Dietti ilman hiilihydraatteja

Pirkko

Ostin keväällä Antti Heikkilän Hyvän Olon Keittokirjan.
Olen nauttinut jokaisesta päivästä.
Voissa paistettuja, paksuja pihvejä smetanakastikkeella, aamiaismunakas mustaemmentaalilla höystettynä, sallittuja kasviksia 1 litra päivässä, salaattina ,oliiviöljykastikkeella.
Tästä elämäntavasta minä pidän. Ja paino putoaa koko ajan, tosin hitaasti.
Minä, joka rakastan ruisleipää, karjalanpiirakoita, ei ole tullut mieleenkään

40

9072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ekam

      olisi uskonut? minä olen ollut jo pitkään,saman tapaisella kuurilla,painoni ei vain tahdo pudota,sen verran vain että nesteet poistuu kehosta.

      • pirkko

        hiilihydraatit alle 24 gr päivä
        Vain siten keho polttaa aikaisempia rasvoja.
        Kaikkien ruokien ja juomien koostumus osoitteessa
        http://www.ktl.fi/fineli/
        Katso sieltä "elintarvikkeet"


      • ekam
        pirkko kirjoitti:

        hiilihydraatit alle 24 gr päivä
        Vain siten keho polttaa aikaisempia rasvoja.
        Kaikkien ruokien ja juomien koostumus osoitteessa
        http://www.ktl.fi/fineli/
        Katso sieltä "elintarvikkeet"

        osuit naulani kantaa,ei tahdo lötyä?


      • mitä
        pirkko kirjoitti:

        hiilihydraatit alle 24 gr päivä
        Vain siten keho polttaa aikaisempia rasvoja.
        Kaikkien ruokien ja juomien koostumus osoitteessa
        http://www.ktl.fi/fineli/
        Katso sieltä "elintarvikkeet"

        Mitä höpiset hiilihydraateista alle 24 g päivässä.
        Kenellä on mahdollisuus tai viitseliäisyyttä punnita tai laskea.
        Pirkko, otapa nyt järki käteen viimeinkin.


      • Naula
        ekam kirjoitti:

        osuit naulani kantaa,ei tahdo lötyä?

        Syö naula ihraa niin pysyt tiellä.


      • Anti Oksidentti
        pirkko kirjoitti:

        hiilihydraatit alle 24 gr päivä
        Vain siten keho polttaa aikaisempia rasvoja.
        Kaikkien ruokien ja juomien koostumus osoitteessa
        http://www.ktl.fi/fineli/
        Katso sieltä "elintarvikkeet"

        Mihinkä ne antioksidantit jäi ja hivenet. Vitamiineja piti yliannostaa.
        Koska kerrot niistä vitamiineista?
        Paljonko on paljon vitamiineja. Millä vitamiineilla nuorruit kymmenen vuotta?


      • tarjoan
        Naula kirjoitti:

        Syö naula ihraa niin pysyt tiellä.

        Aamupuuro leseistä, Benecol- tai Becelsilmä, vesimaitoa. Marjoja.

        Välipalat
        Naulataan ihra kiinni laudanpätkään ja viedään sen talon ulkopuolelle, vaikkapa olohuoneen ikkunan taakse, kun siellä tulee harvemmin käytyä syömässä sitä. Kun se on naulattu kiinni, kukaan ei pysty ahmaisemaan koko kimpaletta yhtenä suupalana.

        Päivällinen:
        Grillattuja broilerin rintapalasiivuja, tulista carry-kastiketta, johon on lisätty runsaasti sekavihanneksia ja keittojuureksia.


    • joko

      Joko taas sama hurahtanut aloittaa.
      Tunnetko jo enemmän kuin yhden vitamiinin?
      Tiedätkö jo mikä ero on hivewnaineilla
      ja sillä, että ottaa hiven ainetta?
      Antioksidantit olivat vieraita edelliskerralla.
      Mitä ovat hiilihydaatit?
      Taitaa olla letut ja piirakat vellien ja puurojen kanssa sekaisin.
      Onko Antti Heikkilä jumalasi?

    • Pirkko

      tyhjensin pakastimeni hiilihydraateista.
      Söin kaikki karjalanpiirakat, pikkupullat, täytetyt lettukääröt, reissumiehet, ranskanperunat, kääretortut, kaikkea en edes muista.
      Samalla luin kirjan kaksi kertaa, varmistuakseni periaatteista.
      Sitten........

