working holiday canada

snowbum

Hei, tarkoituksena olisi menna kanadaan toihin laskettelukeskukseen noin 4-6kk ajaksi. Viisumi talla hetkella tuottaa paanvaivaa silla kanadan virallisella sivuilla suomi ei ole listattu. Voiko wh viisumia silti saada? En ole enaa opiskelija joten nuorisovaihdon valityksella en enaa paase. Kaikki vinkit ovat tervetulleita!

3

1473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18

Soita hyva ihminen Canadan lahetystoon, sieltahan se selviaa, ei keskustelupalstalta.

• from New Brunswick

Voi hyvää päivää. Oot menossa muka töihin etkä tuon vertaa ole ottanut asioista selvää.

Suomi ei ole listalla, koska suomalainen ei tarvitse viisumia Kanadan maaperälle astuessaan!

Kanada ei ole Australia, joten ei, et voi saada work and holiday viisumia. Kanadaan joko mennään 1. opiskelemaan (jolloin voi saada work permitin study permitin kylkeen) 2. Pysyvästi muutetaan sinne töihin (work permit ja permanent residence permit) 3. Väliaikaisesti töihin (temporary work permit)

Mulla päätty itseasias tänää oma vuoden kestänyt temporary work permit ja samalla olin siis vuodenverran Kanadan "väliaikainen asukas". Työluvan sain koska opiskelin amiksessa täällä Suomessa viimevuonna ja hankin itselleni Kanadasta kesällä 2011 (eli amiksen 2 ja 3 lukuvuosien välillä) lomareissullani ite työharjoittelupaikan.
      Menin alan firmaan ja kysyin saisinko tulla ilmaiseksi harjoittelijaksi kahdeksi kuukaudeksi (lokakuu-marraskuu 2011) ja he antoivat firman regional supervisorin yhteystiedot jotka vein sitten kesäloman loputtua kouluni ulkomaanvaihdoista vastaavalle henkilölle.
      Torontossa sitte maahan saapuessa mamuviranomaisten toimistossa olin aika vähäsanainen jännityksen takia niin se viranomainen sitten ite päätti antaa mulle työluvan vuodeksi ja sillee et sain mennä mihi firmaan halusin töihin sen vuoden ajan. Rajoitteena se etten saa olla töissä sairaalassa tai lasten kanssa (esim ei päiväkodissa)
      Työlupalaput ja hakemukset piti hoitaa kuitenkin ennen reissua. Mulle tuli sähköpostiin Kanadan maahanmuuttoiviranomaisilta Englannista, Lontoosta sähköposti nimeltä letter of authorization, jonka tulostin ja näytin maahan saapuessa sille, joka tenttaa maahantulijat. Hän ohjasi minut toimistoon jossa tämän letter of authorizationin kans näytin vielä tulostetun työhönkutsuilmoituksen (joka siis tuli firmalta, johon menin harjoitteluun)

Eli lyhyesti... Kanadalaisen työpaikan pitää KUTSUA sinut töihin. Sen tulee lähettää sulle sähköpostiin kutsu töihin ottamisesta, jonka tulostat ja laitat hakemukseen, jonka lähetät Kanadan maahanmuuttoviranomaisille englantiin ENNEN MATKALLE LÄHTÖÄ. Olet tällöin hakemassa temporary work permitiä.
      Kanadan ulkopuolelta kun hakee oleskelu-, opiskelu-, tai työlupia niin ne lähetetään Lontooseen, Englantiin.

• Yuukkis

http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/skilled/apply-who-employment.asp

"If you have an offer of permanent employment from a Canadian employer, it can improve your chances of having your federal skilled worker application approved. A valid offer of employment has to be for full-time and not seasonal work."

Näemmä kyseessä pitäs olla vakituinen ja pysyvä työpaikka, eikä kausityö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra haluaa muuttaa

maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      201
      9599
    2. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      31
      4352
    3. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      113
      3923
    4. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      96
      3815
    5. Kaivattusi nimi

Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      202
      3321
    6. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      18
      2827
    7. Rakastan sua mutten uskalla jutella sulle

Kumpa sä näkisit tämän viestin❤️ Kaipaan sua vaikka oot välillä ihan lähellä mutten saa sanottua sulle enää mitään. Ujos
      Ikävä
      122
      1357
    8. Mihin rakastuin sinussa?

Rakastuin siihen, miten katsoit minua Rakastuin siihen, miten hymyilit minulle Rakastuin siihen, kuinka hyväksi sait its
      Ikävä
      69
      1319
    9. Mistä tietää että mies on kiinnostunut?

Millaisista merkeistä olette huomanneet?
      Ikävä
      90
      1154
    10. Anssi Heikkilä umpirehellisenä - Rankka yö TTK-yllätystippumisen jälkeen!

Minkä parin tai kenen olisi mielestäsi pitänyt tippua TTK:sta? Tämä oli kyllä todellinen yllätys, että Mira Luoti ja A
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1141
    Aihe