Pikkasen alkoi loman lopulla jo kyllästyttää se sama katu.

      Tjäreborgin oppaat oli aivan loistavia ja heistä ei ollut mitään moitittavaa. Ymmärsivät hyvin ongelmamme ilmastoinnin toimimattomuuden kanssa, toisin kuin hotellimme työntekijät... Hotellina Luna on aivan mahtava, ainoana miinuksena tuo ilmastointi ongelma.

      Jos tuonne menette niin ravintoloista suosittelen Izvorka-ravintolaa Hotelli Admiralin vieressä.

      --
      Ruskettunut ja hieman kärähtänyt matkailija

      • varnassa ennen juhannusta

        odotuksemme ennen matkaa olivat suuret hotellin (lunan) suhteen, sillä olimmehan maksaneet melkoisen summankin siitä. odotimme ihanaa merinäköalaa parvekkeelta,joka meille olikin luvattu, mutta kas kas, toisin kävi. katselimme viikon ajan parvekkeelta bulgarian jätehuoltoa (lue: p*skaisia roskiksia) ja jyrkkää mäkeä, josta kuului niin ****** kova ääni, kun bussit yrittivät nousta sitä ylös. tjäreborgin oppaat eivät valitteluistamme (kolme kertaa viikon aikana) välittäneet kuten eivät myöskään hotellin työntekijät. kaiken lisäksi huoneemme "jääkaappi" ei toiminut eikä wc:n pesualtaantulppa, joista myös valitimme. muutenkin tjäreborgin ylirahoitus varnan matkalla: huh huh!! kiitos vaan, viimeinen matka tjäreborgilla!

        (uskomatonta että maksoimme saman hinnan, jonka ihanasta merinäköalasta nauttivat!! edelleen niin katkera!)


      • Jukkis
        varnassa ennen juhannusta kirjoitti:

        odotuksemme ennen matkaa olivat suuret hotellin (lunan) suhteen, sillä olimmehan maksaneet melkoisen summankin siitä. odotimme ihanaa merinäköalaa parvekkeelta,joka meille olikin luvattu, mutta kas kas, toisin kävi. katselimme viikon ajan parvekkeelta bulgarian jätehuoltoa (lue: p*skaisia roskiksia) ja jyrkkää mäkeä, josta kuului niin ****** kova ääni, kun bussit yrittivät nousta sitä ylös. tjäreborgin oppaat eivät valitteluistamme (kolme kertaa viikon aikana) välittäneet kuten eivät myöskään hotellin työntekijät. kaiken lisäksi huoneemme "jääkaappi" ei toiminut eikä wc:n pesualtaantulppa, joista myös valitimme. muutenkin tjäreborgin ylirahoitus varnan matkalla: huh huh!! kiitos vaan, viimeinen matka tjäreborgilla!

        (uskomatonta että maksoimme saman hinnan, jonka ihanasta merinäköalasta nauttivat!! edelleen niin katkera!)

        Hei,

        Meillä oli kanssa roskikset parvekkeelta katsottuna tien toisella puolella, ei tosin ihan kohdalla. Ja vessan lavuaarin tulppa ei meinannut pysyä auki, mutta se johtui löystyneestä ruuvista lavuaarin alla, jolloin vivusto pääsi irtoamaan...

        Jääkaappikaan ei kyllä kylmä ollut, ainoastaan kuumensi sen kaapin, jossa oli.

        Nuo vaan ei muistuneet mieleen kun se ilmastointi häiritsi.


        Meille ei kyllä kukaan luvannut merinäköalaa vaikka sellaista hieman toivoinkin... Hotellista jäi ihan hyvä kuva, vaikken ihan niiden paikallisten kanssa samalla aaltopituudella ollutkaan...


      • Jaana
        varnassa ennen juhannusta kirjoitti:

        odotuksemme ennen matkaa olivat suuret hotellin (lunan) suhteen, sillä olimmehan maksaneet melkoisen summankin siitä. odotimme ihanaa merinäköalaa parvekkeelta,joka meille olikin luvattu, mutta kas kas, toisin kävi. katselimme viikon ajan parvekkeelta bulgarian jätehuoltoa (lue: p*skaisia roskiksia) ja jyrkkää mäkeä, josta kuului niin ****** kova ääni, kun bussit yrittivät nousta sitä ylös. tjäreborgin oppaat eivät valitteluistamme (kolme kertaa viikon aikana) välittäneet kuten eivät myöskään hotellin työntekijät. kaiken lisäksi huoneemme "jääkaappi" ei toiminut eikä wc:n pesualtaantulppa, joista myös valitimme. muutenkin tjäreborgin ylirahoitus varnan matkalla: huh huh!! kiitos vaan, viimeinen matka tjäreborgilla!

        (uskomatonta että maksoimme saman hinnan, jonka ihanasta merinäköalasta nauttivat!! edelleen niin katkera!)

        Ja me olimme Tjareborgilla 22.7.-5.8. Ermassa ja saimme merinäköalallisen huoneen vaikka sitä meille ei oltu varattu.
        eli kiva yllätys hotellilta!