      • Näin

        En tullut edelliskerralla "hullua hurskaammaksi" kun et kertonut ainoatakaan vitamiinia, hivenainetta, antioksidanttia.
        Et kertonut paljonko oli sinun yliannostuksesi.
        Peräti terveydelle vaarallisiakin neuvosi olivat.
        Mihin asiantuntemuksesi perustuu?

        Hetkinen; tyhjensin kastimen hiilihydraateista.
        Minulla ei ole ollut koskaan hiilihydraatteja erikseen pakastimessa.
        Luit kirjan kaksi kertaa, ymmärsitkö lukemasi?
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=563&posting=22000000003738643


    • Hajupoika

      Toivon, että tutustut asiaan ennenkuin alat leikkiä asiantuntijaa.
      Hyödyllistä tietoa kaikille oheisessa linkissä:
      http://www.urheiluravitsemus.net/artikkelit/antioksidantit.html

      Kun urheilijoiden tarve on tiettävästi suurempi kuin "kiikkustuolissa" elelevän ikäihmisen niin vielä suuremmmalla syyllä olkaa varovaisia älkääkä uskoko "kaupallisia tiedotteita" kuin ne olisivat "jumalansanaa".

    • Alvar K.

      Ravintokysymysten ympärillä käydään vanhenevan ihmisen viimeinen taisto. Minulle yksinkertaisena sieluna se merkitsee painoni pitämistä sellaisena, että kykenen ulkoilemaan pari kolme tuntia päivittäin.

      Siis vaaka on työkaluni. Jos painoni nousee, olen syönyt liikaa. Syön siis vähemmän. Yksinkertaista, mutta kiduttavaa. Tiedän ettei kaikista ole siihen. Koska minulla on niin vähän ylpeiltävää, olen ylpeä ,että kykenen edes tähän.

      Olen toki lukenut näistä asioista yhtä ja toista minäkin. Kyllä tuo Pirkon lanseeraama dieetti on hyvä ja uskottava. Se on samalla herkuttelijan ruokavalio. Mutta entäs, jos sattuu pitämään leivästä ja uutisperunoista ja makaroonilaatikosta? Mitenkäs suu silloin pannaan?

      Suu pannaan siten, että katsotaan, mitä leivän päälle pannaan ja mitä perunoiden kera nautitaan. Sitten taas mennään aamulla vaa´an päälle kyselemään totuuden perään. Yksinkertaista ja toimii varmasti - eikä turhia kiloja lenkillä. Sen nimi on käyttäjänsä mukaan "Pöljän pojan dieetti".

      • Hajupoika

        Alvar K. laittaa itsensä likoon taas väärässä paikassa. Miten lie sen taudinmäärityksen laita?
        Aiemmin Pirkko puhui vitamiinien ja antioksidanttien sekä hivenaineiden yliannostuksesta kertomatta mitä hän tarkoitti.
        Hän ei nimennyt ainoatakaan.
        Nytkään en saanut mitään tolkkua hänen monesta viestistään.
        Jo edellisessä keskustelussa toin esiin sen mistä varoitetaan eli tällaisesta on useimmiten enemmän haittaa kuin hyötyä terveydelle.
        Näillä "terveysintoilijoilla" on paljon suurempia ongelmia jossain "sisällä" kuin nämä ulkoiset.
        Peiliin katsomisellakaan en ole koskaan tarkoittanut, että niissä kasvoissa on jotain vikaa; parta pari milliä liian pitkä, muutama ryppy, tukka väärällä kampaajalla käherretty,
        ihovoide väärää merkkiä tai vaaka näyttää sata grammaa liikaa kun on naposteltu herkkuja parin sokeripalan verran enemmän kuin Antti Heikkilän Hyvän olon keittokirja määrää....
        Tätähän on näköjään mahdoton ymmärtää.


