Onko kenelläkään vinkkejä, miten saisi uroksen kantamaan häntänsä rodunomaisesti suorana ja samassa linjassa selän kanssa?
Tästä on tullut sanomista näyttelyissä ja asia häiritsee myös kotona, koska koira on aivan kamalan näköinen, kun häntä kaartuu selän ylle kun milläkin sekasikiöllä.
Sisällä ei tätä tee, mutta lenkillä ja tarhassa mennään häntä pystyssä.
Noutaja kyseessä.
Uroksen korkea häntä
5
916
Vastaukset 5
- hohhoi.
Hei haloo. Ei tollasta voi opettaa. Vähän sama kun opettaisit kolmevuotiasta pitämään pikkurilliä pystyssä, kun juo teetä teekutsuillasi.
- käyrä hännällinen
Ei voi muuta kuin jos käyttää koiraa jalostukseen, niin valitsee toisen vanhemman suoralla hännällä, niin osan pennuista pitäisi periä suora häntä.
- käyrä hännällinen
Siis ainakin teoriassa.. käytännöstähän ei koskaan voi olla varma.
- Mikä rotu?
Jos on noutaja kyseessä, kannattaa vain opettaa sillä vtavalla että pidät sen häntää oikein. Jos se koira on kultainen noutaja, voit toki tehdä niin, että laitat jotain painoa häntään. Meillä oli aikoinaan yksi kultainen noutaja, ja sillä oli kippura häntä, laitoimme painoa häntään ja se muuttui tavalliseksi.
- viuhkahäntä
Täällä bordercollie nostaa innostuessaan häntää, en tiedä miten noutajilla. Meillä autto vaan se että koira pidetään tosi rauhallisena eikä innosteta liikaa. Jos joku uros tulee liian lähelle yms jännää tapahtuu koiran mielestä, häntä nousee. Siihen vaan tiukka komennus, että häntä alas! :) Ihan senkin takia, että A) näyttää hyvältä ja rodunomaiselta ja B) koira oppii että ei ole mitään syytä kiihtyä toisten rähinöinnistä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3531066- 71738
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37686- 41578
- 48571
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75471
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19461kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459