    • lissu

      etkö osaa lukea näitä vanhoja keskusteluja. mielestäni matka monten alaarvoisuus kaikessa on käsitelty tällä palstalla "muutamaan" kertaan.. itse en välistä edes siitä ovatko oppaat mitä ovat, tapanani on kulkea muutenkin omia polkujani. Olisin toivonut että olisivat puhuneet totta jo täällä päässä kun matkaa varasin. Jos joskus montea joudun käyttämään, otan kaiken tiedon kirjallisena ja silloin olen vahvoilla kun etsin korvauksia suoranaisesta valehtelusta. Neuvoni on, kierrä kaikin tavoin koko tsto tai ota kaikki ainakin kirjallisena ylös. Mukavaa matkaa.

      • juu

        Itse palasin lauantaina matkamonten jokerimatkalta varnan kultahietikolta. Hotellimme oli 4 tähden, tosin huone kahden tähden luokkaa (hotelli Kristal). Suomalaiset oppaat olivat lentokentällä vastassa, opastivat busseihin, hotellin aulassa auttoivat huoneiden ja avainten kanssa, toivottivat hyvää lomaa ja tulivat bussilla hakemaan lähtöpäivänä lentokentälle. Mitä muuta oppailta tarvitsee? olen tyytyväinen! Itse paikka on pelkkä turistirysä, mutta Varnan kaupungissa tapaa jo tavallisia bulgarialaisiakin. Kävimme myös bussiretkellä Sunny Beachilla, ihan samanlainen turistipaikka, Nessebar oli kyllä söpö. Kultahietikko parempi mielestäni juuri Varnan kaupungin takia. Jos ranta-ravintola-krääsäpuoti-asetelma alkaa kyllästyttää, ota bussi johonkin vuoristokylään, lähde pyöräretkelle tms. Lomailija lomansa tekee, ei siinä oppaita tarvita!
        Bulgariassa mukavaa on halvat hinnat. Viikon matkamme aikana satoi 2 kertaa vettä, eli takuuaurinkoa ei ole. Illalla tulee myös viileää, pitkiä hihoja tarvitaan! Drinkkibaareja ja ravintoloita riittää.
        Maaseudulla näimme heinäkärryjä, aaseja, hevosia, pikkukyliä, tienvarsihuoria, kaahailua, metsää... Jos Bulgariaan lähtee, suosittelen tosissaan turistirysien ulkopuolella vierailua. Tavalliset bulgarialaiset eivät tosin tuntuneet osaavan sanaakaan englantia. Kahden viikon matkalla Sofiakin olisi varmasti ihana paikka katsastaa...


      • Reino
        juu kirjoitti:

        Itse palasin lauantaina matkamonten jokerimatkalta varnan kultahietikolta. Hotellimme oli 4 tähden, tosin huone kahden tähden luokkaa (hotelli Kristal). Suomalaiset oppaat olivat lentokentällä vastassa, opastivat busseihin, hotellin aulassa auttoivat huoneiden ja avainten kanssa, toivottivat hyvää lomaa ja tulivat bussilla hakemaan lähtöpäivänä lentokentälle. Mitä muuta oppailta tarvitsee? olen tyytyväinen! Itse paikka on pelkkä turistirysä, mutta Varnan kaupungissa tapaa jo tavallisia bulgarialaisiakin. Kävimme myös bussiretkellä Sunny Beachilla, ihan samanlainen turistipaikka, Nessebar oli kyllä söpö. Kultahietikko parempi mielestäni juuri Varnan kaupungin takia. Jos ranta-ravintola-krääsäpuoti-asetelma alkaa kyllästyttää, ota bussi johonkin vuoristokylään, lähde pyöräretkelle tms. Lomailija lomansa tekee, ei siinä oppaita tarvita!
        Bulgariassa mukavaa on halvat hinnat. Viikon matkamme aikana satoi 2 kertaa vettä, eli takuuaurinkoa ei ole. Illalla tulee myös viileää, pitkiä hihoja tarvitaan! Drinkkibaareja ja ravintoloita riittää.
        Maaseudulla näimme heinäkärryjä, aaseja, hevosia, pikkukyliä, tienvarsihuoria, kaahailua, metsää... Jos Bulgariaan lähtee, suosittelen tosissaan turistirysien ulkopuolella vierailua. Tavalliset bulgarialaiset eivät tosin tuntuneet osaavan sanaakaan englantia. Kahden viikon matkalla Sofiakin olisi varmasti ihana paikka katsastaa...

        Oliko hotellinne Kristal, vai vertasitko huoneen tasoa siihen?
        Nimittäin aurinkomatkojenm luokituksen mukaan Kristal on * hotelli ja bulrarian oman luokituksen mukaa ** hotelli.
        http://www.aurinkomatkat.fi/am_internet/rantalomat/accommodation.asp?ac=880
        http://www.goldensands.bg/kristal/
        Olen itse lähdössä lauantaina äkkilähdöllä Monten matkalle *** hotelliin. Pitääpä ottaa listaus GS:n hotelleista mukaan matkalle.