      • Alvar K.
        Hajupoika kirjoitti:

        Alvar K. laittaa itsensä likoon taas väärässä paikassa. Miten lie sen taudinmäärityksen laita?
        Aiemmin Pirkko puhui vitamiinien ja antioksidanttien sekä hivenaineiden yliannostuksesta kertomatta mitä hän tarkoitti.
        Hän ei nimennyt ainoatakaan.
        Nytkään en saanut mitään tolkkua hänen monesta viestistään.
        Jo edellisessä keskustelussa toin esiin sen mistä varoitetaan eli tällaisesta on useimmiten enemmän haittaa kuin hyötyä terveydelle.
        Näillä "terveysintoilijoilla" on paljon suurempia ongelmia jossain "sisällä" kuin nämä ulkoiset.
        Peiliin katsomisellakaan en ole koskaan tarkoittanut, että niissä kasvoissa on jotain vikaa; parta pari milliä liian pitkä, muutama ryppy, tukka väärällä kampaajalla käherretty,
        ihovoide väärää merkkiä tai vaaka näyttää sata grammaa liikaa kun on naposteltu herkkuja parin sokeripalan verran enemmän kuin Antti Heikkilän Hyvän olon keittokirja määrää....
        Tätähän on näköjään mahdoton ymmärtää.

        Hiilihydraateista, hyvä Hajupoika, tällä kertaa oli kyse. Niihin otin kantaa. En siis ollut väärässä paikassa, minä. Suosittelen "Pöljän pojan dieettiä" myös sinulle. Tekee gutaa harmaille aivosoluille.


      • Hajupoika
        Alvar K. kirjoitti:

        Hiilihydraateista, hyvä Hajupoika, tällä kertaa oli kyse. Niihin otin kantaa. En siis ollut väärässä paikassa, minä. Suosittelen "Pöljän pojan dieettiä" myös sinulle. Tekee gutaa harmaille aivosoluille.

        Otan tähän kuitenkin laajemmin:
        - Vitamiineja on monenlaisia
        - Hivenaineita on lukuisia
        - Antioksidantti käsitteenäkin jäi epäselväksi
        - Proteiinit ovat myös ryhmä eikä voi yleistää
        - HIILIHYDRAATIT nyt keskustelussa. Sanallakaan ei ole mainittu, että niitäkin on ravinnossa erilaisia ja niitten vaikuts on kovin erilainen.

        Laitan tähän toisaalla tästä asiasta käytävään
        keskustewluun ja hyvään puheenvuoroon vaikkapa "malliesimerkkinä"
        Minulla ei ole korjattavaa siihen, että sanoin "puutaheinää", koska jatkoit kirjoittamalla "puutaheinää....
        http://seikku.verkossa.tk/terveys/hiilarit.html


      • Hajupoika

        Pitkään kirjoitit "puuta heinää", mutta hiilihydraateista en huomannut kirjoituksessasi sinun ottaneen lainkaan kantaa.
        Mainitsit leivän, mutta siinäkään et kerro erilaisten leipien kuten ruisleivän ja nisuleivän olevan täysin erilaisia ja ruisleivän "hitaitten" hiilihydraattien ja kuitujen olevan peräti suositeltavia.

        "Pöljän pojan dieetti" todellakin !


      • Alvar K.
        Hajupoika kirjoitti:

        Pitkään kirjoitit "puuta heinää", mutta hiilihydraateista en huomannut kirjoituksessasi sinun ottaneen lainkaan kantaa.
        Mainitsit leivän, mutta siinäkään et kerro erilaisten leipien kuten ruisleivän ja nisuleivän olevan täysin erilaisia ja ruisleivän "hitaitten" hiilihydraattien ja kuitujen olevan peräti suositeltavia.

        "Pöljän pojan dieetti" todellakin !

        Haastat riitaa asiasta kuin asiasta - en mä viitti. Huomasit sentään toisella kierroksella Pirkon avauksen otsikon. Kun minä puhuin vain leivästä, pastasta ja potuista, niin ne ovat juuri (pöljä poikakin sen tietää) hiilihydraatteja runsaasti sisältäviä ravinteita, jotka eivät sisälly Pirkon mainitsemaan diettiin. Se siitä!

        Niin, kysyit sairaudestani? Meillähän on sama tauti, sinulla ja minulla. Sinulla se vain on kehittynyt täydelliseksi, kuten itse todistelet tuossa naapurissa. Kaiva netiketti esiin, sillä nyt sanon sen nimen: hulluus se on. Täydellinen.


        Aiheetta enempään.


      • Mami
        Hajupoika kirjoitti:

        Alvar K. laittaa itsensä likoon taas väärässä paikassa. Miten lie sen taudinmäärityksen laita?
        Aiemmin Pirkko puhui vitamiinien ja antioksidanttien sekä hivenaineiden yliannostuksesta kertomatta mitä hän tarkoitti.
        Hän ei nimennyt ainoatakaan.
        Nytkään en saanut mitään tolkkua hänen monesta viestistään.
        Jo edellisessä keskustelussa toin esiin sen mistä varoitetaan eli tällaisesta on useimmiten enemmän haittaa kuin hyötyä terveydelle.
        Näillä "terveysintoilijoilla" on paljon suurempia ongelmia jossain "sisällä" kuin nämä ulkoiset.
        Peiliin katsomisellakaan en ole koskaan tarkoittanut, että niissä kasvoissa on jotain vikaa; parta pari milliä liian pitkä, muutama ryppy, tukka väärällä kampaajalla käherretty,
        ihovoide väärää merkkiä tai vaaka näyttää sata grammaa liikaa kun on naposteltu herkkuja parin sokeripalan verran enemmän kuin Antti Heikkilän Hyvän olon keittokirja määrää....
        Tätähän on näköjään mahdoton ymmärtää.

        Vaikka kuinka monta erilaista dieettiä aloittaisi, ne on tuomittu epäonnistumaan, jollei ole sisua dieetin jälkeen pistää suuhunsa vain tarpeeseen olevaa määrää ruokaa.
        Aineenvaihduntakin on niin yksilöllistä.
        Paras konsti olisi vältää niitä nopeita hiilareita ja rasvaa, popsia vihanneksia, lenkkeillä ja pitää suu supussa, kun herkkuja tarjotaan.
        Mutta, mistähän saisi siihen tarvittavaa sitkeyttä?


      • Hajupoika
        Alvar K. kirjoitti:

        Haastat riitaa asiasta kuin asiasta - en mä viitti. Huomasit sentään toisella kierroksella Pirkon avauksen otsikon. Kun minä puhuin vain leivästä, pastasta ja potuista, niin ne ovat juuri (pöljä poikakin sen tietää) hiilihydraatteja runsaasti sisältäviä ravinteita, jotka eivät sisälly Pirkon mainitsemaan diettiin. Se siitä!

        Niin, kysyit sairaudestani? Meillähän on sama tauti, sinulla ja minulla. Sinulla se vain on kehittynyt täydelliseksi, kuten itse todistelet tuossa naapurissa. Kaiva netiketti esiin, sillä nyt sanon sen nimen: hulluus se on. Täydellinen.


        Aiheetta enempään.

        Näin otsikoit ja Pirkon aloitus keskusteluun oli "dietti ilman hiilihydraatteja" ja tätä asiaa jo aiemman samankaltaisen keskustelun jatkeena ymmärrän käytävän. Käsitteet vain ovat kovin kovin hakusessa.

        En todellakaan tule "hullua hurskaammaksi" tästäkään viestistäsi.


      • MUMMELI1

        Ihan liikaa niuhottamatta pitää joka vuosi ottaa painon suhteen vähän spurttia. Silloin itse päätän kuinka tiukalla kuurilla olen... joskus tiukemmalla joskus löysemmäällä.
        Paino tahtoo kyllä helposti nousta ,kun ei niin kovaa liikkumista tule. Ennen liikkui helposti ,pois 5 kiloa. Nyt täytyy rajoittaa syömistä.
        Vapulta lupasin itselleni herkut; kahvileipää, saunamakkaraa ja -olutta ja viiniäkin silloin tällöin.
        Just äsken sanoin miehelleni kun paistoin kakun ,että syksyllä sitten pois.
        Ruisleipää en jätä olkoonpa siinä mitä vain "vaarallista".
        Olen samaa mieltä Alvar sinun kanssasi,että itsekuri on paras ohje,ei siinä pakstinta tarvitse tyhjentää. Ja Pirkolle ,hitaasti tuntuuu sillä keinolla paino putoavan .Ei minusta ole siihen että on kokonaan kiellettyjä aineita noin paljon ja silti paino tippuu noin hitaasti.
        No omapa asiasi ,mutta tämä sinun oppi-isäsi on juuri yksi niitä ihmisten huiputtajia...Tekee rahaa sillä.


      • Alvar K.
        MUMMELI1 kirjoitti:

        Ihan liikaa niuhottamatta pitää joka vuosi ottaa painon suhteen vähän spurttia. Silloin itse päätän kuinka tiukalla kuurilla olen... joskus tiukemmalla joskus löysemmäällä.
        Paino tahtoo kyllä helposti nousta ,kun ei niin kovaa liikkumista tule. Ennen liikkui helposti ,pois 5 kiloa. Nyt täytyy rajoittaa syömistä.
        Vapulta lupasin itselleni herkut; kahvileipää, saunamakkaraa ja -olutta ja viiniäkin silloin tällöin.
        Just äsken sanoin miehelleni kun paistoin kakun ,että syksyllä sitten pois.
        Ruisleipää en jätä olkoonpa siinä mitä vain "vaarallista".
        Olen samaa mieltä Alvar sinun kanssasi,että itsekuri on paras ohje,ei siinä pakstinta tarvitse tyhjentää. Ja Pirkolle ,hitaasti tuntuuu sillä keinolla paino putoavan .Ei minusta ole siihen että on kokonaan kiellettyjä aineita noin paljon ja silti paino tippuu noin hitaasti.
        No omapa asiasi ,mutta tämä sinun oppi-isäsi on juuri yksi niitä ihmisten huiputtajia...Tekee rahaa sillä.

        Joo, laihdutusdietit sisältävät sellaisen mahdottoman yhtälön, että voisi tapojaan muuttamatta jollakin ihmekonstilla saavuttaa ihannepainon.

        Joskus kauan sitten osallistuin, tukeakseni vaimoni pyrkimyksiä, Vogelin mehupaastoon. Me pääsimme hetkellisesti hyvään tulokseen, mutta se haihtui kohta savuna ilmaan. Ei auta, jos paaston jälkeen jatkaa niin kuin ennenkin.

        Mamin ja Mummeli1:n tapa on se realistinen, koruton tapa. Siinä on oltava todellinen motivaatio muuttaa tiettyjä asioita. Silloin voi luopua mistä hyvänsä herkusta,tupakasta, alkoholista ja kaikesta sellaisesta, mikä on esteenä.

        Jos on motivoitunut, eivät nämä asiat ole ylitsepääsemättömiä. Korvaukseksi saa poskettoman hyvän olon.


      • Hajupoika
        Alvar K. kirjoitti:

        Joo, laihdutusdietit sisältävät sellaisen mahdottoman yhtälön, että voisi tapojaan muuttamatta jollakin ihmekonstilla saavuttaa ihannepainon.

        Joskus kauan sitten osallistuin, tukeakseni vaimoni pyrkimyksiä, Vogelin mehupaastoon. Me pääsimme hetkellisesti hyvään tulokseen, mutta se haihtui kohta savuna ilmaan. Ei auta, jos paaston jälkeen jatkaa niin kuin ennenkin.

        Mamin ja Mummeli1:n tapa on se realistinen, koruton tapa. Siinä on oltava todellinen motivaatio muuttaa tiettyjä asioita. Silloin voi luopua mistä hyvänsä herkusta,tupakasta, alkoholista ja kaikesta sellaisesta, mikä on esteenä.

        Jos on motivoitunut, eivät nämä asiat ole ylitsepääsemättömiä. Korvaukseksi saa poskettoman hyvän olon.

        Miten kauan katselen kun estottomasti kuorossa mainostatte toinen toistaan ihmeellisempiä dieettitouhujanne ja viimeisin taitaa olla yliveto voogelin mehupaasto. Jälleen eräs
        tapa, jolla saatatte terveytenne vaaraan.
        Ikääntyneen ihmisen on syytä keskustella lääkärin kanssa kun haluaa oleellisia muutoksia elintavoissaan. Liikunnan lisääminen usein riittää jos ei ruokailutottumuksiaan muuta.
        Jos on tipottelija niin on syytä muistaa alkoholin olevan melkoinen "kaloripommi".
        Monet "ihmedieetit" ovat terveydelle hyvinkin vaarallisia. Useimmiten ainoa kevennys tuntuu kukkarossa.


      • Ruuneperi

        Minun on pakko pitää painoni suht alhaisena. Opiskeluaikan, alivuokralaisena, Uskotaankohan, että olen opiskellut - mitään) tuli joskus yön seutuna hnälkä, joka kasvoi hirmuiseksi. Syötävää ei ollut, joten tilanne jatkui.

        Jonkin ajan kuluttua nälkä väheni, kuin loppui.

        Johtopäätökseni: Ahaa, elimistöni rupesi syömään ihraani. Nyt myöhemmin käytän tätä nälkälaihdutusta kuten Sinäkin.

        Olen ajatellut kirjoittaa aaaaaiheesta palstallekin ja esittää periaatteeni terveysviranomaisille. Patenttia tuskin sille saa. tai onko se jo Sinulla?


      • Alvar K.
        Ruuneperi kirjoitti:

        Minun on pakko pitää painoni suht alhaisena. Opiskeluaikan, alivuokralaisena, Uskotaankohan, että olen opiskellut - mitään) tuli joskus yön seutuna hnälkä, joka kasvoi hirmuiseksi. Syötävää ei ollut, joten tilanne jatkui.

        Jonkin ajan kuluttua nälkä väheni, kuin loppui.

        Johtopäätökseni: Ahaa, elimistöni rupesi syömään ihraani. Nyt myöhemmin käytän tätä nälkälaihdutusta kuten Sinäkin.

        Olen ajatellut kirjoittaa aaaaaiheesta palstallekin ja esittää periaatteeni terveysviranomaisille. Patenttia tuskin sille saa. tai onko se jo Sinulla?

        Ei ole patenttia - onneksi, hyvä Ruuneperi tälle mainiolle laihdutuskeksinnölle, jonka sinäkin älykkäänä opiskelijana jo varhain havaitsit, ja joka sitten on tuottanut siunausta niin itsellesi kuin kaikille (asiaan vihkiytyneille) näihin päiviin saakka.

        Viimeiset amerikkalaistutkimukset kertovat, että pienessä nälässä kituuttaminen lisää elinpäiviä (ainakin rotille). Tämä ohjeeksi pitkää ikää toivoville.

        Minulla on toinenkin salainen resepti hyvään terveyteen. Paljastan sen nyt: lääkäri! Olipa asiakas terve tai sairas, niin ei kun vaan marssii terveyskeskukseen sanoen, tässä minä olen. Ensin lääkäri hämmästyy, sitten ihastuu. Onko joku todella kiinnostunut terveydestään?

        Minulla on vuosikymmenet ollut sama lääkäri. Hän tietää minusta kaiken ja hoitaa silti. Häneltä olen saanut yksinkertaiset elämänohjeet ja tarvittaessa itselleni sopivan lääkityksen.

        Hyvät elämän keinot ovat halpoja tai eivät maksa mitään.


    • pirkko

      Olen ollut 2 kk ilman perunaa, makaroonia, riisiä leipää ja maitoa.
      Kun voi surutta syödä hyvää lihaa, ei niitä kaipaakaan.
      Höyrytetty kukka- ja parsakaali voissa paistettuna on maittava lisäke, ei ollenkaan kaipaa perunaa, johon on ikänsä tottunut.
      Paino on pudonnut 1.1 kg. Samaa vauhtia pudoten , olisin 5 kg pienempi vuoden kuluttua.
      Onneksi ei noussut samaa tahtia.Vain 10 kg ja vuosikymmen.

      • sofia

        tutkimuksen, jonka mukaan myös liiallinen eläinperäinen proteiini olisi terveydelle vahingollista, ja että sen vahingollisuus olisi samaa luokkaa kuin jo tunnettujenkin riskitekijöiden vaikutus.
        Kyseessä oli muistaakseni sydän- ja verisuonitauti, - joka tapauksessa joku kansantaudeistamme.


    • eeva

      Onko tosiaan totta, että pinosi on pudonnut,
      tuntuu kuin olisi unelma.

      • Motti

        Kun tarpeeksi monta kertaa latoo niin eiköhän voi kohta sanoa, että
        - pinot on !


    • Pirkko

      Tilavan kulhon pohjalle 2 rkl kermaviiliä, 2 rkl maustamatonta Hovi-juustoa, 1 rkl balsami-viini-etikkaa, merisuolaa myllystä, muskottipähkinää.
      Pilputaan kuorittu avomaan kurkku, purjosipulin sydäntä 3 cm, romaine-salaattia nippu, leikkurilla pienitty keitetty kananmuna .Sekoitetaan ja nautitaan.
      Ja päälle lasi punaviiniä

      Ihan totta, olen taas 200 gr pienempi.

      Luin Turun-sanomista" SILMIINSATTUNEET "palstalta männäviikolla:
      Punaviinin tehoaineesta apua ylipaino-ongelmiin
      Siinä sanottin mm. että punaviinin sisältämä
      "resveratroli estää nisäkkään elimistöön tulevien energiavarojen kertymistä rasvasoluiksi ja lisäksi yhdiste nopeuttaa jo kertyneiden rasvavarastojen kulutusta"
      Oikea terveysjuoma, tuo punaviini

      • Hiivi

        Hiilihydraateista oli kyse.


      • pPirkko
        Hiivi kirjoitti:

        Hiilihydraateista oli kyse.

        Siis litra sallittuja vihanneksia jokapäivä.
        Silti paino putoaa.


      • Hajupoika
        pPirkko kirjoitti:

        Siis litra sallittuja vihanneksia jokapäivä.
        Silti paino putoaa.

        Minua kiusaa kirjoittelussasi tuo epätarkkuus paitsi nyt grammat.
        Mitä ovat "sallitut" vihannekset ja millaisia hiilihydraatteja suosittelet.
        En ole vieläkään saanut sinulta tietää mitä vitamiineja, antioksidantteja ja hivenaineita olet "yliannostellut."
        Vaatimattomuuteni estää kertomasta omasta painonpudotuksestani kun vain etäässä palaverissa asia tuli keskustelun lomassa esiin.
        Voinette joutessanne arvailla paljonko painoni putosi vuoden aikana kun vain lupasin ohimennen jotain. En mielestäni muuttanut ruokailutottumuksiani, en miettinyt mitä syön.
        Ainoa muutos oli, että ilmeisesti liikuin hieman aiempaa enemmän.


    • Pirkko

      Kun tuntuu kovin kiinnostavan
      Aamulla 1gr poretabletti C-vitamiinia,1 tabl. magnesium, karnosiini, B-1, biotisan
      Illalla ubikinon, piimax, gla E, kalakapseli, kromi, B-monivitamiini, selesan, zinkosan.
      Aion lisätä fooli-hapon, koska vakuutuin sen tarpeellisuudesta.
      Tämä ei ole ohje muille, vain oma tarpeeni. En ryhdy ketään neuvomaan, enkä vastaa kysymyksiin.

      Jos taas sallitut hiilihydraatit todella kiinnostaa, A:H: kirjan löytää vaikkapa kirjastosta.
      Ne ovat vain pieni osa tätä ruokavaliota. Ne voi myös jättää kokonaan pois , jolloin laihtuu rutkasti ja nopeasti .
      Itse haluan hidasta ja pysyvää laihtumista. Aion ottaa tämän elämäntavaksi.

      • Hajupoika

        Pirkon neuvot ovat terveydelle tässä varsin iässä ja muutenkin jopa vaarallisia. Järkyttävimpänä pidän, ettei sinulla ole tahtoa tai kykyä vastata asioihin, jotka itse otit esille aikanaan.
        Kerroit muutaman vitamiinin, joita "pillereinä". Tämän päivän Sunnuntai-Suomalainen kertoo asioista jälleen hyvin laajasti.
        Nuo kertovat vain siitä, että ainoa hyötyjä asiassa on kauppa, joka näitä tietysti mielellään myy. Terveydelle siitä on jopa suuriakin vaaratekijöitä.
        Antioksidantit sivuutit tykkänään
        ellei niitä sisältynyt noihin "kauppavalmisteisiin.
        Suurin haitta on heti lonkalta sanottuna kuidun puute joka normaaleissa kotoisissa kasviksissa on runsaasti. "Hitaita hiilihydraatteja" p i t ä ä ravinnossa olla.Kotoinen ruisleipä on hyvä myös kuitujen osalta.
        Ikääntyvä ihminen tarvitsee kuitupitoista ravintoa - ei pillereitä ellei lääkäri määrää.
        Lääkärin ohjeita on syytä noudattaa tarkasti. Niitten täydellinen puuttuminen
        tuo suuria terveydellisiä riskejä.
        Mistähän syystä tukeudut Antti Heikkilään kuin "jumalaan." Haisee kovin kaupalliselta markkinoinnilta koko homma.


