Quasqai- Kitkat vai nastat?

Samu

Siis tämä on ikuisuus kysymys ja riippuu asionpaikasta ja ajotuttumuksista ja ajontarpeesta.
Mutta onko jotain miksi suosittelisitte juuri tähän autoon jotain rengasvalintaa?

4

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gummi 1

Yhtä liukas se tienpinta on kaikille autoille.

• kontinettaal

Kitkat.

• Ceijo Continental

Continental nastat.

• nettimyyjä

Ite olen ajanut jo 10 v kitkoilla. Autossa on abs jarrut ja luistonesto, niin pidossa ei mitään eroa (toki jos ostaa laadukkaat kitkat). Ajan myös vanhalla pakulla ilman abs jarruja kitkoilla ja hyvin menee. Nykyinen lain sana ku käskee piilottaa ne nastat niin syvälle, ettei oikeestaan ota tiehen ollenkaan ja ne nastat on niin olemattoman pienetkin. Jos auto "sutii" edes puoli rengaskierrosta, niin nastat on jo menettänyt merkityksensä. Nastoista on vaan melua ja lisää kulutusta ja kaupungeissa viä lisäksi katupölyä ja uria.

Se on oikeestaan ihme kun suomessa saa enää edes käyttää nastoja, kun tien pitoon ei laiteta rahaa ja urat vaan lisääntyy. Paljon myös puhutaan katupölystä ja ilmaston saasteista jne. Pohjoismaat on säällisesti ja liikenteellisesti lähes samanlaisia maita ja suomi on ainut näistä maista jossa viä käytetään nastoja enemmän kuin kitkoja. Toki ollaanhan me muutenkin 10 v jäljessä länsinaapuristamme.

Mutta suosittelisin jotain laatumerkkistä kitkarengasta. Mulla toisessa autossa on michelin kitkat ja toisessa Nokian kitkat. Ei pidossa eikä kestävyydessä ole oleellista eroa, mutta misukka vaatii totuttelua, pehmeytensä vuoksi jos ei niitä ole ennen käyttänyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7333
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      61
      5045
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4699
    4. 74
      4637
    5. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4168
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      29
      3442
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2948
    8. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      49
      2530
    9. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      39
      2478
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      212
      2321
    Aihe