      • juu
        Reino kirjoitti:

        Oliko hotellinne Kristal, vai vertasitko huoneen tasoa siihen?
        Nimittäin aurinkomatkojenm luokituksen mukaan Kristal on * hotelli ja bulrarian oman luokituksen mukaa ** hotelli.
        http://www.aurinkomatkat.fi/am_internet/rantalomat/accommodation.asp?ac=880
        http://www.goldensands.bg/kristal/
        Olen itse lähdössä lauantaina äkkilähdöllä Monten matkalle *** hotelliin. Pitääpä ottaa listaus GS:n hotelleista mukaan matkalle.

        meille ainakin sanottiin että hotellin uusi puoli(remontoitu) on 4 tähden ja siltä se kyllä vaikuttikin ja vanha puoli 2 tähden. 2 tähteä bulgariassa on kyllä muualla -1. En sitten tiedä mutta lähelläoleva hotelli vladislava tms oli myös 2 tähden ja yhtä rupuinen kuin Kristalin vanha puoli. Tähtiä en siis ole tarkistanut mistään esitteistä. aatonou! ja ei se loman taso tähdistä kiinni ole!


      • juu
        juu kirjoitti:

        meille ainakin sanottiin että hotellin uusi puoli(remontoitu) on 4 tähden ja siltä se kyllä vaikuttikin ja vanha puoli 2 tähden. 2 tähteä bulgariassa on kyllä muualla -1. En sitten tiedä mutta lähelläoleva hotelli vladislava tms oli myös 2 tähden ja yhtä rupuinen kuin Kristalin vanha puoli. Tähtiä en siis ole tarkistanut mistään esitteistä. aatonou! ja ei se loman taso tähdistä kiinni ole!

        Siis kävin kattomassa aurinkomatkojen sivuilta tuota kristal-hotellin esittelyä ja ei ollut kyllä sama hotelli, kuva ihan erilainen, ei minijunia tms. Ota siitä sitten selvä!


    • Minttu:):)

      meillä oli hyvä taxin kuljettaja :D oli bulgarialainen, mutta puhui sujuvasti suomea :)

    • tiimi123

      kultahietikko

    • redfairytale

      Millainen hotelli on golden yavor? :) Olemme matkustamassa syksyllä bulgarian kultahietikolle..

    • Emmiinaloma

      Hei!
      Olimme viime heinäkuussa bulgariassa.
      Olimme Slavey ( vai miten se nyt kirjoitetaan) hotelissa all inclusive asiakkaita.
      Hotelli on **** tähden hotelli ja sijaitsee kultahietikolla.
      Itse olimme Lomamatkojen matkalla ja hyvä oli palvelu. Lomamatkoilla oli myös retkiä. Ranta puodeissa on vähän hintavampaa mutta sitten kun lähtee Varnaan niin siellä on halpaa. Esimerkiksi tyttöni sai 1 eurolla oman ruoka-ateriansa.
      Joten ainakin minä suosittelen.

    • asdadsdsaadsasd

      On tullut käytyä Kultahietikolla kaksikin kertaa, kesällä '08 ja kesällä '10. Edullinen, turvallinen ja mukava lomakohde kaikin puolin. Kannattaa mennä kesällä.

    • kökkäre

      Kuka pakottaa lähtee tumputtaa johonkin bulgaan!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Au Pairit Maltalla - Keskustelua !!

      Keskustelua uudesta kaudesta. Täällä kaikki jaksot katsottu kun verot pakko maksaa.. Myyn ulkopuolelle jättäminen oli su
      Tv-sarjat
      248
      2620
    2. Suomalaisia valmistautuneena pakenemaan

      https://yle.fi/a/74-20084635 “Auto on aina tankattuna ja pari laukkua valmiiksi pakattuna, jos tulee äkkilähtö.”
      Maailman menoa
      377
      1752
    3. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      64
      1652
    4. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      85
      1408
    5. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      111
      1193
    6. Ei kiinnosta idän humpuuki

      Onko kukaan ihminen koskaan hyötynyt idän opeista pätkääkään? Ei ole, uskallan väittää!
      270
      1033
    7. Ristinryövärin kastamattomuus?

      KASTAMATON RISTINRYÖVÄRI Ristinryövärin pelastumista ilman kastetta on joskus käytetty perusteena sille, ettei kasteell
      Luterilaisuus
      274
      933
    8. Ikävöin sinua nainen

      Vaikka lopetin yhteydenpidon kokonaan. Ehkä joskus ymmärrät, et se oli ainoa järkevä vaihtoehto. Ei rakkaus lopu siihe
      Ikävä
      41
      915
    9. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      29
      775
    10. Tiedostan kyllä mitä tapahtuu

      Jos kohtaamme vielä, sitä ei voi välttää. Tiedostathan sinäkin? Parempi siis vain vältellä💔
      Ikävä
      47
      728
    Aihe