      • Hajupoika
        Hajupoika kirjoitti:

        Pirkon neuvot ovat terveydelle tässä varsin iässä ja muutenkin jopa vaarallisia. Järkyttävimpänä pidän, ettei sinulla ole tahtoa tai kykyä vastata asioihin, jotka itse otit esille aikanaan.
        Kerroit muutaman vitamiinin, joita "pillereinä". Tämän päivän Sunnuntai-Suomalainen kertoo asioista jälleen hyvin laajasti.
        Nuo kertovat vain siitä, että ainoa hyötyjä asiassa on kauppa, joka näitä tietysti mielellään myy. Terveydelle siitä on jopa suuriakin vaaratekijöitä.
        Antioksidantit sivuutit tykkänään
        ellei niitä sisältynyt noihin "kauppavalmisteisiin.
        Suurin haitta on heti lonkalta sanottuna kuidun puute joka normaaleissa kotoisissa kasviksissa on runsaasti. "Hitaita hiilihydraatteja" p i t ä ä ravinnossa olla.Kotoinen ruisleipä on hyvä myös kuitujen osalta.
        Ikääntyvä ihminen tarvitsee kuitupitoista ravintoa - ei pillereitä ellei lääkäri määrää.
        Lääkärin ohjeita on syytä noudattaa tarkasti. Niitten täydellinen puuttuminen
        tuo suuria terveydellisiä riskejä.
        Mistähän syystä tukeudut Antti Heikkilään kuin "jumalaan." Haisee kovin kaupalliselta markkinoinnilta koko homma.

        Tämä on usean maakuntalehden yhteisjulkaisu. Voit tutustua niihin oman kotieutusi lehdestä
        kotona tai kirjastossa.
        Laitan tähän yhteystietoja:
        http://lehti.keskisuomalainen.fi/sl/toimitus/toimitus.htm


      • Hajupoika
        Hajupoika kirjoitti:

        Tämä on usean maakuntalehden yhteisjulkaisu. Voit tutustua niihin oman kotieutusi lehdestä
        kotona tai kirjastossa.
        Laitan tähän yhteystietoja:
        http://lehti.keskisuomalainen.fi/sl/toimitus/toimitus.htm

        Edelline linkki ei ollut paras mahdollinen. "Sunnuntai-Suomalainen" antaa parhaiten haussa tuloksen.
        Tuosta ruisleivä kuitupitoisuudesta ja "hitaista hiilihydraateista" on hyvää tutkimusaineistoa kansantajuisesti seuraavassa linkissä:
        http://www.diabetes.fi/lehdet/diablaak/juttuarkisto/01ruis.htm


    • Alvar K.

      Eräs karvas asia painon vartioinnissa on, pitipä siitä tai ei - ja kuka siitä pitäisi: nimittäin niuhottaminen. Käytitpä mitä systeemiä tahansa tai teet sen ilman syysteemejä, ilman niuhottamista se ei toimi. Näin on fakta!

      Jos päätät pitää parin viikon ansaitun loman hoilaten ja eläen kuin sika pellossa, niin parin kolmen lisäkilo on taattu. Eihän siinä näin pitänyt käydä, mutta kävi kuin kävikin. Ei kun taas niuhottamaan...!

      • Hajupoika

        Alvar : Pahin syntisi on juuri tuo niuhottaminen ja se on palstalaiseten "kansanvitsaus".
        Suhtautu elämään positiivisesti.
        Tiedän sen kokemuksesta.
        Kerron tämänkin tässä keskustelussa koska minulla on todella faktaa lääkärin antaminen lausuntoineen - koskaan ei ole niissä mainittu sitä minkä itse julkenit palstalla kailottaa !

        Erolla oli minuun valtava positiivinen vaikutus.
        Jätän kertomatta sen vaikutusta painooni.
        Toivon vain, että ihminen alkaisi nauttia elämänstäään vertaamatta toisiin, tuijottamatta vaakaan aamuin illoin, päivittäin.
        Nuo "heikkilät" ja muut saanevat enemmän vahinkoa kuin arvaattekaan.
        Ihmiset syövä ja usein
        "ryyppäävät" suruun ja murheeseensa ja jäävät pöydän ääreen itkemään suruaa. Kaapit sisältöineen ainoana seuranaan ja näillä sivustoillakaan ei ole mitään mielen piristystä kun

        - Hajupoika aromeineen on kaikkialla !

        Tiedän monien jo siksi ottavan pienet "neuvoa-antavat" ja "rohkaisuryypyn" jotta voi taas vastata;
        - mitä kuuluu ja kuka käski !


    • miksi

      Siis, miksi ,viestini ei näy?

    • hahhahhaa

      peruna riittää tuottajien valmistajien hopinää syökää nyt niin hemmetisti ettei vaan mitään puutu sulla oin hyvä palaminen pena

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4080
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3942
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      608
      3835
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      18
      2588
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2425
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      338
      2048
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2032
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1879
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1559
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1402
    Aihe