Milloin menkat?

kokemuksia??

Vauva synytyi 7.6., söin välissä Cerazettea, jonka aloitin noin 7 vko synnytyksen jälkeen... Menkat tuli noin viikon päästä pillereitten aloituksen jälkeen 2.8... No, sain niistä ikäviä sivuvaikutuksia, joten terkan suosituksella lopetin ne.. 4.9. kävin vielä verikokeessa varmistamassa, etten ole raskaana... No, menkkoja ei edelleenkään kuulu ja seksiä näiden pillereiden lopettamisen jälkeen olen harrastanut vain kerran 22.9.. Ja ei käytetty ehkäisyä ollenkaan, vain keskeytetty yhdyntä (Tiedetään, se ei ole mikään ehkäisykeino, mutta maailmani ei kaatuisi vaikka oisin vahingossa raskaaksi tullut).. Vauva on osittaisimetyksellä... Eli kuinka helvatan kauan pitää oottaa, että ne menkat alkaa, ennenkuin kannattaa mennä lääkäriin? Ärsyttää, koska sain reseptin toisiin minipillereihin, mutta niitähän ei kai voi aloittaa, ennenkuin menkat alkaa... :P

7

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitykkä123

      Kyllä ne pillerit voi aloittaa ennen kuin menkat alkaa. ite söin cerazetteä pari viikkoa jälkitarkastuksen jälkeen, mutta sain kans sivuvaikutuksia joten lopetin ne. sain uuden minipillerireseptin ja aloin popsimaan niitä parin viikon päästä kun olin edelliset lopettanu. ja menkat alko vasta 13kk synnytyksestä, ja imetin yhä tuolloin.

    • ap

      Ok, kai ne sitten uskaltaa aloittaa ennen aikojaan. Jostain syystä terkka kuitenkin sanoi minulle, että pitäisi oottaa että ne menkat alkaa, ennenkuin voi ne pillerit aloittaa... Outoa!

    • ll

      No täytyyhän sinun varmistaa ettet ole raskaana ennen kuin aloitat ne pillerit! Ja typerää niitä on aloittaa ennen aikojaan, ei niissä silloin ole e-tehoa.

      Eli varmistahan ensin ettet ole siitä 22.9 tapahtuneesta suojaamattomasta yhdynnästä raskautunut ja sen jälkeen vasta aloitat pillerit......Veritesti kertoisi sen jo nyt.

      Ja imetys ei siihen raskautumiseen vaikuta sitä eikä tätä

    • pilleriini

      Kyllä voi oikein hyvin aloittaa minipllerit vaikka menkkoja ei kuulu. Varmistat ensin testillä ettet ole raskaana. Monilla imettävillä äideillä kuukautiset pysyy pitkään poissa tai olla epäsäännölliset ja ehkäisystä on silloinkin huolehdittava. Kuukautisten poissaolo ja imettäminen eivät sinänsä anna mitään suojaa raskaaksi tulemiselta, ensimmäinen ovulaatiohan on ENNEN ensimmäisiä kuukautisia.

      Voisiko terkkarisi suositus aloitta pillerit vasta kuukautisten alkamisen jälkeen johtua siitä, että hän on vahingossa sekoittanut ohjeen siihen miten toimitaan yhdistelmä e-pillereiden kanssa? Nehän aloitetaan pakkauksen ohjeen mukaan ensimmäisenä vuotopäivänä.

      • Aivan käsittämätöntä

        Hei. Eikö teillä ole todellakaan muuta parkumista täällä, kuin jotkut helkutin kuukautiset, ehkäisypillerit, raskauden kuukaudet,missä asennossa pitää imettää,
        kuinka kauan täytyy eka imetys kestää, vaippojen vaihtovälit. Kysymys kuuluukin
        teille, että oletteko näin tyhmiä naisihmisiä. Tälläiset asiat pitäisi teillä naisilla olla
        99 % varmuudella selvää, jos kerran pitää harrastaa seksiä, ja tehdä lapsia.


    • ap

      No mä en kyllä kysynyt tai parkunut mistään imettämisestä tai muustakaan ylimääräsestä, mistä tuossa kirjoitat, vaan minipillereistä sen verran ihmettelin, miksi terveydenhoitaja on käskenyt odottamaan kuukautisia, vaikka olen käyny veritestissä tarkistamassa, oonko raskaana ja tulos oli negatiivinen ja en ole niin tyhmä, etten olisi sitäkin ennen jo tehnyt r-testin kotona, sekin oli nega, mutta silti terkka passitti veritestiin ja olen kyllä tehnyt testin tuon yhdynnän jälkeenkin ja edelleen negaa näytti. Pointti on se, että miksi terkka käski ootella kuukautisia, ennenku voin ne minipillerit aloittaa, jos kerran oikeasti niin ei ole. Eli jos sinun mielestäsi tavallisen ei ammattilaisen pitää sun mielestä tietää kaikesta 99% varmuudella, niin miten on sitten näiden alan ammattilaisten laita, jos sieltä saa väärät ohjeet, kuten minä olen täällä vastanneiden mukaan saanut? Lukisit itse ensin tekstit, ennenkun tuut tänne riehumaan.

    • pilleriini

      "Aivan käsittämätöntä", miksi tulet tänne lukemaan näitä viestejä, jos aiheet ärsyttää? Luulisi sinun osaavan klikata itsesi netissä sivuille, joilla käsitellään itseäsi kiinnostavia aiheita.

      Ja AP:n on ainakin ihan turha ottaa itseensä kyseisen elämäänsä kyllästyneen provoilijan kommentteja. TH:n/lääkärin vastaanottoajat on aika lyhyitä, ei siellä aina muista ja ehdi kysyä kaikkea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5828
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3555
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1905
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1376
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe